إبحث عن موضوع

اشواك الحب❤الحلقة 55

الحلقة    55

حسام بيدخل الاوضة لريم وبيشفها بتنضف الاوضة

حسام / حببتى انتى لية مقلتيش لحد من الخدم يعملك كل الى انتى عوزاة

ريم / انا حبة اعمل كل حاجة بنفسى عندك مانع

حسام / لاا ابدا بس علشان متتعبيش نفسك

ريم / شكرا انت هناا لية مش عندك شغل

حسام / لا اجلت كل حاجة النهاردة مليش مزاج اروح المكتب

ريم / اة طبعاا كفاية عليك صحبتك دى

و حسام بيبتسم وريم متعصبة وبترمى المخدات على الارض
وحسام بيروح عليهاا وبيمسك اديهاا وريم بتبصلو اوى بحزن

حسام / ريتا بتكون صحبتى ومرات صحبى وعشرة سنين
مع بعض فى الغربة

ريم / وانا مسالتش

حسام / طب لية العصبية دة يعنى

ريم / انا مش عصبية بس مش من حقكك انك

وريم بتسكت وبتبص لحسام

حسام / اسف مكنتش اعرف انك هتغيرى عليا بالشكل دة

ريم / غيرة مين قالك انى بغير عليك اصلاا

وريم بتخرج من الاوضة وبتسيبو

***********************.             

بعد فترة

حور بتتمشى فى الجنينة وبتحس بالم فى رجليهاا وبتفتكر ادم لما شلها فى حضنو لما رجليهاا كانت بتوجعها وبتبتسم اوى

زاهر / حور عاملة اية

حور / بخير الحمد لله

زاهر / حور فى شوية حاجات كدة لازم تمضى عليهاا

حور / حاجات اية

زاهر / خلينا نقاعد وانا هشرحلك كل حااجة

وبيقاعدو مع بعض

زاهر / دى الحسابات كلها الى بتخص المزرعة حسام راجعهاا كلهاا وكل حاجة تمام لو تحبى ترجعيهاا برحتك

حور / بس انا مش فاهمة انا مالى ومال الحسابات دى يعنى

زاهر / ادم قبل ما يسافر كتبلك المزرعة بيع وشراء بينك وبين حسام

حور / اية

زاهر / اة بس ماعدى الجنينة الغربية كتبها باسم سلمى

حور / وهو لية يعمل كدة مدام هو مش عوزنى فى حياتو

زكى / ادم كتبلكو انتى واولادو وسلمى وحسام كل ما يملك
ولو عوزة باقى التفصيل والاملاك حسام هو الى هيفيدك علشان اكبر جزء من املاكو باسمك انتى

حور / انا متاكدة ان فى حاجة غلط

وحور بتقف بعصبية وبتتالم و زاهر بيجرى عليهاا وبيسندهاا بسرعة

زاهر / حور انتى كويسة

وحور بتهز رسهاا بنعم وبيخدها وبيروح على البيت

سلمى / حور فى اية مالك

زاهر / متقلقيش يا حببتى هى بخير بس اتصلى بالدكتورة خلينا نتطمن

حور / لا انا كويسة

سلمى / تعالى يلاا انا قولتلك بلااش تتعبى نفسك

وبيتصلو بكريمة وبعد شوية كريمة و خالد بيكونو عندهاا باسرع ما يمكن

***********************.             

سعاد / اية يا بنتى طمنينى

كريمة/ متقلقيش يا طنط هى بخيير بس لازم تقلل حركتهاا شوية لان وزن الاولاد كل مادا بيتقل عليهاا اكتر

حور / انا تقريبا مبتحركش

سعاد / يا بنتى اسمعى الكلام ربنا يهديكى

خالد/ حور لو مسمعتيش الكلام هطر انى اخدك المستشفى تحت عيونى وانا مش بهدد ماشى

كريمة/ حور اسمعى الكلام لانو حبسنى انا كمان فى المستشفى اسبوع كامل

خالد / اعمل اية بس مفيش حد بيسمع الكلام فيكو

سلمى / احنا كلناا تحت امرها هناا بس هى تاؤمر

خالد / حور الحركة بحساب دلوقتى انتى خلاص فى الشهر السابع لازم تكونى حريصة جدا الفترة الى جاية مش عوزين نخاطر ونطر اننا نولدك فى السابع

