إبحث عن موضوع

حبك اقتحم حياتي🌸الحلقه 93🌸

الحلقة    93  قبل الاخيرة

فى الصباح ضحي بتفتح ستار الاوضة  وبتدخل الشمس على عيون انس

انس / ضحي

ضحي/ يلاا اصحى هتتاخر على الشركة انت ناسى الاجتماع

انس / لسة شوية خلينى اناام

و انس بيغطى نفسو بالغطاء و  ضحي بتروح علية وبتسحب
الغطاء و انس بيسحبهاا وبيلفهاا وبينيمهاا جمبو

ضحي / انس

انس / ياعيون انس

ضحي / الباب مفتوح حد يدخل عليناا سبنى

انس / يعنى انتى مشكلتك ان الباب مفتوح ثوانى بس

ضحي / انس

و انس بيبسها من شفايفها بوسة رقيقة

ضحي / انت لازم تشوف حل لموضوع امير و منة حرام منة بقلها يومين مخرجتش من اوضتها ونفسيتهاا تعبانة اوى

و انس بيتنهد اوى وبيبعد خصلة من شعرهاا وبيلمس خدها بحب

انس / لو انا الى كنت مكان امير كنتى عملتى اية

ضحي / ياحبيبى يعنى الكياس السودة بتعمل اية فى رف الدولاب

و انس بيضحك اوى

انس / هتقطعينى

ضحي / تق تق مش هتهون علياا

و انس يبسهاا من شفايفهاا و ضحي بتدفعو عنها وبتبعد بسرعة

ضحي / يلاا كفاية كدة هتتاخر

و ضحي بتخرج من الاوضة  وبتتنهد اوى وبتروح  اوضة  رودى 

ضحي / حببتى انتى لسة مجهزتيش يلا هتتاخرى

رودى / انا مش هروح المدرسة انا خلاص اخت قرارى

ورودى بتخرج من الاوضة  بسرعة و ضحي بتجرى ورها

ضحي / رودى بنت استنى روودى

ورودى بتدخل اوضة انس وبتنط  عليه  وبتنام فى حضنو
و انس بيضحك

انس / فى اية مالكو

ضحي / يعنى هيكون فى اية زى كل يوم رودى يلاا بلاش دلع

و ضحي بتحاول توصل لرودى ورودى بتستخبي  فى حضن انس بسرعة

رودى / بابى انقذنى بليز

و انس بيخبى رودى ف حضنو وبيضحك اوى عليهم

انس / بس فهمونى بس فى اية

رودى / انا خلاص اخت قرار ومش هغير راى

انس / برافو يا حببتى لازم تخدى قرار بس على اية

ضحي / الهانم مش عوزة تروح المدرسة تانى

انس. / لاا رودى لازم تروحى المدرسة لية مش عوزة تروحى
فى حد بيديقك هناك

رودى / معتز يا بابى انا مش بحبو انا بكرهو

انس / معتز مين دة

ضحي / معتز صحبها فى المدرسة وبيكون ابن اللواء  الى فى الفيلاا الى قدمنا

انس / اة عرفو دة واد سئيل اوى

و ضحي بتبص لانس بغضب

انس / وهو عملك اية يا روحى خلاكى تزعلى منو

رودى / تخيل يا بابى انو عاوز يتجوزنى

انس / نعم يختى

و ضحي بتكتم الضحكة

انس / الى انا بسمعو دة ان شاء الله

ضحي / مجرد ولاد يا حبيبى

انس / لا طبعا انا لازم اتكلم مع ابوة

رودى / اة يا باابى واضربو كمان

ضحي / بنت

و انس بياخد رودى فى حضنو

انس / يلاا انا بنفسى هوصلك المدرسة واشوف ابن ال

ضحي / انس

انس / ابن ال اللواء دة

ضحي / لاا امير كلمنى وهيجى يخدهم هيوصلهم المدرسة

انس / امير َ

ضحي/ صوتو مش عجبنى ابدا

انس / خلية يتعلم الادب يمكن يتربة

و ضحي  بتاخد رودى وبتخرج وبتبص لانس بغضب

انس / فى اية انا قلت حاجة

ضحي / قولتلك خد بالك من كلامك قدم البنت

و ضحي بتاخد رودى وبتخرج

انس / ياربى غزاال غزاال ماشى

ضحي / مفيش فايدة

كريم بيدخل الاوضة  الى فيها شرين وبيشفها نايمة وبيتسحب وبيخرج و بيخرج وبيروح السوبر ماركت وبيجيب حاجات للبيت وادوية من الصيدلية لشرين وبيرجع
بتكون شرين كانت هتخرج

