إبحث عن موضوع

اشواك الحب❤الحلقة 49

الحلقة ال 49

ادم بينزل وبيشوف حور و سلمى و شيماء وريم وقفين فى الشبااك وبيتفرجو على حااجة وبيضحكو

ادم / احم احم

وبيتخضو كلهم
سلمى / صباح الخير يا ادم

و ادم بيبوس جبنهاا
ادم / ريم شيماء جهزو نفسكو فى ضيوف عندناا النهاردة

شيماء / ضيوف مين

ادم / الساعة ٥ كونو جهزيين

ادم / اية مفيش فطاار النهاردة يعنى ولا اية القهوة يا فاااطمة

وشيماء وريم بيبصو لحور
حور / فى اية انتى وهى بتبصولى لية فكرين انو هيقولى يعنى يلااا

رودى / صباح الخيير

و ادم بيبص وره وبيشوف رودى
رفعة شعرهاا كلو لفووق وعامل زى النفوورة فوق دمغهاا ولبسة شورت قصيير وبلوز من غير اكمام وبطنهاا كلو زااهر

و حور بتقف قدم ادم بسرعة و ادم وشو بيحمر وبيبص لحور
و حور بتحط اديهاا على صدرو

حور / اهدى الله يخليك علشان خاطرى بلييييز

و ادم بيبعد حور من قدمه وبيروح على رودى
ادم / انتى لسة هناا لية و كنتى كدة برة

رودى / اة كنت بجرى شوية فيها اية

و حسام بيقف بينو وبين رودى
حسام / ادم اهدى اهدى انا هفهمك علشان

ادم / علشان اية

سعاد/ علشان انا الى قولتلهاا هتفضل هناا معاناا

ادم / انتى انتى يا امى انتى

سعاد / اية بنت اختى وملهاش زمب ان ابوهاا طلع ندل وجباان

ادم / بالسهولة دى يعنى

سعاد / انت الى بتصعبهاا علينا وعليك دى وصية امك قبل ما تمووت

و ادم لسة هيتكلم و حور بتحط اديهاا على مكان قلبو
و ادم بيبص لحور و حور بتبصلو

ادم / ماشى ماشى خليهاا هنا وهى الى هتجنى على نفسها
بس لازم تعرف ان البيت هنا لية قونيبن والقرف الى هى عملاة دة مينفعش هناا انتى فاهمة

ولسة رودى هتتكلم
ريم / رودى تعالى معايا يلااا تعالى

وريم بتاخد رودى معاهاا بسرعة وادم بيبص لحسام

ادم / مش هسالك ابدا الى انت عملتو ماشى

و حور بتشوف دينا دخلة
حور / ديناا حمدالله على السلامة

وبيروحو يستقبلوهاا
و دينا بتحضن حور وبتعيط
حور / ديناا فى اية مالك دينا انتى بتعيطى لية

ادم / حور خليهاا تطلع ترتااح ومتتكلميش معااهاا خليها ترتااح الاول

و حور بتهز رسها بنعم
دينا / انا اسفة بس

سعاد / اطلعى يا حببتى ارتاحى يلاا
وحور بتاخد دينا وبتطلع

سعاد / انا عارفة ان حملك ثقيل اوى بس بلااش تكون ظاالم

ادم / انا ظاالم

سعاد / ولما تكون عاوز اختك تترمى فى الشارع دى بتسميها اية

ادم / متقوليش اختى ماشى

و بيخرج
فاطمة / القهوة يا باشاا القهوة

و ادم بيمشى ومداايق اوى ومبيردش عليهاا
فاطمة / هو الباشا مالو يا هانم

سعاد / هو انا نقصاكى انتى كماان

فاطمة / هو البيت دة مالو مفيش حد طيقنى لية

زاهر مع سلمى فى الاوضة وبيتفرج على الاوضة
زاهر / شوفى هنااك كنت كل يوم اطلع على السوور هنااك وابص عليكى وانتى وقفة فى الشباك

و سلمى بتحضنو اوى
سلمى / خسرت كتيير بالايام الى مرت عليا وانت مش معاياا

و زاهر بيبسهاا من جبنهاا

سلمى / يلاا هروح اخد شور وانت غير هدومك خلينا
ننزل نقاعد مع بعض كلناا

و سلمى بتروح على الحمام و زاهر بيلف فى الاوضة وبيشوف صندوق صغير فوق الدولاب وبيخدو وبيفتحو وبيشوف جوبات لسلمى

وبيفتح اول جواب فى الصندوق وبيقرا
وبيكون محمود بيحكى لسلمى عن مشاعرو فى اول يوم ليهم مع بعض وانهاا مراتو ملكو وانها هتفضل ملكو طول الحيااة وانو هو هيكون اول واخر راجل يلمسهاا

