إبحث عن موضوع

اشواك الحب❤الحلقة 30

الحلقة 30

وبتبدا النااس تختفى من حولية و حور بتقرب علية وبتقرا اللوحة

المرحوم ادم العزيز

وبتلمس ترابو باديهاا ودموعهاا نزلة

حور / انا مش مسمحاااك ابدا انك رحت وسبتنى هناا لوحدى
وبتحس بايد بتطلع من بين الترراب

حور / ادم

وبتلمس ايدو والايد بتسحبهااا معااه جوة الترااب و حور بتصرخ وبتتفزع وبتبص حوليهااا وكل حااجة جداران كلهاا ابيض فى ابيض

و شيماء بتحضنهاا اوى

شيماء / حور حور اهدى حور

حور / ادم ادم فيين ادم

شيماء / هو فى العناية بس حالتو خطيرة خلال اليومين الى فااتو دخل ٣ عملياات بس حلتو مش مستقرة

و حور بتحااول تتحرك وبتحس بالم فى اديهاا وبتشيل الابرة الى فى اييديها بعنف واديهاا بتنزف

حور / يوميبن هو بيتعذب يوميين وانا هنااا يوميين

و لسة هتقف وبتقع على الارض وشيماء بتصرخ

شيماء / حور متعمليش كدة ارجووكى يا حور

وبيدخل كريم و مازن و حور بتبصلهم اوى

حور / ادم

كريم و مازن بيرفعوهاا على السرير

كريم / هيكون بخيير انتى تعباانة ولازم

و حور بتدفعو بقوة. بعيد عنهاا

حور / انا لازم اكون جمبو ابعدو عنى

و حور مش قادرة تتدوس على رجليهاا لسة مفعوول المهدءات فى جسمهاا وكريم و مازن بيسندوهاا وبيخدوهاا على اوضة العناية الى ادم فيهاا

وسعااد وحساام و مروة وقفيين هنااك

سعاد / حور

وحسام بيشوف مازن وكريم سندين حور و حور مش قادرة تمشى

حسام / انتى تعباانة لية خرجتى من الاوضة

حور / عوزة اشوفو

وبيخدو حور وبتشوفو ناايم على االسرير وحوليية اجهزة كتيير وبتبعدهم عنهاا وبتقرب اكتر من ازااز الاوضة

حور / ادم

وبتمشى بسرعة على بااب الاوضة والممرضة بتشفهاا و بتمنعهاا

الممرضة / دكتورة حور ممنوع انتى

حور / ابعدى عنى

حور بتدفعهاا بعيد عنهاا وبتروح تلبس كماامة بسرعة وبتقرب من ادم و بتشوف الاجهزة الى حولية بقلق ودموعهاا بتنزل وبتقرب منو وبتلمس خدو

حور / ادم

وبتشوف رموشو بتتحرك وعيونو بتتفتح بكسل شديد
وبيبصلهاا وبيبتسم ليهااا وبتسمع جهااز النبض بيصدر
صووت رنيين باعلاان توقف القلب

حور / لااا ادم لااااا

و خالد بيدخل بسرعة الاوضة ومعااة اتنين دكاترة
و بياخد حور بعييد و حور بتصرخ ودكتور سليم بيدخل وبياخد جهاز الصدماات وبيبدا ينعش القلب من تاانى

و حور مع كل صعقة بتتالم بنفس الدرجة و خالد بيحااول يسيطر على حور وبيحضنها اوى

خالد / حور اهدى حور

و سعاد وحسام والكل برة بيبكو وحساام حاضن سعاد اوى ودموعو نزلة

و سليم بيوقف و حور بتدفع خالد بعيد عنهاا وبتروح على الدكتور سليم

حور / لااا حاول تااانى

سليم / مفيش فايدة

و حور بتاخد منو الجهاااز

حور / على ٢٠٠ بسرعة

والدكتور بيشاور للممرضة تنفز كلمهاا وبتبدا بصعقو بقوة

حور / ادم

ومفيش فايدة وبترمى الجهااز على الارض بقوة وبتضرب ادم على صدرو باديهاا الاتنين بقوة

حور / انت مش هتسبنى لاااااا

وفجاة بيسمعو صوت الجهااز بينبض والكل بيبص لبعض باستغراااب

حور / ادم انا كنت عارفة انك مش هتسبنى ابداا

و حور بتقرب منو وبتبوسو من شفيفو ودموعهاا بتبلل شفيفو و خالد بيبعد حور عنو بسرعة والدكتور سليم بيبدا يرجع كل الاجهزة من تاانى

