إبحث عن موضوع

رواية حب حياتي الفصل 19 و الاخير

الفصل التاسع عشر( الاخير)
"حب حياتى"
فى منزل ادهم
رولا...هههههه اه طبعا يابنتى اومال ايه خلاص هنتجوز
ملك...الف مبروك يارولا فرحتيني والله
رولا...الله يبارك فيكي
ملك...انتى بجد عوضتيني عن غياب راندا
رولا باابتسامة...طب كويس الحمدالله ان طلع ليا اهمية
ملك...عيب عليكي يابنتى وفى هذه الاثناء احست ملك بالدوار الشديد والتوعك ايضا لتذهب مسرعة الى الحمام
رولا بفزع...حبيبتى انتى كويسه
ملك بتعب...اه اه ثم سقطت مغشيا عليها
لتتصل رولا بالطبيب فى الحال للمجيئ لم يمر الكثير الا وحضر الطبيب
بعد الكشف
الدكتور...الف مبرووك المدام حامل
رولا بفرح...بجد يادكتور
الدكتور...اه الف مبروك
رولا...الله يبارك فيك
ثم قامت بتوصيله للخارج وعمل اللازى منه ثم دلفت من جديد الى الغرفه المتواجدة فيها ملك
ملك...هو فى ايه
رولا بسعادة...انتى حامل ياملك حامل من ادهم
ملك بصدمه...ايه حامل
رولا...اه مالك مش فرحانه
ملك وقد ادمعت عينيها ... لا ازاى انا حاسة انى مالكة الدنيا كلها
مارى... انتى كويسة ياست هانم
رولا...باركيلها حامل
مارى... الف مبروك...تحبي تشربي اى حاجه ياهانم
رولا...هاتيلى انا عصير فراوله ملك مش هتشرب حاجه عشان تعبانه
مارى...حاضر
رولا...هتصل باادهم وابلغه
ملك...لالا انا هروحله بنفسي وخصوصا اننا زعلانين مع بعض فااصالحه بالخبر دا
رولا... ربنا يهديكوا يارب
فى الاسفل
مارى...ايوة والله الدكتور لسه ماشي
الشخص...ماشي ماشي هبعتلك حد يديكى حسابك
ماري...ايوة كده
الشخص...بس قوليلى هى قالت انها خارجه النهاردة
مارى...معرفش
الشخص...طب اسمعى لو خرجت النهاردة بلغيني بسرعة
مارى...تحت امرك مع السلامة
___________
هااا ايه الجديد
اميرة...اخبار مفرحة اووى
مصطفي...مش ننفذ بقي
اميرة...والنهاردة كمان وحياتك
ثم اطلقت ضحكة ممزوجه بالشر والحقد
_______________
ملك...الووو
ادهم...ايه
ملك...ادهم هو انا ينفع اخرج معاك النهاردة
ادهم...ملك انا عندى شغل مش هينفع
ملك...ادهم عشان خاطرى اانا محتاجة اخرج معاك النهاردة وكمان عايزة اقولك على حاجه مهمة بلييز مترفضش
ادهم...طيب الساعه 3 تكوونى جاهزة
ملك بفرح...ميرسي اووى ياادهم ثم انهت المكالمة
ولسوء الحظ كانت مارى قد سمعت ماقيل لتذهب بسرعة لاخبار اميرة بذالك
_________________
شهيرة...انا تعبت اووى
سهير...ليه بس
شهيرة...ابنى مش مرتاح بس هعمل ايه مش عارفة كله بسببها
سهير...وطالما انتى مش طيقاها كده كنتى جوزتيها لابنك ليه من الاول
شهيرة...غلطة بقي هعمل ايه
رولا...هاي مامى .. ازيك ياانطى
شهيرة...كويسة ياحبيبتى وانتى
رولا...تماام الحمدالله
سهير...كنتى فين
رولا...عند ملك كنت قاعدة معاها شوية
شهيرة...رولا بنفسها راحت لملك
رولا...ياانطى والله البنت كويسة جدا دى حتى هتجبلكم حفيد قريب
سهير وشهيرة...اييييييييه
