إبحث عن موضوع

المزاجل👹الجزء 11

#المزاجل
#الجزء_الحادى_عشر
قاسم بص لمامتة وقالها
المزاجل جوة الحمام وكل الى بالحمام هيتاذى
مامت قاسم :- نعم بتقول اى
اي الى موقفك هنا ...قمت من سريرك لية
قاسم :-حور
مامت قاسم:- مين حور
قاسم:- حور الشيطانة
كانت قاعدة جمبك وبصالى ومبرقة
وانا خفت وطلعت اجرى
بس هى مش جاية لوحدها المرادى
جايبة المزاجل
مامت قاسم :- حور مين ومزاجل مين
انت بتقول اية..
بدأ يعيط قاسم
وحض مامتة جامد
قاسم:- انا تعبان تعبان اوى يا امى .. حور هاتموتنى
مكنش قدام مامتة غير انها تطبطب علية وتطمنة مع انها مش فاهمة حاجة ..
خدتة وحاولت ترجعه الاوضة الى محجوز فيها
بش هو رفض تمامت يدخل
وكل شوبة يقول حور حور جوة وهتموتنى لو دخلت
مشونى من هنا مشونى من هنا
اضطرت مامت قاسم انها تاخدة وتروح البيت
اول ما دخل بص لشيماء
بصتة خوفتها
كانت مفكراة هيعتزر عن الى عملة
لكنة بصلها بغضب
وكانوا بيهددها بعينة. 
مكانتش فاهمة فى اى
سابتة ودخلت اوضتها
وقفلت بالمفتاح
وحطة كرسى ورا الباب ...
..................
زايجود:- خير يا حور
اى الى جابك ..هو مش المفروض منخترقش المعاهدة ومحدش يقتحم خلوة حد الا لو وافق انة يدخل
من امتى بندخل مناطق بعض بدون اذن
انتى تعرفى ان بدخولك بدون اذن قوتك كلها اتسابت برة ع حدود خلوتى .. وان انتى حاليا بدون ادنى اقوة
حور:- وهحتاج القوة لية وانا معاك
وقربت منة
راح زقها ...
زايجود:- خير ادخلى بالموضوع
حور :- انت بتبعد عنى لية
زايجود:- ادخلى بالموضوع من فضلك
حور :- ماشى
مالك بياسمين؟
زايجود:- وانتى مالك!
حور :- مالى!
ودة من امتى ؟
زايجود:- دى حياتى الشخصية وانا حر
حور:- لا مش حر
انت عارف انى بحبك من زمان وانك بتاعى
زايجود:- وقاسم !
حور :- تسلية
زى ياسمين بالنسبالك
لكن انت الاساس
صدقنى
وفضلت تلف حوالية بشكل مغرى
زايجود:- خلصتى !
بصى يا حور ..افكرك انك زمان من سنين كتير بطلت اعدها
حبى وقلتى ان العلاقة بينا علاقة جسدية فقط... وغير كدة كل واحد حر
حاولت كتير معاكى وانتى رفضتى واصريتى
فكرتك باصول العشيرة واننا بحكم المتجوزين
رفضتى ورحتى لفيتى ع كبيرهم وخليتية يغيرلك القانون ....
عاوزة اى دلوقتى
حور:- عوزاك انت .. كنت غلطانة
زايجود:- اممم بعض ما قاسم رفضك؟
حور:- ماتقولش كدة انا محدش يقدر يرفضنى
زايجود:- لا قدر الانسى يرفضك
ويختار ياسمين وانتى الى وقفتى بينهم
لية ولية تترفضى بقى فجاية تدورى فى دفاترك القديمة ...
انسى يا حورررى
حور:- ياسمين السبب مش كدة
زايجود:-لا مش هى السبب
هى بس عرفتنى الفرق بين الحب الحقيقى والمزيف
حور:- المزيف!
زايجود:- اه المزيف
حور :-فيها اى الانسية دى عشان كلكم تجرو وراها كدة
زايجود:- البرائة ..الشفافية.. العفاوية
مش الظلم الاجبار ..السواد
حور :- وانا مش هسيبها تاخدك منى
زايجود:-
طيب انا مستنى اشوف
بس اقسملك لو لمستى شعرة من ياسمين .. هقضى عليكى ...مش هخلى حاجة بالكون اسمها حور ..
حور :- انا مابتهددش هتشوف
راح زايجود هجم على حور وزقها طيرها برة حدود خلوتة تماما
.................
حور طلعت برة منطقة زايجود واستعادة قوتها وفكرت هتعمل اى ...
وعرفت هتتصرف ازاى ......
حور طارت فى السما لحد ما وصلت المكان الى هى عوزاة
نزلت بيت ياسمين دخلتة من غير متحس وخدت منة حاجة من هدومها بريحتها
حور:- احدب اخبارك
احدب:-الملكة حور فى خلوتى اتفضلى
دخلت حور
حور:- عاوزة خدمة يا احدب
احدب :-اامرينى يا ملكة
حور:- شم كدة دى
بصلى ..  شايف اد اى مغرية ريحتها
مبالك جسمها الابيض وشعرها الاسود القصير ....
عوزاك تضمها لعشيرتك من الانس ....
احدب :- مغرية ...مغرية فعلا
بس..
حور:- انت خدمتنى كتير ... وعرفت ان الانسية دى من النوع المفضل ليك .. فقلت اكافئك ...
بس انا مش عوزاها ليلة وتعدى
انا عوزاك تاخدها
تخفيها من على وش الارض ...تماما
عاوزة الزيارة الجاية ...
الاقيها مسلسلة تحت رجلك ....
احدب :- مش قادر استنى ..
وطار احدب باتجاهه نخية بيت ياسمين ...
طبعا زايجود كان مراقب افكار  حور .. عشان يعرف ناوية على اى
بس حور كانت عارفة ومتوقعة احدب يروح عشان هو اقوى من زايجود واكبر منة سلطة ونفوذ ..
ولو دخلوا فى حرب ... احدب هينتصر ....
بس زايجود كان اسرع منها بالتفكير ...
وراح اوضة ياسمين ...
ونشر ريحة بينفر منها قبيلة احدب ...
وبتشوش على افكرهم وقواهمم
فمقدرش احدب يحدد بيت ياسمين ويوصلها وكمان اتاكد ان مافيش حاجة بالمكان دة مغرية وانة مكان قذر     ..... وريحتة منفرة
ورجع خلوتة وهو حاسس ان حور استخفت بية ولعبت بية ....
واستحفلها ...
زايجود اتاكد ان حور مش هتسكت وهتحاول مرة و2 و10 تاذى ياسمين ....
النهار طلع على عالمنا ...
فاضطر زايجود وحور يلزموا خلواتهم  ..
لان الشمس بتضعف قواهم
وهما فى حالة تحدى وممكن حد منهم ياذى التانى ...
الليلة دى محدش نام
لا ياسمين ولا قاسم ولا شيماء ولا مامتهم. ...
كلة فى حالة خوف وتوتر ورعب من حاجة مجهولة .....
بالليل زايجود ظهر لياسمين ...
زايجود :-حبيبتى اناى بخير
باسمين :-لا نهائى
انا خايفة ومش فاهمة حاجة
حاسة بحاجات حواليا ومش فهماها
مش عارفة انام خالص
خايفة اغمض
زايجود :- انا حواليكى ع فكرة مش سايبك لوحدك ابدا
حتى لو مش شيفانى
محدش هياذيكى ماتقلقيش
مش هسمحلها
ياسمين :- تسمح لمين !
زايجود :- الموضوع كبير
ياسمين :- لازم اعرف لازم افهم الى بيحصل حواليا
زايجود:- اثقى فيا وماتقلفيش
ياسمين:- لا اازم افهم ...
.....   .......
فى قرية المزاجل ...
عاطف كان بالحمام الى بالمدرسة المبينة فوق المنطقة الى كان بيظهر فيها المزاجل
لقى دم بيدخلة من تحت باب الحمام ...
فضل عاطف يصرخ يصرخ ويعيط ويلطم ...
بصراخة وعياطة اضعف التحصين الى حوالية ...
فقدر المزاجل يدخل جسمة ويسيطر على روحة وعلية كليا ...
فضل عاطف قاعد بالحمام ساعة ...
مبرف للسقف ...
وراح فتح باب الحمام ...
وطلع فصله