و خالد بيخرج حور برة الاوضة وسعااد بتروح على حور وبتحضنهاا اوى

حور / مش هيسبنى يا مامااا

و سعاد بتضم حور اوى وبتبكى
سعاد / لاا يا حببتى مش هيسيبك ابداا هو عاش علشاانك انتى

***********************.             

فى الليل

حور قدم العناية وحسام بيروح عليها وبيقاعد جمبها

حور / ماما سعاد

حسام / راحت على البيت ترتااح مازن وكريم معااها متقلقيش

حسام / دة بسببى اناا انا السبب يا حور

اخد الرصااصة وضحى بنفسو علشاانى انا مستهلش ابداا
عرفت لية كان بيجبرنى انى اسافر ومرجعش هناا كان خايف علياا الى ماات فى حادثة الفرس وانا صغيير بيكون حفيد

رايس قبيلة العامرى دى اكبر قبيلة فى الصعيد ودة كان حفيدو الوحيد علشاان كدة كان بيرفض انى ارجع وانا كنت مفكر انو بيكرهنى ورافض وجوودى

و حور بتعيط وحسام بيضمهاا

حسام / هيرجع يقف على رجلو من تااانى انا متاكد هيرجع علشانك

حور / لو حصلو حااجة انا

حسام / مش هيحصلو حااجة انا متاكد

و مروة بتروح على حور وحساام بغضب وبتمسك حور من اديهاا

مروة / انتى اية انتى معندكيش دم هو مرمى جوة بين الحياة والموت وانتى هناا بتحضنى  اخوه

وحسام يمسك ايد مروة بقوة وبيبعدهاا عن حور و حور بتتعط

حساام / مروة اعرفى انتى بتقولى اية

مروة/ هى السبب هى الى دمرت كل حااجة كان هيرجعلى
بس هى السبب كان املى انو يرجع معاياا زى الاول بس حتى وانا فى حضنو كان مفكرنى انتى وبيهمس فى ودانى باسمك انتى سعتهاا كرهت نفسى وكرهتك بس مقدرتش اكرهوو

و مروة بتنهاار من العياط

مروة / انا هسافر امريكا النهاردة بس لو حصلو حااجة انا مش هرحمك

حور / اسفة

مروة / وفرى اسفك دة لحد تاانى لان انا مش هسمحك ابدا
انتى مش هتحسى بالى انا حسييت بية ابداا احسااس فظييع اوى انو يتخيلك حد تاانى وهو معااكى وفى حضنك احسااس بالانكسار عمرك ما هتقدرى تحسية ياا حور

و مروة بتمشى وبتسبهم و حور بتروح تبص علية من ازااز الاوضة ودموعهاا بتسيل على خدها

حور / انا تعبت كفااية باة

***********************.             

الدكتور سليم بيروح على حور وبيقف جمبهاا

سليم / عاملة اية دلوقتى

و حور بتبتسم للدكتور سليم

حور / انا بخيير بس المهم هو

سليم / ممكن نتكلم فى مكتبى

حسام / فى حااجة احنا منعرفهااش يا دكتور

سليم / خلونا نروح المكتب ونتكلم براحتناا

وحسام بيبص لحور بقلق وبيروحو مع الدكتور سليم على المكتب وسليم بيطلع ملف من درج المكتب وبيحطو قدم حور و بتخدو بقلق وبتفتحو

وفجاة بتقف وبتقلب فى الملف كلو ودموعهاا بتنزل

حور / لاا اكيد فى امل

سليم / الامل موجوود انتى دكتورة وتقدرى تستوعبى

حسام / انا مش فاهم حااجة فهمونى

حور / خلينا نسفرو المانيا وهنااك

حساام بصرخة / ممكن حد فيكو يفهمنى فى اية بالضبط

وحور بتمسح دموعهاا وبتبص لحساام

حور / حصل تلف كبير فى العمود الفقرى ودة ادى الى شلل

حساام / لااا مستحيل

و حور بتعيط وبتبص للدكتور سليم

حور / اعمل حااجة ارجووك

سليم / للاسف مفيش اى حلول قدمنا غير اننا ندعمو ومع الوقت والتحاام ممكن كل التلافات الى حصلت وقتهاا اكيد هيرجع زى الاول

حسام / حور

و حور بتقاعد على اقرب كرسى ومصدومة

ليست هناك تعليقات