إبحث عن موضوع

اشواك الحب ❤الحلقة 57

الحلقة  57

حور بتمسك ايد كريم وبتحاول تقف و مازن بيروح عليهم وبيسند حور مع كريم

مازن / ريحة فيين

حور / هروح معاكو عوزة اشوف اول محصول كريز

مازن / بس انتى تعبانة

حور / انتو الاتنين معايا اكيد مش هتعب

و مازن بيشاور لكريم وفجاة بيشلوها هم الاتنين و حور بتضحك اوى وسعاد بتبص عليهاا من بعيد ومبسوطة اوى ان حور بتضحك ولسة مازن وكريم بيخدو حور على العربية
و حور بتشوف عربية مروان بتدخل المزرعة

حور / ديناا

مازن وكريم بينزلو حور براحة

حور / دينا ومروان فى حاجة حصلت اكيد

و حور بتبص لدينا وهى نزلة من العربية هى ومروان وبتحاول تفهم من ملامحهم اى حاجة وبتشوف عيون دينا حمرة وباين عليهاا الحزن و حور بتحس بدوخة وكريم ومازن بيمسكوهاا بسرعة

ودينا ومروان بيقربو عليهاا بسرعة

حور / ادم

دينا / لااا

مروان / كريمة وخالد عملو حادثة بالسيارة

حور / لااا

دينا / لازم تروحى المستشفى حالاا

و حور مبتتكلمش ووقفة بتبصلهم ومصدومة

دينا / خلينا نروح يا حور بسرعة

ومروان ودينا بيخدو حور على العربية وكريم بيركب العربية
بتعتو بسرعة

كريم / مازن بلغهم فى البيت بسرعة

وكريم بيمشى ورهم بالعربية و مازن بيجرى على البيت بسرعة

***********************.             

فى المستشفى

حور بتدخل المستشفى ومروان ودينا معاها و حور بتبص
للممرضات وبتحس انهم بيهربو من عيونهاا و حور بتقف مكنهاا بخوف و مروان بيروح على الاستقبال بسرعة

دينا / حور حور خلينا نروح

الدكتور سليم / دكتورة حور

و حور بتبص للدكتور سليم ودموعهاا بتنزل

سليم / خلينا نتكلم فى المكتب

حور / هم كمان راحو منى

سليم / لازم تكونى قوية كريمة محتجاكى جمبهاا دلوقتى

و حور بتعيط

سليم / البقاء لله

حور / عوزة اشفهاا

حور ودينا ومروان بيروحو على العناية المركزة و حور بتشوف كريمة من وره ازاز الاوضة  وحوليهاا اجهزة كتيير

سليم / هى  دخلت فى غيبوبة

و حور بتبعد عنهم وبتدخل لكريمة وبتقرب منهاا وبتلمس اديهاا

حور/ انتى مش هتسبينى يا كريمة ارجووكى مش هقدر على الخساير دى كلها كريمة ردى علياا ارجوكى

و سليم بيقرب على حور

سليم / قلبها من ساعة وحدة وقف

و حور بتبص للدكتور سليم ودكتور سليم بيخليهاا تقاعد على الكرسى و حور سمعة دقات قلب وبتبص للاجهزة

سليم / انتى هناا علشان دة و حور بتشوف الاجهزة وبتشوف الجنين فى بطن كريمة بينبض وعايش

سليم / هو متمسك بالحيااة علشان كدة اتطريناا نحطهاا تحت الاجهزة الصناعية

و حور عيونهاا على كريمة ومبتتكلمش

سليم / لازم تكونى قوية

حور / قوية

وحور بتخرج من الاوضة ودينا ومروان وكريم بيروحو عليها

حور / عوزة اكون لوحدى لو سمحتو

دينا / حور بس

حور / مش عوزة حد يجى وراياا

و حور بتسبهم وبتمشى وبتفتكر ايام الكلية هى و كريمة و خالد وانهم كانو فى قمة السعادة يوم ما اتخرجو فى اليوم دة

