إبحث عن موضوع

رواية النمر🤔الحلقه التاسعه

الحلقة ٩

  

لؤلؤة و معاذ واسيل ركبيين عربية نقل بضايع ومستخبين وره البضايع وبينزلو فى مكان مهجوور

لؤلؤة / احنا فيين

معاذ / المهم ان احنا فى امان هنا

معاذ بيمشى و لؤلؤة واسيل وره وبيمشو اكتر من ساعة
ولؤلؤة بتتكعبل وبتقع و معاذ بيجرى عليها وبتكون لؤلؤة ركبتها اتجرحت جرح بسيط

معاذ / انتى كويسة

لؤلؤة بتبصلو اوى على لهفتو عليها

لؤلؤة / اة

معاذ / خلاص قربنا نوصل خلاص

معاذ بيساعد لؤلؤة تقف وبيمشو لحد ما بيوصلو لبيت مهجور واقع نصفو

معاذ / وصلنا يلا

وبيدخلو على البيت وبيدخلو  البيت فاضى خالص و معاذ بيروح على اخر اوضة وبيشيل كركيب محطوطة واسيل بيروح يسعدو

لؤلؤة / انت بتعمل اية

معاذ بيطلع شنطة من تحت الكراكيب وبيقاعد على الارض وبياخد نفسو

اسيل / الشنطة دى فيها اية

معاذ رجلو بتالمو اوى وبيشيل الرباط من عليها وبتكون نزفت كتيير وبياخد الشنطة وبيطلع منها علبة فيها الاسعافات الاولية وبيطلع هدوم منها و لؤلؤة بتقرب من الهدوم دى

لؤلؤة / دى حجاتى ازاى وصلت هنا

معاذ / انا الى جبتهم كنت حاطط احتمالات لكل الظروف

واسيل بياخد الاسعافات بسرعة وبيروح على معاذ وبيعالج  الجرح

معاذ / انت دكتور

اسيل / اة انا كنت فى المقاومة الفلسطينية قبل ما ينسفو الكتيبة بتاعتنا دمرو كل حاجة وزميلى كانو بيقعو واحد وره التانى وانا مكنتش قادر اتكلم وكان فى اطفال  بنحميهم
قتلوهم بدم بارد ولا فرق معاهم دموعهم ونظرتهم الى مليانا

خوف كانو بيضربونا بالرصاص بعد ما قتلوهم حرقو جسسهم ومسكونى انا واتنين معايا وعزبوهم لحد ما ماتو  كانو بيضحكو والكهربة مسكة فى اجسمنها بتاكل فينا

واسيل دموعو بتنزل لؤلؤة بتعيط

معاذ / الى حصل معاكو دة نفس الى بيحصل فى بلاد كتير
لاسف مفيش حد بيقدر يوقفهم عند حدهم بس انا متاكد ان فى يوم كل حاجة هتنتهى

لؤلؤة / احنا هنفضل هنا كتيير

معاذ / لا يوميين بس ونتحرك من هنا

معاذ بيطلع من الشنطة سلاح وبيحطو فى هدومه و لؤلؤة بتبص على معاذ اوى قد اية هو محترف فى كل حاجة

معاذ / انتو نامو شوية وانا سهران لزم يكون فى حماية ليكو

معاذ بيخرج برة بيلف حوليين البيت واسيل بيحاول يرتاح و لؤلؤة عنيها على معاذ وفى اسالة كتيير محتاجة اجابة ليها
بعد شوية لؤلؤة بتخرج برة بتشوف معاذ قاعد بعيد

و لؤلؤة بتروح فى اتجاة تانى وبتقاعد لوحدها وبتنهار من العياط و معاذ بيحس بيها وبيروح الاوضة يتطمن عليها و لؤلؤة مش موجودة و معاذ بيخرج بسرعة وبيدور عليها بسرعة و بخوف وبيشفها  بعييد وبتعيط اوى و معاذ بيقرب عليها وبيحط ايدو على كتفها

