إبحث عن موضوع

اشواك الحب❤الحلقة 71

الحلقة   71
حساام / النهاردة اجازتى يانااس حرام عليكو خلونى اناام ساعتيين
وادم بيمسك دراع حسام وبيخلية يقاعد
ادم / مبتشبعش نوم اقاعد
زاهر / احمد و عمر طلبهم اننا نطلع مصيف يعنى نغير جو
شريف / عندى شغل
ادم / وانا هديك اجاازة
وشريف بيبص لادم
شريف / دة انا بقالى شهرين بتحايل عليك علشان يوم واحد
ادم / عندك مانع
شريف / لا طبعاا
حسام / مش هقدر عندى قضية مهمة لازم احضرهاا بنفسى
ادم / والمحاميين الى مشغلهم عندك دول بيعملو اية ولا انت بتحب تدفع مرتبات وخلاص
حسام / بس يعنى الدوشة وانا مش ناقص اصلاا
ادم / تقريبا اخر مرة خرجو من البيت يوم ولادة بنتك سارة
حسام / بس يعنى
زاهر / متصغرونيش قدم العياال دول عملين عليا ربطية من امبارح واختكو كماان اكلت دماغى
شريف وحسام بيضحكو اوى
زاهر / انتو بتضحكو
ادم / من الاخر كدة كلنا محتاجين تغيير جو شوية البيت متوتر اوى
شريف / مدام المدير بتاعى هيدينى اجاازة معنديش مانع
ادم / يباة نجهز نفسنا ونتحرك بكرة الصبح
حسام / يباة هروح اغير هدومى وهروح المكتب ساعتيين
وحور بتروح عليهم ومعاها قهوة وشريف بياخد منهاا الصانية
شريف / تسلم ايدك يا حور والله كنت محتاج القهوة دى
حور/ بما انكو متجمعيين كدة يباة بتخططو لاية باة
ادم / جهزو نفسكو هنطلع الغردقة بكرة الصبح
حور / دة بجد يعنى ولا هزاار
ادم / لا بجد
وفجاة عمر و اسلام واحمد بيخرجو من وره الشجرة وبيرقصو مع بعض وفرحنيين اوى وبيضحكو اوى عليهم
ادم / حور جهزيلى المايوة الاحمر
وادم بيغمز لحور وحور بتتعصب اوى منو وادم بيضحك اوى
وبيشوفو كريم خارج من البيت ومتعصب اوى وبيروح على عربيتو
***********************.             
ادم / كريييييم
وكريم بيقف مكانو والكل بيبص لكريم اوى و ادم بيروح علية
ادم /رايح فيين
كريم / رايح اكسر رقبتهاا انا استنيت كتيير
ادم / بصفتك اية
كريم / انا انا
ادم / انت غبى مفيش كلام غير كدة انت فى لحظة غضب طلقت مراتك وسبتهاا ترجع من امريكاا لوحدهاا عاوز اية تانى منهاا
كريم / بس انا لسة بحبهاا
ادم / وهى مش عوزااك اة وكمان سارة البش مهندس ياسر مهندس الزراعى طلب اديهاا منى بما انى المسؤال عنهاا بعد وفاة والدهاا
