إبحث عن موضوع

اشواك الحب❤الحلقة 70

الحلقة    70

فى الصباح حور بتفتح عينيها بتشوف ادم نايم وبتبصلو اوى بتامل وبتبتسم اوى وبتبصلو بخبث وفجأة حور بتصرخ

حور \ااااااادم اااااااادم

وادم بيصحى مخضوض اوى

ادم \حور حور فى أية مالك حور اتكلمى

حور \ادم شىء بشيع جدا شىء فظيع عااااا

وادم قلقان اوى عليها وبيملس على شعرها بحنية

ادم \حببتى أهدى فهمينى فى أية بس

حور \فى شعرة بيضة فى شعرك

و ادم بيبصلهاا بصدمة

حور \مش مصدقنى انا شفتها صدقنى انا شفتها

وفجأة حور بتضحك اوى

حور \اسفة بس حبيت اصحيك بطريقة مختلفة

ادم \لاا بجد يعنى

حور \زعلت منى

وادم بيبعدها عنو وبيروح على الحمام وبيقفل الباب بقوة
وبعصبية

حور \ادم اسفة حبيبى بلييييز سورى

وادم بيفتح الباب

حور / والله كنت بهزر معااك متزعلش بلييز

وفجاة ادم بيرفعهاا وبيخدهاا وبيحدفهاا فى البانيو مليان ميااة وحور بتصرخ

ادم / يااة سورى حور كنت بهزر معااكى انتى زعلتى

وحور بتبصلو بغضب

حور / دة مش هزاار ابدا

ادم / بليييز بلييز متزعليش

و حور بتتعصب اوى و ادم بيضحك

حور / طلعنى

و ادم بيمد ايدو علشان يساعدها تطلع وحور بتشدو وبيقع معااها فى البانيو فى المياة وحور و ادم بيبصو لبعض
وبيضحكو اوى و ادم بيحضنهاا اوى

ادم / مجنونة

***********************.             

ريم / سارة روحى قولى لبابا فى واحد طلبو على التلفون

وسارة بتدخل الاوضة وحسام نايم و بتروح علية وبتصحية

سارة / باباا فى واحد مستنى على التلفون

وحسام مدايق اوى انو مش عارف ينام كويس وبيروح يرد على التلفون

حسام / انا مش قولتلك اكتر من مرة لو المكتب حتى اتحرق متتصلش بيا يوم الاجازة وبيقفل التلفون

حسام / ريم لو ميين حتى عوزنى ممكن متصحنيش تانى

ريم / يعنى اية هتفضل نايم طول النهار خلاص الضهر هياذن

حسام / عاوز اناام ارتااح فيهاا اية يعنى

ريم / فيهاا ان دة اليوم الوحيد الى بنشوفك فية طول الوقت فى المكتب والمحااكم والقضاايا واليوم الوحيد الى بنقدر نشوفك فية بتبخل علينا بية وبتقضية كلو نووم

حسام / خلصتى كلام تصبحى على خيير

وحسام بيدخل الاوضة تانى وبيناام وريم مديقة اوى

***********************.             

ادم بيروح هو و حور على اوضة الشاب وبيكون صحى وقاعد على السرير

ادم / صبااح الخيير

والشاب بيبصلو اوى

حور / احنا اسفيين على كل الى حصل معااك بسببنا انت كويس

الشاب / انا كويس ممكن اروح من هناا باة ولا دة ممنوع

ادم / لا طبعاا ممكن تروح فى اى وقت بس حبين نشكرك
على الى عملتو مع بنتنا ليناا

الشاب / شكر لاا بصراحة انتو عملتو الواجب وكفاية اوى

والشاب بيمسك دراعو وبيتالم من جسمو وبيقف

الشاب / ممكن اروح من هناا

حور / طب هترووح فيين انت تعبان انت ممكن تدينى نمرة اهلك وانا ابلغهم اكيد هم قلقنين عليك