(( خالد / حور عاوزك تسعدينى

حور / اساعدك فى اية اوعة تكون هتلغى العزومة الى وعدتنا بيها

خالد / لا بس كنت عاوز يعنى انا

و حور بتبصلو اوى ووشو احمر وعرقان اوى ومتوتر وبيطلع علبة حمرة صغيرة

حور / لاا اوعة تكون هتنزل على ركبك دلوقتى وتقلى تتجوزينى

خالد / اووف حور خلاص

حور / خلاص تعالة تعال بس اسفة يعنى انت عاوز تقول لكريمة يعنى

خالد / اة ومش عارف الطريقة المناسبة وخايف احسن يعنى

حور /مع انك كسرت قلبى وضيعت حب السنين بس حبى من طرف واحد

خالد / هتهزرى تاانى سلااام

حور / اسفة اسفة بس انت متوتر زيادة شوية كنت حبة اغير المود

خالد / هتساعدينى

حور / اكيد تعال خلينا نتكلم هنااك

حور و خالد بيخططو انهم ازاى خالد يطلب اديهاا بطريقة رومنسية وفى الليل خالد عامل حفلة فى الشالية بتعهم وتقريبا كل الدفعة موجودة والكل بيرقص ومبسوطين اوى

وفجاة خالد بيشاور للدى جى يقف والكل بيبصو حوليهم
وفى طيارة لعبة مربوطة ببلاليين حمرة بتطيير وبتقف قدم كريمة

و كريمة بتضحك اوى

كريمة / الله بتاعت ميين دى

حور / مش عرفة شوفيهاا

و كريمة بتشفهاا وبتشوف فيهاا خاتم بفض الماس وفجاة خالد بينزل على ركبو قدمها

كريمة / خالد بتعمل اية

خالد /كريمة تقبلى تتجوزينى

و كريمة بتسكت والكل مستني ردهاا على خالد والكل متفاجا انها مبتتكلمش

كريمة / غبى اااة موفقة طبعااا

والكل بيصرخ من الفرحة وخالد بيلبس كريمة الخاتم وبيحضنهاا اوى

حور / اية دة ممنوع غير وانا معااكو

وبيضحكو اوى وبيضمو حور اوى وبيحضنو بعض هم الاثلاثة ))

حور بتفوق على صوت عربية كانت هتصدمهاا و بتبص للعربية وبيغمى عليهاا وبتكون عربية شريف وبينزل شريف
و شيماء من العربيو

شيماء / حور حور

وشريف بيشلها بسرعة وبيخدهاا فى العربية

***********************.             

بعد شهرين

حور بتنزل من العربية ومعاها كريم و مازن قدم المستشفى
وبتروح على اوضة كريمة

الدكتورة سالى / مش قولتلك ارتاحى النهاردة مش لازم تجهدى نفسك كل يوم كدة

حور / انا بخيير

سالى / اطمنى يا سيتى البيبى كويس جداا وكمان وزنه مناسب دلوقتى كمان ساعتين هنتطر نعمل العملية منقدرش نجازف باكتر من كدة

و حور بتمسك فى ايد كريم بقوة و مازن بيلف دراعو حوليهاا

حور / معنى كدة ان خلااص

سالى بحزن / انتى دكتورة وعارفة ان مفيش فايدة

و حور بتدخل اوضة كريمة وبتروح عليهاا وبتبص لملامحها الى اتغيرت نهائياا من وقت الحادثة وضعف جسمهاا

حور / كريمة

والدت خالد بتدخل وبتشوف حور

والدت خالد / حور يا بنتى

حور بتبصلهاا وبتترمى فى حضنهاا

والدت خالد / الورقة دى المحامى جبهالى بعد وفاة خالد دى تخصك انتى

و حور بتمسح دموعهاا وبتقراهاا

******* خالد / حور مدام بتقرى الرسالة دى يباة انا و كريمة مش موجوديين حور اختى وصحبتى وامى واختى ابنى امانة فى رقبتك انا و كريمة قررنا ان بعد وفاتناا هتكونى انتى

الوصية علية وعارفيين ومتاكدين انك هتحبية زى ولادك انا مش عارف هو قد اية دلوقتى او فى سنة كام بس قوليلو ان انا وامو بنحبو اوى يا حور اتمنى تكونى سعيدة فى حياتك

