إبحث عن موضوع

اشواك الحب❤الحلقة 54

الحلقة   54

و حور دموعهاا بتنزل وعيونهاا على ادم

حور / انا لازم امشى من هناا بسرعة انا انا

و ادم بيمسك اديهاا

ادم / قولتلك مش هتروحى من هناا لو عوزة تروحى يباة
اخد ولادى واعملى الى انتى عوزاة مااشى

و حور بتحط اديها على بطنهاا بخوف

حور / ولاادى

ادم / يباة تعيشى هنا معززة مكرمة مع ولادك وتربيهم وتكبريهم انا فكرت المكان هناا باة خنقة اوى انا هنقل وممكن اسافر  سنة ولا اتنين بس خطوة وحدة هتخطيهاا برة المزرعة انتى اعرفة ممكن يحصلك اية

حسام وشريف فى ايدى هيرمو اخواتك برة هما كمان
وعندك عادل فى ثانية ملف القضية يظهر ويترمى برة الكلية

و حور بتحط اديهاا على شفايفهاا بشهقة ودموعها بتنزل

حور / لاا دة مش حقيقة ادم لااا انت مش ادم لااا

ادم / واحسنلك انك تستوعبى بسرعة الموضوع ماشى
ولحد ما تستوعبى الى احنا فية انا هسافر اة انا فرحى بكرة وهسافر شهر عسل وممكن مرجعش تانى

احسنلك باة انك تستوعبى بسرعة علشان ترتااحى اة نسيت حاجة انا حطتلك مبلغ باسمك فى البنك يعنى علشان لو احتجتى حااجة سلاام

