إبحث عن موضوع

اشواك الحب❤الحلقة 65

الحلقة    65
.

شريف  بيتكلم فى التلفون وشيماء بتدخل الاوضة

شيماء / شريف ماما سعاد مستنينة على الفطار

شريف/ سيبك من الفطار احنا هنفطر برة انا وانتى

و شيماء بتبصلو اوى وبتقرب منو

شيماء / بجد يعنى هنخرج انا وانت مع بعض ونفطر برة

شريف / اة يلا اجهزى

شيماء / ثوانى هجهز اسلام

شريف / لا خلى اسلام خلينا نخرج انا وانتى لوحدناا

و شيماء مبسوطة اوى وبتجرى علية وبتحضنو اوى

شيماء / حبيبى انا انا ثوانى وهكون جاهزة ثوانى بس

وشريف بيبصلهاا اوى ومبتسم قد اية حاجة بسيطة زى دى خلتهاا طايرة من الفرحة

***********************.             

سلمى بتصحى زاهر من النوم

سلمى / زاهر زاهر يلاا هتتاخر على الشركة

و زاهر بينام فى الاتجاة التانى ومبيردش عليهاا

سلمى / زاهر

و سلمى بتشوف كوبية المياة جمب السرير وبتبتسم اوى
وبتمسكهاا وبترش زاهر بالمياة و زاهر بيتخض وبيصرخ
و سلمى بتجرى بسرعة على برة و زاهر بيجرى ورها

زاهر / مش هسيبك يا سلمى مش هسيبك ابداا

سلمى / حسااام حساام الحقنى

و سلمى بتستخبى وره حسام وبتضحك اوى

سلمى / اعمل اية انت مش عاوز تصحى من بدرى

زاهر / حسااام ابعد من هناا

حساام / انت اية الى مغرقك كدة

زاهر / اسال اختك

سلمى /خلااص اسفة

زاهر / حسام ابعد من هنااا فورااا

وحسام بيرفع ايدو

حسام / واحد ومراتو انا مينفعش اتدخل بينهم ابدا

و سلمى بتصرخ و زاهر بيمسكهاا

سعاد / انتو مش هتبطلو شغل العياال دة انت وهى مش مكسوفيين من نفسكو لما ابنكو يشفكو بالمنظر دة يقول اية

زاهر / كلو بسبب امو شايفة عملت اية وانا نايم

سعاد / والله انت الى اخترتهاا بجنانهاا دة وقبلت انك تتجوزها يباة انت حر باة

زاهر / دة رايك يعنى

و زاهر بيشيل سلمى على كتفو و سلمى بتصرخ

سعاد / والفطاار

زاهر / مفيش فطاار

وسعاد بتضحك اوى هى وحساام و سلمى بتصرخ وبتستنجد بيهم و سعاد بتضرب حسام على كتفو

حسام / ااة فى اية

سعاد / واقف هناا لية وسايب مراتك لوحدهاا

حسام / ااة ريم انا نسييت

وحسام بيجرى على فوق بسرعة و حور بتنزل معاهاا لينا واحمد و اسلام

***********************.             

حور / ماما سعااد صباح الخيير

وسعاد بتبوس الاولاد

سعاد / صباح النور يا حببتى يلاا تعالى افطرى معانا

حور / بلااش انا هاخد عصير وبس عندى جرد النهاردة فى العيادة

سعاد / اة حور سراج بعت الجواب دة الصبح

حور / سراج يااة نسيت اتصل اعتزرلو

وحور بتفتح الجواب

سعاد / فى اية الجواب دة

حور / سراج ساب الشغل

سعاد / لية يا بنتى

حور / لما يرجع ابنك اسالية هو السبب

ولسة حور هتخرج

مازن / حور حور

حور / نعم

مازن / البس البدلة ولا خلينى كجول عادى

حور / خليك زى ما انت كدة سلام

و مازن بيبص لنفسو وبيشوف انو لبسه بيجامة شورت
و كريم بيضحك

كريم / وااو فعلاا كدة احسن على الاقل تعرفك على حققتك

مازن / ماما سعااد ابعدى كريم عنى بدل ما اقتلو

سعاد / بعد الشر فى حد يقول كدة بردو يا ابنى تعاالة تعالة افطر الاول لسة بدرى على معادكو يلاا انزل

