إبحث عن موضوع

اشواك الحب❤الحلقة 60

الحلقة   60

والشخص دة بيقرب عليهاا و حور جسمهاا بيترعش من الخوف والبرد وبيظهر برق وبينور الاوضة وبيظهر ملامحو
و حور بتحط اديهاا على شفايفهاا

ادم / حور

حور / ادم

وادم بيقرب منهاا وحور فجاة بتغيب عن الوعى وادم بيمسكهاا بسرعة فى حضنو وبيشلها وبينيمهاا على السرير بحناان وبيلمس شعرهاا وخدها بحنية ودموعو بتنزل على عيونهاا و حور بتفتح عنيهاا

و ادم بيبتسم اوى
وفجاة حور بتصرخ وبتضربو فى صدرو بقوة

ادم / حور حور اهدى انا ادم

و حور بتبصلو اوى
حور / ادم مين انا معرفش حد بالاسم دة اخرج من هنااا

وفجاة بيدخل الاوضة زاهر وكريم و مازن

زاهر / حور فى

والكل بيقف مصدووم وعيونهم على ادم

حور / الشخص دة دخل اوضتى غلط

كريم / بابا

مازن / انت حقيقى انت

و مازن وكريم بيجرو علية بسرعة وبيحضنو اوى وبيبكو
وحور بتاخد الروب وبتلبسو بسرعة وادم بيبص لزاهر

زاهر / كنت متاكد انك هترجع ياصحبى

و زاهر بيحضنو اوى و ادم بيتالم
زاهر / انت انت كويس

ادم / انا كويس بس جرح العملية تعبنى شوية من تغير الجو

حور / خلوة يخرج برة حاالاا

زاهر \حور انتى بتقولى أية

و سعاد بتدخل الاوضة ومعاها سلمى
سعاد \فى أية يا ولاد أية الاصوات دى

سلمى بصرخة \ ادم

وسلمى بتجرى علية وبتحضنو اوى وبتبكى و ادم عيونو
على سعاد الى وقفة مكنهاا وبيروح عليها وسعاد دموعها بتنزل وبتلمس خدو بحنية

سعاد \ ابنى حبيبى رجعلى الغايب رجع

وادم بيضمهاا اوى لصدرو وسعاد بتبكى
سعاد \ابنى

حور \لو سمحتو انا تعبانة وعوزة ارتااح

سعاد \حور ادم

حور\ اة ابنك رجعلك واكيد فى كلام كتير بنكو

و سعاد لسة هتتكلم
ادم \ماما خليها براحتهاا اكيد هى عندها حق فى اى حاجة تعملهاا

وبيخرجو من الاوضة و حور بتقفل باب الاوضة بسرعة
وبتقاعد وره الباب على الارض وبتعيط وبتحضن نفسها اوى
وبتروح على الكرسى الى كان قاعد علية وبتعيط اوى

و ادم بيبص على باب الاوضة وحاسس بيهاا

سعاد \حور تعبت اوى يا ابنى وانت ظلمتهاا

ادم \ولادى فيين عاوز اشفهم

وبيروحو على اوضة عمر وفهد

و ادم بيقف بيبص عليهم وهم نايميين
ادم \بيشبهو حور اوى

كريم \بس لينا بتشبهك اكتر

سعاد / ادم انت عارف ان كريمة وخالد الله يرحمهم

ادم / عارف يا امى عاارف حور عملت الصح عملت الى انا كنت هعملو

سعاد / ربنا يريح قلبك يا حبيبى
وسعاد بتحضن ادم اوى وبتبكى

فى الصباح

حسام بيسند ريم انهاا تنزل السلم
حسام / انا مش عارف لية ماما اثرت علينا اننا ننزل على الفطار كنتى ارتحتى شوية

ريم / انا كويسة ياحبيبى

حسام / كويسة اية بس شوفى رجليكى عملة ازااى بس

ادم / مدام خايف عليها اوى كدة شلها بدل ما انت سيبها تنزل

وحسام وريم بيبصو لادم بصدمة
ادم / اية كنت فاكر انى مش راجع ولا اية

حسام / ادم

وحسام واقف مكانو ودموعو بتنزل و ادم بيروح علية
وبيحضنو اوى

حسام / كان قلبى حاسس انك مش هتسبنى ابدا

و ادم بيضم حسام اوى وادم بيبص لملامح حساام بتامل
و شيماء وشريف بينزلو وبيشوفو ادم

شيماء / ادم

ادم بيبتسم اوى لشيماء وشريف
ادم/ ابنك

و شيماء بتبص لاسلام الى ماسك فى اديهاا
شرين / اسلام تعال يا حبيبى سلم على عمو الكبير

و ادم بيسلم على اسلام وبيبص لريم
ادم / مش هتقوليلى حمدالله على السلامة

وريم فجاة بتترمى فى حضنو و ادم بيملس على شعرهاا بحنية وشيماء بتبص لشريف انو هادى مفيش اى رد فعل.