معاذ / لؤلؤة

لؤلؤة بتبصلو اوى

معاذ / انا عارف ان فى اسالة كتيير محتاجة ليها جابة

لؤلؤة / انت كنت عارف كل حاجة من لحظة ما اتقبلنا

معاذ / مهمتى انى احميكى

لؤلؤة / لااااا انا مجرد فريسة رمتونى لعمار علشان تقدرو تخدو الى انتو عوزينو مفكرتوش انا هيكون احساسى اية لما اعرف انى اتجوزت واحد زى دة انا كنت افضل الموت مليون مرة اهون من الى حصلى

و لؤلؤة منهارة العياط

معاذ / كل حاجة جت صدفة انا معنديش اى معلومات كتير
غير انو كان بيدور وره اخوكى وشافك وقرر الارتباط بيكى
ووقت لما احنا عرفنا كانت كل حاجة انتهت كان لزم نكمل اللعبة بتعتو علشان كان فى خطر عليكى

لؤلؤة / انت مش حاسس بالى انا حاسة بية دلوقتى انا كل ما افتكر ان انسان زى دة كان بيلمسنى انا بكرة نفسى

لؤلؤة بتعيط و معاذ لسة هيلمسها و لؤلؤة بتبعدو عنها

لؤلؤة / ابعد عنى متقربش منى

معاذ / لؤلؤة انا

لؤلؤة/ انتو رمتونى فى ايدو علشان تقدرو تخدو الى انتو عوزينو اما انا مفرقش مع اى حد فيكو ازاى ازاى ماهر اخويا
يعمل فيا كدة

لؤلؤة بتنهار

لؤلؤة / انا مفرقتش مع حد فيكو انا مليش حد

معاذ / ممكن تهدى الموضوع مش كدة خالص انتى

لؤلؤة / حتى انت كنت مفكرة انك الانسان الوحيد الى ممكن احكيلك همى وارتاح معاك بس انا طلعت مجرد وهم

معاذ / لؤلؤة

لؤلؤة / ممكن تسبنى لوحدى

معاذ بيبصلها اوى ولسة هيبعد وبيسمع صوت صرخة الم
و لؤلؤة بتسمع الصوت وبتخاف اوى

لؤلؤة / دة صوت اسيل

معاذ بيطلع سلاحو وبيلبس الشنطة الى على كتفو كويس

معاذ / اكيد هم وصللنا لزم نروح من هنا بسرعة

معاذ بيمسك ايد لؤلؤة وبيهرب بيها بسرعة

لؤلؤة / لاااا

معاذ / لاا اية لزم نروح من هنا بسرعة

لؤلؤة / وهنسيب اسيل فى اديهم تانى

معاذ بيبص للؤلؤة اوى وبيعرف انها مصرة و معاذ بيقلع الشنطة من على كتفو وبيلبسها للؤلؤة

معاذ / انتى هتروحى من الطريق دة وهتجرى ومش هتبصى وركي ولا لحظة يلا اجرى

لؤلؤة / بس

معاذ / متخفيش انا وعدتك انى هحميكى يلا مفيش وقت يلا

لؤلؤة فعلا بتنفذ كلامو وبتهرب ومعاها الشنطة و معاذ بيروح علشان اسيل وبيتسحب وبيشوف عمار بيضرب اسيل بقوة

عمار / هم فيين

اسيل / مش عارف احنا افترقنا وكل واحد راح من طريق

عمار بيضربو بقوة علشان  هدوم لؤلؤة الى كانت فى الاوضة
وعمار بيضرب اسيل بالنار  و معاذ واقف بعيد ومقدرش يعمل اى حاجة و بيدايق اوى علشان اسيل و عمار بيشاور للرجالة الى معاة

عمار / دورو عليهم فى كل حتة اكيد قريبين من هنا بسرعة

معاذ بيهرب بسرعة وبيمشى من نفس الاتجاة الى لؤلؤة هربت منو وبيشوف لؤلؤة من بعيد وبيجرى عليها وبياخد منها الشنطة وبيلبسها

لؤلؤة / فيين اسيل

معاذ / اسيل استشهد يلا لزم نهرب

لؤلؤة مصدومة وبتبص على البيت من بعيد

معاذ / مش وقتو اسيل مات ولو مش عوزة تشوفينا ميتيين لزم نروح من هنا

معاذ مش بيسستني رد من لؤلؤة وبيمسك اديها وبيجروو بعييد

*************************.           

معاذ ومعاة لؤلؤة بيطلعو عمارة و لؤلؤة خايفة اوى و معاذ ماسك اديها وطالع بيها و لؤلؤة بتبص حوليها بتشوف شباب وبنات قاعدين بيشربو مخدرات وبتشوف ناس وقفيين بيبيعو سلاح و معاذ بيقف قدم شقة بابها من الحديد وبيخبط على الباب