و ادم بيخرج من الاوضة و حور بيغمى عليهاا وبتقع على الارض

***********************.             

دينا فى الجنينة مع يوسف وام مروان بتروى الورد قريبة منهاا

دينا/ حبيبى خليك هناا ثوانى وجاية اوكى

ودينا بتحط يوسف فى السرير بتاعو وبتدخل الفيلااا

وام مروان بتبص على يوسف ودينا بتستخبى وره الباب وبتبص عليهاا هى ومى

مى / هااا اخدتو

دينا / لسة استنى هشش

وبيشوفو ام مروان بتروح على يوسف وبتشيلو وبتبوس فية
وبتلعبو و دينا مبسوطة اوى

مى / شفتى مش قولتلك انا شفتهاا اكتر من مرة قريبة منو
فى جنينة المزرعة

***********************.             

عادل / انا راجع الكلية بكرة الصبح

رودى / بالسرعة دى يعنى

عادل / غصب عنى بس كل شهر هنزل يومين اجاازة اكيد هشوفك

رودى / اوكى يااة اتاخرت

عادل / ريحة فيين

رودى / عندى مقابلة فى النادى علشان الشغل

عادل/ شغل

رودى / اة هدرب سالساا

عادل / سالسا اية مش فاهم

رودى /رقصة السالساا اية مش عرفهاا سلاام هتاخر بااى
ورودى بتمشى

عادل/ رقص اية دة ان شاء الله استنى هنااا استنى انا جاى معااكى

و عادل بيجرى وره رودى

***********************.             

سلمى بتدخل اوضة حور وبتشفهاا وقعة على الارض

سلمى / حور ماااامااا ماااماا زاهر

وزاهر بيدخل بسرعة

زاهر / فى اية

سلمى / حور انا مش عارفة دخلت لقتهاا كدة

و زاهر بيشلها وبيحطهاا على السرير وسعاد بتدخل

سعاد / حور فى اية حصلهاا اية

سلمى / انا هكلم الدكتورة بتعتهاا بسرعة

وبيتصلو بكريمة وبعد شوية كريمة بتوصل و بتشوف حور
و حور بتفتح عنيها وبتبص لكريمة

كريمة / حور انتى كويسة حاسة بحاجة

حور / كريمة

و حور بتترمى فى حضن كريمة وبتبكى

سلمى / ماما خليهم مع بعض يلاا خلينا نخرج احنااا

وسعاد و سلمى بيخرجو و زاهر واقف برة الاوضة

زاهر / هاا عملة اية

سلمى / بخيير الحمد لله

سعاد/ فيين ادم

زاهر / هو مقلش لحد ولا اية ادم سافر

سعاد / سافر ازااى يعنى

زاهر / مش عارف بس هو وصانى عليكو وقالى انو مسافر وممكن يتاخر

سلمى / ازااى يعنى سافر ازااى يسبناا ويسافر ازااى

***********************.             

حور / كريمة كان عندك حق يا كريمة طلع دة كلو اوهاام انا بالنسبة لة مرحلة فى حياتو وخلااص عدت

كريمة / اهدى يا روحى بس فهمينى حصل اية

وحور بتحكى كريمة على كل الى حصل و حور بتعيط اوى

كريمة / بس متظلمهوش يا حور مش يمكن فى حاجة

و حور بتبص لكريمة

حور / بقولك اتجوز وهيسافر معااها وسبنى يا كريمة طلع كل حاجة وهم

وحور بتعيط اوى

حور / انا بحبو اوى مش قادرة يا كريمة انا اموت من غيروو

وكريمة بتحضنهاا اوى وكريمة بتجرى على الحمام وحور بتبصلهاا اوى

حور / كريمة انتى انتى كويسة كريمة

كريمة / انا حامل سيبك منى اناا المهم انا عوزاكى ترتااحى شوية

حور / ارتااح ازااى انا مليش رحة من غيرو

و كريمة بتمسك ايد حور

كريمة / حور علشان الى فى بطنك انتى مسؤالة عنهم لو فضلتى فى الحالة دى كتيير اكيد هيحصلهم مضاعفاات احنا فى غنا عنهم

و حور بتمسح دموعهاا وبتنام وبتتغطى كويس

حور / انا هناام

كريمة / اية رايك افضل معاكى النهاردة

حور / لا حبة اكون لوحدى

وكريمة بتبسها من جبنهاا

كريمة. / بس خليكى فكرة ان فى اى وقت هتحتجينى انا موجودة

حور / هو مش موجوود

و كريمة بتقرب من حور وبتبوس جبنهاا وبتخرج من الاوضة
والكل واقف برة

***********************.             

شيماء / كريمة حور عاملة اية دلوقتى

كريمة / حور تعبانة اوى بس للاسف المرض الى عندها مرض ملوش علاج ولا عندى ولا عندكو

حسام / يعنى ادم فعلاا سافر زى ما عرفناا

كريمة / واضح كدة

سعاد / مستحيل ابنى يعمل كدة لاا ابنى ميقدرش يسبنا ويروح ابدا

كريمة / انا لازم امشى الوقت اتاخر وبكرة الصبح هكون هنا

حسام / انا هوصلك

كريمة / معيا العربية بتعتى شكرا

و كريمة بتمشى

شيماء / يعنى اية كدة فجاة من غير اى مبررات ولا اى حاجة
يقرر انو يبعد ويسافر ويسبهاا لوحدها وهى فى الحالة دى

شريف / شيماء اهدى اكيد هو عندو مبرر

و شيماء بتبص لشريف بغضب

شيماء / انت كنت عارف صح ااة طبعا انت دراعو اليمين ومبيقدرش يخطى خطوة وحدة غير لما بتكون عاارف

شريف / شيماء خلاص

شيماء / كنت عارف انو هيكسر اختى واستنيت لما تشفهاا
بتكسر قدمنا ولا كانك عارف حاجة

و سعاد بتحس بدوخة و سلمى بتسندهاا بسرعة هى زاهر
و حسام بيبص على ريم وريم مش موجودة وبيروح على الاوضة وبيشوف ريم قاعدة فى الضلمة لوحدهاا