والشاب بيبص لحور اوى

الشاب / انا مليش اهل انا يتيم مليش حد

حور / طب استنى انت ازااى هتروح كدة خليك هنا يومين بس

ادم / انت بتقول ملكش حد بس اكيد ليك اسم

الشاب بيبصلو اوى

الشاب / انا انا اسمى فريد

ادم / طب يا فريد خلينى اوصلك للمستشفى لازم عناية

فريد / لاا انا كويس

وحور بتمسك ايدو قبل ما يخرج وبتبصلو بخوف وقلق

حور / انت زى ابنى ارجووك خلينى اساعدك

ادم / حور خلاص متضغطيش علية اكتر من كدة

فريد / بعد اذنكو انا لازم ارووح

وبيخرج من الاوضة ولينا بتروح علية

لينا / انت هترووح

وفريد بيبص للينا

لينا / انا لينا الى انقذتهاا امبارح انا مش عارفة لو مكنتش موجوود

حور / الحمد لله ربنا وقفك لبنتى علشان ترجعلى روحى

حور بتطبطب على ايد ليناا بحنية

ادم / خلى المبلغ دة معاك لو احتجت حااجة كلمنى

فريد / شكرا مش عاوز فلوس بعد ازنكو

ولسة فريد هيخرج من باب البيت

رنا / استنى

وفريد بيقف وبيبصلهاا وحور بتروح علية

حور / دى الادوية بتعتك لازم تخدهاا فى معادهاا ودى الحقن كمان وحدة باليل ووحدة بالنهار

فريد / شكرا مش عاوز حاجة

وحور بتمسك ايدو

حور / خليك معانا يومين تكون اتحسنت وروح مفيش حد هيرغمك على حاجة

ادم / طبعا البيت بيتك من الافضل انك تفضل معانا يومين
وكمان مرتى هتهتم بيك هى دكتورة

وفريد بيبصلهم اوى

حور / انت ساكن فيين

فريد / لسة هدور على اى فندق او اى شقة صغيرة

حور / طب انت ازااى هتعمل دة كلو وانت تعبان كدة وكمان ممكن جوزى يساعدك بسهولة يلاقى المكان المناسب ليك هم يومين بس

وفريد بيبصلهم اوى

فريد / موافق

وحور بتفرح اوى وادم بيراقب كل همسة بيعملهاا

***********************.             

عمر هو ويوسف فى الاوضة

عمر / يوسف ممكن اسالك سؤال

يوسف / لاا

عمر / مدام موافق انى اسالك اوكى هو انت هتفضل هنا فى اوضتى كتير

يوسف /لو عندك مانع اروح اقول لخالتى وهى تتصرف

عمر / اية لاا بصراحة الاوضة كانت كبيرة علياا وبوجودك بصراحة مخلى للاوضة شكل ولون وطعم كدة كانهاا صنية بسبوسة

ويوسف بيحدف عمر بالمخدة

عمر / فى حكاية كدة بخططلها انا واحمد لو نفعت يااااة

يوسف / مش عاوز اعرف ممكن تسبنى فى حالى باة خلينى اناام

عمر / نوم اية دلوقتى

يوسف / وانت مالك ممكن تخليك فى حالك

الباب بيخبط

عمر / ادخل

وحور بتدخل

حور/ يوسف انت لسة نايم لحد دلوقتى

وحور بتقرب علية وبتبص لعمر وبتشاورلو انو يخرج و عمر
بيهز راسو انو مش فاهم هى عوزة منو اية