لؤلؤة / احنا فيين

الباب بيتفتح قبل ما معاذ يرد عليها وبيدخلو و لؤلؤة مسكة فى التيشيرت بتاع معاذ من الخوف وبتشوف قدمها اتنين رجالة شكلهم غريب اوى وحطيين حلقان فى حواجبهم وعلى وشهم وشم غريب و معاذ بيكلمهم بلغتهم و لؤلؤة خايفة  وبتمسك فى تيشيرت معاذ اكتر و معاذ بيبعد اديها عنو و لؤلؤة بتخاف

معاذ / متخفيش خلى عينك عليا انا

لؤلؤة بتهز رسها بنعم بهدوء و معاذ بيطلع البسبورات بتاعتهم وبيطلع من الشنطة فلوس كتير وبيديها للراجل والراجل بيشاورلهم يقاعدو بعيد على كنبة قديمة وفعلا معاذ بياخد لؤلؤة الى الزهول مخليها مش قدرة تتحرك

معاذ / لؤلؤة اهدى متبصيش حوليكى كتيير حسسيهم انك منهم ماشى

لؤلؤة مش فاهمة وبتتخض لما معاذ بينكشلها شعرها
وبيفتحلها سوستة الجاكيد

معاذ / حولى تكونى عادية

لؤلؤة / انت ازاى تثق فى ناس زى دى وازاى تديهم البسبورات بتاعتنا

معاذ / خليكى وثقة فيا

لؤلؤة بتقلق لما فى شباب ومعاهم بنتيين دخلو من باب الشقة وشكلهم غريب ولبسيين اسود فى اسود و معاذ بيقرب من لؤلؤة وبيلف وشها فى اتجاهو وبيحط ايدو على خدها بحنية

لؤلؤة / انت بتعمل اية

معاذ / هشششش

والشباب والبنتين وبيمشو بعيد وبيدخلو ممر تانى فى الشقة

معاذ / قولتلك حولى تحسسيهم انك وحدة منهم

والراجل الى اخد البسبورات من معاذ بيخرج وبيشاور لمعاذ انهم يدخلو و معاذ بيمسك ايد لؤلؤة وبيدخلو و معاذ بيخلى لؤلؤة تقاعد وبيلبسها كاب ونضارة وبيغيرلها فى شكلها شوية

والراجل بيصورهم هم الاتنين وبيخدو البسبورات تانى
وبيخرجو من المكان دة بسرعة واول ما يبعدو لؤلؤة بتقف وبتحاول تاخد نفسها

لؤلؤة / انت ازاى عرفت الحاجات دى كلها

معاذ / اكيد علشان دى مش اول مرة يلا الطيارة بتاعتنا النهاردة باليل

لؤلؤة / هنسافر مصر

معاذ / لا هنسافر فرنسا لما نتاكد ان مفيش حد مراقبنا هنسافر هولندا ومن هولندا لمصر ودى هتكون اخر الطريق

لؤلؤة قاعدة سرحانة

معاذ / اكيد جعانة صح تعالى يلا

لؤلؤة بتمشى وره معاذ و معاذ بيروح بنسيون قديم

لؤلؤة / انت عوزنا ندخل هنا

والمكان باين علية مشبوة طبعا من رعارة لمخدرات لسلاح

معاذ / دة المكان الوحيد الى مفيش حد هيسالنا عن اى حاجة

معاذ بيدخل و لؤلؤة طبعا بتتطر انها تدخل وره بسرعة
و معاذ بيطلب اوضة وبياخد المفاتيح وبيروح على اوضتهم
و لؤلؤة بتشوف معاذ بيقفل الباب عليهم وبتتوتر اوى وبتبص على السرير

