إبحث عن موضوع

اشواك الحب❤الحلقة 56

الحلقة   56

شيماء وقفة فى البلكونة مستنية شريف وبتشوفو فى الجنينة بيتكلم فى التلفون وبيبص حولية يمين وشمال بخوف و شيماء بتقلق اوى وبتلبس الروب بتعهاا وبتنزل لشريف الجنينة وبتشوفو خلص تلفونو وبتقرب منو

شيماء / شريف

وشريف بيبص وره

شريف / حببتى لسة صاحية

شيماء / انت عارف انى مش هنام طول ما انت مش معايا

وشريف بيروح عليهاا وبيلف دراعو حولين رقبتهاا

شريف / معلش يا حببتى بس اتاخرت شوية اصل زميلى
مرضيوش يخلونى امشى بدرى وكمان عديت على ماما شوية

شيماء / وماما عاملة اية

شريف / بتسلم عليكى هى وناهد اختى اوى يلاا خلينا نطلع ننام خلاص النهار ساعتين وهيطلع

وشريف و شيماء بيطلعو على الجناح بتعهم

شيماء / انت كنت بتكلم مين على التلفون

و شريف بيغير هدومه

شريف / اية امتى

شيماء / لما كنت فى الجنينة قبل ما انزل

شريف / اة دى ماما علشان تسالنى وصلت ولا لسة هههة فكرانى لسة صغيير باة اعمل اية

شيماء / متاكد انهاا والدتك

شريف / شيماء انتى عارفة انى مبحبش اللف والدوران اتكلمى على طول لو عندك حاجة ماشى

شيماء / يعنى مكنتش بتكلم ادم

شريف / شيماء مكنتش بكلم ادم فى اى اسالة تانى عندك

و شيماء بتبصلو ومديقة اوى وشريف بيروح على السرير وبينام ببنطلون البيجامة ونصو عريان

شيماء / هتناام كدة

شريف / اة عندك مانع

شيماء / الجو برد

شريف / متشكر على اهتمامك

شيماء / انت زعلت لية انا كنت بسالك بس

شريف / بس طريقة سؤالك فى شئ من الاتهاام يا شيماء

شيماء / اصلو بصراحة كان شكلك مريب اوى وانت بتتكلم
كنت بتتلفت حوليك بطريقة غريبة وكانك مخبى حاجة وخايف حد يسمعك

شريف / على فكرة لو ادم اتصل بيا وقالى ان مش لازم حد يعرف يباة مفيش حد هيعرف حااجة

شيماء / اة طبعاا ما انت صندوق اسرارو

شريف / ياريتنى كنت كدة كنت ارتحت دلوقتى بدل ما انا
ليل نهار بدور علية فى اى تلمحات تانى يا حضرة الشويش شيماء

شيماء / يعنى انا شويش

وشريف بيسحبهاا من اديها بقوة وبتقع علية وهو نايم

شريف / واحلاا شويش شفتو عيونى

شيماء / انا بردو متاكدة انك مخبى عنى حاجة ومش عاوز تقولهاا

وشريف بيبسها من شفايفهاا

شريف / ممكن ناجل الكلام دة فى وقت تانى

شيماء / لاا دلوقتى مش هرتااح غير لما اعرف

وشريف بيبسها تانى من شفايفهاا بحب و شيماء بتستسلم ومبتقدرش تقاوم

***********************.             

الكل على السفرة بيفطرو كلهم مع بعض

زاهر / انا مسافر اسبوع

سعاد /مسافر فين يا ابنى انت مش قولت انك نهيت كل شغلك فى المانياا

سلمى / انا شبعت بالهناا والشفا

و سعاد بتبص لسلمى و زاهر

زاهر / بس عندى شغل مهم ومش هتاخر

سعاد / وطبعا سلمى مش موفقة صح

زاهر / انا بعرف اقنعها ازاى بس خلى بالك منهاا

سعاد / انت بتوصينى على سلمى

شريف / ترجع بالسلاامة

زاهر / شكرا يا شريف

وموبيل شريف بيرن

شريف / بعد ازنكو تلفون بس

وشريف بيخرج الجنينة وشيماء بتدايق اوى وبتروح وره

سعاد / لا حول الله ياربى اية بس الى جرلكو يا اولااد

زاهر / بعد اذنك يا ماما سعاد هشوف سلمى

و زاهر بيروح وره سلمى وبتنزل رودى من الاوضة

رودى / صباح الخيير

سعاد / صباح الخير يا بنتى اخيرا شفتك فى اية ولا كانك عايشة معانا

رودى / معلش يا ماما سعاد بس الشغل

سعاد / مهو لو ادم كان موجود كان قدر يمنعك من الشغل دة
الى مش مريحنى ابدا

رودى / متقلقيش عليا ابدا ماشى انا عارفة بعمل اية سلاام هتاخر

ورودى بتخرج وسعاد قاعدة لوحدها على السفرة ومديقة اوى

***********************.             

شيماء بتروح على شريف وشريف واقف مع رجال الامن
وبيشفها جاية عليه بيخلى رجالة الامن يروحو

شريف / شيماء انا خارج محتاجة حاجة منى

شرين /شريف انت دلوقتى هتقولى انت مخبى علياا اية بالظبط

شريف/ تانى يا شيماء تاانى

شيماء / اة

شريف / ماشى انا هقولك انا مطلوب منى ارجع الخدمة من تانى وبشكل خاص كمان

شيماء / اية ترجع الخدمة ازاى وانت قدمت استقلتك

شريف / اصل هو يعنى هى مكنتش استقالة حقيقية يعنى كان مجرد ستار علشان نقدر نعرف الفساد فى البلد دى فين بالظبط

و شيماء بتبصلو بحزن وشريف بيمسك اديهاا

وشريف /حببتى لية الخوف الى ملوش لزمة دة

شيماء / كنت قولت ان خلاص ربنا رحمنى من القلق والخوف
وهتكون قدم عينى وجمبى

و شريف بيضمهاا على صدره

***********************.             

بعد شهر

حور قاعدة فى الجنينة وكريم بيقرب عليهاا وبيحط شال على كتفهاا

كريم / صباح الخير انا همشى محتاجة حااجة

و حور بتبص لكريم اوى وبتبتسم بتتخيلو ادم

كريم / النهاردة هنحصد اول محصول كريز فى المزرعة هناا

حور / خلينى اروح معااك

كريم / انتى عوزااهم يرجمونى بالحجاارة مفيش حد فى البيت دة هيرحمنى لو اختك معاياا

و حور بتمسك ايد كريم وبتحاول تقف و مازن بيروح عليهم وبيسند حور مع كريم

مازن / ريحة فيين

حور / هروح معاكو عوزة اشوف اول محصول كريز

مازن / بس انتى تعبانة

حور / انتو الاتنين معايا اكيد مش هتعب

و مازن بيشاور لكريم وفجاة بيشلوها هم الاتنين و حور بتضحك اوى وسعاد بتبص عليهاا من بعيد ومبسوطة اوى ان حور بتضحك ولسة مازن وكريم بيخدو حور على العربية
و حور بتشوف عربية مروان بتدخل المزرعة

حور / ديناا

مازن وكريم بينزلو حور براحة

حور / دينا ومروان فى حاجة حصلت اكيد

و حور بتبص لدينا وهى نزلة من العربية هى ومروان وبتحاول تفهم من ملامحهم اى حاجة وبتشوف عيون دينا حمرة وباين عليهاا الحزن و حور بتحس بدوخة وكريم ومازن بيمسكوهاا بسرعة

ودينا ومروان بيقربو عليهاا بسرعة

حور / ادم

ليست هناك تعليقات