إبحث عن موضوع

اشواك الحب❤الحلقة 29

الحلقة 29

فى الليل

حور قاعدة فى الجنينة وحسام بيشفهاا وبيروح يقاعد جمبها

حسام / لسة صاحية لحد دلوقتى

حور / مش عارفة اناام

حسام / بتفكرى فى اية

و حور بتبتسم لحسام

حور / بفكر هو فعلاا الاميرة حبت الوحش ولاا مجرد اعجااب

و حسام بيبتسم اوى لحور

حسام / هى فعلاا حبت الوحش بس هى فضلت طول حيتهاا
خايفة ومش بتعرف تناام كمان

حور / لية

حسام / علشان خايفة احسن يبلعهاا ويدخلهاا قلعتو الى مستحيل حد يقدر يخرج منهاا ابدا

و حور بترتبك اوى

حور / الجو برد اوى هروح ارتااح شوية

حسام / انا جالى عرض شغل فى امريكاا عرض مغرى جدا

حور/ فى امريكاا

حسام / ومن الغريب ان انا محاامى صغير انا محامى نااجح فعلاا بس بالنسبة للوظيفة دى مجرد ورقة هشة جدا تخيلى
استغربت جدا وبعت ناس تسال وتستفسر على الموضوع كلو
عرفت ان اخوياا الكبير هو وره كل حااجة عاوز يبعدنى عن هناا باى طريقة

حور / وعاوز يبعدك لية وهو هيستفاد اية

حسام / علشان عارف حجم حبى ليكى عاوز يبعدنى عنك

حور / حسام انا قولتلك قبل كدة ان مشاعرى ليك

ادم / والله كان بودى اسبكو مع بعض شوية كماان علشان توصفو حجم مشاعركو لبعض بس اعمل اية مقدرتش استنى اسمعهاا وهى بتمدح فيك وتوصف كمان حبهاا لاخو جوزهاا

و حور بتبص لادم بدهشة

حور / ادم

و ادم بيحاول يكون متمااسك جدا وفعلاا بينجح فى دة

حسام / انت الى اختهاا منى وانت عاارف انى

و ادم بيهجم على حسام بيضربو بالبكس

ادم / اوع تمتحن صبرى يا حسااام انت فااهم

و حور بتعيط وحسام بيهجم على ادم وبيحاول يضربو لكن ادم بيتفادا الضربو برشااقة وبيضرب حسام فى بطنو وحسام بيتالم و حور بتصرخ وبتقف بينهم

و ادم بيمسكهاا من درعهاا بقوة

ادم / خايفة علية هاااا خايفة علية ياا حور

حور بتعيط وبتحط اديهاا على صدرو

حور / كفااية كفااية ارجووك

و ادم بيدفعهاا بعيد عنو

ادم / انت بكرة هتسافر امريكااا ومش عاوز اشوف وشك هناا تانى وانتى كمان الدكتور قال يومين وهيكون مفعول المخدرات خرجت من جسم اخوكى وسعتهاا مش عاوز اشوف وشك هناا تاانى

***********************.             

و بيرجع على البيت ومتعصب اوى وبيروح على الاوضة وبيضرب الكرسى برجلو بغضب و مروة بتدخل الاوضة

مروة / انا قولتلك وانت مكنتش مصدق او مش عاوز تصدق

ادم / اخرجى برة وسبينى لوحدى

و مروة بتقرب علية وبتلمس خدو بشغف

مروة / انا بحبك انت حتة من روحى يا ادم انا مستعدة
اضحى بحيااتى علشانك ١٩ سنة وانت بعيد عنى وانا بمووت فى كل لحظة وكنت بصبر نفسى واقول اكيد فى يوم هتنساا وهتعرف حجم حبى

