إبحث عن موضوع

رواية حب حياتي الفصل 11

الفصل الحادي عشر
"حب حياتي"
ملك...حبيبي انت موديني علي فين
ادهم بحب...هنروح في مكان هادى ونقعد نتكلم فيه
ملك...امممم 😍
وبعد فترة من الوقت
ادهم...وصلنا
ملك...وااااو
ادهم باابتسامة...انزلي يلي
كان المكان عبارة عن بعض الطاولات بينهما مسافات قصيرة ويحيط بكل طاوله مقعدين وتتوسط الطاوله شمعه معطرة والضوء خافت نسبيآ يعطي انطباع جيد للمكان وما سحرها هو ان كل هذا يطل علب البحر
لتنظر له بكل بحب قائلة...بجد المكان حلو اووي
ادهم...انتي احلي عل..لتقاطعه بقولها...يلي نقعد ثم تسحبه ورائها
لتجلسه
ملك...ادهم انا فرحانة اووي بوجودك معايا
ادهم...الحمدالله ربنا يقدرني واسعدك
لتصمت هي وتتبدل ملامح السعادة بملامح الحزن ليلاحظ ادهم
ادهم بقلق...في ايه مالك
ملك بتنهيدة...لو ماما كانت عايشه كانت فرحت اووي بيك كان نفسها تشوفني عروسه وبفستان الفرح
ادهم...اعتبريها انا
استشعر ادهم حزنها وقرر تغيير مسار الحوار قائلا...احنا هنعيش في الفيلا بتاعتي
ملك...بجد
ادهم...اها مش هعيش مع بابا وماما بيت لينا لوحدينا احلي .. احم احم بحبك
لتبتسم له في سعادة غامرة لم تنطق بكلمه ولكن نظراتها كانت كافيه لتعبير عن مشاعرها له طال لقاء العيون ليفزعهم شخص بقوله...ادهم هنا
ملك بااستغراب...نعم حضرتك عايزه ايه
ادهم بااضطراب...اميرة بتعملي ايه هنا
اميرة ... عادى كنت قاعدة هنا وشوفتك اممم مش دى السكرتيرة مش تعرفني
لتتذكرها ملك علي الفور
ادهم...اا اه احم ملك دى اميرة .. اميرة دى ملك لتقاطعه ملك بقولها الحاد...خطيبته
اميرة بذهول...اييييييه خطيبته
ملك ... اه خطيبته...والاسبوع الجاي هبقي مراته
اميرة بغضب...ادهم انت انت انت .. لتضحك ملك بسخرية قائلة...حضرتك علقتي الشريط سف صح
ادهم بحدة...ملك مينفعش تتكلمي معاها
اميرة وقد استغلت الموقف...فعلا ماانتي ياحبيبتي مينفعش تتكلمي معايا كدا مهما كان انا برضوا كنت نفسه في يوم من الايام قلبه لسه بيميل ليا والدليل انه ميتحملش حاجه عليا دلوقتي قدامك
شعرت بغصة في حلقها والدموع بدأت تتجمع في مقليتيها لتتمالك نفسها التقطت حقيبتها ثم نهضت بغضب...ماشي اتكلم انت بقي عدل معاها باي
ثم تركتهم وذهبت
ادهم بضيق...عاجبك كده
ثم ذهب مسرعآ ليلحق بها
اميرة...بقي تسيبني انا عشان دى لتبتسم بخبث ... الصبر حلو يادهومتي
---------------------
ادهم...استني بقي مش هفضل اجري وراكي كدا
ملك...خير نعم عايز ايه
ادهم...في ايه ياملك مالك كل دا عشان لتقاطعه بحده...عشان حبيبتك القديمة مثلا
ادهم بتوتر...وفيها ايه يعني انا اسف لو احرجتك بس هي استغلت الموقف انا مفيش في قلبي حاجه ليها
ملك...انت اللي عملت كدا
ادهم...خلاص هي مااجرمتش يعني
لم تستطيع التماسك اكثر من ذالك لتسيل دموعها على وجنتيها الناعمتين
ادهم...ملك انتي بتعيطي .. طب انا اسف
ملك بصوت منخفض...روحني لو سمحت
ثم ذهبت لتجلس في السيارة في انتظاره
وفجأة ................
نكمل الفصل الجاي
#بقلم_اسماء_عادل

ليست هناك تعليقات