إبحث عن موضوع

اشواك الحب❤الحلقة 69

الحلقة   69

حور \وهتبعد عنى انت كمان زى ما فهد بعد عنى لااا
انا مش هسمحلك ابدا انك تبعد عنى لاااا

وحور بتطلع على اوضتها

عمر \ با

ادم \ هششش انت ناجح وجايب 90 % ودى جاجة مكنتش متوقعة طبعا

وادم بيبص لاحمد

ادم / مبرووك يا احمد يعنى هنشوفك سفير ان شاء الله

احمد \ يارب يا خالى

ادم \ متاكد انك هتوصل وبالمناسبة دى يوم الخميس هيكون فى حفلة بيكو انتو التلاتة علشان تودعو الطفولة وتبدا الرجوولة والمسؤالية

احمد \ انت بخوفنا لية يا خالى

ادم \ علشان لازم تخافو علشان مش هسمح بالغلط تانى

زاهر \كل واحد لة عندى انى انفزلو طلب واحد كهدية منى انا

لينا \ انا اخت هديتي

زاهر \ لاا دى ملهااش دعوة انتى كمان هتطلبى طلب منى يلاا فكروو وقررو

ادم \ تصبحو على خيير

***********************.             

وادم بيطلع على الاوضة وبيشوف حور فى البلكونة وبيروح عليها وبيحضنها من ضهرهاا بحنية واحتواء

حور \ ادم انا تعبانة اوى مش قدرة ابطل تفكير فية ابدا ياترى دخل كلية اية هو نفسو يكون عالم

ادم \ انا وصلتلو

وحور بتبص لادم اوى

حور \ انت وصلت لفهد شفتو عامل اية كويس صح هو شكلو اية طب هو مبسووط هو فاكرناا

ادم \ اهدى شوية رجالتى فعلاا وصلولو لعنوانو فى كندا بس للاسف مرات رامى الامريكية اتوفت وطبعا سفرو امريكاا انا بس عوزك تطمنى و كريم و مازن بيقلبو عليهم البلد هنااك وخلال يومين هيوصلولو

و حور بتعيط وادم بيحضنها اوى

ادم \ عمر مقدرش يفرح بنجااحو

حور \ انا مش هسمحلو يبعد عنى ابدا

ادم \ مين الى قالك انو هيبعد عنك بس

حور \ انا عارفة انك هتحاول تقنعنى باى طريقة بس

ادم \ ممكن ناجل الكلام فى الموضوع دة انا عارف انك مش هتقدرى ترغميه على حاجة

وحور بتحضن ادم اوى و وادم بيضمهاا

***********************.             

يوم الحفلة عمر قاعد فى اوضته ومدايق اوى

لينا \ عمر اية رايك فى الفسان دة عمو زاهر جبهولى حلو مش كدة

ولينا لبسة فستان قصير لفوق الركبة وردى من غير اكمام وعلى حرف الفسان حبيبات لولى فى قمة الرقة

وعمر بيبصلها اوى

عمر \ اية الى انتى لبسااة دة لااا غيري هدومك

لينا \ بس هو عجبنى ومامى

عمر \ لاا مش هتخرجى كدة

ولينا بتعيط

ادم \ لينا روحى اغسلى وشك وانزلى لصحابك

لينا \ بس يابابى

ادم \ حبيبتى روحى يلااا

ولينا بتبص لعمر وبتخرج بسرعة

ادم \ اصحابك كلهم موجودين تحت ومستنينك

عمر \ مش عاوز اشفهم

حور \ ولا انا كمان

و عمر بيبص للارض بحزن وحور بتروح على عمر وبتحط اديهاا على خدها بحب

عمر \ ماما انا

حور \ اسفة انى كنت انانية معاك وفضلت رحتى ورغبتى عن رحتك ورغبتك انا موافقة انك تدخل البحرية بس توعدنى انك مش هتبعد عنى انت فاهم

