إبحث عن موضوع

رواية حب حياتي الفصل 16

الفصل السادس عشر
"حب حياتى"
غادر الحمام اثناء تفحصه للغرفه للبحث عنها ولكنه لم يجدها ليدلف لغرفه تبديل الملابس لم تكن هناك ايضا ليقوم باارتداء ماجاء امامه والنزول بسرعه
عندما هبط للاسفل ودلف للحديقة وجدها تتأرجح ببطئ
ادهم...ملك ملك
ملك...ها .. نعم
ادهم...اسف لو اتعصبت عليكي من اولها كده بس انا بغير عليكي
ملك...وانا معترضتش على تصرفك بس انت كده هتخوفنى منك ان لو حصل سوء تفاهم مابينا انت ممكن تعمل كده واكتر
ادهم..ملك انا اسف اللى حصل فوق دا مش هيتكرر تانى ابدا صدقيني
ملك باابتسامة...ياريت
ليقاطع حديثهم جرس الباب
ملك...يلى روح افتح اكيد هما
ليذهب ادهم بسرعة ليفتح الباب ليجد اامامه شهيرة وصبري وورائهم رولا وسهير و هانى!!!!! ماذا يفعل هنا
شهيرة...انت هتفضل موقفنا كده كتير
ادهم...هاا .. اتفضلوا
ليدخل الجميع
ملك بترحاب...اهلا اهلا
شهيرة باابتسامة...حبيبتى عاملة ايه
ملك...الحمدالله
شهيرة...دى سهير معلش بقي مقدرتش تيجي الفرح
ملك...ولا يهمك ياطنط اهلا بيكى
سهير...اهلا
رولا بابتسامة...اهلا ياملك انا ابقي بنتها واشارت الى سهير
لترد الاخيرة الابتسامة قائله...اهلا بيكى اتفضلوا جوا وانا هجيب العصير
ليدخل الجميع ومعهم ادهم
هانى...ازيك ياادهم عامل ايه
ادهم بضيق...كويس
صبري...يارب دايما ياحبيبي .. انتو مش هتروحوا شهر عسل بقي
ادهم...اه يابابا الاسبوع الجاي
شهيرة...وليه تروحوا شهر عسل ماانتو قاعدين هنا حد ضايقكم
ادهم...لا بس احنا لازم نروح شهر عسل زى كل العرسان
وفى هذه الاثناء تدخل ملك وبيدها العصير لتقوم بتقديمه لهم
هانى بااعجاب...اهلا بالقمر
ملك باابتسامة...اهلا بحضرتك
شهيرة...دا هانى صديق للعيلة
مر الوقت بين تحدث رولا مع ملك وادهم مع صبري وسهير مع شهيرة اما هانى فكان لا يفعل شئ سوى النظر الى ملك وكان هذا تحت انظار ادهم الذي كان سينفجر من الغيظ
مر الوقت وحان وقت المغادرة وبالفعل غادر الجميع
لم يتحدث معاها ادهم بل صعد مسرعا الى فوق
مما اثار شكوكها لتصعد ورائه بسرعه وتعرف مابه
ملك...حبيبي انت كويس
ادهم بضيق...اه ممكن منتكلمش دلوقتى
ملك...ليه ياادهم ايه اللى حصل هو انا عملت حاجه ضايقتك
ادهم...لا انا عايز انام بس
ثم ذهب لتممد على الفراش
لتستغرب تصرفه ولكنها ستعرف ولكن حين يصحوا هبطت للاسفل لتحضير وجبه خفيفه لهم لانهم لم يأكلوا منذ امس ليرن جرس الباب فى هذه الاثناء لتذهب مسرعة لتفتحه وكانت المفاجأة
ملك...اميرة
اميرة...اه اميرة فاكرة انك خلصتى منى وخدتيه ولا ايه
ملك...انتى جاية هنا ليه
اميرة...جايه عشان اوضحلك كام حاجه مش اكتر
ملك...مش محتاجة توضيح من حد واتفضلي امشي
اميرة...لا ماانتى لازم تسمعى انتى مجرد فترة فى حياة ادهم وهتنتهى فمتخليش عندك امل انه ممكن يكمل معاكى
ملك بصوت عالى...اتفضلي اطلعى برا
اميرة...ماشي انا همشي بس اعملى حسابك دى مش اخر مرة تشوفيني فيها باى
وفى هذه الاثناء تجد ادهم واقف على الدرج
ملك...انت منمتش ليه
ادهم...مجاليش نوم انتى فاتحة الباب ليه
ملك..........


#حب_حياتى
#بقلمي_اسماء_عادل

ليست هناك تعليقات