رولا...اه والله
شهيرة...يارب مايكمل حملها دا ونخلص منها بقي
رولا...ايه اللى انتى بتقوليه دا حرام عليكي دا انا طالعة ياماما عشان دمى ميتحرقش
______________________
ملك...ادهم الساعة بقت 3 ونص وانت لحد دلوقتى مجتش
ادهم بلامبالاه...اوبس معلش الشغل انا جاي حالا اهو
ثم اغلق الخط
ملك بحزن...لدرجادى ياادهم مشاعرك من ناحيتي بقت باردة
ثم دلفت للبيت من جديد حزينه ودموعها تنهمر على وجنتيها بغزارة
___________________
صبري...ادهم رايح فين
ادهم...رايح اخد ملك ونخرج شويه
صبري...ماشي بس ياريت متتأخرش عشان الشغل كتييير
ادهم...حاضر
ركب سيارته متجها للفيلا
وبعد نصف ساعه من الطريق الممل
وجدها تنظر من النافذه ليشير لها باان تنزل وبالفعل تنصاع لامره وتنزل فى الحال
فى السيارة
ادهم...كنتى عيزانى فى حاجه
ملك...ملك ياادهم متغير من ناحيتى ليه
ادهم بنفاذ صبر...لو جيبانى عشان نتكلم فى المواضيع التفهة دى يبقي انزل عشان ارجع الشغل
ملك والدموع تملئ مقليتها تأبي النزول...تافهه!!! انت اتغيرت اووى
ليوقف ادهم السيارة وينزل وينزلها هى ايضا كان المكان خالى من البيوت والناس ايضا
ادهم...انا برضوا اللى اتغيرت انا اللى كل شويه انكد انا اللى خليت عشيتنا مر بسبب ست اميرة انا اللى كل شوية اعمل مشكلة شكل ماتردى متغلطيش وبعدين تيجي تحسبيني على اغلاطك
ملك...ادهم ادي فرصة لعلاقتنا
ادهم...ملك انا طاقتى فى الصبر خلاص قربت تخلص ومش عارف ساعتها هقدر استحملك ولا لا
ملك...بقولك ادى لكلاقتنا فرصة تانية
ادهم بسخرية...انتى قولتيلى كده قد ايه هااا كل شويه فرصه تانيه فرصة تانيه
خلاص ياملك مبقتش قادر استحمل
ملك...يعنى ايه
ادهم...يعنى ممكن اكون فى اوقات ندمان انى اتجوزتك
ملك بصدمه...انت بتقول ايه
ادهم...انا متهنتش بجوازى معاكى من الصباحية وانتى بتتخانقي معايا مش عارف ارضيكي ازاى انا تعبت انتى ليه مش فاهمة كده
ملك...يعنى خروجي من حياتك هيريحك
ادهم...اه ياملك هيريحنى و اووى كمان
ملك...ماشي زى ماانت عايز
ادهم...تمام اووى كده كويس اننا صفينا حسابنا
ملك...اها انا بس عايزة اقولك حاجه اخيرة
وفى هذه الاثناء اطلق مصطفي الرصاصة عليها لتستقر بجسدها
ليفزع ادهم ويذهب اليها بسرعة كانت ممددة على الارض والدم يحاوطها
ادهم بخوف شديد...ملك ملك ردى عليا
ملك محاولة الابتسام... انا بحبك
لتنزل دموعه فى هذه اللحظة ليحملها بسرعة الى السيارة منطلقين الى المستشفي
ادهم...استحملى قربنا اوووى
كانت تنظر امامها غير واعية لما يحدث حولها صامتة
ادهم والدموع تنزل من عينه كالمطر
اتماسكى متسبنيش ياملك انا من غيرك مقدرش اعيش
رأي انها قد اغلقت عيناها ليضع يده بسرعة على رقبته ليعرف هل مازالت على قيد الحياة ام لا كان النبض ضعيف جدا
ادهم بصراخ...لااااااااااااااااااا متعمليش كده افتحى عينك ملك بلاش اللى بتعمليه دا وافتحى عينك .. انتى بتستهبلى بقولك افتحي عينك انا مبهزرش معاكى
