إبحث عن موضوع

اشواك الحب❤الحلقة 68

الحلقة   68

و حور بتسكت وادم بيقرب منها وبيلمس خدها بحنية

ادم \ انا متاكد انو بخيير متقلقيش انا لحد دلوقتى بدور عليهم بعد ما اتنقلو كندا

حور \ عشر سنيين يا ادم وابنى بعيد عنى حياتى نقصة من غيرو وادم بيضم حور لصدرو

لينا \ باابى بااابى

ادم و حور بيبصو للينا وباين عليها مبسوطة اوى وبتجرى عليهم وبتاخد حور و ادم من اديهم وبيخرجو وبيشوفو فرسة صغيرة العمال بينزلوها من العربية

زاهر \ دى هديتى للينا

ولينا مبسوطة اوى

حور \ انت مش قلت ان ليها تؤام ازاى هتبعدهم عن بعض لسة صغيرة

زاهر \ للاسف مات

وحور بتحط اديها على قلبها بخوف وبتدخل البيت ولينا
و ادم و زاهر و سلمى بيفرجو على الفرس الجديد

***********************.             

فى الصباح

حور \احمد عمر يلا هتاخرو

عمر واحمد بينزلو بسرعة وبيتخنقو وهم نزليين

عمر \ لاا دى بتعتى

احمد \ لاا ليناا ليناا شوفى دى بتعتى ولا بتاعت عمر

ولينا بتبص لعمر و عمر بيبصلها بحزن

لينا \ دى باعت عمر

عمر \ههههة شفت يا غبى انا قولتلك

و ادم بيراقبهم من بعيد

سلمى \ الباص وصل احمد ركز شوية بلاش تتسرع فى الاجابا ماشى وخد وقتك

حور \ لينا حببتى متكونيش قلقانة كدة انتى مذاكرة كويس خليكى وثقة من نفسك

حور \ عمر بلاش غضب ومتطلعش العصبية بتعك على المراقب بتاعك

عمر \ تحت امرك يا برنسيسة

و حور بتضحك و عمر بيخرج هو واحمد بسرعة وبيعندو فى بعض ميين الى هيخرج من الباب الاول

و زاهر بيضحك عليهم وبيضربهم على دمغهم

زاهر \ بالتوفيق

لينا بتروح على ادم وبتبوسو من خدو

ادم \ لينا انتى عارفة ان البرجل الى مع عمر بتاع احمد بلاش حبك لاخوكى يعميكى عن الحقيقة

ولينا بتتحرج اوى من ادم وادم بيخدها وبيلف دراعو حولين رقبها بحب وبيخرج معاها برة وبيوصلها لحد الباص

ادم \ انتى قريبة من حلمك ركزى علشان تقدرى توصلى

و لينا بتحضن ادم اوى وبتبوسو من خدو وبتطلع الباص وبتقاعد جمب عمر وبتروح عليها سندى

سندى \ دة باباكى صح

لينا \ اة دة بابا

سندى \ عسول اوى وباين علية حنون كمان

عمر \ لا ياشيخة

سندى بتبص لعمر بغضب وبترجع مكنهاا

***********************.             

شيماء بتخرج من اوضة اسلام

شريف \ مش عاوز ياكل

شيماء \ اة بيقول مليش نفس

شريف \ هو مفكر ان بكدة هيخلينا نتراجع عن موقفى

شيماء بصو واطى \ هو احنا منقدرش نرجع عن موقفنا انا بجد

وشريف بيبص لشيماء بغضب

شريف \ انا ماشى عندى حقيق فى النيابة متخرجيش لو احتجى حاجة اتصلى بالسوبر ماركت يجبلك كل الى انتى عوزاة لحد عندك

شيماء \ احنا هنا من اسبوعين وانت منعنى انى اخرج من الباب ممكن افهم لية

شريف \ مفيش يعنى انا ماسك قضية كبيرة وخايف عليكو شوية من الاحسن انك مخرجيش من غيرى ماشى

شيماء \ انت بتخوفنى لية

شريف \ انا بقولك علشان تخلى بالك من نفسك وخليكى مطمنة فى امن تحت قدم العمارة

شيماء \ بكدة انا هكون مطمنة صح

شريف \ شيماء انا هتاخر كدة سلام

وشريف بيبسها من خدها وبيخرج وشيماء بتبص علية من البلكونة وهو ماشى بقلق

***********************.             

دينا \ مروان يوسف فيين

مروان /  اهدى بس فى اية عمل اية انى

دينا \ اتفضل شوف باعت لبنت الجيران اية

ومروان بيشوفو وبيضحك

دينا \ بتضحك يا مروان والله انا خلاص مش عارفة اعمل فية اية الناس مش عوزين يعملو مشكلة كبيرة اكراما ليناا