***********************.             

حسام / ريم

ريم / امتى هيجى الدور علياا انت كمان تروح وتسبنى بعد ما تاخد الى انت عوزو منى

حسام / ريم انتى بتقولى اية انتى شيفانى كدة يعنى

ريم / كمان ادم مكنتش شيفاة كدة ابدا انا كنت بعتبرو فى مكاان باباا يا حساام عارف يعنى اية فى مكان باباا يعنى كل الحواجز تتفتحلو هو كنت شيفاة

وريم بتبعيذ اوى وحسام بيحضنهاا اوى

ريم / خلية يرجعلهاا يا حساام حور

حسام / مش بايدى حاولت اوصلو بس للاسف مفيش اى خبر عنو

***********************.            

شيماء بتدخل الجناح بتعهاا وره شريف بعصبية

شيماء / انا بكلمك يباة تقف وتسمعنى

شريف / عوزة اية يا شيماء

شيماء / كنت عارف انو هيسيب حور ويسافر

شريف / اة كنت عارف

شيماء / انت

شريف / انا اية انا مقدرش اوقفو ولا اقدر امنعو عن اى حاجة دى حياتهم وهم حريين فيهاا انا مش فى ايدى غير النصيحة وبس

شيماء / ازااى يسبهاا وهى حامل كمان ولية كان بيتسلى بيهاا ولا شاف انو خلاص الموضوع دخل فى الجد وفى ولاد
مقدرش يستحمل صح

شريف / متظلمهوش احنا مش عرفين اى حاجة ولا عرفين السبب

شيماء / سبب اية الى يخلى واحد يسيب مراتو حامل فى الخامس بتؤام ويقولهت خلااص حكيتناا انتهت

حسام / شيماء اهدى شوية وخليناا نفكر هنقف جمب اختك ازااى

شيماء / بتقصد هقف جمب اختى ازااى مش هنقف

شريف / ماشى انا مش هحسبك على الكلام دة دلوقتى يا شيماء تصبحى على خيير

وشيماء متعصبة اوى

شيماء / شرييف شرييف

وشريف بيدخل على الاوضة ومتعصب اوى و شيماء بتعيط

***********************.             

سعاد فى اوضتها و سلمى و زاهر معااها

سلمى / ماما علشان خاطرى لازم تخدى الدواء لو سمحتى

سعاد / انا دوائى ادم هتولى ابنى

و زاهر موبيلو بيرن وبيروح على البلكونة وبيرد على الموبيل
و سلمى بتروح وره

زاهر / يعنى اية مش عارفيين توصلولو عوزكو تهدو الارض وتجبولى خبر عنو انتو فهميين

و زاهر بيبص لسلمى
سلمى / لو ادم مش عاوز حد يوصلو يباة متتعبش نفسك

و زاهر بيلف دراعو حولين سلمى وبيضمهاا

***********************.             

فى الليل شريف بيخرج من الاوضة وبيشوف شيماء نايمة على الارض وبيروح عليهاا وبيبوس اديهاا وهى نايمة
و شيماء بتفتح عنيهاا وبتبص لشريف بحزن

شيماء / اسفة

شريف / هششش

وبيخدهاا فى حضنو وبيضمهاا اوى

***********************.             

بعد يومين

ريم بتخرج من اوضة حور

حسام / حور عاملة اية دلوقتى

ريم / بتاكل علشان الاولاد بس مش علشانها هى انا خايفة عليها اوى نفسيتهاا كل يوم بتكون اسوء من الى كان قبلو

حسام / معلش يا حببتى انتى بس خليكى معااها

ريم / انت خارج

حسام / اة كان عندى مقابلة فى المكتب وراحت عن بالى خالص واتاخرت اتصلت بالمكتب وخليت العميل يستننى لازم امشى