كريم / الله ريحة كيكة الفانيلياا انا هاكلهاا كلهاا

مازن / استنى سبلى حتى انا كماان

وهم الاتنين بيجرو على السفرة وسعاد بتبص للاولاد ومبسوطة اوى

سعاد / الف هنا يا حبيبى ربنا يخليكو ليا يا رب

لينا / انا شبعت هروح العب فى الجنينة

***********************.             

ولينا بتخرج ومعاهاا احمد واسلام وبيلعبو مع بعض كلهم
وفى عربية بتوصل المزرعة وبينزل منهاا شاب وبيبص للاولاد اوى و احمد بيروح علية
احمد/ حضرتك عاوز مين

الشاب / دكتورة حور هى موجودة

لينا / مامى هى فى العياادة تعال انا اوصلك

احمد / انا الراجل هناا انا هوصلو

اسلام / وانا راجل كمان

احمد / بس انا الاكبر منك

الشاب / خلاص خلااص ممكن انتو التلاتة توصلونى مع بعض

والتلاتة بيروحو معاة للعيادة

لينا / مامى ماامى ماامى شوفى فى دة عوزك انا وصلتو

احمد / وانا كمان

اسلام / واناا

و حور بتضحك عليهم وبيدخل الشاب من باب العيادة وحور بتتفزع

حور / رامى

رامى / عاملة اية يا حور

و حور باين عليهاا الخوف والتوتر و بتبص للاولاد

حور / يلاا روحو على البيت بسرعة يلااا

رامى / مين فيهم ابن اخوياا يا حور

و حور بتبصلو بخوف وتوتر

***********************.             

ادم فى المكتب هو عادل وزميل ادم عبدالرحمن وبيدخل المكتب عسكرى بسرعة

العسكرى / الحق يابااشاا

و ادم بيجرى من غير تفكير و عادل وعبدالرحمن وره بسرعة
و ادم بيشوف عمر ماسك مسدس فى ايدو وفارق واقف

فاروق / يا حبيبى هات السلااح اسمع الكلاام

عمر / لااا انا الظابط وانت حرامى طخ طخ طخ

والكل بيتفزع وعمر بيضحك وادم بيقرب من عمر بثقة وبياخد منو السلااح وفاروق بياخد من ادم السلاح

ادم / انا مش كلمتك وقولتلك ممنوع تلمس اى حااجة

عمر / انا لما اكبر هكون ظابط كبير وهمسك الحرمية انا مش خايف

عبدالرحمن / باين كدة ان ابنك طلعلك

و ادم بيتنهد وفهد بيمسك فى ادم

فهد / بابى انا خاايف

عبدالرحمن / دة ابنك كمان

ادم / اهو شفت باة التناقض

وبيضحكو و ادم بيخدهم وبيمشو وبيروحو على البيت

***********************.             

سعاد / ادم الحمد لله انك وصلت

ادم / عادل خد الولاد

وادم بيقرب على سعاد وسعاد قلقانة اوى

ادم / ماما سعاد فى اية مالك

سعاد / حور يا ابنى رجعت من العيادة فى حالة غريبة وراحت على الاوضة ومش عوزة تتكلم ولا تفتح الباب

و ادم بيجرى على اوضة حور بسرعة وبيخبط على الباب

ادم / حور حور افتحى الباب حور

و حور بتفتح الباب و ادم بيبصلهاا و حور وقفة قدمه وجسمهاا بيترعش

حور / هيخدو ابنى منى هيخدو ابنى منى

وادم بيحضنهاا اوى

ادم / اهدى يا حببتى اهدى مفيش حد هياخد حد منك

حور / ادم متخلهوش يخده منى انا من غيرو امووت ارجووك

ادم / انتى بتتكلمى عن اية

حور / رامى راامى رجع وعاوز ابنى عاوز يخدو منى

ادم / رامى ميين مش فاهم حااجة

حور / رامى اخو خالد رجع والدت خالد اتوفت فى سويسرا وقالتلو على كل حااجة وعاوز ابن اخوة انا انا مش هقدر استغنى عنو يا ادم