مع ادم مكنتش اتخيل ان فى حب اكبر من حبى اناو كريمة ان ادم يضحى بكل حاجة علشان ميشفش دمعة عيونك
وانا متاكد انك سمحتية دلوقتى ومتاكد انو عوضك عن كل الايام الى عشتيهاا من غيرو والعذاب الى اتعزبتية فى بعدو عنك سلام يا صدقتى الصدوقة  ******

وحور بترفع عيونهاا عن الورقة

ام خالد / يا بنتى دى رغبة ابنى انك انتى الى تربى ابنو فى حضنك وكمان انا خلااص ايامى معدودة فى الدنيا دى
موت خالد كسرنى انا مسفرة ابن ابنى امانة فى رقبتك ليوم الدين مش هقدر اشوفو دلوقتى لان لو شفتو مش هقدر ابعد عنو ابدا

وام خالد بتمشى و حور كلمات خالد شغلاهاا وبتخرج من الاوضة

كريم / حور انتى كويسة

مازن / تعالى اقاعدى

وكريم و مازن بيخلوهاا تقاعد بهدوء و حور بتبص لكريم و مازن

حور / فين ابوكو

مازن / اية

حور / فين ادم

كريم / انتى عارفة ان مفيش حد يعرف هو سافر فيين

حور / كدبين انتو الاتنين عارفيين كل حاجة انا متاكدة

مازن / هروح اجبلك مياة

و حور بتمسك ايدو بقوة

حور / هتقولى حاالاا انت فااهم

كريم / احنا منعرفش حاجة بس انتى اهدى

و حور بتشوف ممرضة معاها صندق وبتاخد منهاا الصندوق وبتطلع منها مشرط حاد وبتحطو على رقبتهاا

حور / لو متكلمتوش انا

كريم / حور لااا

وفجاة بيسمعو صوت رنة من اوضة كريمة والدكتورة بتجرى على الاوضة و حور ورها بسرعة

حور / كريمة

سالى / حور الجنين

حور / لاااا

سالى / افتحو العملياات حالاا

وبيخدو كريمة على العملياات بسرعة
و حور بتعيط اوى

***********************.             

فى فيلاا مروان

دينا فى اوضتها بتعيط ومى بتدخل عليها

مى / دينا هاخد يوسف معايا الجنينة نتمشى شوية

دينا / ثوانى هغير هدومه بس

مى / دينا فى اية مالك انتى بتعيطى

دينا / لاا مفيش حاجة

ودينا بتاخد يوسف وبتغيره هدومه ومى بتخدو منها

مى / لو حبيتى تتكلمى انا موجودة

و دينا بتبتسم لمى و مى بتاخد يوسف وبتخرج وبتنزل تحت

مى / ماما انا خارجة الجنينة انا ويوسف

ام مروان / والهانم منزلتش من الصبح لية

مى / مش عارفة فى اية بس لما رحت اخد منها يوسف كانت بتعيط

و مى بتخرج الجنينة وام مروان بتطلع لدينا وبتقف قدم الاوضة ومترددة انها تدخل لدينا وام مروان بخبط علي الباب ودينا بتمسح دموعهاا

دينا / ادخل

وبتدخل ام مروان ودينا بتقف وبتظبط هدومه

دينا / طنط اتفضلى

وام مروان مش عارفة تقول اية او سبب الزيارة

ام مروان / انتى لية منزلنيش تحت لية ولا فكراناا خدمين عندك

دينا / لا يا طنط بس انا كنت خلاص نزلة حالاا

ودينا بترفع شعرها لفوق

ام مروان / عيونك ورمة لية

دينا / لا مفيش حاجة انا بس يمكن حاجة دخلت فيهم

ام مروان بتبصلها اوى ودينا بتعيط

دينا / انا حامل

ام مروان / حامل ودة يخليكى تعيطى كدة ولا حضرتك مش عجبك انك تحملى من ابنى تانى

دينا / مروان لما عرف زعل اوى والله انا عارفة ان كان لازم
يكون فى فترة علشان يوسف بس انا اعمل اية غصب عنى والله