شيماء / شايفة ان وجود ادم قدمك فجاة مش مفاجاة بالنسبة ليك

شريف / اة لاا انا

شيماء / عادى دة مش حاجة جديدة بالنسبة ليا يعنى الظاهر ان لازم اتعود

و شيماء بتنزل و كريم شايل عمر ومازن شايل فهد وبيروحو على ادم وادم بيبتسم اوى وبيبصلهم

كريم/ اية يا استاذ لمضة مفيش كلمة لباباا

فهد / انت بابا زى الى فى الصورة من تيتة صح

وادم والكل بيضحك اوى وادم بيحضن فهد وبيبص لعمر
ادم / اية انت كمان مش بتشبه علياا

عمر / اة انت الى بتزعل ماماا

كريم / عمر

وادم بيبص لكريم انو يسكت ويسيبه يتكلم
ادم / ماما الى قالتلك انى مزعلهاا يعنى

عمر / لا انا بشوف ماما بطلع صورتك وبتعيط انا بكرهك

وعمر بيجرى بعيد عنهم
شريف / ادم هو طفل يعنى هو ميقصدش

سعاد / اميرة البيت وصلت عند بابااا

و ادم بيشوف سعاد نزلة وفى اديهاا ليناا بشعرهاا الاسود الناعم الطويل وعيونهاا العسلية وبشرتهاا الخمرى ولبسة فستان وردى

و ادم بيروح عليهاا وبينزل على ركبو فى مستواهاا
لينا / انت بابا

ادم / اة يا حببتى

و ادم بيحضنهاا اوى ودمعة من عيونو بتنزل
لينا /يعنى هودينى المدرسة واقول لسندى انك بابا

ادم / اة يا روحى وهنقول للعالم كلو لو حبة

لينا / توعدنى انك هتفضل معانا على طوول ومش هتسبنى تانى

ادم / اوعدك مش هسيبكو تانى ابدا

حور/ ياريت متوعدش حد وعود مش هتقدر عليهاا لينا حببتى روحى العبى مع اخواتك يلاا

و ادم بيقف وبيمسك الجرح بايدو وبيقف قدم حور وبيتاملهاا

ادم / حور

حور / ماما سعاد انا ريحة العيادة علشان عندى عملية النهاردة

وحور بتمشى وبتسيبو و ادم بيبص عليهاا وهى خارجة
وسعاد بتطبطب على كتف ادم بحنية

حسام / انت عندك مهمة صعبة

ادم بيخرج من البيت وره حور

شيماء/ اسلام يلاا يا حبيبى نادى على اخواتك علشان تفطرو

واسلام بيجرى على برة بسرعة وشريف بيبص لشيماء وبيحاول يكلمهاا

شيماء / افطر بسرعة معاد الاجتماع قرب هتتاخر ولما ترجع نتكلم برحتنا

و شيماء بتروح على المطبخ
حسام / باين كدة مش بس ادم الى عندو مهمة صعبة

شريف / حسام اسكت احسن

وحسام بيكتم الضحكة وبيروح على ريم
حسام / حبببتى حاسة بحاجة هاا تعبانة يعنى

ريم / لاا ابدا انا مبسوطة اوى برجووع ادم بوجودو هناا معانا بيحسسنى بالاماان

حسام / لا بجد كويس

و ريم بتمسك ايد حسام
ريم / احساس بالامان بوجود ادم بيكون فى نفس الاحساس
بلامان لوجود باباا الله يرحمو حبيبى انا مقصدش ابدا انا بس