المدرسة:- كل دة كنت فين يا عاطف
بصلها عاطف وهو مبرق وموطى وشة ...
وراح قعد مكانة
المدرسة :- مش بكلمك انا
كل دة كنت فين ...
عاطف:- المزاجل
المدرسة :- مين ؟
رن جرس الانصراف
جرى عاطف خد شنطتة وساب الفصل ...
وراح بيتة
دخل ع اوضتة ونام
امة فضلت تصحية وتسالة مالك مابيردش
بقى اول ما الليل يليل يخرج عاطف من بيتة ...
وبقى يقدر خل بيوت الناس ويظهر للاطفال الصغيرين
ويخوفهم
بسببة كذا طفل جالة سكاة قلبية
بقيى يخنق الاطفال الرضع
يعمى البنات الحلوة بدون سبب
ومن يومها انتشرت بالبلد اساطير الولد الصغير
الى بيظهر بشكل مرعب للناس
بس محدش يعرف انة عاطف ..المزاجل

..........فى شقة قاسم
مامت قاسم :-شيماء فين قاسم
مش لقياة فى اوضتة
شيماء:- معرفش
فضلت مامت قاسم تندة علية
بالاخر لقوة مستخبى تحت سرير اختة ...
المنظر صدمهم ...
عنية حمرا دم ...
وشة كلة مزرق
سالوة فى نفس واحد ... فى اى
اى الى مقعدك هنا
وشك مالة ...
يتبع

تاليف هويام شعيب

ليست هناك تعليقات