إبحث عن موضوع

اشواك الحب❤الحلقة 66

الحلقة    66

شيماء و حور وريم و سلمى فى المطبخ بيجهزو العشااء

سلمى / ادم قالك هيرجع امتى

حور / كمان يوميين لية فى حااجة يعنى

سلمى / لا مفيش

و حور بتبص لسلمى

شيماء / الظاهر ان سلمى مخبية حاجة وحاجة مهمة مخلياهاا لحد دلوقتى فى المطبخ

سلمى / اووف هو انا اساعدكو مش عجبكو ولما اطنش مش عجبكو

حور / سلمى فى اية مالك

سلمى / زاهر عوزنا ننتقل المزرعة التانية

حور / اية ازااى يعنى

سلمى / مش عارفة باة هو عاوز كدة

حور / اكيد ادم هيرفض انا متاكدة

سلمى / لا بلييز يا حور

شيماء / وشريف كمان اتكلم معايا فى الموضوع دة

حور / وانتى كمان يا ريم مش عوزة تنتقلى انتى كماان

و بتسيب المطبخ وبتخرج

***********************.             

واحمد اسلام و عمر برة فى الجنينة بيذكرو

احمد / اووف انا الرياضة دى مش دخلة دماغى خاالص

ولينا قاعدة بعيد عنهم بتذاكر لوحدهاا

عمر / وانا كماان اووف

احمد / انا هروح اقول للينا تيجى تشرحلنا المثال دة

عمر / لاا

احمد / انتو لسة زعلنين من بعض

عمر / ملكش دعوة انت خليك فى حالك احسنلك

احمد/ خلاص براحة شوية

و عمر بيبص للينا ولينا بتبصلو من بعيد

اسلام / انا هروح ارسم شوية انا خلصت الواجب بتاعى

واسلام بيروح على تربيظة الرسم بتاعو وبيشدهاا علشان يقربهاا من الشجرة

وبتخبط فى ليناا ولينا بتصرخ وعمر بيجرى بسرعة عليهاا بخووف

عمر / لينااا لينااا حصلك حاجة

لينا / دراعى بيوجعنى

و عمر بيشوف درعهاا و بيملس علية بحنية و بيبص للسلام

اسلام / اسف ماختش بالى

عمر / شوف كويس قدمك ولا البس نضاارة

لينا / عمر خلاص انا بخير

عمر / خلينا نروح نحط عليهاا تلج

و بيخدهاا وبيلف دراعو حولين رقبتهاا وبيدخلو البيت

اسلام / هم مش كانو زعلنين من بعض من دقيقة بس

احمد / هم دوول عمر ولينا

***********************.            

عمر / مااما ماما

حور / نعم فى اية بتزعق لية

عمر / درع ليناا لازم نحط عليهم تلج

وحور بتشوف درعهاا

شيماء / اية الى عمل فيهاا كدة

عمر / اسلام الغبى خبطهاا

و حور بتضرب عمر على كتفو بقوة

حور / مفيش اغبى منك انت فى حد محترم يقول على اخوة كدة

اسلام / والله ماختش بالى يا خالتو

حور / خلاص يا حبيبى اكيد مش هتقصد تازى اختك بس انت عارف عمر

شيماء / بردو كان لازم اسلام ياخد بالو كان ممكن تتاذا اكتر

حور / خلااص هو انتو كلكو على الوالد

و حور بتحط التلج على ايد ليناا ولينا بتتوجع وعمر فى حركة عفوية منو بينفخ فى ايد ليناا

