إبحث عن موضوع

اشواك الحب❤الحلقة 48

الحلقة   48

البنت بتقاعد على شنطة السفر بتعتهاا و حور بتبصلها بغضب والبنت بتحط السماعات وبتسمع موسيقى و حور بتبصلهاا اوى و بتشاورلها تشيل السماعات بتعتهاا

حور / انتى هتفضلى هناا فى وقت زى دة وانا معرفش حتى انتى مين

البنت / لما يرجع ادم هتعرفى

والبنت بترجع للموسيقى و حور بتاكل فى ضوفرها بغضب
و تتفرج عليهاا وحسام بينزل وبيبص لحور وبيشاورلها مين دى

حور / لما يرجع اخووك هو الى هيجاوب على السؤال دة

حسام / ادم

وحسام بيبص لحور و حور عنيها على البنت

حور / انت محامى صح

حسام / بيقولو كدة

حور / جهز نفسك علشان عندك قضية

حسام / قضية اوى

حور / اة علشان انا هقتل اخوك النهاردة

و حسام بيضحك

حور / بتضحك

حسام / اهدى يا حور مستحيل يعنى يكون ادم يعرفهاا

حور / لية انت ناسى كان كل شهر يتجوز وحدة الظاهر ان العادة دى رجعت

حسام / لا مستحيل دة قبل ما يعرفك

حور/ اة مهو واضح اوى اية رايك كياس سودة ولا بيضة

حسام / بيتهيقلى سودة علشان الدم ميظهرش

حور / عندك حق برافوو عليك

وحسام بيضحك اوى

حسام / هو فيين ادم

حور/ خرج والموبيل مقفول كمان

حسام / يباة اروح انا باة

حور / رايح فيين

حسام / اجهز الاكياس الى انتى عوزاهاا

حور / اة صح رووح

وحسام بيضحك اوى وبيروح على المطبخ وبيبص للبنت اوى وهو ماشى والبنت مستمتعة اوى بالموسيقى مغمضة عنيهاا
و حسام بيعمل عصير لحور وبيرحلها

حسام / اهدى شوية اشربى دة

حور / اهدى ازااى البنت حلوة اوى صح

حسام / بصراحة البنت صروخ والله

و حور بتاكل فى ضوفرها و بتسمع صوت عربية بتقف قدم البيت وبيدخل ادم

حسام / اهجمى يا حور يلاا

و حور بتضرب حسام فى بطنو بقوة وحسام بيتالم
و بتروح لادم بغضب

ادم / هو انا مش قلت اكتر من مرة متنزليش بالمنظر دة
وكمان اية الى مصحيكى لحد دلوقتى

حور / لاا دة وقت اسالتى اناا مين دى

و ادم بيبص للبنت

ادم / معرفش

و حور بتروح على البنت وبتخبط على كتفهاا والبنت بتشيل السماعات وبتشوف ادم بتبصلو من فوق لتحت

البنت / انت ادم

ادم / انتى مين

حور / ايوة اعملو باة انكو متعرفوش بعض

والبنت بتطلع ملف من شنطتهاا وبتقدمو لادم و ادم بيقرا الملف وحسام بيقرب من ادم والبنت بتبص لحساام اوى
و ادم بيحط الملف فى ايد حسام وبيروح يقاعد

حسام / اية انتى

حور / حد يفهمنى حااجة

ادم / حور

حور / اية هخاف يعنى انا كدة صح قولى دلوقتى مين دى احسن قسما بالله يا ادم اخرج من هناا ولا هتشفنى تاانى

ادم / اسكتى يا حور

حور / لاياشيخ اسكت

وادم بيبص لحور بغضب

حسام / الاوراق مظبوطة دى اختناا فعلاا

حور / اية اختكو

ادم / فين ماما سعاد هى فييين اكيد كانت عارفة صح

حور / ماما سعاد عند سلمى اصل سلمى تعبت شوية وراحت تتطمن عليهاا

و ادم بيقرب من البنت وبياخد الملف من حسام وبيحطو فى اديها

ادم/ اتفضلى برة

البنت / هروح فيين

ادم. /اى حته يلااا برة

حور بتروح على ادم وبتمسك من دراعو.

حسام / ادم اهدى

البنت / الظاهر ماما كانت غلطانة لما قالتلى اجيلك انت وغلطت انها خلتنى تحت وصيتك كانت فكرة انك هتحمينى مش هترمينى برة