مروان \ خلاص انا هتكلم معاة

دينا \ انت لسة ها تتكلم معااة

ودينا بتشوف يوسف خارج من المطبخ وبيكلم فى التلفون

يوسف \ حبيبتى صدقينى مفيش حد فى حياتى غيرك انتى لاا مصدقيش لوسى دى بتوقع بيناا

ويوسف بيشوف دينا ريحة علية

يوسف \ سلام هكلمك بعديين

ودينا بتروح على يوسف ويوسف بيجرى بعيد بسرعة

يوسف \ والله دى بتكدب عليكى انتى لية بتصدقى الغرب ومش عوزة تصدقى ابنك

دينا \ يوسف الى بتعملو دة كتر والله العظيم يا يوسف لو ما بطلت الى بتعملو دة انا هسبلك البيت وهمشى وسعتهاا يباة تعمل الى انت عوزو

ودينا بتطلع على اوضتها ومتعصبة اوى ومروان بيضرب يوسف على كتفو بقوة

مروان \ قولتلك خلى بالك وكل مرة بتقع بسرعة غبى

يوسف \ باين كدة ان مراتك زعلانة اوى

مروان \ اسمها مراتك يا غبى

يوسف موبيلو بيرن

يوسف \ حيااتى عمرى وحشينى

ويوسف بيخرج على الجنينة وبتدخل ماجى من الباب

ماجى \ بابا انا خارجة مع صحابى

مروان \ يا بنتى عاوز احس انك بنت اية الى انتى لبساة دة

وماجى بتبص لنفسها ولبسة هدوم رجالى

ماجى \ مش بالبس انا كدة مرتااحة سلااام

***********************.             

فى الليل

ادم بيدخل الاوضة وبيشوف حور قاعدة على السرير  ومسكة البوم صور لفهد وعمر ولينا وادم بيقرب منهاا وبيسحب منها الصور وبيضمهاا

ادم \ بلاش تعذبى فى نفسك كدة هو مع عيلتو يا حور

وحور بتحط خدها على صدر ادم و بيضمهاا

ادم \ اية اخبار القميص ابو وردة حمرة مش حبة تنحرفى يعنى

وحور بتضحك وبتمسح دموعهاا وبتضربو على صدرو
و ادم بيحط ايدو على قلبو

ادم \ قلبى  قلبى

***********************.              

فى الليل الكل متجمع وقلقنين اوى

حور \ادم انا قولتلك لازم تروح معهم

ادم \حور هم مش اطفال وكمان معهم عربية بالسواق

حور \ لاياشيخ كنت عوزهم يروحوا بتاكسى

سلمى \فى أية يا جماعة اهدو شوية انتو متوترين
اوى لية

زاهر \سلمى اهدى انتى كمان كفاية تقطيع فى المنديل

سلمى \هم اتاخرو صح

حور \ لااا كدة كتيير اوى انا هروح المدرسة اشفهم

وبتدخل شيماء و اسلام و ورهم شريف ومعه شنطة سفر
والكل بيبصلهم اوى باستغراب و شيماء بتغمز لحور وبتبتسم

شريف \مش عاوز حد يسال اى سؤال ماشى

وشريف بيطلع على فوق وبيسيب الشنطة

شيماء \والشنطة

و شريف بيطلع ومبيردش عليها و شيماء بتضحك وبتروح على حور وبتحضنهاا

حور \قدرتى تقنعية إزاى دة

شيماء \بطرقتى الخاصة

ادم \حمدالله على السلامة نورتو المزرعة

شيماء \شكرا يا ادم

سلمى \شيماء انتى رجعتى تاانى باب اوضتى متجيش
نحيتو ابدا انتى فاهمة ومطبخ مش هدخل

شيماء \ افكر فى الموضوع ده

وبيضحكو اوى

شيماء \اية لسة النتيجة مظهرتش

حور \ظهرت والاولاد راحو ولسة مرجعووش يارتنى كنت رحت معاهم كنت ارتحت

وبيدخل عمر واحمد من الباب وباين عليهم الحزن ولينا ورهم وبتعيط و حور بتحط لديها على قلبها بخوف و لينا بتروح على ادم وبتحضنو اوى وبتعيط

لينا \ ٩٨٪ ياباابى

و ادم بيضحك وبيضمها اوى

ادم \ ودة يخليكى تعيطى

لينا \ انا مبسووطة

والكل بيحول نظرو لعمر واحمد الى بيشورو لبعض مبين الى يتكلم الاول

سلمى \اتكلمو يلااا قلبى هيقف

احمد \ ٨٨٪ أن شاء الله سياسة واقتصاد

و سلمى بتفرح اوى وبتجرى على احمد وبتحضنو

و حور عنيهاا على عمر الى عيونو على الارض

ادم \عمر وانت

عمر بيبص لحور وبيغمزلهاا وبيضحك

عمر \ ٩٠٪ على البحرية عدل هااااااااااا

والكل مبسوط اوى و حور وقفة مكنهاا ومبتتكلمش
و عمر والكل بيص لحور

عمر \ماماا انتى مش مبسوطة لية

حور \انت عاوز تدخل البحرية وتسبنى

عمر \ اسيبك أية بس يا ماما دى امنيتى من زمان أنى اكون ظابط فى الاسطول البحرى والف العالم

حور \وهتبعد عنى انت كمان زى ما فهد بعد عنى لااا
انا مش هسمحلك ابدا انك تبعد عنى لاااا

وحور بتطلع على اوضتها

ليست هناك تعليقات