ام مروان / لما يرجع ليه كلام معايا انتى بطلى عياط وارتااحى

دينا / مروان طلب منى انى انزل الجنين

و ام مروان بتتخض

ام مروان / هو اتجنن ولا اية اتصليلى بية حاالاا

دينا / مش بيرد على تلفونى

ام مروان / انا هعرف اوصلو بطرقتى وحسابو معاياا

***********************.             

فى المستشفى

سالى بتخرج من العمليات وحور بتبص لسالى بخوف

سالى / متقلقيش البيبى بخير بس نقلناة على الحضانة

وحور بتمسح دموعهاا وبتشوف مخرجين كريمة ومغطين وشهاا بغطاء ابيض وحور بتروح عليهاا وبتشوف اديهاا ظهرة وبتمسك اديها وبتبوس اديهاا وبتنهاار من العياط

وكريم مازن بيمسكو حور بيحولو يهدوهاا وحور بتدفعهم بقوة بعيد عنهاا

حور / ابعدو عنى انتو الاتنين

وفجاة حور بتصرخ وبتتالم وسالى بتروح عليهاا وبيخدوها على اوضة وسالى بتشفهاا

سالى / حور دى ولادة حولى تهدى نفسك ماشى انا معااكى

حور / لاا انا مش هولد غير لما يكون هو معااياا

سالى / هو ميين

حور / ادم جوزى ااااة اااة

سالى / حور

حور / انا مش هولد غير لما يكون هو موجووود اااااة اااااااة

وسالى بتخرج لكريم و مازن بسرعة

سالى / فين فين جوزهاا هى رفضة تولد غير لما يكون موجوود كدة فى خطورة على حيتهاا وحياة الى فى بطنهاا

و كريم و مازن بيبصو لبعض وبيسمعو حور بتصرخ

***********************.             

فى بيت المزرعة

شيماء / بسرعة يا شريف بسرعة

شريف / شيماء برااحة شوية على الحركة انتى نسيتى الدكتورة قالت اية

شيماء / مش وقتو خالص حور بتولد يا شريف

و شيماء بتعيط وشريف بيحضنهاا اوى

ريم / شيماء خليكى انتى هناا واحنا هنطمنك بالتلفون

شيماء / لااا

شريف / شيماء اسمعى الكلاام علشان خاطر ابنناا

وريم وحسام و زاهر وشريف بيتحركو بالعربيات بسرعة

***********************.             

حور بتتالم اوى وسالى معاهاا و سالى بتحط مخدر لحور فى المحلول و حور بتشفهاا

حور / لااا ادم

سالى / حور هتكونى بخيير

وبيخدو حور على العملياات و حور بتحاول متغبش عن الوعى ومبتقدرش تسيطر على نفسها لان المخدر بيتحرك فى جسمها وحور بتحس بلمسة ايدو وبتفتح عنيها بسيط

حور / انا بحلم

ادم / انا جمبك انتى قوية

حور / متسبنيش

ادم/ كنت متطر انى ابعد مقدرتش اشوفك بتتوجعى علشاانى

حور / اااااااادم

وحور بتغيب عن الوعى

***********************.             

فى فيلاا مروان

دينا فى اوضتها ومروان بيوصل الفيلاا

مروان / السلام عليكم

ام مروان / وعليكم السلاام جيت بدرى النهاردة كويس

مروان / يعنى فى موضوع كدة مهم هى دينا فى اوضتها

ام مروان / رايح فيين

مروان / فى اية يا امى حصل حاجة

ام مروان / لاا بس كنت مخدوعة فى ابنى انت ازااى تطلب من مراتك انها تنزل الجنين الى فى بطنهاا

و مروان بيقاعد بتعب

ام مروان / ولما تقابل ربك هتقولو اية هاا انت ازاى تفكر كدة
والمسكينة الى فوق دى زمبهاا اية

مروان / انا كنت غلطان يا امى بس المفاجاة هى الى خلتنى افكر كدة يعنى يوسف لسة صغيير وكان محتاجها جمبو اكتر

ام مروان / انت دلوقتى تطلع تصالح مراتك وقسما بالله لو
سمعتك بتقول الكلام دة تاانى والا انت ابنى ولا اعرفك

و مروان لسة هيروح على امو وبتمشى وبتسيبو ومروان بيطلع على الاوضة وبيشوف دينا على السرير