وعمر بيحضن حور اوى و حور بتعيط

ادم \ والله انا بغيير

و ادم بياخد حور من عمر وبيلف دراعو حوليها

ادم \ دى بتعتى انا انت روح دور على اختك فيين

عمر \ انا زعلتهاا اوى

حور \ انت عارف انها مش بتزعل منك روح يلاا شفهاا

و ادم بياخد حور وبيخرو و عمر بينزل الحفلة وزميلو مبسوطين وبيرقصو

***********************.             

احمد \ عمر يلااا

عمر \ فيين لينا

احمد \ كانت وقفة هنااك مع نورة صحبتها من شوية

وعمر بيروح نورة

عمر \ نورة فيين لينا

نورة \ مش عارفة هى كانت هنا ومديقة اوى مش عارفة راحت فيين

وعمر بيطلع اوضة لينا ومش موجوودة و بيقلق اوى عليها وبينزل الحفلة تانى وبيدور عليها بخووف وقلق

و ادم بيشوف احمد و عمر مش طبيعيين وبين عليهم الخوف
و بيروح عليهم

ادم \عمر احمد عملتو اية

عمر \ بابا لينا مش موجودة قلبت عليها كل البيت والحفلة مش موجودة

ادم بيبص حولية بقلق و بيروح للحراسة بسرعة

ادم \ اقلبو المزرعة على لينا بسرعة

حور \ادم فى اية

ادم \ لينا مش موجوودة

حور \ يعنى اية مش موجوودة فيين لينا

و حور بتجرى بسرعة بين البنات وبتدور على لينا بسرعة
وعمر بيدور فى جنينة الفاكهة

***********************.             

عمر \ لينااا ليناا انا اسف ليناا الفسان جميل اوى ليناا اسف لينا انتى هنااا لينااااااا

و بيتعصب اوى

عمر \ ليناااا لو انتى هناا ومش بتردى عليا مش هكلمك طول عمرى انى فاهمة

و بيبص حولية ومفييش اى حركة ولا صووت و بيجرى بسرعة فى كل مكان وبيخبط فى احمد

احمد \ مش موجودة فى المزرعة نهائياا

والحفلة وقفت

شريف \ اقلبو المنطقة كلهاا بسرعة لازم تكون هناا اتحركو

الامن \ تمام يا فندم

وشريف بيروح على ادم

ادم \ اول مرة احس انى ضعيف اوى كدة

الامن بيدخل من باب المزررعة ومعاة لينا مغمى عليهاا وحور بتصرخ وبتجرى على لينا وادم بيشلها

الامن \ الشاب دة كان بيشلها وبيركبهاا العربية

وفجاة عمر بيهجم علية وبيضربو بقوة وشريف بيبعدو عنو

شريف \ خدة جوة دلوقتى

***********************.             

و ادم بيدخل اوضة لينا وبينيمها على السرير والكل قلقان اوى عليها و حور بتحاول تفوقهاا ولينا بتفح عنيهاا

لينا \ مامى

ولينا مرعووبة وبتبكى اوى

عمر واقف بعيد وخايف عليها اوى

ادم \ لينا لية خرجتى من المزرعة واية الى حصل

ولينا بعياط

لينا \ بابى انا كن مخنوقة وكنت بتمشى وفى اتنين شباب وقفونى حاولت اهرب منهم وهم

ولينا منهاارة من البكااء

ادم \ انتى ازااى تخرجى من المزرعة فى وقت زى دة وبالبس دة انى معندكيش عقل لو اخوكى مكنش حس بغيابك بسرعة كانو عملو فيكى اية

ولينا بتحضن حور اوى منهاارة من العياط

حور \ادم خلاص انت شايف حالهاا عملة ازااى

ادم \ هى غلطت ولازم تتحاسب

ادم بيخرج و حور بتخرج وره بسرعة وبتحاول تهديه وعمر بيبص للينا ولينا بتبص للارض وبتعيط

