إبحث عن موضوع

رواية حب حياتي الفصل 17

الفصل الساابع عشر
"حب حياتى"
بقلمى:اسماء عادل
ملك...اممم اصل كان عندنا ضيف
ادهم بااستغراب...ضيف..؟! مين يعنى
ملك...اميرة ليكمل هوا بضيق...كانت عايزة ايه مش هنستريح بقي
ملك...معرفش بس اكيد مش انا اللى هعرف احط حدود بينها وبينا
ثم نظرت له نظرة ذات معنى ودلفت للمطبخ لاكمال ماكانت تفعله ليلحق بها
ادهم...ملك مينفعش تزعلى من موقف زى دا وتكشري فى وشي كده انا مكنتش موجود
ملك بحده...ادهم انت اللى ممكن توقف اللى بيحصل دا اتجوزنا امبارح وبنتخانق دلوقتى لا بجد ياحلاوة
ادهم...اهدى وانا هشوف حل للموضوع دا
ملك ... ماشي لما نشوف يلى عشان انا جهزت الاكل
ليقترب منها قائلا...هتاكليني ايه بقي
ملك...هتعرف دلوقتى .. كادت ان تبتعد لكنه اسرع بالامساك بها من خصرها قائلا...ايه مش مستحملة تكونى قريبه منى
ملك...نعم .. ليكمل مازحا...قولى انك بتضعفي قدامى مش كدا
لتحاوط رقبته بيديها الصغيرة قائلة...ادهم انا خايف عليك منها
ليضحك عاليا...لا مفيش داعي لخوفك دا مش يلى بقي عشان ناكل
لتحتضنه هى بشدة
ادهم فى نفسه...انا اللى خايف عليكي منها ربنا يستر
ثم يغادروا المطبخ حاملين الاطباق ليضعوها على السفرة
________________________________

سهير...كويسة ملك دى
رولا باابتسامة...اه اووى ياماما بصراحه تتحب شكلى هروح عند ادهم كتير
سهير...اممم وانت ياهانى مش كويس اللى انت عملته دا
هانى...عملت ايه يعنى
سهير...كنت بتبص للبنت بطريقه غريبه خالص
هاني بخبث...عريبة ازاى يعنى
رولا...سيبك ياماما منه
سهير...ياريت متروحش عندهم خالص الايام دى
هانى...انا لازم امشي دلوقتى
ثم تركهم وذهب
سهير...انا قلقانه من الولد دا ياريت مكنش راح
لتدخل عليهم شهيرة قائلة...بتتكلموا على مين
رولا...هانى
شهيرة...اه لسه خارج شوفته هو عمل حاجه ولا ايه
سهير...انا لاحظت انه كان بيبص لملك بطريقه معجبتنيش وممكن ادهم يتنرفز بسببه او زعقلها او عمل اى حاجه
شهيرة...يعمل اللى يعمله ان شاء الله يكسر دماغها
رولا بحزن...ليه كده
شهيرة...مراته وهو حر فيها بقي
______________________

الشخص...عملتى ايه
اميرة...حرقت دمها ومشيت عادى يعنى
الشخص...وادهم سابك عادى
اميرة...مكنش موجود خلاص بقي يارحمة انتى موراكيش غير الموضوع دا تسأليني عليه
رحمة...هاا انا غلطانه انى عايزة اطمن عليكي
اميرة...طيب يابنتى خلاص
رحمة...ناوية علي ايه
اميرة...اجهز كل حاجه بس وبعدين هقولك
رحمة بتوتر...طب ماتقوليلى
اميرة...بلاش دلوقتى عشان متتخضيش
رحمة...ماشي
____________________
مر اسبوعين فى هناء بين ملك وادهم
ادهم...اانا لازم انزل الشغل بقي
ملك...ايه مش هنروح شهر العسل زى ماقولتلى
ادهم...ملك معلش مش الايام دى انا بقالى اسبوعين قاعد معاكى هنا
ملك...زهقت منى يعنى ليقول هو ...ياحبيبتى مين اللى قال كده بس انا لازم اروح الشركة عشان ااكيد فى شغل كتير متراكم هناك
لتبتسم فى رضا وتقبله من شفتيه قائلة ...خلاص ماشي بس لازم تعوضنى ياادهم
ليرد لها القبله ... حاضر ياعيييون ادهم
لتنهض بسرعة...طيب يلى قوم خد شاور عقبال مااحضرلك الفطار
ادهم...انا قولت للخدم يرجعوا النهاردة
ملك...ماشي
_______________________

اميرة...عاش من شاف حضرتك
شهيرة...ميرسي بقولك ايه عملتى ايه
اميرة بضيق...معملتش حضرتك مش معبرانى بقالك كتير
شهيرة...مالازم ابنى يعشله يومين معاها
اميرة بغضب...وعاش ولا لسه
شهيرة... بقولك ايه امسكى اعصابك شويه
اميرة...ازاى بس وانا عارفه انه معاها انتى مش حاسة بيا
شهيرة...ماهو كان معاكى وانتى اللى ضيعتيه
اميرة...طنط انا عارفه انا عملت ايه مفيش داعي تفكريني انا نفسي اروح اموتها دلوقتى
شهيرة...طب افرضي بعد اللى هنعمله فضل معاها برضوا
اميرة...يبقي هقتله واقتلها
شهيرة بغضب...انتى بتقولى ايه يابنت انتى
اميرة...اللى حضرتك سمعتيه اصل من ساعة مااتولد ووهو مكتوب مينفعش تيجي تاخد منى حاجه انا عيزاها
شهيرة...حاجه!!! هو ابنى لعبة فى ايدك
اميرة...احسبيها زى ماتحسبيها ياطنط
لتلتقط الاخيرة حقيبتها فى غضب...واضح انى لجأت للشخص الغلط سلام
اميرة...فى نفسها ..طيب ماشي وماله
________________________

ادهم...يلى سلام
ملك...حبيبي خلى بالك من نفسك اوكى
ادهم...حاضر بحبك
ثم سار بااتجاه السيارة
لتسند ظهرها على الباب تنظر اليه قائلة
ملك...وانا كمان
ثم دلفت الى الداخل وسارت ال المطبخ لتحضير فنجان قهوة
________________________

شهيرة...الووو
صبري...الوو
شهيرة... ياصبري تعالالى دلوقتى
صبري...فى ايه
شهيرة...مصيبة تعالى
نكمل الفصل الجاى

#حب_حياتى
#بقلمى_اسماء_عادل

ليست هناك تعليقات