إبحث عن موضوع

رواية النمر🤔الحلقه العاشره

الحلقة  ال  ١٠

لؤلؤة / طيب لو عرفو ان البسبورات دى مزورة

معاذ / هشششش وطى صوتك خليكى وثقة فيا

معاذ بيرمى السلاح الى معاة فى سلة القمامة قبل ما يدخل
و بيدخل هو و لؤلؤة وبيروحو يقدمو البسبورات و لؤلؤة خايفة  و معاذ بيشاورلها انها متبصش حوليها كتير علشان متلفتش النظر ليها وفعلا البسبورات بتعدى عادى وبتتختم
وبيروحو يقاعدو بعيد لحد وقت الطيارة

لؤلؤة / انا مش مصدقة نفسى ان خلاص الكابوس دة عدى على خير

معاذ / مش هيعدى على خير اوى

لؤلؤة / تقصد اية

لؤلؤة بتبص على المكان الى معاذ بيبص علية بيكون عمار واقف  بيتكلم مع مجموعة من الرجالة لبسين بدل سودة ونضارات سودة ٠وبيتفرقو كلهم كل واحد بيروح فى طريق
و عمار بيمسك ايد لؤلؤة وبيبعدو بسرعة عن المكان الى هم فية

لؤلؤة / هنعمل اية دلوقتى

معاذ بيفكر ومبيردش عليها

لؤلؤة / معاذ اتكلم

معاذ / هششش احنا قدمنا خمس دقايق على ميعاد الطيارة لزم نبعد عن نظرهم فى الخمس دقايق دول تعالى معايا
وبيخدها على محلات التسوق بسرعة وبيستخبو و معاذ

بيشوف واحد من الرجالة بيدخل المحل و معاذ بيستخبي وره الرفووف هو و لؤلؤة و لسة هيتحركو بيشوف الراجل قدمه و معاذ بيقرب على لؤلؤة وبيبسها من شفايفها والراجل

بيشفهم وبيحسبهم اتنين عشاق وبيبعد عنهم وبيخرج
و معاذ بيبعد عن لؤلؤة و لؤلؤة فى زهوول ومش عرفة تاخد نفسها حتى

معاذ / اسف كنت مطر انى اعمل كدة

لؤلؤة مكسوفة ومتوترة اوى و معاذ بيسمع رقم الطيارة بتاعتهم وبيروحو على الممر بسرعة من هناك بيركبو الطيارة

لؤلؤة / احنا كدة فى امان خلاص

معاذ / هتكونى فى امان لما ارجعك بلدك بنفسى

وبدا الركاب يركبو والطيارة بتبدا فى الانطلاق و معاذ بيشيل
الكاب من على راس لؤلؤة

معاذ / كدة ممكن ترتاحى شوية

لؤلؤة بتاخد بلها انها لسة مسكة ايد معاذ وبتسيب ايدو بسرعة وبتبص على البلد من فوق السحاب


لؤلؤة بتنام فى الطيارة ودمغها بتقع على كتف معاذ و معاذ بيبصلها اوى وهى نايمة بهدوء وبسلام

******************.               

ايات قاعدة  فى اوضتها مع شهد

شهد / انا متاكدة ان لؤلؤة هترجع فى اقرب وقت

ايات / انا كنت حبة استني لما نتطمن على لؤلؤة بس علاء

شهد / اكيد لؤلؤة لما تعرف هتفرح اوى انتى عرفة لؤلؤة بتحبك قد اية

ايات / عقبالك انتى و ماهر

شهد بتبتسم

شهد / انا بطلت احلم بس مش هفقد الامل

وبيضحكو هم الاتنين و والدة ايات بتدخل عليهم

فريدة /اية يا بنات مش هتجيبو الشربات يلا بسرعة اتحركو

ايات و شهد بيخرجو و شهد بتدى ايات الصانية بالشربات
و ايات بتخرج بتقدم لعلاء ووالدو واخوة

ايات بتبص لعلاء اوى ومبسوطة

محمود / مدام الولاد متفقيين على كل حاجة انا معنديش اى مانع

علاء / اية رايك يا عمى لو كتبنا الكتاب الاسبوع الجاى

محمود / بالسرعة دى

علاء / واية هيخلينا نستنى اكتر من كدة

محمود / احنا فى عندنا شوية ظروف

علاء / انا عارف كل حاجة يا عمى بس اكيد مش سبب اننا ناجل كل حاجة علشانو

ايات / علاء لو انت مش شايف ان دة سبب كافى اننا ناجل شوية كفاية ان انا وبابا شيفيين كدة