حسام / انتى يا

البنت / انا رودى

ادم / انا تعبان وهطلع ارتااح

حور / ادم طب والبنت

وادم بيبصلها اوى

رودى / انا همشى

ورودى بتاخد الملف من حسام وبتاخد شنطتها وبتخرج

حسام / انت هتسبها تمشى

و ادم بيطلع وبيسبهم و حور بتبص لحسام وبتطلع وره ادم

***********************.             

حور / ادم

ادم / حور مش عاوز اسمع ولا كلمة ماشى

و ادم بيقلع هدومه وبيرميها بقوة على الارض وبغضب

و حور بتلمس دراعو
حور / حبيبى ممكن ت
هدى شوية

ادم / حور مش عاوز اسمع ولا كلمة سبينى لوحدى

ولسة حور بتتحرك وبتحس بالم قوى

حور / ادم

ادم / فى اية عوزة اية منى كام مرة قولتلك

وادم بيبص لحور وبيشفها مسكة بطنهاا و بيجرى عليهاا

ادم / حور فيكى حااجة انتى

حور / لاالا بس الم بسيط

ادم / بسيط اية بس

و بيشلها وبينيمهاا على السرير بهدوء

ادم / خلينى اكلم كريمة

و حور بتمسك ايدو

حور / حبيبى انا بخير بس مجرد مغص هرتاح وهكون بخيير

ادم / اسف انى اتعصبت عليكى

و حور بتمسك ايدو وبتقربها من شفيفها وبتبوس ايدو

حور / انا عارفة ان دة مش سهل عليك بس هى زمبها اية

ادم / انتى عوزانى اخدها بالحضن

حور / بالحضن اية دة انا اقتلك

وحور بتبصلو اوى

حور/ يعنى انا لسة مش داخل دماغى انهاا اختك بس يعنى
ممكن تخدنى انا بالحضن بدلهاا

و ادم بيضمهاا اوى على صدرو

حور / علشان خاطرى يا ادم حرام البنت ملهاش حد غيرك انت وحسام انت سمعتها قالت اية ان والدتهاا خليتك انت الواصى عليهاا معنى كدة انها بتثق فيك كان ممكن تخلى ماما سعاد هى الى تكون الواصى عليها بس هى

و حور بترفع عنيهاا لادم وبتشوف دمعه هربانة من عيونو وبيخبيها عنها

***********************.             

حسام بيخبط على ريم

ريم /حسام انت اية الى جابك فى وقت زى دة

حسام / احم احم دى رودى هتنام معاكى النهاردة

ريم / نعم

حسام / هنتكلم بعدين بس رودى ضيفة عندناا

و ريم بتهز رسها بنعم وبتشاور لرودى تدخل وحسام بياخد الشنطة بتاعت رودى بيدخلها اوضة ريم

حسام / تصبحو على خير اسبكو تتعرفو على بعض برحتكو باة

ريم / حساام

و حسام بيشاورلهاا على التلفون انو هيكلمهاا فى التلفون وبيمشى وبتبص لرودى ورودى بتبص للاوضة

ريم / معلش بسرير واحد هنتشارك فية انا وانتى

ورودى بتبتسم لريم

رودى / انا رودى

ريم / انا ريم

***********************.             

فى الصبااح

سعاد / زاهر يا ابنى زى ما سمعت من الدكتور قال انهاا
محتاجة راحة ولازم حد يكون معاها طول الوقت وانت مشغول عندك شركتك والمزرعة والمحصول

زاهر / بس يا طنط انا

سعاد / شهر واحد بس لحد ما الحمل يثبت على خيير
الله يرضى عليك انا كمان مش هقدر اسيب حور هى كمان حامل لوحدها

و زاهر بيبص لسلمى

سلمى / ماما خلاص يا امى زاهر كلم مكتب التشغيل وطلب اتنين يشتغلو هنا وكمان هيخلو بلهم منى

سعاد / يعنى هتامن عليهاا مع ناس غريبة ازاى بس

زاهر / خلاص موافق

سعاد / الله يريح قلبك يا زاهر يا ابن سلوى زى ما ريحت قلبى

وزاهر بيبوس رسهاا

***********************.             

مروان بيفتح عيونو وبيشوف دينا بتجهز شنطة

مروان / صباح الخير

دينا / صباح الخير

مروان / اية الشنطة دى

دينا / انا هروح عند حور كام يوم اغير جو وكمان حور تعبانة شوية هطمن عليهاا

مروان / يعنى اية

دينا / مروان ارجووك خلينى برحتى

مروان / مفيش خروج من هناا انتى فاهمة ولو فى مشاكل بينا تتحل بيناا مش اصحى من النوم الايكى بتقوليلى انك هتروحى لاختك

و دينا دموعهاا بتنزل

دينا / بقولك يومين ورجعة اغير جو انا تعباانة افهمنى

مروان / عارف علشان مرحناش للدكتور امبارح كان عندى اجتماعات والشغل من وفاة بابا وهو مدربك ديناا انتى لية مش عوزة تفهمى

و دينا بتصرخ فية

دينا / انا الى لازم افهم انا الى لازم اقدر انا الى لازم استحمل انا انا اناا مروان انا تعبت افهمنى ارجووك