سعاد/ لا بعدالشر ان شاء الله كل حاجة هتكون تمام

خالد / كريمة يلاا خلينا نروح

و كريمة بتحضن حور

كريمة / ممكن الفترة الى جاية دى مش هقدر اجى انا عندك بس لو حسيتى باى حاجة هبعتلك الدكتورة سالى انتى عارفة باة الباشة دة تعبنى شوية انا كمان

وكريمة بتشاور على بطنها الى بدا يبان

حور / خلى بالك من نفسك

كريمة / اكيد

و كريمة و خالد بيخرجو من عند حور

***********************.             

شيماء بتشوف ريم وقفة لوحدهاا مديقة اوى وبتروح عليها

شيماء / ريم عوزة اتكلم معاكى فى موضوع مهم

ريم / كريمة قالتلك حاجة تخص حور هى كويسة فى اية شيماء اتكلمى

شيماء / اية يا بنتى دة كلو اهدى مفيش حاجة بس عوزة اتكلم معاكى تعالى فى اوضتى شوية

ريم / شريف مش هنا

شرين / لا شريف هيتاخر النهاردة شوية تعالى عوزاكى

وشيماء بتاخد ريم على اوضتها وبيدخلو وبيقاعدو على السرير مع بعض

شيماء / عوزة اعارف انتى اية الى مديقك اوى كدة اصل بصراحة موضوع الغيرة دة لو بجد هتكونى غلطانة لان حسام بيحبك بجد

ريم / حسام مفيش زيو ابدا بس خايفة يروح منى يا شيماء خايفة اوى وبالذات علشان

و ريم بتسكت

شرين / ريم اتكلمى فى اية

ريم / انا يعنى بقصد انا وحساام يعنى احنا الاتنين

شيماء / هااا انتو الاتنين وبعديين

ريم / اووف اووف خلااص باة كفاية انا تعباانة مش ناقصة

وريم بتعيط و شيماء بتقرب منها وبتمسك اديهاا

شيماء / حببتى لازم افهم علشان اقدر اساعدك

ريم / انا وحسام مفيش حاجة حصلت بيناا من يوم ما اتجوزناا مقدرتش اعمل كدة

وشيماء بتحط اديهاا على شفايفهاا بخضة

شيماء / لاا مقدرتيش ولا مقدرش

و ريم بتبص لشيماء بغضب وبتقرصهاا من درعهاا

ريم / قذرة

شيماء / اااة خلاص بس يا حببتى انتى متجوزة من شهرين
وكان قدمك الوقت انك تقدرى تسيطرى على خوفك

ريم / مش عارفة يا شيماء خايفة حسام يروح منى زى ما ادم راح من حور واكون انا السبب وانى مقدرتش اسيطر على مشاعرى وهو

شيماء / ريم ان حسام يصبر عليكى الفترة دى كلهاا مع ان كان فى ايدو كل حاجة بس فضل انو يسيبك برحتك دة
معناة حاجة وحدة انو بيحبك بجد

ريم / وانا كمان بحبو اوى بحبو اوى

شيماء / طب انتى هنا بتعملى اية يلاا على اوضتك واوعى تخبى اى مشاعر فى قلبك ابداا خلى قلبك هو الى يغلب خوفك ياريم لازم قلبك وروحك هم الى ينتصرو فاهمة ياريم

ريم / هى حرب

شيماء / ايوة لازم تحربى علشان تنتصرى ريم لازم تنتصر

وريم بتبتسم لشيماء اوى وبتحضنهاا اوى

***********************.             

سلمى مع حور فى الاوضة

سلمى / اية رايك اروح اجبلك كوبية لبن بالعسل

حور / لا يا سلمى انا عوزة انام مليش نفس

سلمى / يباة اتفضلى ناامى يلااا

حور / وانتى هتفضلى قاعدة جمبى كدة كتيير يعنى

سلمى / اة عندك مانع

حور / سلمى روحى يلاا لجوزك يلاا ميصحش انك تسبية لوحدو وكمان انا بخيير ومفيش حاجة اهو