كريم / وانت
ادم / اة انسان محترم وهيحافظ عليهاا
كريم / يباة تكتب شهادة وفاتو قبل ما يكتب كتابو عليها
ادم / اية هتكون مجرم
حسام / ادم
شريف / اهدو يا جمااعة مش كدة
كريم / بابا انا عرفت غلطتى مستعد انى اتعاقب باى طريقة
بس غير انهاا تروح منى
ادم / النهاردة اخر يوم انك تردهاا لعصمتك من تاانى روح
كريم / النهاردة بس يعنى
ادم / اة مراتك حامل روح رضيها
وكريم بيحضن ادم اوى وبيجرى على العربية بتعتو
زاهر / لازم يعنى تعزبو كدة
ادم / كان لازم يعرف ان مش كل حاجة سهلة ابدا لازم يعرف قيمة الى فى ايدو
***********************.             
فى الصباح الكل بيجهز وحور بتدخل لفريد الاوضة
حور / جاهز
فريد بيهز راسو بنعم وحور بتسعدو يقف وبيخرج معاهاا
وعمر واحمد خرجيين من الاوضة وبيتخنقو مع بعض
عمر / احمد التيشيرت دة بتااعى ابعد ايدك
احمد / عمر انا بحظرك انا مش عاوز اتغابا عليك
حور وفريد وقفيين بيبصو عليهم
حور / مش كفاية كدة ولا تخليكو انتو هناا
عمر واحمد بيسكتو وبيبصو لحور وفريد وعمر بيقرب من حور
عمر / كان لازم يروح معانا يعنى
حور / عمر عيب دة ضيف عندناا يلاا انزلو سعدو عمكو شريف فى نقل الشنط
عمر واحمد بينزلو
حور / انت لية ساكت كدة ولا انت مكسوف مننا احنا خلاص عيلة وحدة
فريد / يعنى اتعوت على السكوت
و حور بتبصلو بحزن
حور / بتقصد اية يعنى
فريد / يعنى انا اتربيت فى مدرسة داخلية يعنى الكلمة بحساب والحركة كمان
حور / بس انت دلوقتى حر انت مقولتليش انت بتدرس
فريد / انا جيت هناا مصر علشان اكاديمية علوم فزيائية
حور / براافو عليك
لينا / مامى بابا بيقول يلاا هنتاخر
حور / اة هروح اجيب شنطتى ثوانى
و حور بتروح على اوضتها
لينا / انت كويس
فريد / الحمد لله انتى وعدتينى انك هتجبيلى كتاب
لينا / اسفة بس عمر بيدايق منى لو قربت منك او كلمتك
فريد / اخوكى واكيد خايف عليكى ودة من حقو
لينا / بس انت باين عليك كويس ولما بتكون موجوود بحس بامان
وفريد بيبتسم اوى للينا
حور / يلاا خلونا ننزل
***********************.             
وبينزلو كلهم تحت
عمر / بابا انتو مش مبالغيين اوى بخصوص الشاب دة
ادم / يلاا انت اركب مع احمد
عمر / بس يابابا ليناا
ادم / اية هتخاف على اختك اكتر منى يعنى
عمر / لا مقصدس ياباباا
حور وفريد ولينا بيقربو من ادم و ادم بيشاورلهم يركبو
لينا / انا هركب جمب باابى بلييز باابى خلينى اركب معااك
ادم / حبيبت بابى انتى تعالى اركبى يلااا
حور / لاا خلاص احنا مبقاش لينا لازمة باة صح
وادم بيقرب منهاا

