إبحث عن موضوع

رواية حب حياتي الفصل 12

الفصل الثاني عشر
"حب حياتي"
ذهبت بالفعل وجلست بالسيارة ولكنه تأخر ولم يأتي وفجأه غادرت السيارة مسرعة لتري لماذا تأخر ولكنها صدمت عندما وجدته يتحدث معاها وتاركها هي اقتربت قليلا في محاوله لاستماع مايقولون ولكنها لم تسمع سوى كلمه 'حبنا'ماذا كان يقصد بالضبط لا تعرف لتبدأ في الابتعاد ببطئ لكي لا يشعروا بها ولكن بالفعل قد رأها هو لتسرع في خطواتها لينهض هو لاحقآ بها كان ظنه انها سوف تنتظره بالسيارة لكنها لم تفعل وانسحابها هكذا يفسر سوء ماسمعت اكيد والان لقد تجاوزت السيارة لم تركب؟! علي مايبدو انها سمعت مالايرضيها
ادهم...ملك استني .. ملك...احسنلك واحسنلي اننا منتكلمش دلوقتي عشان ممكن نقول حاجه نندم عليها ممكن تسيبني امشي ونبقي نتكلم بكرة .. ادهم...بس انا عاي.. لتقاطعه بحده ..قولتلك مش عايزه اتكلم معااك سيبني بقي ومتحاولش تيجي ورايا انا مروحة
ثم تركته حزينآ ليعود مجددآ لتلك الحية التي تسمي اميرة كيف احبها كان يستعجب من نفسه واحيانآ يشعر بالقرف لانه احب هذه المرأة المثيرة للاشمئزاز
اميرة...ملاحظه انك رجعتلي تاني غيرت رأيك
ادهم ... اميرة انتي مش ملاحظه انك نزلتي من كرامتك اووي
لتنظر له بغضب قائله...الحب مفيهوش كرامة ياادهم
ادهم...انهي حب دا مش انتي اللي سبتيني ومشيتي شوفتيلك واحد غيري وسبتيني .. اميرة...انا مخنتكش انا سيبتك لاسباب مش هقدر اقولهالك .. ادهم بسخريه...اسباب اية ماانتي مقدامكيش غير انك تبرري عمايلك .. اميرة...انا مش ببرر انا بقول الحقيقه انت لدرجادى مبقتش تحبني .. ادهم...بالظبط مبقتش اضعف قدامك زي زمان خلاص خلصنا ولاخر مرة هقولك ابعدي عني وعن ملك تقدرى تقولي كدا هي غيرك وغير كل البنات ومتفكريش ولو لثانية اني هرجعلك حتي لو ملك دى مكنتش موجوده انتي فاهمه
ثم تركها وذهب لتلملم اشيائها وتغادر هي الاخري
.
شهيرة...انت اتأخرت كده ليه مش قادر تصبر لحد ماتتجوز
ادهم...لا بس اميرة رجعت تاني وحصل سوء تفاهم مابيني ومابين ملك بسببها انا مش عارف اعمل ايه بس عشان اخلص منها بتطلعي في كل حتا حتي انها جاتلي الشركه كمان وحصل اووف المهم انا عايز اخلص منها ومش عارف ازاى تعبت بجد
شهيرة...اممم يعني اميرة رجعت تاني وعايزاك ترجعلها
ادهم...اه .. شهيرة...وطالما عايزة ترجعلك تاني كانت سبتك ليه من الاول .. ادهم...بتقول ان ليها اسبابها بس انا مش متقبلها بحس بخنقه لما بشوفها .. لتخطر في بالها فكرة...اهدى بس انت ياحبيبي واطلع نام .. ادهم...ماشي
بعدما دلف الي غرفته اخرج هاتفه ليتصل بها لكنها لم تجيب علي اتصالاته توقع انها نائمه لذلك قام بااستبدال ملابسه بملابس النوم ثم ذهب في ثبات عميق
في صباح اليوم الجديد
شهيرة...ادهم حبيبي يلي عشان هتتأخر ع الشركه
ادهم بنوم...كمان شويه سبيني بقي عايز انام بقالي كتير منمتش
شهيرة...يلي ياحبيبي الساعه 10 ليقوم فزعآ
ادهم...انتي ازاى تسيبيني لحد دلوقتي ياماما
شهيرة...لاقيتك تعبان ياحبيبي قولت اسيبك نايم
ادهم...طيب طيب لينهض من الفراش متجهآ الي الحمام
لتسرع شهيرة باامساك هاتفه لتبحث في الارقام عن رقم معين وبالفعل وجدت ماتبحث عنه لتخرج هاتفها وتنسخ الرقم ثم ترحع الهاتف مثلما كان وتغادر الغرفه قبل خروج ادهم من الحمام
خرج ادهم من الحمام وارتدى ملابسه ثم امسك بهاتفه ليجدها قد حاولت الاتصال به خمس مرات ليعاود الاتصال بها ولكن لم تجيب ليغادر غرفته بسرعه متوجهآ لشركة
وبعد نصف ساعه وصل ادهم الي الشركة ودلف الي مكتب ملك ليجدها منهمكه في العمل ادهم...احم احم ..لتنظر له ثم ترجع نظرها للورق من جديد .. ادهم بااحراج...انا اسف عشان لتقاطعه في الاستراحه نبقي نتكلم انا دلوقتي ورايا شغل ومش هينفع نتكلم
ادهم...ماشي واثناء خروجه تدلف راندا لتقول...ازي حضرتك
ليرد ادهم باابتسامه...تمام الحمدالله ومبروك مقدمآ ع الجواز
ادهم...الله يبارك فيكي عن اذنك ثم ذهب
راندا...ملك انا كنت عايزة اتكلم معاكي شويه في وقت الاستراحه
موضوع ضرورى .. ملك...في حاجه ولا ايه ياراندا
راندا...انا لازم امشي دلوقتي عشان ورايا شغل هجيلك لما الاستراحه تبدأ .. ملك...ماشي هستناكي
-----------------
صبري...انا ماشي بقي
شهيرة ...بالسلامه خلي بالك من نفسك
صبري...ان شاء الله
وفي هذه اللحظه ذهبت لتمسك بهاتفها لتطلب هذا الرقم المجهول
شهيرة...الوو. .. الشخص...الو نعم
شهيرة...اميرة معايا ..اميرة...ايوة انا مين .. شهيرة...انا شهيرة والدة ادهم
اميرة بلهفه...اهلا اهلا بحضرتك
شهيرة ... تمام ياحبيبتي كنت عاوزه اقابلك
اميرة ... امتي وفين وهتلاقيني موجوده
شهيرة... في ********** الساعه ٣ العصر النهارده
اميرة...اشوفك هناك سلام .. شهيرة...سلام
مر الوقت والان حان وقت الاستراحة التي ينتظرها المعظم بفارغ الصبر لتدخل راندا مسرعه الي ملك راندا...ملك يلي نروح الكافيه اللي جنب الشركه عشان نعرف نتكلم
ملك وهي تأخذ حقيبتها ...يلي
ثم تغادر كلاهما الشركة معآ
وفي هذه الاثناء يدخل ادهم المكتب الخاص بملك ولكنه لم يجدها ليستشاط غضبآ ويرجع لمكتبه مرة اخرى
في الكافيه
ملك...خير قلقتيني ..راندا....................
ملك بصدمه..ايه
ياترى ايه اللي هيحصل قولولي تنبأكم في الكومنتات نكمل الفصل الجاي بكرة ان شاء الله
#حب_حياتي
#بقلم_اسماء_عادل

ليست هناك تعليقات