وصل الى المستشفي حاملا اياها
ادهم بصوت عالى...مراتى بتموت اسعفوها بسرعة
ليلتقطوها منه بسرعة لادخالها العمليات
ادهم بالخارج امام الغرفه
ادهم...يارب يارب يارب
وجد ان ابيه قد جاء هو وامه ورولا وسهير
صبري...تماسك ياادهم احنا مسكنا اللى عمل كده
ادهم...ماانا متماسك اهو هى هتقوم بالسلامة
ليخرج الدكتور من غرفه العمليات ليلحقوا به
رولا...خير يادكتور طمنا
الدكتور...البقاء لله
ليقترب منه ادهم بهدوء قائلا...انت بتهبل بتقول ايه هى نزفت دم كتيرر صح انا فصيلة دمها زى فصيلة دمى يلى بسرعة عشان نلحقها لتقترب منه رولا قائلة...ادهم تماسك لتحتضنه ليبعدها عنه بقوة
ادهم ... لو ملك حصلها حاجه انا هطربق المستشفي دى على دماغكوا
شهيرة...ادهم حبيبي دا عمرها
ادهم... انتى كنتى عايزة كده صح كنتى عايزة كده
ادهم...ملك لاااااااااااا
رولا...انت اللى عملت كده انت اللى عملت كده عرضت حياتها للخطر بسبب استخفافك واهو دى النتيجه اهى ماتت
صبري...رولا اسكتى
رولا...لا ياعمى لحظه انا لازم اقوله حاجه .. تعرف ياادهم ملك مامتتش لوحدها ملك ماتت هى وابنك لينظر لها بصدمه شديدة
رولا...ايوة ملك كانت حامل وكانت راحة عشان تقولك بس انت عملت ايه جرحتها فى اخر لحظات ليها فى الحياة
ادهم...اسكتى اسكتى
رولا...انا كنت سامعة كل كلمة بتتقال مابينكم ياخسارة ياادهم ياخسارة
ظل ادهم ينظر للامام غير مستوعب ماحدث حبيبته قد ماتت وايضا ابنه
تذكر ماحدث عندما غادروا المطعم فى السيارة
فلاش باك
ادهم...انا عايز اعرف هنفضل فى النكد دا لحد امتى
ملك...معرفش قول لنفسك مش هتسيبنا فى حالنا ياادهم اتصرف
ادهم...يعنى هتعملنا ايه هتاكلنا
ملك...ادهم انت الكلام معاك زي قلته بس افتكر حاجه ان اخر كل اللي بيحصل دا خسارة حد فينا
بااااااك
ادهم...قولتى انك هتخرجى من حياتى بس مش بالسرعة دى حرام عليكى ليه
ثم جائه صوت
ادهاااااااااااااااااااااااااااام
ليستيقظ فزعا من النوم
ادهم...ملك ملك
ملك...ايه ياحبيبي مالك فى ايه
ادهم...انتى مموتيش
ملك...نعم ليه كده ياادهم
ادهم...هو ايه اللى حصل
ملك...لما قولتلى انك هتنام سيبتك بس الغريبة انك مصحتيش حتى لما النهار طلع برضوا لسه نايم ف قلقت عليك فصحيتك ايه ياحبيبي مالك
ادهم...كابوس وحش اوى بس تعرفي الحمدالله انى طلعت بحلم ملك انا بحبك اووى ومتزعليش منى لو زعلتك اكيد مش قاصد
ملك بضحكه عالية...اهدى اهدى عندى ليك خير حلو
ادهم...ايه
ملك...اميرة جت وسيبالك رسالة بتقولك انها هتسافر تانى وخلاص هتسيبك تكمل حياتك لانها هى اخيرا ادركت انك مش ليها
ادهم...بجد
ملك...اها
ادهم...ملك انتى معايا صح مش بحلم
ملك...ادهومتى انا حااامل
ادهم...بجد .. ملك...اه والله هتبقي اب ياحبيبي
ادهم...هبقي اب ياحبي انا
ملك...اه ياحياتى انا
#تمت_بحمدالله
#حب_حيااتى
#بقلمى_اسماء_عادل

ليست هناك تعليقات