معاذ / حولى ترتاحى شوية لسة قدمنا اكتر من خمس ساعات

والباب بيخبط و لؤلؤة بتتخض

معاذ / متقلقيش دة اكيد الاكل

معاذ بيفتح الباب وبياخد الاكل وبيقفل الباب تانى

معاذ / لزم تكلى قدمنا رحلة طويلة

معاذ بياخد كرسى وبيروح يحطو قدم الشباك وبيقاعد علية
وبيحط قدمه السلاح بتاعو وعينو على الشارع و لؤلؤة بتروح تجيب اكل لمعاذ وبتروح تقاعد جمبو وبتديلو الاكل

معاذ / شكرا

لؤلؤة / وائل كان كدبة هو كمان

معاذ / وائل اكبر حقيقة فى حياتى  انتى تعبانة يلا روحى ارتاحى وعوزك تكونى مطمنة

لؤلؤة بتفهم معاذ بيقصد اية وبتبتسم وبتروح على السرير وعنيها على معاذ وهو قاعد

******************.                

ماهر قاعد  فى اوضته فى فندق وباين علية مستني حد وكل شوية بيبص فى الساعة والباب بيتفتح و مروان بيدخل

ماهر / ها فى اى اخبار

مروان /فى خبر وحش وخبر حلو الخبر الوحش ان مفيش اى اخبار انهم عدو الحدود لحد دلوقتى والخبر الحلو اتاكدنا انهم هربو من قبضة ايد العدو

ماهر لسة قلقان اوى وبيروح يقف فى البلكونة وبيفكر

مروان / المهم انهم بخير وانا عندى ثقة كبيرة فى نمر دى مش اول مهمة لية وانت كمان عرفو كويس

ماهر / ياترى لؤلؤة هتقدر تسامحنى

مروان مبيقدرش يرد علية وبيسيبو واقف وبيخرج من البلكونة

******************.                   

فى الليل لؤلؤة بتحلم ان عمار بيدخل عليهم الاوضة وبيضربهم بالرصاص و لؤلؤة بتصحى بتصرخ و معاذ بيجرى عليها بسرعة و لؤلؤة بتبص لمعاذ وبتترمى فى حضنو وبتعيط وبعد ثوانى بتفتكر انها حضنة معاذ بقوة وبتبعد عنو بسرعة

لؤلؤة / انا انا

معاذ / كان مجرد كابوس انتى كويسة

لؤلؤة بتهز رسها بنعم ومحرجة جدا من الى حصل و معاذ هو كمان باين علية التوتر

معاذ / نص ساعة ونتحرك من هنا انتى ممكن تجهزى نفسك  انا هروح

لؤلؤة / انت هتروح فيين

معاذ بيبصلها اوى

معاذ / لا متقلقيش مش هروح فى اى مكان هقف برة قدم الباب لحد ما تغيرى

معاذ بيخرج برة الاوضة وبياخد نفس عمييق و بعد دقايق لؤلؤة بتخرج

لؤلؤة / انا جاهزة

معاذ / من الاحسن اننا نتحرك دلوقتى

ولسة معاذ هيمشى لؤلؤة بتمسك ايدو و معاذ بيقف وبيبصلها اوى

لؤلؤة / كدة بحس بالامان اكتر

معاذ بيمسك اديها اوى وبيبتسم للؤلؤة وبيتحركو هم الاتنين
وبيروحو على المطار و معاذ بيلبس لؤلؤة كاب

معاذ / خلى عنيكى تحت مترفعيش وشك علشان الكاميرات

وبيدخلو هم الاتنين

لؤلؤة / طيب لو عرفو ان البسبورات دى مزورة

معاذ / هشششش وطى صوتك خليكى وثقة فيا

معاذ بيرمى السلاح الى معاة فى سلة القمامة قبل ما يدخل
و بيدخل هو و لؤلؤة وبيروحو يقدمو البسبورات و لؤلؤة خايفة  و معاذ بيشاورلها انها متبصش حوليها كتير علشان متلفتش النظر ليها وفعلا البسبورات بتعدى عادى وبتتختم
وبيروحو يقاعدو بعيد لحد وقت الطيارة

لؤلؤة / انا مش مصدقة نفسى ان خلاص الكابوس دة عدى على خير

معاذ / مش هيعدى على خير اوى

لؤلؤة / تقصد اية

لؤلؤة بتبص على المكان الى معاذ بيبص علية بيكون عمار واقف

ليست هناك تعليقات