و الباب بيخبط
سلمى / ادخل

وبيدخل كريم وبيبتسم لحور اوى

كريم / عرفت انك تعبانة

حور / انا بخيير

سلمى / كريم خليك معاهاا وانا مش هتاخر

و سلمى بتخرج و حور بتبص لكريم اوى وبتشاورلو يقرب يقاعد جمبهاا وكريم بيقاعد جمبهاا

كريم / انتى بخير

و حور بتهز رسهاا بنعم وبتملس على بطنها بحنية

حور / بس اخواتك تعبنى شوية باين انهم حسين ببعدو عنهم

كريم / هتكونى بخيير

مازن / ممكن ادخل

حور / طبعاا تعال

مازن / انتى بخير مش كدة

حور / اة بخيير

و حور بتبص لكريم و مازن اوى

حور / اول مرة اخد بالى انتو قد اية بتشبههوو اوى

مازن / بس على اصفر شوية

وبيضحكو اوى

حور / ااة بلااش ضحك بيتعبنى

حور / سارة عاملة اية

كريم / كنت معاها دلوقتى

حور / انا عارفة انى مقدرتش انى اساعدك بس ربنا يعلم انا حاولت قد اية

كريم / بابا اليوم الى ساب المزرعة فيهاا اخدنى وكتبت كتابى على سارة

وحور بتبص لكريم اوى

حور / كانو بينهى كل حاجة قبل ما يروح يعنى روحة بلاا. رجعة

و حور دموعها بتنزل و سلمى بتدخل الاوضة وبتشوف حور دموعها نزلة

سلمى / فى اية الاتنين دول عملولك اية علشان تعيطى هاا

حور / مفيش حاجة يا سلمى بس عوزة اناام

كريم / هنسيبك ترتااحى

مازن / لو احتجتى حاجة انا سهران

و مازن وكريم بيخرجو

وحور بتنام و سلمى بتغطيهاا كويس

حور / سلمى روحى نامى فى اوضتك

سكينة / بس يا حور

حور / سلمى لو سمحتى خلينى برحتى لو سمحتى

و سلمى بتحطلها اللبن بالعسل جمبهاا وبتخرج وبتسبهاا لوحدها

***********************.             

دينا قاعدة مستنية مروان يرجع من الشركة ومعاها يوسف ابنهاا على كتفهاا وبيعيط

ام مروان / انا مش فاهمة دة كلو ولحد دلوقتى مش عارفة تسكتى طفل صغير

ومروان بيدخل الفيلاا

مروان / مساء الخيير مالو يوسف بيعيط لية

دينا / مش عارفة عملتلو ينسون وشرب شوية ومش عاوز يسكت بردو

ام مروان / مش هتعرفى تتصرفى فية ابدا هاتى الوالد هاتى
وام مروان بتاخد يوسف من دينا

مروان / انا هطلع احسن مش قادر اقف على رجلى
ومروان بيطلع

ام مروان / وانتى وقفة بتعملى اية روحى وره جوزك احسن يكون عاوز حاجة يلاا اتحركى

دينا / طب ويوسف

ام مروان / هينام معاياا النهاردة فى حضنى يلاا روحى اتحركى

و دينا بتبص لام مروان وبتبص ليوسف وبتطلع وره مروان
و دينا بتدخل الاوضة ومروان بياخد دوش فى الحمام وبيخرج وبيشوف دينا وقفة بتاكل فى ضاوفرها بغيظ

مروان / فى اية يا حياتى مالك

دينا / والدتك اخدت يوسف وقالتلى انو هينام معاها النهاردة

مروان / علشان كدة انتى قلقانة

دينا / لا طبعا انا مطمنة انو مع جدتو وانهاا هتهتم بية زى ما انا بهتم بية واكتر كمان