حسام / حببتى انا مش زعلان بهزر معااكى لان دة بيكون احساسى انا كمان

وحسام بيبوس جبنهاا

ادم بيدخل وره حور فى العياادة و حور بتبص ورها وبتشوفو

حور / لو سمحت المكان هناا مكان شغل

وادم بيقرب منهاا وحور بتحس بالتوتر وبتحاول تبعد عيونهاا عن عيونو

ادم / واناا مريض ومحتاج دوااء

و حور لسة هتبعد و ادم بيمسكهاا من خصرهاا وبيدفعها على صدرو وحور بتبص لعيونو بتوتر وفى دموع بتخرج من عنيهاا وادم بياخد الدمعة فى ايدو

ادم / دموعك دى هى كانت عذابى الوحيد

و حور بتدفعو بعيد عنهاا وبيدخل سراج المكتب
سراج / حور جبتلك القهوة الى بتحبيهاا

و حور بتبص لسراج وبتحاول تسيطر على مشاعرهاا
سراج / انتى عندك مريض اسيبك انا وهرجعلك تانى نشرب القهوة مع بعض

ادم / بس انا مش مريض

و سراج بيقف وبيبصلو
ادم / انا بكون جوز المداام حور او الدكتورة حور

و سراج فنجان القهوة بيقع من ايدو
ادم / معلش  القهوة خيير ان شاء الله

حور/ سراج استنى الاستاذ كان خارج اصلاا

و ادم بيبص لحور بغضب وبيخرج من العيادة
ادم / عنادية بس موت فيكى اعمل اية يعنى

وبيشوف الاولاد بيلعبو فى الجنينة وبيرووح عليهم وعمر اول ما بيشوف ادم بيجرى بعيد وبيسيبو بسرعة وادم بيبص لعمر اوى وهو بيجرى وبيسمع صوت شمس

وبيروح على الاسطبل وبيشوف شمس وبيطبطب على ظهرو
عامل الاسطبل / اهلا ياباشاا نورت المزرعة العماال كلهم مش مصدقيين ان حضرتك رجعت المزرعة

ادم / شمس مالو باين علية مريض

العامل / ربنا يخليه الدكتور سرااج بيهتم بشمس اوى
وكمان الدكتورة حور مبتخليش اى حد من العمال يقرب منو

او يديقو ابدا بس لما حضرتك سافرت ياباشاا كان رافض الاكل لفترة لحد ما الدكتورة حور قدرت تتحكم فية زى حضرتك بالضبط

وادم بيخرج شمس من الاسطبل وبيركب علية وسعاد بترقبو من بعيد مبسوطة اوى انهاا شايفة ادم قدمها وحور بتسمع صوت شمس و بتبص من شباك العيادة وبتشوف ادم

راكب على ضهر الفرس وبيجرى بية بسرعة بين الاشجااار
كانو بيطيير بالضبط وبيستمتع بالحرية

وعمر قاعد لوحدو تحت الشجرة واحمد وفهد بيروحو علية
فهد / عمر مش هتلعب معاناا

عمر / لاا مش هلعب انا بفكر دلوقتى

و فهد واحمد بيقاعدو قدمه
احمد / بتخطط لوحدك لية مش احنا عصابة القنااع المجنح

فهد / يباة احنا الثلااثة مع بعض

عمر / اقدر ازااى اخلية يروح من هناا من تاانى علشان ماما ترجع تضحك

فهد / هو ميبن

عمر / باباا لازم يروح من هناا بسرعة

فهد / بس دة بابا

عمر / خلاص انا هشتغل لوحدى

احمد / لاا احنا مع بعض

عمر / خلوناا نفكر هنعمل اية ونرتب مظبووط

فى الليل الكل منتظرين على العشاء
و حور بتدخل البيت

ولينا بتجرى عليهاا و حور بتحضنهاا وبتبسهاا
حور / حببتى لية مكشرة اوعى يكون احمد كسرلك اللعبة بتعتك تانى

لينا / مامى بابى ضاع تانى

حور/ بابى

وحور بتبص عليهم والكل متجمع وباين عليهم القلق
حور / فى اية مالكو بتبصو لبعض لية كدة

حسام / ادم خرج من الصبح ومرجعش لحد دلوقتى

حور بعصبية / ازاى يعنى مرجعش

و حور بتهدى نفسهاا
حور/ والله المفروض اننا منستغربش ابدا

لينا / مامى بابى وعدنى انو مش هيسبنى ويروح

ولينا بتبكى و حور بتشلها وبتحضنهاا

حور/ قولتلو انو ميوعدش مدام هو مش قد الوعد دة

ليست هناك تعليقات