ريم / هتتاخر

حسام / لاا بس انتى خلى بالك من نفسك

وحسام بيبسها من جبنهاا وريم بتنزل معاة توصلو للعربية وبيشوفو عربية دخلة المزرعة وبتقف قدهم وبتنزل منها بنت جميلة اوى بشعر اشقر وعيون زرقة

البنت / هااى حساام

وريم بتبص لحسام اوى باستغراب

حسام /ريتاا انتى هناا ازااى

ريتا/ باة فى حد يقابل اصحابه بالشكل دة انت مصر غيرتك كتير

وحسام بيضحك و ريتا بتقرب علية وبتحضنو وبتضحك

حسام / رجعتى امتى

ريتا / من يومين ولما عارفت انك فتحت مكتب محاماة هناا فى الاسكندرية اتصلت بالمكتب واخت ميعاد وحضرتك كالعادة متاخر على ميعادك قلت اجى بنفسى واخدك

وحسام بيضحك هو وريتاا وريم وقفة ومصدوومة اوى

ريم / بعد ازنكو

وريم لسة هتدخل وحسام بيمسكهاا من اديهاا

حسام. / ريم استنى

وريم بتبصلو بحزن

حسام / اعرفك ريتا مرات واليد صديقى وعشرة سنين فى امريكاا

ريم / اهلاا

و حسام بيحس ان ريم مديقة

حسام / ريتا ريم بتكون مراتى

ريتا / لااا بجد امتى اتجوزت انت كنت بتقول انك هتفضل كدة طول عمرك وكنت رافض الجواز

و حسام بيضم ريم

حسام / بس لما قابلت ريم قلبت الموزيين كلهااا

وريم بتبتسم اوى

ريتا / مبروووك

ريم / شكرا

حسام / انتى مقولتليش انتى كنتى عوزانى فى المكتب لية

ريتاا بابتسامة وسعة / عوزة اتطلق

حسام / اية

ريتا / وانت الى هتطلقنى من صحبك كماان

حسام / خلينا ندخل ونتكلم

وبيدخلو على اوضة المكتب

ريم / هعملكو قهوة

حسام / شكرا يا حببتى

وحسام بياخد ريتا على اوضة المكتب

ريتا / مراتك كيوت اوى

حسام / خليناا فى المصيبة الى انتى جاية فيهااا ماشى

وريتا بتضحك

ريتا / بص يا سيدى صحبك دة انت الى لازم تطلقنى منو ماشى علشان انت الى عرفتناا على بعض

***********************.             

ريم فى المطبخ ومديقة اوى وبتخبط فى كل حاجة حوليهاا

شيماء / ريم فى اية مالك

ريم / مفيش فى ضيفة مع حسام فى المكتب وانا هعمل قهوة

وريم بتقع منهاا القهوة

شيماء / بس خلااص اهدى هاتى انا اعملهاا وانتى اقاعدى هناا ماشى

و شيماء بتعمل القهوة وريم بتفرك فى اديهاا بعصبية

شيماء / وانتى اية الى موترك اوى كدة

ريم / انا واية هيوترنى يعنى مفيش حاجة ما انا كويسة قدمك اهو

شيماء / اة واضح جدا انك كويسة فعلاا طب مين الى مع حسام فى المكتب

ريم / وحدة صحبته من زمان وباين عليهاا وخدة علية اوى
تخيلى حضنتو قدمى وهو لا كانو عمل حااجة