و ادم بيضمهاا اوى

حور / وجايب معاة حكم محكمة بكدة ارجووك اعمل حااجة ارجووك

ادم / ميين فيهم

و بتبصلو بخووف

حور / هم ولاادى انا مفيش حد هيخدهم منى مفيش حد هيخدهم منى وبتعيط

***********************.             

فى الليل ادم بينزل و مازن وكريم ورودى وقفين مستنين

ادم / ماما خلى بالك من حور مينفعش اجل مشوار زى دة
لازم نروح ماعد مع اهل مى

سعاد / ماشى يا حبيبى متقلقش عليهاا

***********************.             

وسعاد بتطلع على اوضة حور وبتشوف حور نايمة وحوليهاا الاولاد فى حضنهاا

سعاد / ربنا ميحرمك منهم ابدا يا حببتى

***********************.             

بعد اسبوعيين

ادم بيدخل الاوضة وحور قاعدة لوحدهاا

ادم / حببتى رامى وصل تحت

و حور بتهز رسهاا بنعم وبتنزل مع ادم و عادل بينزل ومعاة فهد و عمر وليناا وبيروحو على حور

رامى / مين فيهم ابن اخوياا

و حور دموعهاا بتنزل و ادم بيمسك اديهاا

و حور بتقرب عمر وفهد منهاا وبتحضنهم و ادم بيسحب لينا وبيخدها فى حضنو

حور / فهد حبيبى انا اسفة خليك عاارف انى بحبك اوى

رامى / فهد

و ادم بيغمض عنية وبيحس بالالم فى صدرو

حور / مش انت كان نفسك تساافر وتلف العالم وتكون دكتور كبير

و فهد بيهز راسو بنعم و حور بتعيط اوى

فهد / مامى خلاص انا مش عاوز اسافر بس انتى متعيطيش

و حوربتحضنو اوى

حور/ ارجووك لااااا ارجووكو

ورامى بيقرب لفهد وبيخدو من حور و حور بتصرخ

حور / فههههههد لااا ادم الله يخليك لااا متخلهوش يخدو منى

و عمر بيجرى وره فهد وبيمسك رامى من هدومه وبيضربو

عمر / سيب اخوياا سيب اخوووووويا

وفهد بيعيط و عادل بياخد عمر و عمر بيضرب فى عادل علشان يسيبو وبيصرخ ورامى بياخد فهد وبيركبو العربية
وبيمشى

و حور بتدفع ادم عنهاا وبتجرى وره العربية وبتصرخ
و ادم بيجرى ورها و حور بتقع على الارض و ادم بيجرى عليهاا بسرعة

حور / فهد ابنى فهههد

و ادم دموعو بتنزل وبيضمهاا اوى

فهد / مااامى مااامى بااابى بااااااااى عمر لينااااا

و حور بتسمع فهد وبتضغط على دمغهاا علشان متشمعهووش
و ادم حضنهااا

***********************.             

بعد شهرين

فرح عادل وكريم و مازن

والكل مبسوط و حور وقفة بعيد وسرحاانة و ادم بيقرب منهاا

ادم / حببتى عادل بيسال عليكى

حور/ انا هروح الحمام بس

حور بتدخل البيت و ادم بيروح ورها

ادم / هتفضلى كدة لامتى يا حور

حور / انا حاسة انى مش عايشة انا ميتة

و ادم بيروح عليها وبيحضنهاا

ادم / عمر ولينا تعبنين اوى لازم تكونى قوية علشنهم

حور/ مش قادرة والله العظيم حاولت مش قادرة

ادم / انا بدور عليهم فى كل مكان ولما اوصلهم هنرحلو وهنشوفو

حور / توعدنى

ادم. /اوعدك

وحور بتحضن ادم اوى

***********************.             

بعد ساعات من السعادة الكل فى المطاار بيودعوهم

كريم / عادل كنت غيرت رايك ورحت معانا امريكا كنتو هتكونو مبسوطين هنااك

عادل / لا احنا كفاية علينا اسبوعين فى شرم الشيخ

وبيسمعو طيارة عادل وبيودعو عادل ورودى وبيروحو

و ادم بيبص لكريم و مازن

ادم/ خلاص هتروحو

كريم / اكيد هنرجع تاانى مش هتخلصو مننا بالسرعة دى

ادم / فى اقرب وقت هكون عندك

(( والكل بيودعهم كريم مازن قررو يكملو حياتهم فى امريكاا مع والدتهم و ادم اتقبل قررهم بعد اقناع حور لية ))

