إبحث عن موضوع

حيك اقتحم حياتي🌸الحلقه 92🌸

الحلقة   92

امير / مصيبة انا واقع فى مصيبة

نادر / مصيبة اية

امير / انا حماار انا هضيع كل حااجة بايدى

وانس بيدخل

انس / ما انا عارف انك حمار مش جديد يعنى بس
الاهم اية الى هتضيعو بايدك

و َ امير بيقف وعيونو على الارض مش قادر يبص فى عيون و  انس بيقرب منو وبيدفعو بقوة على الكنبة

انس / بقالك فترة مش عاجبنى وسيبك بمزاجى

نادر / انس

و انس بيشاور لنادر بايدو انو يسكت

انس / اتكلم

و امير بيطلع تلفونو وبيظهر الرسالة لانس و انس بيشوف الرسالة

انس / مش فاهم

و نادر بيمسح جبينو بتوتر وتقريبا جمع حجم المصيبة

نادر/ انت وهى

امير / كانت لحظة ضعف مش عارف عملت كدة ازااى وكنت شارب

و انس بيمسك امير من هدومه وبيوقفو قدمه بقوة

انس / عمرك ما هتكون راجل ابدا

امير / انا بحب منة والله الع

انس / اخرس متحلفش لو بتحبهاا مكنتش خنتهاا

امير / غلطت

و انس بيضرب امير بالبكس بقوة و امير بيقع على الكنبة نادرو  بيقف بينو وبين امير و امير بيعيط 

انس / بتعيط 

نادر / انس اهدى خلينا نفكر فى حل

انس / لازم تروح وتصارح مراتك بكل حااجة وهى الى فى اديها تسمحك او لاا

امير / منة لاا انا لو منة سبتنى همووت

و انس لسة هيهجم علية تانى و نادر بيوقفو

انس / الاشكال دى مستعدة تعمل اى حاجة علشان توصل لحد زيك ومش هتستسلم ابدا الحق قبل ما تبلغ منة

امير / مقدرش

انس / امال فالح تتهبب معاهاا يا كلب

و نادر بيدفع انس بقوة

نادر / انس اهدى باة خليناا نشوف حل نتصل بيهاا ونحاول
نهدى الموضوع ونشفها عوزة اية

فى الفيلاا

ضحي بتكلم علي فى التلفون

ضحي / حبيبى متقلقش مش الدكتور طمنك وقالك ان حالتها مستقرة

علي / ضحي انا خايف مش عارف اعمل اية

ضحي / اهدى شوية يا حبيبى وروح صلى ركعتين وصدقنى
ليا هتكون بخيير ربنا كريم اوى

علي / يارب يا ضحي

علي / احمد عامل اية

ضحي / اهو فى حضنى وبيسلم عليكو

علي / مسالش عليناا

ضحي/ طبعا بيسال عليكو طول النهار باابااا با با ماماا

و علي بيسمع احمد بينطق نفس الكلام الى ضحي قالتو علي بيبتسم اوى

ضحي / سمعتو

علي / الدكتور خرج هكلمك بعدين

ضحي / اباة طمنى عليهاا سلام ربنا معاكو

وضحي بتقفل  التلفون وبتشيل  احمد فى حضنهاا

ضحي / هاا ياحبيب خالتو تحب نعمل اية دلوقتى

واحمد بيشوف الكورة على الارض وبيضحك وبيحاول يتحرك  من على كتف ضحي وبيشاور على الكورة و ضحي بتضحك و بتروح تلعبو بالكورة

