إبحث عن موضوع

رواية حب حياتي الفصل 13

الفصل الثالث عشر
"حب حياتي"
ملك بفرح...بجد ياراندا سامر طلبك للجواز
راندا...اه والله ياملك الفترة اللى فاتت كنا مقربين من بعضنا واخيرآ اللي بحلم بيه حصل 
ملك...وقررتوا الفرح يكون امتي بقي 
راندا...لسه محددناش هو هيقابل بابا يوم الاربعاء اللي جاي
ملك...اه واخيرآ ياحبيبتي ربنا يتتملك علي خير بس لما جيتي انا اتخضيت بحسبك واقعه في مشكله
راندا وهي ترشف من فنجان القهوة...هههه معلش اصل انا متوترة بس
ملك بسعادة...لا اهدى كده وبلاش التوتر دا كل حاجه هتبقي تمام ان شاء الله
راندا...انتي جيالي يوم الاربعاء صح
ملك...طبعآ ياحبيبتي هكون معاكي
راندا...بس ازاى وانتي فرحك يوم الخميس
ملك...ملكيش دعوة انتي كله يهون عشانك
راندا...ربنا يخليكي ليا يارب
ثم نظرت فى ساعه يدها تقول في عجلة...يلي ياملك ميعاد الاستراحة خلص
لتخرج الاخري بعض المال للمحاسبة
ليغادروا المقهي
بعد عودة الي الشركة وكل منهما ذهبت لمكتبها
بعد عدة دقائق
يدخل ادهم والشرر يتطاير من عينه
ادهم...هو مش احنا المفروض كنا نتكلم زي ماانتي قولتي في الاستراحه ليصمت قليلا ثم يقول ممكن تجيلي المكتب وبكمل بحده بسرعة لتنهض بسرعة ذاهبه ورائه
ادهم...هااا كنتي فين بقي
ملك...كنت مع راندا عشان كانت عايزة تقولي على حاجه مهمه
ادهم بضيق...نعم راندا وياتري ايه بقي الشديد القوي اللي سبيتيني عشانه ورحتي معاها بسببه
ملك...اصلها كانت بتقولي ان سامر اتقدملها وكده وكانت عيزاني معاها
ادهم بتعجب...سامر هيتجوز راندا
ملك بسعادة...اها هيتجوزو ثم تقترب منه وتحاوط رقبته بيدها ثم تقول ...عقبالي بقي يارب انا وحبيبي ثم طبعت قبلة علي خده في رقه ليلين هو وينسي غضبه منها ليقتر من شفتيها ليطبع عليها قبله لكنها تبتعد عنه بسرعه لتقول...ادهم حبيبي احنا في الشركه وكمان خلاص احنا هنتجوز الاسبوع دا اصبر بقي
ليبتسم ابتسامه لطالما كانت تعشقها هي ...خلاص ماشي هستني
ملك...ادهم انا بحبك وواثقه فيك ومش سهل عليا اني اشوفك مع حد تاني بس في الاول وفي الاخر واثقه فيك
ادهم...وانا مقدر معني ان تكون ثقتك كبيرة فيا متقلقيش مش هخيب ابدآ ظنك فيا ليكمل في هيام...بحبك
ملك ...وانا كمان ثم اكملت بسرعه...انا هروح بقي اكمل شغلي
وغادرت المكتب الخاص به
عندما عادت الي مكتبها وقفت وكأنها تذكرت شيئا لتغادر مكتبها ذاهبة لمكتب سامر
ملك وهى تدق ع الباب...ممكن ادخل
ليبتسم لها قائلا...ممكن طبعآ اتفضلي
ملك وهي تجلس علي احدى المقاعد ...ايه اخبارك
سامر...تمام اووى وانتي
ملك...تمام الحمدالله .. سمعت انك هتخطب راندا
سامر باابتسامه...اها راندا هي اللي قالتلك صح
ملك...اه هي اللي قالتلي انا بس جيت اطمن ياريت تخلي بالك منها اللي انت متعرفوش ان هي بتحبك اصلا من قبل تقولها كده اصلا وياريت متزعلهاش وتبقي صادق معاها
سامر...ايه يابنتي مالك انا فعلا بحبها ومش هزعلها وهحافظ عليها متقلقيش عليها
لتتنهد هي بااريحيه...طب الحمدالله انا كنت بطمن بس .. عمتا انا هروح اكمل شغلي والف مبروك
سامر باابتسامه...الله يبارك فيكي عقبالك
ملك...ربنا يخليك يلي استأذن انا
سامر...اتفضلي ابقي خلينا نشوفك
ملك...اكيد هتشوفني كتير
ثم غادرت المكتب عائده الي مكتبها
--------------------------------------
في النادى
رولا...سمعت ان ادهم هيتجوز ياانتي
شهيرة باابتسامه...اه ياحبيبتي عقبالك
سهير...اممم اه من السكرتيرة
شهيرة...اللي بيحبها بقي ياسهير
رولا...اها مقولناش حاجه لس ينزل للمستوي دا مرة واحدة كده
شهيرة...سيبك منه دلوقتي عامله ايه مع ماذن
رولا...هيجي من السفر الشهر الجاي وبعدين هنحدد الميعاد اللي هنتجوز فيه
شهيرة...ربنا يتتملك علي خير..انا هقوم بقي عشان الوقت ومش حابه صبري يرجع ميلقنيش
سهير...اتفضلي ياحبيبتي
لتنهض من مقعدها لتودعهم وتذهب
رولا...انا عارفه انها مشيت عشان اتحرجت من كلامنا
سهير...امم باين كده بس احنا مالنا بيه
رولا...فعلا
(رولا ابنة سهير الوحيده لها جمال بسيط ولكن لها جاذبيتها الخاصه ..سهير هي اخت شهيرة التي تصغرها ب3 سنوات)
----------------------------------------
تمضي الايام ويأتي يوم الاربعاء
ليدق باب في احد البيوت المتواجدة في القاهرة الكبري
راندا...ماما ممكن تفتحي
رانيا الام...ماشي ماشي مش عارفه هتخلصي اللي بتعمليه دا امتي
وبالفعل ذهبت لتفتح الباب
ملك...دا بيت راندا ياطنط
رانيا الام.........
نكمل الفصل الجاي
#بقلمي_اسماء_عادل

ليست هناك تعليقات