و ادم بيبص لمروة

مروة / انا ملكك يا ادم انا تحت اشاارة منك انا مراتك وام ولادك انا حبك الاول

و بتفكلو زراير القميص و ادم مسيطر علية خيانة حور واخووة و مروة بتنتهز فرصة صدمتو فى احضاانو بتدفع نفسهاا بقوة وبتجبر مشاعرو تتحرك باتجهاا

وادم بيبسها ومروة وبتدفعو على السرير

مروة / انا ملكك اناا حبك انا عشقكك

ادم / حور انا بحبك حور بحبك بجنووون

و مروة بتسمعو وهى فى حضنو وبتتوجع اوى ودموعهاا  وبتدفعو بعيد عنهاا بسرعة وبتصرخ

و ادم بيحاول يستوعب الموقف

ادم / مروة

مروة / للدرجة دى بتحبهاا

و ادم بيمسح ملامحو بايدو بغضب

ادم / روحى من هناا فورا روووحى

و مروة بتعيط وبتخرج من الاوضة بسرعة و بتكون حور مستخبية عند الباب وحطة اديهاا على قلبهاا وبتكتم صرختهاا ومش متخيلة الى شفتو بعنيهاا هو مروة مع بعض على سريرهاا

وبتجرى على حمام اوضة ريم بسرعة وبتقفل الباب
وبتفتح الدوش وبتقاعد فى البانيو بهدومها ومنهاارة من العياط وبتحااول تمسح كل حااجة عنيهاا شفتهاا وعقلهاا استوعبو

***********************.             

فى الصباح

ريم بتدخل حمام اوضتها وبتشوف حور نايمة فى البانيو
وبتجرى عليهاا بسرعة

ريم / حور حور

و حور بتفتح عنيهاا وبتبص لريم وبتحضن ريم وبتعيط

حور / ريم خلينا نرجع بيتناا تانى ماشى خلينا نرجع

و ريم بخوف بتهز رسهاا بنعم و بتساعد حور تقف وبتخدهاا على الاوضة

***********************.             

ادم بيفتح عنية على صوت زغريت و فاطمة بتزغرت

سعاد / بس اخرسى مفيش زغريت اطلعى صحى ادم وحساام يلاا

ومحمود بيدخل البيت ومعاة مازون و بيروح على سعاد وبيحاول يبوس اديهاا وسعاد بتسحب اديهاا عنو بسرعة

سعاد / اتفضلو اقاعدو ثوانى ادم هيكون هناا

و ادم بينزل وعيونو على محمود

ادم / فين سلمى

وسلمى بتخرج هى وحسام من المكتب

سلمى / انا هناا

ادم / خلوناا نخلص من الموضوع دة بسرعة بلااش نطول

و محمود مبيتكلمش ولاا كلمة وبيكتبو الكتااب والمازون مستغرب اوى من ملامحهم و محمود بيمسك ايد سلمى و سلمى بتسحب اديهاا

ادم / مبرووك يا عروسة

و سلمى بتبص لادم وبتنزل عيونهاا بسرعة للارض ودموعها بتنزل

محمود / سلمى خلينا نروح

سلمى / طلقنى يا محمود

محمود / اية انتى بتقولى اية

سلمى / انا مستحيل اقدر اعيش معااك ابدا طلقنى

محمود / مستحيل

سعاد / سلمى يا بنتى انتى

سلمى / ماما ارجووكى انا مستحيل امن نفسى معااة ولو دقيقة وحدة طلقنى يا محمود ودلوقتى حاالا ارمى علياا يمين الطلااق بالتلاتة

و محمود بيبص لسلمى بحزن وعيونو ملياانا دمووع

محمود / سلمى انتى طلق طلق طلق

و سلمى بتعيط اوى وسعاد بتروح عليهاا وبتحضنهاا اوى
و محمود بيخرج بسرعة

حسام / انا مسافر امريكاا طايرتى كمان ساعة

و سعاد بتبص لحسام وبتعيط

سعاد / يمكن الغلط فياا اناا انا الى معرفتش احافظ عليكو علشان كدة بتضيعو منى واحد ورى التانى