وبتدخل رودى من الباب و بترمى شنطتهاا على الارض بغضب

رودى / انا مش هروح المدرسة دى تاانى

ضحي / رودى فى اية يا حببتى مين زعلك

رودى / كل الى فى المدرسة اغبية انا بكرهم كلهم وخصوصا
معتز دة انا بكرهووو

و ضحي بتضحك

ضحي / عملك اية تانى

رودى /  يا ماما بيقولى انو عاوز يتجوزنى

و ضحي بتضحك جدا ومنة بتسمع ضحكة ضحي وبتخرج من المطبخ

منة / خير اية الضحك دة كلو

ضحي / منة تعالى اسمعى معتز زميل رودى فى المدرسة عاوز يتجوزها

و منة بتضحك اوى

منة / مبرووك يا حببتى

رودى / لاا لاا مش مبرووك انا بكرهوو يا طنط منة هو رخم اوى  ومش هتجوزو ابدا ابدا

ورودى بتطلع على اوضتها ومتعصبة اوى و ضحي ومنة بيضحكو اوى

منة / لا دة احنا كدة لازم نجهز باة للفرح

وبيضحكو اوى هم الاتنين و ضحي بتشوف احمد وبتشوفو بيحبى على الارض

ضحي / منة احمد بيحبى شوفى

و ضحي بتروح على احمد ومبسوطة اوى واحمد بيضحك انو وصل  لكورة بتعتو وبيضحك لضحي وبيحرك رجلو وايدو الاتنين

كريم فى الكفترية ومستني وكل شوية بيبص فى الساعة
وبتدخل شرين الكفترية

شرين / اسفة جدا على التاخير بس كان فى حالة حرجة

كريم / مش مهم المهم انك جيتى دة كفاية

وشرين بتبتسم اوى لكريم وبتخجل من نظراتو وبتحاول
تغير الموضوع باى حااجة بعد ما خددها احمرو اوى

شرين / انا جعانة مش هناكل

كريم / اة طبعا تحبى تاكلى اية

شرين / مش عرفة انت هتاكل اية

كريم / الى انتى تحبية

و شرين بتشوف المنيو وبتحاول تخبى عيونها من عيونو

شرين / ممكن بانية وبطاطس

كريم / يعنى فى بطاطس تاكل بطاطس

و شرين بتضحك اوى

شرين / بصراحة الكلام دة قديم اوى دة من سنة كام

كريم / والله بقالى كتير مقَولتش كلام حلو لوحدة تقريبا كدة من ١٠ سنين

شرين / يعنى قلبك مدقش من ١٠ سنين

كريم / يعنى انتى عرفة ان قلبى دق مش كدة

و شرين بتخجل اوى وبتلوم نفسهاا من الى قالتو وبتاخد شنطتها ولسة هتمشى و كريم بيمسك اديها وبيخليها تقاعد

كريم / بحبك

و شرين عيونها على الارض

كريم / وانتى كنتى عرفة انى بحبك من زمان

شرين / وانت سافرت فجاة من غير حتى كلمة وداع

كريم / محستش منك انك ممكن تستقبلى الحب دة منى وخفت اخسر  اخر فرصة فى حياتى انك تكونى قريبة منى
ولما جت فرصة السفر لامارات كان انتى لسة فى اخر سنة فى الجامعة وسعتها سالتك قولتلك لو فى حد حب يقرب

منك و انتى قولتيلى انا مش فضية للكلام دة حاليا انا نفسى اخر ج بتقدير كويس وبعد كدة انا دفنت كل حاجة فى قلبى لحد ما ظهرتى بعد السنين دى كلهاا من تانى واكيد مش هستني لما تروحى منى تانى انا بحبك يا شرين وعوز اتجوزك اية رايك

وفجاة بيظهر شخص قدمهم وبيخبط على التربيظة بتعتهم بغضب و كريم بيبصلو بغضب

شادي / طب مش كنت تيجى تطلبها منى انا انا جوزهاا

كريم / جوزها

شرين / شادي ارجووك بلاش فضايح

و شادي بيمسكهاا من اديهاا بغضب

شادى / علشان انتى متربتيش فكرة انى ممكن اغفل عنك

و كريم بيمسك ايدو بقوة وشادي بيسيب ايد شرين بسبب الالم من قبطة كريم

كريم / شرين انتى متجوزة

و شرن بتعيط

شرين / كريم انا هشرحلك

شاهين / اة جوزهاا

وشرين بتعيط  وعيونها فى الارض

كريم / مدام مراتك يباة تحاسبهاا فى البيت مش هناا واستعمل عقلك  قبل ايدك خليك راجل