وعمر بيقرب منهاا وبيملس على شعرهاا ولينا بتحضنو اوى وبتعيط

عمر \ اسف انا اسف

لينا \ انا كنت خايفة اوى

عمر \ انا جمبك ومش هسيبك تانى ابدا

***********************.             

و ادم بيروح للشاب الى كان بيخطفهاا وبيشوفو على الارض
ادم \ انتو عملتو اية

الامن \ كان بيحاول يقاوم

ادم\ انتو مجنين مش بالقسوة دى

وادم بيخرج لحور بسرعة

ادم \ حور هاتى شنطة بتعتك وتعالى بسرعة

حور \ فى اية

ادم \ تعالى وانتى تعرفى

و بيخدها على اوضة الامن الى فيها الشاب وبتشوفو على الارض ومغما علية وعلى وشو اثار ضرب و حور بتخض
وبتروح عليه بسرعة وبتشوفو وبتشوف فى اثار دم على هدومه وبتقلعو القميص وبتشوفو فى جرح فى كتفو

حور \ دة جرح سكيين

وادم بيبص للامن

الامن \ لاا مش احناا

وحور بطهرلو الجرح بسرعة وبتديلو حقنة وعمر ولينا بيدخلو بسرعة

عمر \ باباا

وادم بيبص عمر ولينا بغضب
ادم \ روحو من هناا

لينا بتتخض لما بتشوف الدم والشاب على الارض وبترجع خطوتين وبتخبط فى الحيط وادم بيروح عليهاا

ادم \ لينا اهدى روحى و احنا هنصرف

لينا \ هو هو انقذنى منهم هو هو

و ادم بيبص للينا

ادم \ يعنى دة مش من الى هجمو عليكى

لينا \ لاا يا بابى هو الى انقذنى منهم

ولينا بتعيط اوى و عمر بيروح عليها وبيحضنهاا

ادم \ خد اختك من هنااا

عمر بياخد لينا وادم بيروح لحور

ادم \ جرحه خطير

حور \ لاا هو كويس بس انت دلوقى هتقولى هعملو اية

ادم \ هو الى انقذ لينا من المجرميين يعنى مش هو الى حاول يخطفهاا

وحور بتبصلو اوى وبتقرب علية وبتلمس خدو

حور \ كنت حاسة ان الملاك البريئى ده عمره ما خدع ولا خطف

ادم \ انقلوه على البيت

حور \ براحة شوية

والامن بيهز راسو بنعم لحور وبيشسلو الشاب وبيدخلوة البيت وبينقلوة اوضة

***********************.             

دينا ومروان و ماجى بيدخلو الفيلاا

دينا \ الحمد لله ان لينا بخيير قلبى كان هيقف من الخوف عليها

مروان \ ربنا سترهاا معها

دينا \ ماجى انتى شفتى بعينك الى حصل مفيش خروج لوحدك انى فاهمة

ماجى \ طب حد يجرب كدة يجى يقرب منى دة انا كنت خلصت علية مش كل الطير الى يتاكل لحمو

دينا \ انا مش عارفة انتى بس بتجيبى الكلام دة منيين بس

ماجى \ تصبحو على خيير

و بتطلع على اوضتها بسرعة

مروان \ انا هطلع انام تعبان وعندى شغل كتير بكرة

دينا \ هتناام وابنك مرجعش لحد دلوقتى ولا حتى راح الحفلة الى انا بقالى يوميين بنبة علية انو لازم يكون موجوود

مروان \ اكيد نسى نفسو مع زميلو كالعادة دلوقاى هتصل بية وهشوفو هو فيين

ولسة مروان هيكلم يوسف

دينا\\ انا بكلمو كل دقيقتين والاستاذ مبيردش عليا طبعاا

وموبيل مروان بيرن

مروان \ ايوة انا ميين حضرك

ومروان بيسكت وبيبص لدينا اوى

دسنا \ يوسف يوسف حصلو حاجه اتكلم مرواان اتكلم

مروان \ يوسف فى القسم ولازم اروح بسرعة

دينا \ القسم انا جاية معااك

***********************.             

ومروان ودينا بيروحو للقسم بسرعة وبيقبلو الظابط

الظابط \ ابنكو هو و الشباب والبنات كانو بيشربو مخدرات وخمر ولما حاولنا نوقفهم حولو يهربو وكسرو الاشارة واتسببو بخسااير