***********************.             

وبيرجعو على المزرعة وبيشوفو سعاد قاعدة على الكرسى فى الرسبشن و ادم بيروح عليها

ادم / ماما الجو برد لية مطلعتيش على الاوضة ترتااحى

وسعاد مبتردش عليهم و ادم بيبص لحور و حور بتقرب منهاا

حور / ماما سعااد

و بتشوف النبض وبتبص لادم و ادم بيغمض عيونو بحزن
وبيقاعد على اقرب كرسى بحزن

***********************.             

بعد ٧ سنين 🌹

حور نزلة هى وادم على السلم

حور / يعنى لازم يعنى السفرية دى خلى اى حد يسافر بدالك

ادم / حور قولتلك مينفعش

وبتدخل لينا من الباب وبتعيط

حور / ليناا

ادم و حور بيروحو عليهاا بسرعة وعمر بيدخل بغضب ورها

ادم / عمر فى اية اختك ملهاا بتعيط لية

عمر / انا هكسر دمغهاا

لينا / انا بكرهك بكرهك

ادم / بس خلااص فهمونى فى اية بالظبط

عمر / الهانم كانت وقفة بتتمايع مع الى اسمو وائل

حور / عمر عيب تقول على اختك بتتمايع انت عارف انت اختك مش كدة

عمر / انا شفتهاا وكان بيقولهاا برفانك حلو اوى

لينا / يا مامى كان بيسالنى على سؤال فى الرياضة وبس
وفجاة هجم علية وضربو وكسرلو مرخيرو

حور / عمر انت عملت كدة

عمر / علشان ميفكرش يقرب منهاا تاانى

لينا / سمعة يا مامى اى حد يقرب منى بيضربو و اصحابى بيخافو يتكلمو معااياا

عمر / اة الى هيقرب منك هكسر دماغو

ادم / بس خلااص اخرص انت وهى انتو اية مبتزهقوش ابدا

حور / ادم اهدى انت بس

ادم / اهدى اية دول خلاص هيجننونى

حور / حبيبى انا هتصرف معاهم انت روح علشان متتاخرش

ادم / انا مسافر يومين ولو سمعت انك ضربت اى حد تانى
هكسر دماغك انت فااهم

عمر / انت مش هتعمل كدة بس لازم اقول حااضر

و ادم لسة هيقرب علية و حور بتقف قدمه

حور/ ادم وحياتى خلااص

ادم / حور دلعك فية دة هو الى مبوظو

و ادم بيبص للينا

ادم / وانتى بلااش الضعف دة مش كل حااجة تحصل تعيطى خليكى قوية دفعى عن حقك مدام انتى مش غلطانة

ولينا بتعيط

ادم / ياربى بقولهاا متعيطش تعيط اكتر

و لينا بتعيط وبتروح على اوضتها بسرعة

حور / ادم روح انت ومتشغلش بالك

ورودى بتقرب منهم

رودى / فى اية ملهاا لينا بتعيط لية

ادم/ وانتى كماان مش عوزة تفوقى بااة وتسيبك من الهبل
الى بتسمية رقص دة جوزك مش عاوز يضغط عليكى علشان انا موقفو بس والله يا رودى لو معقلتيش واهتميتى بجوزك وسبتك من الهبل دة

و حور بتحط اديها على شفيفو

حور / خلااص خلااص اهدى خلاااص

وادم بيشيل ايد حور

ادم / حطى عقلك فى راسك بدل ما يسيبك ويروح يتجوز غيرك خليهاا تريحو وتجبلو ولاد الى نفسو فيهم وانا الى هروح اطلبهالو كمان

و رودى بتعيط وبتروح على اوضتها

حور/ خلااص خرجت كل الطاقة الى جوواك ارتحت كدة يعنى

ادم / لا لسة

حور / ها تحب اناديلك ميين تاانى تخرج فية الى جوواك

و ادم بيسحبهاا من خصرهاا بقوة وبيبسها من شفايفهاا بوسة طويلة 💏💏

ليست هناك تعليقات