فريدة / اهدو يا اولاد اهدو وكمان لؤلؤة هتكون بخير لية تفكرو فى الحاجات دى

علاء مدايق اوى

محمود / خلونا نفكر فى الميعاد براحتنا اتفضلو العصير

ايات بتروح على اوضتها ومديقة اوى و شهد بتحاول تتكلم معاها وتهديها شوية

ايات / مش بيفكر فى مشاعرى ابدا

شهد / اهدى مش كدة انتى كمان فكرى فية شوية والدو هيسافر قريب اوى ولزم يخلص كل حاجة قبل ما يسافر يلا اتفضلى اخرجى عيب كدة

ايات بتخرج تانى وبتعتزلهم


***********************.                

بعد ساعات بيوصلو لفرنسا و معاذ قبل ماينزل بيلبس لؤلؤة الكاب

معاذ / هتعملى نفس الى قولتلك علية فى المطار

وبينزلو من الطيارة وبيروحو يقدمو البسبورات وبيخرجو
من المطار و معاذ بيوقف تاكسى وبيركبو و لؤلؤة بتتفرج على البلد من شباك العربية

لؤلؤة / جميلة اوى البلد هنا

معاذ / للاسف مفيش وقت عندنا كتير بكرة هنسافر هولندا

وبينزلو قدم اوتيل و معاذ بيدخل وبيحجز اوضة ليهم
وبيطلعو الاوضة

لؤلؤة / انت بقالك يوميين منمتش ارتاح شوية

معاذ / انا متعود على كدة انتى ارتاحى علشان بكرة الصبح
هنسافر

لؤلؤة / خلينا نخرج نتفرج على البلد شوية انا كان نفسى اشوف برج ايفل

معاذ / لؤلؤة خروجك من هنا فى خطر على حياتك

لؤلؤة / بس احنا خلاص بعيد اوى عنهم

معاذ / اسف يا لؤلؤة مستحيل

لؤلؤة بتدايق اوى وبتروح تقف فى الشباك و معاذ بيدخل الحمام علشان ياخد دوش

بعد دقايق معاذ بيخرج من الحمام و لؤلؤة مش موجوودة وبيتعصب اوى وبيلبس الشنطة بتعتو وبيجرى على برة بسرعة وبيشوف لؤلؤة فى اخر الممر وقفة و معاذ بيروح عليها ومتعصب اوى

معاذ / انا حظرتك انك تخرجى من الاوضة انتى لية مش قدرة تستوعبى الى احنا فية انتى مفكرة اننا فى رحلة مش مقدرة الى احنا فية واننا ممكن نموت فى اى لحظة

معاذ بيبص للؤلؤة اوى وبيشفها بتعيط

معاذ / لؤلؤة انا

و معاذ بيشوف لؤلؤة بتبص وره وبيحس ان فى حد واقف وره وبيبص  بسرعة وبيشوف رجالة محوطينو من كل الجهات

معاذ / انتى كويسة

لؤلؤة بتعيط وبتمسك فى دراعو بخوف و عمار بيخرج من وره الرجالة وبيبتسم لمعاذ اوى

عمار / كنت فاكر انك هتهرب منى لحد امتى تعالى هنا يا لؤلؤة

معاذ بيخبى لؤلؤة وره وبيرجع بيها لوره

عمار / متفكرش انك تهرب

معاذ / انا مش هفكر لسة انا قررت

معاذ بيضرب بايدو بقوة الشباك الى وقفيين جمبو وبيحضن لؤلؤة اوى وبيخدها وبينطو من الشبااك و لؤلؤة بتصرخ اوى
و عمار بيجرى عليهم وبيشفهم ان معاذ نط من الشباك على

عربية عليها مراتب خرجة من الفندق الى هم فية و لؤلؤة مش مصدقة الى حصل ولسة بتصرخ اوى ومسكة فى معاذ
و عمار بيضرب نار على معاذ و لؤلؤة من الشباك والعربية بتبعد بسرعة