***********************.             

حسام بيوصل البيت وبيدخل على اوضة المكتب

حسام / رييييم ريم

ريم / حسام انت رجعت امتى

حسام / كان فى ملف ازرق هناا راح فيين

ريم / مش عارفة يمكن نسيتو فوق فى الاوضة

حسام / انا متاكد انى كنت حطو هناا

وريم بتدور مع حساام وبتدخل سارة

سارة / باابى هو دة

وحسام بيبص لسارة وبيروح عليها وبياخد منها الملف وبيبوس خدها

حسام / كان فيين

سارة / وانت رايح المكتب دخلت اوضتى نسيتو على السرير

حسام / شكرا يا روحى اطلبى الى انتى عوزااة

سارة / اطلب اى حااجة اى حااجة

ريم / حساام خلى بالك انت كدة هتطلعهاا استغلالية

حسام/ الى بنتى هتطلبو هيكون عندهاا حالا

سارة / انا عوزة اروح الملاهى

حسام / بكرة الصبح اخدك انتى واخواتك ونروح كلناا

سارة / بااباا حبيبى

وسارة بتحضن حساام وريم وقفة بتبصلهم اوى وحسام بيبص للساعة

حسام/ لازم ارجع المكتب سلااام وحسام بيخرج بسرعة

***********************.             

فى الليل

رودى فى الجنينة قلقانة اوى وسلمى بتروح عليها

سلمى/ مالك يارودى فى اية

رودى / عادل اتاخر اوى النهاردة

سلمى / متقلقيش اكيد عندو شغل وشوية وهيكون هناا

ورودى بتبص فى الساعة كل دقيقة

سلمى/ اهدى شوية يا بنتى زمانو جااى

عادل بيوصل المزرعة

سلمى / اهو وصل

ورودى بتروح علية بسرعة

رودى / عادل اتاخرت لية كنت قلقانة عليك

عادل / كان عندى شغل انا تعباان

و عادل بيسبها وبيدخل ورودى بتزعل وبتروح وره و عادل بيروح على حور وبيحضنها من ضهرهاا وبيبسهاا من خدهاا

حور / حبيبى حمدالله على السلامة

عادل / الله يسلمك انتى هناا لوحدك لية

حور / مفيش مستنية اتصال من ادم

عادل / انا كنت بتكلم معاة قبل مااخرج من المكتب هو بخيير متقلقيش

حور / بيكلمك من القاهرة صح

عادل / حور بلااش تلعبى معااياا دى اسرار شغل المهم انو كويس وبس

حور / اوف مش هعرف اطلع منك بكلمة وحدة

وعادل بيبسها من خدهاا وبيضحك وبيطلع وبيسبهاا
ورودى وقفة بعيد وحزينة اوى و حور بتشفهاا

حور / رودى وقفة لية كدة عادل وصل هو فوق

رودى / اة شفتو

حور / ف. اية مالك

رودى / انا كنت قلقانة علية اوى لما اتاخر وهو ولا انا فى دمااغو اصلاا بيعاملنى بطريقة غريبة اوى

حور/ انتى بس مش بتعرفى تتعملى معاة كويس عادل زى الطفل الصغيير بيتعصب وبيدايق بسرعة بس بكلمة وحدة بينسى كل حاجة يلا روحى لجوزك

***********************.             

ورودى بتطلع على اوضتهم وبتدخل وبيكون عادل بيغير هدومه ورودى بتروح تسعدو انو يلبس التيشيرت وعادل بيبصلهاا

رودى / تحب اجبلك العشاء هناا

عادل / لا مش جعان

وبيسبهاا وبيروح على السرير وبيلعب فى الموبيل ورودى بتبصلو بحزن وبتروح على الحمام بتغير هدومها وبتخرج وبتبص لعادل وهو مكانو ومتجاهلهاا خالص ورودى بتروح علية وبتعمل نفسهاا انها اتخبطت فى السرير

رودى / اااة رجلى اااة

وعادل بيجرى عليهاا بسرع

عادل / رودى حصلك حااجة

رودى بتتعلق فى رقبتو بحنية

رودى / انا كويسة خفت علياا

عادل / كنتى بتضحكى علياا صح

رودى / اعمل اية ما انت مطنشنى خالص ومش بتتكلم معاايا حتى

و عادل بيحاول يفك درعهاا من حولين رقبتو ورودى بتمسكو بقوة وبتبوسو من خدو

عادل / رودى

ورودى بتبوسو من خدو التانى ومن رقبتو وعادل بيمسكهاا من خصرهاا وبيقربهاا لة بقوة وبيبسها من شفايفهاا

عادل / انا مش عارف انتى عاملة فياا اية بس

و رودى بتضحك اوى و عادل بيدفعها على السرير

رودى / عادل استنى نسيت الحباية

ورودى بتجرى بتاخد حباية منع الحمل وبتروح على عادل

عادل / نامى انتى انا مش عاوز اناام

و عادل بيخرج من الاوضة وبيخبط الباب بقوة ورودى بتعيط

***********************.             

فى الصباح

حور بتفتح عنيهاا وبتشوف ادم قاعد قدمها وبتتخض

حور / ادم

ادم / فى اية اتخضيتى لية

حور / انت رجعت لية

ادم / فى وحدة تقول لجوزهاا انت رجعت لية

حور/ ادم انت عارف انا اقصد اية انت كويس

و ادم بيبصلهاا بابتسامة وسعة و حور بتتعصب وبتروح علية بسرعة وبتدور فى جسمو يمين شماال على اى جرح او خدش وبتفتحلو القميص بتاعو وبتدور حولين رقبتو وضهرو وادم بيضحك اوى عليهاا