وزاهر بيتعصب اوى وبيحدف الصندوق على الارض و سلمى بتخرج من الحمام

سلمى / زاهر اية الخبط دة

و سلمى بتشوف الصندوق على الارض وبتبص لزاهر بحزن
سلمى / انا مش عارفة نسيتو ازااى انا اسفة يا زاهر والله انا نسيت الصندوق دة خالص زاهر

زاهر / البسى بسرعة علشان متخديش برد هستنكى تحت

و زاهر بيخرج وبيحاول يتماسك و سلمى بتبكى اوى وزاهر بيسمعهاا بتعيط وبيتنهد اوى وبيفتح الاوضة تاانى وبيفتحلها دراعو الاتنين وبيبتسم و سلمى بتجرى علية وبتحضنو اوى وبتبكى

سلمى / زاهر الله يخليك متزعلش منى ابدا انا مقدرش اشوف اى نظرة حزن فى عيونك وبالذات لو كنت انا السبب

و سلمى بتبكى اوى زاهر بيحضنهاا

فى اوضة دينا
حور / لو مش عوزة تتكلمى خلاص بس بلاش تعيطى علشان النونو

و دينا بتمسح دموعهاا وبتحط اديها على بطن حور
دينا / انتى عاملة اية

و حور بتبتسم اوى
حور / الحمد لله مبسوطيين اوى وكمان حبايب ماما مش بيتعبوهاا خالص

و حور بتتالم وبتضحك
حور / بس فى اوقات بيحبو يلعبو شوية

و حور ودينا بيضحكو
ريم / ممكن ندخل

وريم شيماء ومعاهم رودى بيدخلو الاوضة ودينا بتشوف بتبص لرودى

حور / دى رودى اخت ادم وحسام

دينا / اهلاا رودى اول مرة اشوفك

رودى / انا اختهم من الام بس كنت فى دبى بعد ما ماما اتوفت جيت هنا

دينا / البقاء للة

و رودى فى دمعه بتهرب من عنيهاا و حور بتروح عليهاا وبتسحبها من اديها وبتخليهاا تقاعد جمبهاا

حور / انا مش عوزاكى تزعلى من ادم

رودى / انا مش عارفة وحدة ملاك زيك تتجوز واحد زيو ازااى

حور / لما تعرفية كويس هتعرفى ان هو الى كتير عليا كتيير اوى

رودى / انتو طيبين اوى

حور / اعرفك على ديناا اختنا الكبيرة

ورودى بتقاعد معاهم وبيتكلمو
شيماء / بس انتى جسمك جميل اوى ازااى قدرتى تحفظى على جسمك كدة

رودى / بسبب شغلى

حور / انتى بتشتغلى

رودى / ولية مستغربة كدة يعنى

ريم / اصل انتى صغيرة تقريبا ١٦ /١٧ سنة

رودى / ١٦ سنة انا بشتغل مدربة رقص

حور / رقص

رودى بفخر وسعادة / انا بدرب الهيب هووب
السالسا الرومبا و اليانجكو كماان

و البنات بتبصلهاا بصدمة
والباب بيخبط

حور / ادخل

وبتدخل سلمى
سلمى / جاية اتعرف على الضيفة الجديدة

رودى بتبتسم سلمى
رودى / هاى انا رودى

سلمى / انا سلمى ماما مبسوطة اوى بوجودك معانا

شيماء / سلمى اسمعى رودى بتشتغل اية

حور / بتدرب رقص الهيب هووب
السالسا واية اة الرومبا

سلمى / ادم عرف الكلام دة

رودى / وفيها اية يعنى لما يعرف

حور / بتقول فيهاا اية من الافضل انو ميعرفش

وريم مشغولة فى التلفون ومش معاهم خالص
سلمى / ريم مالك فى حاجة

وريم بتبص لسلمى
ريم / مش عارفة حاسة ان حسام بيهرب منى طول اليوم ولما بتصل بية مبيردش عليا مش عارفة

شيماء /دة نفس الى شريف عملو معايا النهاردة

سلمى / يمكن يكونو مشغوليين شوية عادى يعنى

و حور بتسمع صوت ادم بيصرخ فى عامل الاسطبل
حور / اهو هيطلع العصبية على عم دسوقى الغلباان