***********************.             

دينا / حمدالله على السلامة انا انا هنزل اجهزلك العشاء

و لسة دينا هتخرج مروان بيمسك اديهاا

مروان / اسف

ودينا بتبصلو بحزن ومروان بيبوس اديها الاتنين

مروان / اكيد مكنتش هازى ابنى بس كان انفعاال مش اكتر
وخوفى على يوسف انو يتاثر بالمولود الجديد

دينا / انت ازااى تفكر كدة يوسف ابنى والى فى بطنى هو كمان ابنى

مروان / هششش خلاص اسف اسف ممكن تسمحينى

و دينا زعلانة اوى

دينا / هروح اجهزلك العشاء

مروان / لا لازم نروح انا وانتى على المستشفى

ودينا بتبصلو بخوف و بتحط اديها على بطنهاا

مروان / لاا لا يا روحى بس حور بتولد واتصلو بيكى اكتر من مرة موبيلك مقفول

دينا / حور حور انا لازم اروحلهااا بسرعة

مروان / اهدى براحة شوية على بنتى

دينا / بنتك

مروان / اة حاسس المرة دى هتكون بنت

***********************.             

فى المستشفى

بعد ساعة حور بتخرج من العملياات وبينقلوهاا على اوضة
والكل حوليهاا وحسام وشريف و زاهر وقفين برة وبتوصل شيماء وماما سعاد المستشفى

شريف / شيماء انتى اية الى خلاجى تجيبى ماما سعاد وتيجى

شيماء / مقدرتش استنى فين حور

و حسام بيشاورلهم على اوضتها وبيدخلو لحور

وريم ودينا وسالى عندهاا فى الاوضة و شيماء بتروح على حور وبتبوس اديها وجبنهاا وحور بتفتح عنيها بهدوء وبتقل
و سالى بتشوف النبض

سالى / حور حمدالله على السلاامة

حور / ولادى

سالى / هم بخيير متقلقيش دقيقتان والاولاد يكونو فى حضنك

حور / كان هناا

والكل بيبص لبعض باستغراب

حور / كان معاياا

سعاد / هو مين يا حببتى بس

حور / ادم كان معايا وايدو فى ايدى

شيماء / دى هلوسة بس يا حببتى ارتاحى

حور / سالى انتى كنتى معاياا صح انتى شفتية

سالى / حور بس انا مشفتش حاجة فعلاا يا حور مكنش فى حد غير انا واتنين ممرضات كمان

حور / لاا انا متاكدة اوعو تقنعونى انى كنت بتوهم ابدا

ريم / خلاص يا حببتى ارتااحى انتى

والباب بيخبط وبيدخل كريم ومازن وحسام وكل واحد فيهم شايل بيبى وحور بتبتسم اوى

حسام / مين فيهم ولاد اخوياا

حور / التلاتة

سعاد / حببتى انا عارفة يا حببتى بس احنا لازم نعرف

حور / التلاتة ولادى مستحيل اخلى اى حد يفرق بنهم ابدا

حسام / اكيد مش هنفرق بنهم بس يعنى

حور / التلاتة ولادى انااا ومش عوزة حد يتكلم فى الموضوع دة تاانى

الكل بيشوف الاولاد ومبسوطين اوى لكن سعاد وحسام باين عليهم مديقين من قرار حور

و حور بتمسك ايد سعاد

حور / ماما ارجووكى افهمينى

و سعاد بتطبطب على ايد حور بحنية

***********************.             

فى الليل

الكل بيروح وريم قاعدة مع حور فى المستشفى و حور بتفتح عنيهاا على صوت الدكتور سليم و بتتخض

سليم / حور لازم تيجى معايا فى حاجة لازم تعرفيهاا دلوقتى

و حور بتبصلو بخوف وبتبص على الاولاد وهم نايميين فى السراير بتعتهم وريم نايمة على الكنبة

سليم / بسرعة قبل فوات الاوان

و حور بتقف وسليم بيساعدهاا وبيتخرج معاة وبيركبو الاسنسير وحور بتشوف انهم طلعين على سطح المستشفى

حور / احنا ريحيين فين

سليم / ادم هيسافر

حور / ادم هناا

ليست هناك تعليقات