ادم / والله الى يشوفك كدة يقول اية بس اية الانحرراف دة

و حور بتاخد نفسهااوبتضربو على صدرو

حور / انحرراف انا منحرفة بردو

وادم بيمسكهاا من خصرهاا وبيدفعهاا لصدرو بقوة

ادم / واحلى انحرااف كمان

حور / قولى باة انت رجعت لية

ادم / مفيش الاجتماع خلص بدرى فضلت اجى على طول
علشان وحشتينى

حور / لاياشيخ

ادم / مكنتش عاوز اضيع يوم من غير ما اشوف عيونك الكسلانة دى وهى بتفتح

و حور بتحضنو اوى

***********************.             

رودى بتفتح عنيها وبتتوجع من رقبتهاا وبتشوف انها لسة على الكرسى وبتبص حوليهاا وبتشوف بيجامة عادل على السرير وبتفهم ان عادل غير هدومه و خرج و بتتعصب اوى وبترمى البيجامة على الارض بغضب

***********************.             

شريف / شيماء شيماء

شيماء / نعم يا حبيبى فى اية

شريف / كلمتى حور

شيماء / بصراحة اول ما لمحتلهاا بس اتعصبت علياا

شريف / الشقة هستلمهاا بعد بكرة حولى تتكلمى معاها وانا هكلم ادم النهاردة

شيماء / ادم مسافر

شريف / لا رجع من ساعة

شيماء / مش عارفة انت بتعرف ازااى كل الاخبار دى مع انك
مخرجتش من الاوضة

شريف / انا اقدر اعرف دبة النملة كمان

شيماء / ماشى يا عم الخطيير ممكن باة تروح تصحى ابنك علشان انا زهقت مش عاوز يصحى اكيد طول الليل قاعد بيرسم

شريف / ولا يهمك انا هصحية

***********************.             

ريم بتجرى وره سارة على السلم

ريم / سارة قولتلك لااا مفيش شوكولاتة الصبح

سارة / لا فى شوكولاتة

ريم / ساارة انا بحظرك

حسام / فى اية مالكو على الصبح كدة

ريم / اتفضل شوف بنتك احنا لسة بنفتح عنينا وهى بتاكل شوكولاتة

حسام / وفيهاا اية سبيها براحتهاا

سارة / حبيبى يا بابا

ريم / حساام انت بتقول اية

حسام / حببتى اهدى سيبى البنت براحتهاا بكرة تكبر وتعرف ان العادات دى مش كويسة

ريم / هتعرف ازااى مدام حضرتك بتوافقلهاا على الغلط والصح

وريم بتروح وبتسبهم

حساام / شفتى اهى زعلت منى

سارة / زعلت منك انت

حسام / كدة يعنى

وسارة بتضحك وبتجرى على الجنينة

***********************.             

عمر بيدخل اوضة لينا وبيشفهاا بتسرح شعرهاا

عمر / دراعك عامل اية دلوقتى

ولينا بتحرك درعهاا قدمه

لينا / مش فية حااجة

وعمر عاوز يتكلم ومتردد

لينا / اسفة

وعمر بيبصلهاا

عمر / لا انا الى اسف انى اتعصبت عليكى

و بيروح عليهاا وبيحضنهاا وبيدخل احمد عليهم

احمد / ياحول الله ياربى انتو كل ساعة بحالة

عمر / اية رايك تنقطنا بسكوتك احسن

احمد / الباص وصل يلا هنتاخر

و عمر بياخد شنطة ليناا وبيشلهاا على كتفو ولينا بتتعلق فى
دراعو وبينزلو مع بعض ولينا بتشوف ادم