و حسام بيدخل المكتب وبيخرج بشنطتو و ادم واقف مش بيتكلم ابدا

و حسام بيخرج من الباب و ادم بيشوف حور وريم و شيماء نزليين ومعاهم شنط بتاعتهم

و موبيل ادم بيرن وبيكون شرييف وبيرد على التلفون وعيونو على حور الى باين عليهاا الارهااق والتعب وفجاة ادم بيرمى التلفون قدمهم وبيجرى على بره

ادم / حسااااام حسااااااااااام

وحسام كان هيركب العربية و ادم بيروح علية بسرعة

حسام / اكيد مش عاوز تودعنى

ادم / انت لازم تاجل سفرك لبكرة تعال معاايا

وحساام بيدفع ادم بعيد عنو بقوة

حساام / ابعد عنى انت فااكر نفسك اية متحكم فى الكوون

ادم / اة انا متحكم فى الكون مش هسمحلك تسافر النهاردة انت فااهم

و ادم بيسحب البسبور من حساام وبيقطعو قدمه وفجاة حسام بيضرب ادم بالبكس و ادم بيقع على الارض و ريم بتتمسك فى حور بقوة لما بتشوف ادم بيقع على الارض و فجاة ادم بيطلع سلاااحو والكل مزهووول

و ادم بيهجم على حساااام والكل بيصرخ و ادم بيجرى على حسام

حور / ادم

وفجاة بيسمعو صوت رصااص بيتضرب و ادم بيحضن حسااام بقوةوالامن بيتحرك بسرعة والكل بيجرى على ادم وحسااام

و جسم ادم بيتقل وحساام مش قادر يشيلو وبيقع على الارض وبيدخل شريف بالعربية ومعاة شرطة و حساام واقف مصدووم وعيونو على ادم الى متمدد على الارض قدمه وحشائش الجنينة بتتسقى بدمو

و حور بتقف قدمهم وبتبص على حسام الى هدومه عليهاا دم
و ادم الى مرمى قدمها جثة هاامدة وبيبدا الدم يتسحب من ملامحو

حساام / ادم

حور / ادم خليك معااياا ادم رد عليااا

و ادم بيبص لحور ومبتسم اوى وحور منهاارة من العياط

حور / ادم الله يخليك خليك معااياا انا مقدرش اتنفس من غيرك

ادم / عاوز اناام

و حور بتصرخ فية بقوة وبتمسكو من هدومه

حور / لااااااا لااا انت مش هتناام انت هتفضل معااياا ادم لو نمت وسبتنى اناا هعقبك بطرقتى انت فااهم

و حور بتبص لحساام وشريف والشرطة

حور / اسعاااااف اسعااف بسرعة اعملو حااااجة ارجووكو
و بتحط اديهاا على خدو وبتعيذ

حور / انت مش هتسبنى انت فاااهم

وجفون ادم بتنزل وحور بتصرخ فية

حور / لااا ادم اصحى ادم رد عليااااا لاااا

و فجاة مش بتحس باى حااجة حوليهاا وبتقع على ادم وبيغمى عليهاا

***********************.             

فى المدافن قلوووب ملياانا الم وحزن ام على ابنهاا الى ضاع منهاا واخ على اخوة الى كان سندو فى الدنياا واخت اخوهاا راح منهاا قبل ما تقلو ساامحنى واولاد هناك وقفيين بيخدو عزااء ابوهم

و بعييد وقفة  زى الشبح عايشة ومش عايشة عنده قلب بس من غير نبض  بتتحرك بس من غيير رووح نفسهاا تصرخ بس مفيش صوووت

وبتبدا النااس تختفى من حولية و حور بتقرب علية وبتقرا اللوحة المرحوم ادم العزيز وبتلمس ترابو باديهاا ودموعهاا نزلة

حور / انا مش مسمحاااك ابدا انك رحت وسبتنى هناا لوحدى

ليست هناك تعليقات