حور / عمر سبنى انا ويوسف شوية

عمر / يعنى دى اوضتى وهو محتل الاوضة من امبارح وكمان
بتطرد منهاا

حور / خلاص هنادى بابا تقولو الكلام دة

عمر بيقف بسرعة

عمر / انا هخرج علشان تتكلمو براحتكو لو حبين تشربو حاجة انا تحت امركو

حور / اخرج برة

عمر / تمام يافندم

و عمر بيخرج

***********************.             

احمد / عمر عمر

عمر / فى اية نعم خييير

احمد / مالك متعصب لية كدة

عمر / مفيش كلمت عمتى سلمى

احمد / وكلو تماام وبابا مع خالى برة فى الجنينة بيتكلمو

عمر / وواقف لية خلينا نراقب الموقف عن قريب

ولسة عمر واحمد هيتحركو ولينا بتخرج من اوضة فريد
وعمر بيبصلها ولينا بتتوتر

عمر / انتى بتعملى اية فى اوضته

لينا / كنت فى الجنينة وجبتلو ورد علشان المزهرية

عمر / لا بجد

لينا / اة والله

عمر / لينا مطلعييش العفريت الى جوايا ممنوع تدخلى اوضته تانى انتى فاهمة

لينا / بس هو حد لطيف اوى وانقذنى وكان ممكن يتازى بسببى

وعمر بيحاول يهدى

عمر / ليناا اختى حببتى مش علشان عمل خيير معانا نقرب منو اوى فهماانى ولا لااا

لينا / بس انا

احمد / لينا احنا خايفين عليكى وكمان احنا لسة مش عرفين مين دة

لينا / هو حد كويس

عمر / مفيش فايدة ابدا من الاخر ملكيش دعوة بية انتى فاهمة

وحور بتضرب عمر على ضهرو

حور / قولتلك اكتر من مرة متتعصبش على اختك بالشكل دة

عمر / هى اية الى دخلهاا اوضة واحد غريب اصلا انا مش مصدق ان بابا وافق انو يفضل معاناا هناا

حور / ممكن توطى صوتك الوالد يسمعناا

عمر / والله خايفين على مشاعرو اوى

حور / عمر الشاب دة انقذ حياة اختك من الموت وحقو علينا اننا نهتم بية ونقدملو الراحة على الاقل لحد ما يكون كويس

عمر / ماشى معنديش مشكلة بس ممنوع انها تقرب منو

لينا / انا معملتش حاااجة اووف اوووف

ولينا بتروح على اوضتها ومديقة

حور / نفسى اعرف انت لية بتحب تدايق اختك بالشكل دة

عمر / بتكون حلوة وهى متعصبة

حور / روح يا عمر من قدمى بسرعة

عمر / تمام يافندم

وعمر واحمد بينزلو بسرعة

***********************.             

لينا فى الاوضة بتفتكر كلام فريد لما دخلتلو الاوضة

لينا / ممكن ادخل

فريد / اتفضلى طبعاا

لينا / انا جبتلك ورد قطفتو من الجنينة يارب يعجبك

و فريد بيبتسم اوى للينا وبياخد منهاا الورد

فريد / انتى احلاا وردة كفاية وجودك بس

ولينا بتبتسم اوى لفريد

لينا / بتوجعك

ولينا بتشاور لفريد على دراعو

فريد / يعنى بس والدتك جبتلى مسكن

لينا / انا اسفة علشان انا السبب ان حصلك كدة

فريد / بس المهم انك متطلعيش برة المزرعة فى وقت زى دى ابدا

لينا / حاضر

وفريد ولينا بيبصو لبعض بابتسامة

لينا / اسيبك ترتااح

ولسة لينا هتخرج

لينا / انا عندى كتب لو تحب اجبلك كتاب تقرا فية يعنى

فريد / اكون شاكر جدا طبعاا

ولينا بتخرج من الاوضة و بترمى جسمهاا على السرير بكسل ومبسوطة اوى

***********************.             

احمد عمر وقفين بيبصو لادم و زاهر وهم فى الجنينة

شيماء / بتعمل اية انت وهو عملتو اية وخايفيين

عمر / خالتو شيماء خوفتينى

شيماء / على اساس انك بتخااف يعنى

عمر / ساعات وساعات

شيماء / هاا قلولى عمليين اية اوعو تكونو دخلتو اسلام فى موصيبة

احمد / لاا دة مصيف

شيماء / مصيف

عمر / شوفو عمو زاهر قالنا كل واحد يطلب منى طلب وهنفزو بمناسبة نجحنا واحنا طلبنا انو يقنع باباا ويخلى باباا يقنع عم حسام وعم شريف كمان

شيماء / ده انو عفريييت

واسلام بيجرى عليهم بسرعة

اسلام / باباا وصل باابا وصل

شيماء / المهم ان انا معرفش حااجة سلااام لما احضر المايوة

عمر واحمد اسلام بيضحكو وبيبصو لزاهر و ادم وشريف بيروح عليهم وبيشوفو حسام مدايق ونازل ببيجامة النوم وبيروح عليهم

ليست هناك تعليقات