لينا / باابى بااابى

وبتجرى علية بسرعة وبتحضنو

ادم / مش قولتلك متجريش بالطريقة دى

ادم / وانت يا بش مهندس كام مصيبة عملتهاا فى الوقت الى انا غبت فية

عمر / على طول ظالمنى يا باباا

ادم / انا ظلمك يمكن فعلاا

حور / ليناا عمر احمد فيين اسلام الباص واقف يلاا بسرعة

ولينا بتخرج هى واحمد وعمر بيقف على الباب

عمر / باابا

ادم / قوول عاوز اية

خالد / حاجة بسيطة بس مدير المدرسة طالب حضرتك

و ادم بيبص لعمر

عمر / يعنى حصل مشكلة بسيطة كدة فى المدرسة

وحور بتشاور لعمر يخرج بسرعة وعمر بيجرى ولسة ادم هيروح وره و حور بتقف قدمه

حور / انا هروح المدرسة خلااص

ادم / لاا انا الى هرووح المدرسة ملكيش دعوة انتى مااشى

حور / طب ممكن نفطر باة مع بعض

و ادم بيروح على السفرة هو حور وبيفطرو مع بعض

حور / حبيبى سلمى و شيماء اتكلمو معايا فى موضوع

ادم / علشان انهم ينتقلو من هناا يعنى

و حور بتهز رسها بنعم

ادم / اكيد مش هجبرهم انهم يفضلو معانا بس هحاول

حور / بس انا اتعوت عليهم اننا نعيش مع بعض مش عارفة

ادم / حببتى هحاول اتكلم معاهم

حور / مش عوزة نتفرق كفاية كريم و مازن لو كانو معانا مكنش حصل الى حصل طول ما احنا مع بعض

ادم / سارة رجعت من يومين خدى رودى وروحى اتطمنى عليها

حور / انا اتفقت مع سلمى وكنا هنروح النهاردة

ادم / خدى رودى معااكى

وحور بتبصلو باستغراب

ادم / هيحصل اية لو تنفذى الى انا بقولك علية من غير ولا كلمة

حور / علشان انا مش الة حاسبة يا حبيبى

ادم/ خليهاا تروح علشان تعرف ان الدنيا مش ابيض بس لا فى اسود كمان

حور/ حبيبى الشرير

و ادم بيبوس ايد حور

***********************.             

فى المدرسة لينا فى المكتبة ووائل بيقرب منهاا

وائل / كنت بحاول اتصل بيكى بس مش بتردى

لينا/ وائل انا اسفة على الى عملو عمر انت كويس

وائل / الدكتور قال كمان اسبوعين هكون احسن

لينا / انا عندى امتحان دلوقتى لازم امشى

وائل / استنى خلينا نتكلم

لينا/ بلااش احسن عمر يشفنا ويحصل مشكلة تانى

وائل / متخفيش انا عامل حساابى

ولينا بتبص لوائل باستغراب

لينا / بتقصد اية

وائل / هتفهمى بعديين المهم اننا نتكلم شوية

ووائل بيقرب من لينا

لينا / وائل انا لازم اروح من هناا

وائل / يعنى بعد ما اخوكى كسرلى مرخيرى مستكترة عليا نتكلم بس

لينا / انا اتاخرت سلام

ووائل بيوقف لينا وبيمسكهاا من اديهاا

وائل / لينا انا معجب بيكى وانا متاكد ان انتى كمان معجبة بيا بس اخوكى الغبى دة بيبوظ كل حاجة بينا بس انا مش هسمحلو انو يازيكى ابدا

***********************.             

عمر مع احمد فى قاعة الاختبار

عمر / احمد لينا فيين اتاخرت لية

احمد / مش عارف هى قالت انهاا هتروح المكتبة

عمر / اكيد فى حااجة لينا مستحيل تتاخر عن الامتحان ابدا

و بيخرج بسرعةوبيروح على المكتبة ولسة هيدخل وفى شابين بيوقفوة

الشابين / انت رايح فيين

وعمر بيبصلهم بغضب وبيحس ان فى حاجة مش مظبوطة

خالد / فعلا دة مش مكانى سلاام

والشابين بيبتسمو اوى وعمر بيعمل نفسو انو هيمشى وفجاة بيلف وبيهجم عليهم بالضرب بقوة والاتنين بيقعو على الارض وبيدخل المكتبة بسرعة وبيسمع ليناا بتصرخ

لينا / وائل قولتلك مش عوزة اتكلم معااك سيب ايدى بلييييز

عمر / قالتك سيب ايدى

ولينا بتبص لعمر

لينا / عمر انااا

وعمر بيشاورلهاا بايدو

عمر / هششش

وائل / كنت مستنيك من بدرى

عمر / سيب ليناا

وائل بيسحب لينا من اديهاا وبيحضنهاا ولينا بتصرخ
ولسة عمر هيهجم علية وفى اربعة من الشباب بيهجمو على عمر وبيمسكوة بقوة

لينا / عمر

وائل / قولتلك هتندم على الى عملتو فياا وجة وقت الندم

و وائل بيدفع لينا بقوة ولينا بتقع على الارض و عمر بيصرخ
وبيحاول يفك ايدو منهم ووائل بيقرب منو وعمر بحركة خفيفة بيدفع وائل برجلو بقوة فى بطنو ووائل بيقع على

الارض وعمر بيهجم على الاربعة الى مسكينو وبيضربهم بقوة

ليست هناك تعليقات