مروان / ماشى يا دينا برحتك الى انتى عوزاة هغير هدومى وهوصلك

دينا / لا انا كلمت حور وبعتتلى عربية بالسواق ومستنينى تحت متتعبش نفسك انت

مروان / يااة وكمان كلمتى حور انتى مكنتيش هتدينى خبر حتى

و دينا بتقفل الشنطة وبتخدهاا وبتخرج و مروان بيمسك اديهاا

مروان / انتى مش هتخرجى من هناا

دينا / لا هخرج علشان لو فضلت اكتر من كدة هكره نفسى خلينى اعيد حساباتى من تاانى

مروان / هترجعى

دينا / هرجع يا مرواان هرجع علشان بحبك هرجع بس خلينى
اتنفس شوية

مروان / طب خلينى اوصلك

دينا / لاا السواق تحت

ودينا بتسحب اديهاا من ايدو وبتخرج

مى / ديناا اعملى حسابك هروح انا وانتى النهاردة نشترى شوية حاجات للنونو

ليلي / وانا كمان معااكو

و مى وليلي بيبصو لديناا اوى

ليلي / دينا انتى ريحة فين ولية الشنطة دى

دينا / مفيش بس حور تعبانة شوية قلت اروح يومين اطمن عليها

مى / هى حور ملهاا

دينا / حور حامل بس الحمل تقيل عليها شوية

ليلي / مروان هيوصلك

و دينا بتبتسم لليلي

دينا/ لا حور بعتتلى عربية بالسواق انا لازم امشى سلاام

ومى وليلي بيبصو لبعض اوى و بيدخلو اوضة مروان وبيشوفو مروان قاعد وباين علية الحزن

ليلي / مى خلى حد يعمل قهوة لمروان

ومى بتهز رسهاا بنعم وبتروح وليلي بتروح لمروان

***********************.             

حور بتفتح البلكونة والشمس بتدايق ادم وهو نايم وادم وبيخبى عيونو بالغطااء و حور بتضحك وبتروح علية

حور / ادم ادم يا بيبى يلاا اصحى باة

ادم / ابعدى عنى خلينى انام شوية

حور / اااة ادم الحقنى

و ادم بيتنفض بسرعة

ادم / فى اية حصلك حاجة

و حور بتضحك اوى وادم بيخبطهاا بالمخدة

حور / ابو شكلك يلاا علشان عندنا ضيوف النهاردة

ادم / ضيوف

حور / اة دينا زمنهاا جاية بس فى حاجة يعنى انا كنت

و ادم بيشاورلهاا تتكلم على طوول

حور / انا قولتلهاا تيجى هناا يومين فى المزرعة تغير جو من غير يعنى ما اقولك

و ادم بيبصلهاا

حور / زعلت يعنى

و ادم بيمسك اديهاا وبيبوس كف اديهاا

ادم / حببتى البيت هناا بيتك واخواتك اخوااتى

حور / يعنى مش مدايق ريم وشيماء ودلوقتى ديناا

ادم / بلااش الهبل دة بس قوليلى دينا ملهاا فى حاجة يعنى

حور / مش عارفة باين كدة انها زعلانة مع مرواان

ادم /يلاا خلينى اخد شور ونشوف موضوع دينا دة بعديين

و ادم بيروح على الحمام

حور / ادم

و ادم بيبصلهاا

حور / بحبك

وادم بيروح عليهاا وبيحضنهاا اوى

حور / اااة

ادم / فى اية

حور / بيضربونى ااة ادم شووف هنااا

و ادم بيحط ايدو على بطن حور وبيحس بضربة قوية
وحور بتضحك اوى

ادم / باين كدة انهم هيوروناا ايام

حور / ولادى يعملو الى هما عوزينو

والباب بيخبط

حور / ادخل

كريم / صباح الخير

ادم / صباح الخير انت لسة هناا مرحتش مع العمال لية

كريم / مهو انا هروح بس كنت عاوز حور فى موضووع

ادم / والله الموضيع بينكو كترت اوى اليومين دوول

حور / حبيبى خد دوش وانا هشوف كريم

وحور بتروح لكريم

كريم / عملتى اية قدرتى تقنعية

حور / مش عارفة كل يوم يحصل حاجة جديدة تلغبطلى الدنياا كلهاا

كريم / انتى وعدتينى تساعدينى

حور / لو كنت بتحبهاا فعلاا مكنتش عملت فيهاا كدة انت

و حور بتسكت لما بتشوف دموع فى عيونو

حور / خلااص هتكلم معاة النهاردة ومش هسيبو غير لما يقولى موافق

و كريم بيحضن حور اوى

ادم / حور حور

حور / روح انت يلاا وافرد وشك شوية

وحور بتروح لادم

حور / انت ازاى واقف كدة والتكيف شغاال

ادم / اعمل لحضرتك اية من ساعة ما عرفتى انك حامل
واهملتينى على الاخر فيين القميص الازرق

و بتبعد ادم وبتطلعو القميص بكل بسااطة

ادم / مهو انتى الى كنتى مخبيااة صح

حور / لاا ياشيخ هى طلبت معاك خنااق صح

و ادم بيقرب منهاا وبيمسكهاا من خصرهاا

ادم / لو طلبت منك حاجة تانية انا معنديش مانع

وبيقرب منهاا اكتر وبيبسهاا من شفايفهاا

حور / ااة ادم ابعد عنى انت كل لما تقربلى بيضربونى اااوف

ادم / يعنى اية

حور / يعنى غير هدومك وانزل علشان سلمى وصلت تحت هى و زاهر

و حور بتنزل وبتسيبو و ادم بيبص عليهاا لحد ما بتخرج من الباب

ليست هناك تعليقات