ادم / استنى بس لما نوصل
وحور بتبعدو عنهاا باحرااج
حور / فريد يلااا تعالة
وادم بيشاورلهم انو هيتحرك وعربية الامن بيمشو ورهم
والكل بيتحرك
حور / ادم مقولتليش عملت اية مع مروان ويوسف
ادم / يوسف غلط ولازم يتحاسب
حور / بس ياريت الحساب ميكنش بطرقتك انت
وادم بيبتسم اوى لحور
لينا /بابى ممكن تخلينى اسوق العربية بلييز
حور / لااا
لينا / باابى بلييز
حور / ادم اكيد مش هتسمحلهاا
ادم / لينا قولتلك قبل كدة السواقة خطر وانتى بلااش
لينا / بس انا حبة اتعلم بلييز
ادم / لينا خلاص مستحيل
ولينا مديقة و ادم بيغمزلهاا ولينا بتضحك وحور بتبص لفريد وبتشوفو سرحان
***********************.             
فى الغردقة الكل بيرتب الشنط بتعتو
حور /ادم انا مش عارفة انت ازااى وافقت ان رودى تفضل هنااك لوحدهاا
ادم / فيهاا اية
حور / يعنى اية فيهاا اية بقولك لوحدهاا والله اعلم عادل هيرجع من السفر امتى
ادم / ممكن تهتمى بيا انا باة وسيبك من اى حاجة تانية
حور / يعنى عاوز. تفهمنى انك مش قلقان عليهاا
ادم / ياسيتى كريم وسارة معااهاا وعادل هيرجع بكرة
حور / يعنى هيحصل اية لما تقولى دة كلو وتريحنى
وادم بيقرب منهاا وبيمسك خدهاا
ادم / لو انتى تبطلى تهتمى بكل الى حوليكى وتهتمى بجوزك شوية
حور / لاياشيخ يعنى انت بتقول ان انا مهملة فيك ومش بهتم بيك صح
ادم / فعلاا علشان كدة نسيتى المايوة الاحمر يا هانم
حور / بصراحة انا كنت قاصدة انى اسيبو هنااك
ادم / كدة يعنى
حور /اعمل اية بتكون وسيم زيادة عن الازم بية
وادم بيمسكهاا من خصرهاا
ادم / يعنى افهم من كدة ان دى غيرة باة
حور / وعندك مانع يعنى
ادم / تق تق
وادم بيقرب منهاا اكتر ولسة هيبسهاا من شفايفهاا
وفجاة الباب بيتفتح وبيدخل عمر
عمر / باابااااا انت مستحييل تسكت على الى بيحصل دة
وادم بيتعصب وبيقلع الجزمة الى لبسهاا وبيحدف عمر بيهاا
وعمر بينط بعيد بسرعة
عمر / انا جيت فى وقت مش مناسب بعد ازنكو
و حور بتضحك اوى
ادم / بتضحكى
***********************.             
حور / يلاا يا حبيبى انا نفسى انزل البحر هروح اغير هدومى
حسام / ريم مفيش نزول بحر يعنى مفيش نزول بحر انا مش عاوز اتكلم كتير وريم بتروح على حسام وبتلف درعهاا حولين رقبتو بحنية
ريم / حبيبى بلييز ممكن بلااش تكشيير احنا جيين هناا علشان نكون مبسوطيين
حسام / يعنى هتكونى مبسوطة لما تلبسى عرياان قدم الناس
ريم / مين بس قالك انى هلبس عرياان شوف هلبس دة اية رايك
وحسام بيمسك منهاا الهدوم الى مسكاهاا
حسام / انتى عوزة يجيلى شلل يعنى
ريم / يباة خلينا نرجع احسن
وريم بتخرج متعصبة اوى من الاوضة وحسام ورها
حسام / والله صوتك على فجاة يعنى
ريم / حسام انا لحد دلوقتى مش عوزة اتكلم معااك بس انت بتطرنى انى اخرج عن مشاعرى
حسام/ ريم قولى قولى انا مستغرب انك سكتة فعلاا
وادم بيروح عليهم بسرعة
ادم / انتو اتجننتو ولا اية بتتخنقو كدة قدم الاولاد
وريم بتبص للارض بخجل وحسام متعصب اوى
ادم / عمر خد اخواتك واخرجو استنونا
ادم / انا مش فااهم اية قلة العقل الى فيكو دى من امتى
وحد فينا مشاكلو بتخرج من اوضة النوم
ريم / عوزة ارجع القاهرة
وريم بتروح على الاوضة و ادم بيشاور لحور انهاا تدخل لريم
ادم / وانت يا استاذ عملتلهاا اية علشان تتعصب بالطريقة دى
حسام / اووف انا مليت خليناا نرجع احسن انا
وادم بيمسك دراع حسام
ادم / حسام بصلى وانت بتتكلم
حسام بيبص لادم
ادم / فى اية
حسام / مش عارف والله يا ادم
ادم / طب خلاص اهدى شوية احنا جيين هناا علشان نكون مبسوطيين مش علشان نتعصب يلاا روح اتكلم مع مراتك متخلهاش زعلانة يلاا اتحرك انت واقف لية انا مش دافع قد كدة فى المكان دة وحاجز الشاطئ كلو علشاان نتخانق مع بعض ونرجع
حسام بيروح على الاوضة و حور بتشوف حسام داخل
حور / انا هشوف الاولاد بيعملو اية
وحسام بيروح على ريم وريم بتبعد عنو وحسام بيمسك اديهاا
حسام / اسف
وريم مش بترد علية
حسام / بقولك اسف خلاص البسى الى انتى عوزة بس مش عاوز اشوف دموعك دى تاانى
وريم بتمسح دموعهاا وحسام بيقرب منهاا وبيبوس جبنهاا وريم بيحضنها اوى
***********************.             
ادم و حور بيخرجو على الشاطئ و شيماء وشريف قاعدين مع بعض وحور بتشوف عمر بيتخانق مع ليناا
حور / لازم تتكلم مع عمر شوية
وادم بيبص عليهم وبيشاور لعمر ولينا وبيقربو منو
عمر / بابااا انت ازااى تسمحلهاا انهاا تلبس دة
ادم / لية انت هتحاسبنى ولا اية
عمر / لا طبعا مقصدش بس
ولينا لبسة مايوة قطعة وحدة
حور / حبيبى مفيش حد غريب هناا وزى ما انت شايف الشاطئ خاص لينا
عمر / وفريد دة اية من العيلة يعنى
وحور بتبص على فريد وبتشوفو واقف لوحدو بعيد
حور /عمر خف على فريد شوية ماشى
ادم / ابعد عن اختك مدايقهااش علشان انا ممكن اديقك ماشى
عمر /بس ياباباا
ادم / انا هاخد والدتك ونروح نجيب غداء بلاش مشاكل
ولينا بتبص لعمر بابتساامة وبتجرى بتروح على سارة و شيماءو بيلعبو
***********************.             
ولسة ادم و حور هيركبو العربية وموبيل ادم بيرن
ادم / حببتى ثوانى
وادم بيرد على التلفون وباين على ملمحو الازعااج وحور بتروح علية وادم بيخلص التلفون
حور / حبيبى فى اية مالك وشك اتغير لية
ادم / مفيش تعالى خلينا نرجع
حور / مش هنروح نجيب الغداء
ادم / لسة بدرى على الغداء خليناا نتكلم شوية كلناا
حور / ادم فى اية اتكلم
ادم / حور اهدى مفيش حااجة يلاا الكل متجمع هنااك
وادم بيرجع لهم هو حور و حور باين عليهاا القلق
شيماء / اية فين الغداء
ادم / قلت خليناا نتصل بيهم هم الى يجيبو الاكل احسن
ريم / انا هنزل المياة
وريم بتبص لحساام وحسام بيبتسملهاا
شيماء / يلاا بينا يا حور
حور / لا انا هقاعد شوية فيين الاولاد راحو فيين
شريف / هنااك عند الصخرة
حور / بس بعيد اوى
وبتشفهم خرجيين وليناا بتبكى و عمر ساندهاا وادم بيجرى
عليهاا ولينا بتحاول تاخد نفسهاا كويس
حور / فى اية ملهاا
وعمر بيبص لفريد وره وبيضربو بالبكس فجاة وشريف بيبعد عمر هو وحساام
عمر / هو الى زقها بقوة
لينا / لاا انا الى رجلى اتزحلقت من على الصخرة
ادم / اكيد هو ميقصدش صح يا فريد ولا تحب اقول يا فهد احسن

ليست هناك تعليقات