معاذ / لؤلؤة لؤلؤة اهدى خلاص

لؤلؤة مصدومة وبتصرخ جامد و معاذ بيضربها بالقلم علشان تفوق

معاذ / هششششش اهدى احنا فى امان دلوقتى

لؤلؤة بتبصلو اوى

لؤلؤة / انت كنت هتموتنا انت خلتنى انط من المبنااا انت انت

معاذ / كنت متطر اعمل كدة

لؤلؤة / انت مجنوون

لؤلؤة بتضربو فى صدرو جامد بقوة و معاذ بيمسكها و يهديها
و لؤلؤة بتشوف ايدو بتنزف دم كتيير

لؤلؤة / انت مجروح

لؤلؤة بتمسك ايدو وبتشوف فى حتة ازاز لسة فى ايدو

لؤلؤة / لزم نروح المستشفى

معاذ بيشيل الازاز من ايدو

معاذ / انا كويس متقلقيش

لؤلؤة بتاخد الشنطة منو وبتطلع علبة الاسعافات وبتربطلو ايدو بسرعة

معاذ / اسف

لؤلؤة /على اية

معاذ / انى اتعصبت عليكى

لؤلؤة / انت كنت خايف عليا

العربية بتقف قدم مصنع

معاذ / يلا

معاذ بينزل من العربية وبيشيل لؤلؤة بينزلها وعيونهم فى عيون بعض و معاذ بيرتبك اوى

لؤلؤة / احنا هنروح فيين دلوقتى

معاذ / لزم نروح مكان نستخبي فية

وبيمشوهم الاتنين كتير لساعات و معاذ بيشاور للؤلؤة
و لؤلؤة بتبص بتشوف برج ايفل قدمها و لؤلؤة مبسوطة اوى وبيروحو قريب منو وبيقاعدو تحت البرج

لؤلؤة / شكرا

معاذ / بم اننا مش هنقدر نسافر يباة نعمل شوية سياحة

لؤلؤة مبسوطة اوى وبيروحو يتمشو هم الاتنين

معاذ / خلينا وسط الناس وخليكى قريبة منى

لؤلؤة بتمسك ايدو اوى و معاذ بيبصلها وبيتمشو هم الاتنين و معاذ بيقف قدم محل بيع لعب اطفال

لؤلؤة / معاذ

معاذ مبيردش عليها وبيبص على الكامير الى قدم المحل
وفجاة فى بنت شقرة بتخرج بسرعة بلهفة

البنت / معاذ

لؤلؤة وقفة بتبصلهم هم الاتنين والبنت بتبص للؤلؤة وبتبص على ايد  لؤلؤة الى مسكة فى ايد معاذ و معاذ مبيتكلمش ولا كلمة

البنت / انت وصلت امتى

معاذ بيحاول يركز وبيبص للؤلؤة

معاذ / خلينا نمشى

معاذ بياخد لؤلؤة من اديها وبيمشى و لؤلؤة عنيها على البنت الى وقفة وقد اية باين الحب فى عنيها بعد ما مشيو بعيد

لؤلؤة / دى حببتك

معاذ مبيردش عليها وفجاة بيشوف رجالة عمار قريبين منهم

معاذ بياخد لؤلؤة بسرعة وبيدخلو اول طريق وبيستخبو

معاذ / هم فى المكان هنا

لؤلؤة / هنروح فيين

معاذ بيحاول يفكر وبيبص حولية

معاذ / شفتى البنت الى فى المحل روحى عندها وانا هبعدهم

لؤلؤة / لااا مش هتسبنى

لؤلؤة مسكة فى التيشيرت بتاع معاذ جامد

معاذ / مش هنقدر نطلع من هنا انا وانتى انا هبعدهم عن هنا وبعد ما يبعدو انتى هتروحى عند البنت الى شفتيها انتى فاهمة

لؤلؤة / لاااا انا خايفة

معاذ بيمسك رسها وبيخلي عنيها فى عيونو

معاذ / لؤلؤة انا هرجع تانى انتى وثقة فيا صح

لؤلؤة بتعيط اوى و معاذ بيقلع الشنطة وبيلبسها للؤلؤة

معاذ / بعد دقيقتين من خروجى هتخرجى وتجرى فى اتجاة البنت انتى فاهمة يا لؤلؤة

معاذ بيطلع ورقة وقلم وبيكتب فيها

(( كارمن لو مرجعتش سلميها للسفارة المصرية امضاء نمر ))

ليست هناك تعليقات