و حور لسة هتقف وبتتالم من رجليهاا اوى
دينا/ حور فى اية مالك

حور/ مش عارفة رجلى بتوجعنى اوى لية

سلمى / طب ارتااحى شوية انتى طول النهار طلعة نزلة ودة مش كويس علشانك ابدا

حور / هنزل اشوف ادم وبعدها هروح ارتاح ساعة

سلمى / روحيلو اموت واعرف انتى بتعمليلو اية بس كانو سحر

حور / خليكى فى حالك يا سلمى ماشى

شيماء / دة بيكون فى قمة العصبية وبلمسة بسيطة من اديهاا هههههة

حور / ماشى هخلية يجى يسمعكو باة

دينا/ حور لازم تروحى تشوفى رجلك بدل ما اقول ادم

حور / اووف فى اية بس مجرد الم بسيط عادى يعنى

وحور بتخرج وبتضغط على نفسهاا وبتنزل وبتقف على السلم والالم بيزيد اوى عليهاا وبتقاعد على السلم لحد ما الالم بيروح شوية وبتشوف ادم بيدخل وبيقاعد بعصبية وبيشغل التلفزيون

و حور بتبتسم اوى وبتروح علية وبتقاعد جمبو
و ادم متجاهل وجدهاا جمبو و حور بتمسك ايدو و ادم بيتنهد اوى

حور / انت كويس

و ادم بيلف دراعو وره ضهرهاا وبيضمهاا وبيبسها من جبنهاا
و كريم و مازن بيدخلو البيت

مازن / يعنى اية ترفض عرض تصدير الفاكهة لبرة البلد دى كل المزارع الى حولينا بيتمنو صفقة زى دة

ادم / فلوسى وانا حر فيهاا

كريم / بس انت الى حطيت كل الصلحيات دى فى ادينا ووثقت فينا

ادم / وانا عند راى بس تحت اشرافى

كريم / بس احنا كبار كفاية وعندنا الخبرة الكافية اننا نمشى كل الامور بنفسنا

ادم / مدام انت فالح كدة وبتتكلم اتاكد حضرتك من المصادر الى عندك

مازن / اة هو رجل اعمال وكمان قدم مبلغ كبير جدا اكبر من ما احنا متخيلين

ادم / ولية باة قدم المبلغ دة

كريم / علشان الفاكهة بتعتنا مش زى اى حد

ادم / لا علشان اغبية انت وهو علشان الغرور اخدكو
روح انت وهو مفيش وقت روحو غيرو هدومكو فى ضيوف على الغداء ولازم تكونو موجودين

مازن / وموضوع المحصول

ادم / خلاص انا نهيت الموضوع ولو عوزين تعرفو غلطتكو هو اية دورو كويس وانتو تعرفو بنفسكو

و لسة كريم هيتكلم
حور / كريم مازن فاضل ساعة وحدة على الغداء يلاا رووحو بعدين تتكلمو

مازن وكريم بيسمعو حور وبيطلعو على اوضهم
ادم / والله شايف ان علاقتك باة كويسة جدا بمازن وكريم مع انهم ولاد ضرتك

وحور بتبص لادم
حور / مدام هم حتة منك اكيد لازم احبهم حتى لو ولاد ضرتى وبلااش تفكرنى كل شوية ماشى

و حور لسة هتقف وبيسحبها وبيخليها تقاعد فى حضنو
ادم / دى غيرة باة

حور / ادم ابعد عنى

و حور بتبعد عنو وبتتالم من رجليهاا
ادم / حور فى اية رجلك بردو

حور /عادى يا حبيبى دى امور عادية فى الحمل يلاا روح خد دوش علشان الغداء احسن ريحتك شبة ريحة شمس

و ادم بيرفعلهاا حوجبو وحور بتضحك وبتبوسو من خدو
وبيشاورلهاا على الخد التانى وبتبوسو من خدو التانى

وادم بيبسها من جبنهاا وبيطلع على الاوضة و حور بتقاعد مكانو وبتمسك رجليهاا وبتتالم

ادم بيتصل بمروان من الاوضة
مروان / الو

ادم / مروان معاياا

مروان / ايوة انا يافندم مين معايا

ادم / انا ادم

مروان / ادم جوز حور دينا دينا فيهاا حاجة هى هى كويسة الوو

ادم / اهدى شوية دينا بخيير متقلقش بس كنت حابب نتغدا
مع بعض كلنا النهاردة فى مناسبة سعيدة ولازم تكون موجوود

مروان / يعنى دينا بخيير

ادم / هى بخيير

مروان / بس عندى اجتماع مهم النهاردة وكمان

ادم / من الافضل انك تكون موجوود النهاردة اكيد لما دينا تشوفك جمبهاا النهاردة هتكون سعيدة

و مروان بيسكت دقايق
مروان / هكون موجود على المعاد

ادم / هستنك

و ادم بيقفل التلفون وبيبص وره بيشوف حور وقفة وبتبتسم

ادم / بتبصيلى كدة لية

و حور بتروح علية وبتحضنو  وبتبكى و بيرفع عيونهاا فى عيونو

ادم / بتعيطى ليه

حور/ انا بحبك اوى

ادم / علشان كدة بتعيطى يعنى

و حور بتحضنو وبتبكى  و ادم بيضمها اوى وبيضحك

ليست هناك تعليقات