كريم / ريحة فين

شرين / انا اسفة انا بس

كريم / تعالى معاياا يلاا ارتااحى انتى تعبانة

و كريم بياخد شرين تقاعد  و بيطلع الادوية

كريم / خلينى احطلك من الادوية دى على الكدماات

وشرين بتتحرج اوى ودموعها بتنزل و كريم بيمسك اديهاا وبيحطلها دواء على الكدمات

شرين / كنت فى اخر سة فى الكلية باباا اتوفى وسعتها بدا تدخل عمى عاصم فى حيتناا وكان كل الى مصبرنى انى احقق حلم بابا  واكون دكتورة بس عمى كان بيتدخل فى كل

حااجة على اسم ان انا وامى لوحدنا ولازم حماية ليكم حاولت اثبتلو ان بابا ربانى كويس  بس هو كان ردو ان مدام برد علية يباة انا متربتش وسعتهاا اخت منو اول قلم فى حياتى

وشرين بتعيط  و كريم بيطبطب عليهم

شرين / امى استسلمت ليهم بطريقة غريبة ان هم اعمامى وعوزين  مصلحتناا وقرو اعمامى ان انا اتجوز شادي ابن عمى عاصم رفضت  وعارضت وكانت النتيجة انى اتحبس فى البيت ومخرجش للجامعة فكرة  ان حلم بابا يضيع وتعب

السنين دى كلهاا يروح كان صعب عليا قررت انى اهرب من البيت وانى اشتغل واصرف على نفسى واكمل فى طريقى بقصد حلم باباا  فعلا خرجت من البيت ورحت اعيش مع وحدة صحبتى عيشة  لوحدها مع والدتهاا واخوها يعنى

حاجة مؤقتا لحد ما اظبط حياتى و فجاة فى الليل لقينا البوليس كسر الشقة عليناا ومعاة عمى وشادي وبمعارف عمى جهزولى قضية دعارة  كنت خايفة ومرعووبة وصحبتى واخوها الى ملهمش زمب فى اى حاجة  شفت اخو صحبتى

وهم بيضربوة قدم عنيناا بكل قسوة هو مجرد طفل ١٥ سنة
مقدتش استحمل وافقت على جوازى من شاهين بس مخلتهوش يلمسنى ابدا ودة كان بيوجع رجلتو وكان الرد
انو يضربنى وكان عمى بيساعد معاة فى تربيتى من جديد على رايهم

وشرين بتعيط  اوى

شرين / مكنش بايدى والله غصب عنى

و كريم بيضمهاا اوى فى حضنو

اية جهزت الفطار و زياد ومالك بيخرجو من الاوضة

مالك / صباح الخير يا ماما

اية / صباح النور يا حبيبى يلاا افطر كويس علشان المدرسة

و اية بتتجاهل زياد و زياد بيروح ورها  على المطبخ
وبيحضنها من ضهرها و اية بتحاول تبعدو وزياد بيتمسك بيها اكتر

زياد / وحيات اية مش هيحصل تانى ولو هتاخر لازم اقولك

و زياد بيبصلها وبيشوف دموعها وبيمسحلها دموعها

اية / كنت خايفة عليك اوى كنت هتجنن وانا مش عرفة اوصلك

و زياد بيبسها من جبنها

زياد / اسف مش هيحصل تانى

و زياد بيحضنها اوى

امير بيوصل الولاد للمدرسة

خالد / بابا

امير / نعم يا حبيبى

خالد / انت زعلت ماما تانى

امير / لا يا حبيبى مفيش اى حاجة

خالد / انا زعلان منك

وخالد بينزل من العربية وبيدخل المدرسة و امير بيخبط راسو فى الكرسى من وره بغضب وبيتحرك بالعربية وباين فى عيونو الغضب وبيروح بيت مرنا وبيخبط بقوة

مرنا بتفتح / اية وحشتك يعنى

و امير بيدفعها وبيمسكها من اديها بقوة

امير / انتى السبب انتى الى دمرتى حياتى

مرنا بتدفعو بعيد عنها

مرنا/ لاا انت الى دمرت حياتك بايدك مش انا هو اة انا كان فى ايدى  المصباح السحرى الى دعجتو علشان اطلع العفريت