دينا \ لااا ابنى ميعملش كدة

الضابط \ انتو رابع اسرة تيجى هنا علشان اولادهاا وكلهم قالو نفس الكلام دة الاهمال بيعمل اكتر من كدة

مروان \ لو فى اى اضرار احنا ممكن نعوض كل الخسائر

الضابط \ اسف القضية هتروح النيابة بكرة الصبح

دينا \ لااا مرواان اتصل بادم بسرعة

***********************.             

ومروان بيتصل بادم و حور وادم مستنين الشاب لما يفوق

ادم \ مروان انا مش فاهم حاجة طب فى قسم اية

حور \ قسم فى اية

ادم \ فى مشكلة حصلت مع يوسف مش قادر افهم كويس هروح واشوف بنفسى

وادم بيخرج

ادم \ حسام خليك مع حور احنا لسة مش عرفيين اية حكاية الشاب دة بالظبط

حسام \ مقلقش

وادم بيخرج وبيشوف رودى قاعدة لوحدها فى الجنينة
وبيبصلهاا وبيروح على عربيتو وبيمشى

***********************.             

عمر قاعد جمب لينا ولينا راحت فى النوم و عمر بيتسحب من جمبهاا وبيبسها من خدها وبيخرج وبيروح الاوضة الى فيها الشاب و حور بتعملو كمدات علشان حرارتو علياا

حسام \عمر لينا عاملة اية

عمر \ نامت دلوقتى

حور \ خليك معاهاا متسبهااش

عمر \ هو عامل اية

حور \ هيكون بخير

***********************.             

و ادم بيوصل القسم

الضابط \ تمام يا فندم الملف قدم حضرك

وادم بيقرا الملف وبيبص لمروان وديناا بحزن

دينا \ انا عوزة ابنى

ادم \ يعنى الوالد طلع سليم ومكنش بيشرب مخدرات ولا خمر

الضابط\ اة يا فندم هو وواحد معاة كمان طلعو سليم

ادم \ يباة حرام نظلمهم مع الى غلطو

الضابط \بس القانون

ادم \ روح القانون فيين الى علمتهولك فى الكلية

الضابط \ تمام يافندم

ادم \ دة غير ان الاستاذ مروان هيدفع الكفالة وكمان كل الخسائر

ومروان بيهز راسو لادم والباب بيخبط وبيدخلو يوسف ودينا بتجرى علية وبتحضنو وبتعيط

دينا \ يوسف ابنى انت ان كويس فيك حاجة

ادم \ خلونا نروح ونتكلم بعديين

ومروان بيمضى على المحضر هو ويوسف وبيخرجو
وفجاة مروان بيضرب يوسف بالقلم بقوة

ادم \ مروان اهدى مش هناا الكلام دة

مروان \ مخدرات وخمرة هو دة الى وصلتلو

يوسف \ بابا والله مكنش بشرب معاهم انا

مروان \ انا الى غلطان انا الى مكنش بسمع كلام والدتك وكنت فاكر انك مش هتغلط وانك عارف انت بتعمل اية بالظبط

ادم \ مروان خلاص اهدى يوسف هيروح معايا المزرعة النهاردة

مروان \ وانا مش عاوز ابن زيو مش عاوز اشوف وشو تانى

ومروان بياخد دينا من اديهاا على العربية ودينا بتعيط
و ادم بيهز راسو لدينا انهاا تتطمن علية