شيماء / ازااى يعنى حضنتو

وريم بتقف وبتوصفلهاا و حسام كان واقف ازاى وريتاا حضنتو ازاى وشيماء بتضحك اوى

ريم / بتضحكى كمان هاتى القهوة

***********************.             

وريم بتاخد القهوة وبتروح بيهاا على المكتب

حسام / ريتا انا مش عوزك تقلقى انا هتصرف فى الموضوع دة ولا هيقرب منك تاانى

ريتاا / انا وثقة فى دة

ريم / القهوة

وحسام بيبتسم وبياخد منها القهوة

حسام / حببتى انتى الى جبتيهاا بنفسك لية بس

ريتا / انا لازم امشى وقت تانى اشرب معاكو القهوة

حسام / ريحة فيين لازم تتغدى معانا ماما سعاد هتزعل لو عرفت انك جيتى ومشيتى كدة

ريتا / بلييز متقلهاش ان انا جيت هناا واقرب وقت هاجى
واشفهاا

حسام / اوكى خلينى اوصلك

وحسام بيخرج وره ريتاا وريم متعصبة اوى وبتضرب الكرسى برجليهاا وبتتوجع اوى وحسام بيرجع اوضة المكتب وبيشوف ريم بتتوجع

حسام / حببتى فى اية انتى كويسة

ريم / ابعد ايدك عنى

وريم بتبعدو عن طرقهاا وبتطلع على اوضتها ومتعصبة

حسام / ريم استنى ريم ريم

وشيماء وقفة بتضحك وحسام بيبصلهاا

شيماء / انت اية الى عملتو دة البنت قلبها هيقف من الغيرة ياشيخ

حسام / غيرة اية

و شيماء بتقولو على الى حصل

حسام / دى ريتاا

شيماء / انا قولتلك وانت اتصرف باة سلاام هطلع انا اشوف حور

و شيماء بتطلع وحسام واقف بيفكروو شيماء بتخبط على اوضة حور وبتدخل

***********************.             

حور فى البلكونة وشيماء بتروح عليها وبتمس. على شعرها بحنية

حور / ادم

وحور بتبص لشيماء

شيماء / عاملة اية دلوقتى

حور / الحمد لله

شيماء / عادل اتصل النهاردة كان عاوز يسمع صوتك

حور / هو فيين

شيماء / عادل كان مطر انو يرجع الكلية اجازته خلصت

حور/ اجازته خلصت امتى

و شيماء بتقاعد جمبهاا وبتمسك اديها

شيماء / حور انتى بقالك اسبوع فى الاوضة هناا ومخرجتيش

حور / اسبوع

شيماء / كمان ماما سعاد تعبانة يا حور انا متاكدة انها لما تشوفك قدمها هتكون احسن

حور / المزرعة متغيرة اوى

شيماء / حور ميستهلش انك تعملى كدة علشانو

حور/ كان كل حاجة وهم انا الى كنت عايشة فية

شيماء / انا كلمت شريف وشفلنا بيت هننقل فية قريب اوى

حور / لاا

شيماء / لا اية احنا مش هنفضل هناا

حور / وانا مش هبعد من هناا انا هعيش هناا وهموت هناا

شيماء / طب ممكن نتكلم فى الموضوع دة بعديين

و سلمى بتدخل عليهم

سلمى / هاا اخبار القمر بتعنا اية

وحور بتبتسم لسلمى اوى

سلمى / الله اية ريحة الكريز دى

شيماء / كريز اية مفيش ريحة حاجة

سلمى / لاا دى الريحة وضحة اوى الله جميلة اوى

و حور بتفتكر ادم لما قالها انو بيحب الكريز من شفايفهاا

سلمى / حور  كريز

حور / نعم

سلمى / انا هتصل بزاهر يجبلى كريز وهو جاى

حور / فى الجنينة الغربية فى شجر كريز هنااك

سلمى / فى شجر كريز ازاى احنا هنا مش بنزرعو

حور / ادم كان زرعو علشاانى

شيماء/ حور انتى ازاى بتفكرى فية لحد دلوقتى مش كفاية الى عملو فيكى

و حور دموعهاا بتنزل و سلمى بتمسك ايد حور

سلمى / انا هروح اشوف ماما شوية

و سلمى بتخرج

حور / شيماء سلمى زعلت مهما كان هو اخوهاا

شيماء / وانتى اختى

و شيماء بتمسك اديهاا اوى وبتبوس ايد حور

ليست هناك تعليقات