امير / مكنتش اتخيل ان انتى رخيصة اوى كدة

مرنا / وانت خاين ومغروور وغبى

و امير بيعيط وبيدفع الكرسى الى قدمه برجلو بغضب

امير / انا ضيعت كل حاجة بايدى ضيعت حب حياتى منة انا من غيرهاا ولا حااجة انا مش عارف عملت كدة ازااى

مرنا /انت عارف اية الى وجعنى حتى وانت بتخنهاا كنت معاها كنت بتلمسنى وكان فى دماغك انها هى وجعنى وانت بتهمس باسمهاا مع كل لمسة لجسمى حسستنى قد اية انا رخيصة هو دة الى وجعنى وخلانى معديش الموضوع دة عادى مع انك عارف ان انا رخيصة زى ما انتو بتقولو

امير / مستحيل تسمحنى

مرنا / لو بتحبك بجد هتسمحك

امير/ لا انتى متعرفيهاش مش هتسامحنى انا خلاص انتهيت

ولسة امير هيخرج من الباب وبيمسح دموعو وبيشوف انس
ومنة على الباب وسمعو كل حاجة منهم

امير / منة

ومنة بتمشى وبتسيبو

انس / واقف لية روح وراهاا متسبهاش يلاا اتحرك

و امير بيروح ورها بسرعة وبيوقفهاا وبيمسك اديها

امير / منة استنى

منة / متلمسنيش

امير / حاضر الى انتى عوزاة انا هنفزلك كل الى انتى عوزاة بس متبعديش عنى ارجووكى انا مقدرش اعيش من غيرك انتى وولادى

منة / بس انا مش قدرة اسمحك

امير / وانا مش قادر اسامح نفسى على الى عملتو معاكى

و منة بتروح تركب عربية انس و انس بيطبطب على ضهر امير وبياخد منة وبيمشى

كريم وشرين فى قسم الشرطة وقدمو بلاغ في شادي عدم التعرض  واخدها على المحامى وقدمت طلب طلاق

شرين / كريم لو سمحت توصلنى المستشفى

و كريم بيقف بالعربية بسرعة

كريم / انتى كويسة حسة بحاجة

شرين / مش هقدر اروح معاك البيت انا هروح المستشفى لحد  ما اشوف هعمل اية

كريم / لا مستحيل اسيبك لوحدك الحيوان دة ممكن يتعرضلك

شرين / علشان كدة هروح المستشفى ومتاكدة ان هناك مش هيقدر يقرب منى ابدا

و كريم بيخدهاا على بيتو

شرين / كريم لو مش هتوصلنى خلينى اخد تاكسى

كريم / تعالى بس انا هوريكى حاجة و كريم بيخدها على الشقة فى نفس العمارة فى الدور التانى

كريم / اية رايك

شرين / بتاعت مين دى

كريم / انا كنت وخدها علشان افتح فيها جيم وسوناا وكدة يعنى  بس متشجعتش دى هتكون بتعتك من النهاردة

و كريم بيحط في اديها المفاتيح

شرين / كريم انا

كريم / هشش متقوليش حاجة انا هنزل دلوقتى هجبلك
من محل موبيليا قدم العمارة هشفلك حاجة مؤقتة كدة
لوزم المعيشة يعنى

شرين /  استنى انا مقدرش اقبل منك

كريم / ممنوع الاعتراض وكمان ياستى دة دين عليكى وهتردية كمان

و كريم بيخرج وبعد نص ساعة بتسمع خبط على الباب وبتخاف

شرين / مين

كريم / انا كريم

وشرين بتفتح وبيكون معاة عمال وبيدخلو اوضة نوم صغيرة
وكنبة  وتربيظة ومكتب وكرسيين

شرين / بس دة كتيير

كريم / ممنوع الاعتراض

والعمال بتحط الحاجات وبينصبو الاوضة و كريم بيطلع على شقتو وبيجبلهاا هدوم  من عند منة

كريم / لو احتجتى حاجة كلمينى ثوانى وهكون عندك

و شرين بتبصلو اوى ودموعها بتنزل

كريم / بلاش دموع تانى يلاا انتى اكيد تعبانة ارتاحى ممنوع تفتحى  الباب لاى حد مهما كان ماشى

وشرين بتهز رسها بنعم و كريم بيمشى

ليست هناك تعليقات