***********************.              

ادم بياخد يوسف على المزرعة

حور \يوسف انت كويس

ويوسف مبيتكلمش وعيونو على الارض

ادم \ يوسف روح ارتااح فى اوضة عمر يلاا هنتكلم بعديين

وادم بيبص لحور وحور باين عليها التعب والحزن

حور\ لية بيحصلنا كدة لية مكوب علينا التعب والحزن

وادم بيضمهاا اوى وحسام بيقريب منهم

حسام \ احم احم

ادم \ مقدرتوش تعرفو اى حاجة عنو

حسام \ لا مش معاة اى حااجة اثبات شخصية

حور \ زمان اهلو قلقنين علية اوى

ادم \ هو هيفوق امتى

حور\ لسة تلات اربع ساعات

ادم \ الكل تعبان خلينا نرااح احنا كمان

ولسة ادم وحور هيطلعو والباب بيخبط وحسام بيروح يفتح وبيكون كريم ومعاة شنطة سفر

حور \ كريم

و بتروح علية وبتحضنو اوى

ادم \ ايوة هى كانت نقصااك اصلاا تعالة ادخل انا فضلى مصيبة كمان وتخلصو علياا وادم بيقاعد على السلم وبيتنهد هاا اتكلم اية الى رجعك تاانى

حور \ فى حد يقول لابنو كدة يعنى انت نورت بيتك يا حبيبى تعال ادخل

ادم \ حور استنى لما نسمع الاول

كريم \ سارة هتتجوز

ادم \ وانت مالك مش انت طلقتهاا

كريم \ يعنى اية انا مالى

ادم \ كريم اى حركة هتعملهاا غبية انا مش هسمح انت فااهم

كريم \ بقولك مراتى هتتجوز

وادم بيقف بعصبية وبصوت عاالى

ادم \ قصدك طلقتك ماااشى ان الى طلقتهاا من غيير ما تشير اى حد من غير ما اعرف يباة مترجعش وتتكلم انت فااهم

حسام \ كريم خلاص ارتح ان وبكرة نتكلم

كريم \ ارتااح ازااى بقولك فى واحد فى حياتهااا

ادم \ بيتكلم تاانى تااانى بتتكلم

وحور بتروح على ادم بسرعة قبل ما يقرب من كريم

حور\ حبيبى اهدى الله يخليك تعال ارتاح وبكرة نتكلم

ادم \ لاا مفيش كلام تانى

حور \ ماشى خلاص مفيش كلام تانى يلاا تعال

***********************.             

وادم و حور بيطلعو على اوضتهم وادم بيتعصب اوى
وحور بتجبلو البيجامة بتعو وبتقاعد جمبو وبتبعد دراعو الاتنين المشبوكين فى بعض وبتقاعد فى حضنو وادم بيبصلهاا

ادم \ انتى عارفة اية الى بيصبرنى على الى انا فية دة

وحور بتبسم اوى وادم بيلمس خدها بحنية

ادم \ انتى يا حور زى بعد كل ليل بسوادو وحزنو والكابة الى هو فية بتطلع شمس بتنور كل حاجة من جديد وبتحيى الزهوور وتفتحهم

وحور بتبوس ادم من طرطيف مرخيرو وادم بيضحك و حور بتضمو اوى وبتحضنو اوى وادم بيقف بيهاا وهو شيلها

ادم \ ممكن باة يا حضرة الشمس نوريلى روحى من جديد

و حور بتحط اديها فى بوقها كانهاا بتفكر

حور \ خلينى يومين افكر

وادم بيدفعهاا على السرير وحور بتضحك اوى

ادم \ يوميين

حور \ او اكتر مش عارفة

وادم بيزغزها و حور بتضحك اوى وادم بيبصلهاا اوى

حور \ اغبية الى قالو ان الحب فى يوم من الاياام بينتهى

ادم \ علشان احنا مختلفين علشان كدة مكمليين

حور \ انت حبيبى العصبى الشرير

ادم \ انا شرير

حور \ لا انت شرير الشريريين كمان بس بحبك اعمل اية

وادم بيبسهاا من شفايفها بحب 😘😘😍😍😍

ليست هناك تعليقات