مروان / يباة دى فرصتناا وبلااش نضيعهااا

دينا / فرصة اية

مروان / فرصة القميص الاحمر الى من يوم ما الباشا دة اتوالد وانا مش بشوفو

دينا / يوووة يا مروان انا بفكر فى اية وانت بتفكر فى اية

و مروان بيقرب منهاا وبيحضنهاا من ضهرها وبيبسها من رقبتها بحب

مروان / وحشتينى

دينا / مرواان

مروان / مرواان اية بس مش وقتو خالص

ومروان بيشيل ديناا بسرعة وبيدفعهاا على السرير

دينا / مجنوون يا مرواان 💏

***********************.             

حسام بيوصل المزرعة

الامن / يابية فى واحد مستني حضرتك هناا

وحسام بيبص بيشوف وليد صحبو جوز ريتا فى العربية
وحسام بيروح علية وبيشوفو نايم فى العربية و بيخبطلو على ازاز العربية

وليد بيفتح عنية وبيشوف حسام وبينزل من العربية

وليد / اهلاا اهلاا بالاستاذ المحامى الكبير الى خان صحبو

حسام / وليد انت سكران خلينى اوصلك

و وليد بيدفع حسام بقوة بعيد عنو والامن بيشوفو ولسة هيقرب منهم وحسام بيشاورلهم بايدو انهم يفضلو مكنهم

حسام / وليد اهدى انت مش فى وعيك ابدا

وليد / انا اكتر وقت كنت فى وعيى فية يا صحبى اية حب زمان رجع تانى

حسام / حب اية

وليد / اية فكرنى انى ناسى ان انت كنت بتحب ريتا من ايام الجامعة وطبعاا جتلك الفرصة على طبق من دهب صح

حسام / مش هرد عليك دلوقتى

وليد / لاا انت لو مبعتش عن مراتى وسحبت ايدك من القضية دى انا هدمرك يا حساام هدمرك

و وليد بيركب عربيتو وبيمشى وحسام بيتنهد اوى وبيبص وره علشان يروح على بيت المزرعة وبيشوف ريم وقفة

حسام / ريم دة دة وليد

ريم / عرفت متتعبش نفسك فى الشرح

وريم بتسيب حسام وبتمشى وبتروح على الاوضة وبتعيط   و حسام بيدخل

حسام / ريم

وبيشوف الاوضة متزينة بالشموع والورود و بيقرب منهاا وبيلمسهاا

ريم / اوعة تلمسنى انت فاهم

حسام / ريم دة كان وليد هو سكران ومش عارف هو بيقول اية

ريم / بس انا عرفت هو بيقول اية بالضبط

حسام / فعلاا انا كنت بحب ريتا ايام الكلية بس كان حب من طرف واحد وكمان كتبتلها جوبات بس ولا مرة اتجرات ابعتلهاا جواب واحد منهم

ريم / ودى فرصة كويسة صح هى طلبة الطلاق وانت ماصدقت طبعاا

و حسام بيمسك اديهاا

حسام / وحياتك عندى ابدا انا مفيش فى قلبى اى حاجة غير ليكى انتى انتى الى بتملكى قلبى وروحى وعقلى يا ريم

ريم / وانا اصدقك صح

حسام/ اسالى قلبك

وريم بتبص فى عيونو

ريم / قلبى

و حسام بيلمس خدهاا بحنية وبيبسهاا من خدهاا

ريم / بتحبنى

حسام / بعشقك

وحسام بيبسها من شفايفهاا وبيبعد عنهاا وبياخد نفسو بصعوبة

حسام / انا انا مفيش فى قلبى غيرك انتى وبس انا انا هنام برة النهاردة تصبحى على خيير

ولسة حسام هيخرج من الاوضة وريم بتمسك ايدو وحسام بيبصلهاا

ريم / انا الى مش هسيبك تروح من ايدى ابدا

وريم بتقرب على حسام وبتبوسو من شفيفو

حسام / ريم انتى بتعملى اية

و ريم بتبتسم بخجل وبتقلع حسام الجاكيد

حسام / ريم

ريم / بحبك

وحسام بيقرب منهاا وبيبسهاا من شفايفهاا بقوة وبشووق
وريم بتحس بلمسة ايد حسام بتفتح سوستة الفستاان من وره وريم بتمسك ايد حسام وبتبعدهاا عنهاا وحسام بيبصلهاا اوى وبيحس انها هتتراجع

وبيشوف ريم بتفتح هى الفستان وبيقع تحت رجليهاا 😍💏💏

ليست هناك تعليقات