و كريم بيمشى وبيسبهم

شرين/ كريم

و كريم بيبصلها بحزن وبيبصلها نظرة بشعة

شرين / اسفة

و كريم بيخرج من الكافية وبيركب عربيتو وبيمشى وشادي بيمسكها من شعرها بقوة وبيسحبهاا للعربية وبيركبها بالقوة
وشرين بتصرخ

فى الليل

امير بيرجع الفيلاا متاخر ومنة بتكون فى مستنيه

منة / امير قلقتنى عليك اتاخرت لية لحد دلوقتى

و امير مش قادر يتكلم وبيقاعد  على اقرب كرسى وبيدفن راسو بين  كفوفو و منة بتملس على شعرو بحنية

منة / حبيبى قلقتنى عليك  رد علياا ارجووك

و امير بيرفع عيونو فى عيونها ومنة بتشوف الدموع نزلة من عيونو و بتمسحلو دموعو

منة / امير ارجووك قول حاجة انا مستحملش اشوفك كدة

ومنة بتعيط

امير / انا مستهلكيش ابدا

منة / حبيبى لية بتقول كدة انا الى مستهلش قلبك

امير / منة انا اسف

ومنة قلبها بيوجعها بخوف وبتحس بتوتر اوى لدرجة انها مش عوزاة يتكلمو وانس بيقف على السلم وبيبص لامير اوى و امير بيبص لانس بحزن و منة بتبص لانس وبترجع تبص لامير و امير بيمسك اديهاوبيبوس كف اديهاا

امير / سمحينى ارجووكى متسبنيش انا من غيرك انتى والولاد اموت

ومنة مش قدرة تتكلم وبتبعد عن امير وكانها بتهرب من شبح بيطاردها

منة / انت خنتنى

و امير بيتصدم

امير / مكنتش فى وعى صدقتى منة ارجووكى فكرى فى ولادناا

و منة بتحس بالضعف والانكسار

منة / لاا

  امير بيقرب منها ولسة هيلمسهاا ومنة بتصرخ وبتبعد عنو

امير / ارجوكى وحيات ولادنا تسمعينى قبل ما تخدى قرار

منة / طلقنى

امير / انتى ازاى تقولى الكلمة دى

منة / طلقنى 

امير / لاااا مستحيل اطلقك ولو على موتى

انس / منة اهدى شوية انا عارف ان الى سمعتية صعب عليكى

امير / منة اسمعينى

ومنة مش عوزة حتى تبصلو وبتعيط اوى و انس بيقرب منها
ومنة بتترمى فى حضن انس وبتعيط

منة / ارجوك خدنى من هناا مش عوزة اشوفو عوزة اروح بيتى

و انس بيطبطب على ضهرهاا بحنية

انس / هنا بيتك انتى وولادك وهو الى يمشى

امير / انس

انس / اخرج من هناا

و امير بيخرج من الفيلاا وكلمات منة بيسمعها من كل الاتجاهات  طلقنى انا مش عوزة اشوفو انا بكرهو و ضحي بتقرب على منة وبتخدها من انس وبتطلعهاا على اوضتها
و انس بيتصل بنادر

انس / نادر خليك على تواصل مع امير عينك علية بلاش
يعمل حركة غبية زيو

نادر/ حاضر

كنزة بتقلق على صوت تكبير محمد وهو بيصلي وبتفتح عنيها وبتشوفو ساجد بخشوع وبتبتسم اوى وبتقاعد  وسندة
ضهرهاا على السرير وبتبصلو اوى و محمد بينهى الصلاة وبيبتسم لكنزة

كنزة / حرما

محمد / جمعا باذن الله اية الى صحاكى

كنزة / مش عرفة فى حاجة كدة جوايا بتقولى كنزة يلاا اصحى قومى

و محمد بيقرب منهاا

محمد / ورينى اية الحاجة الى بتقولك اصحى فوقي

ولسة محمد هيلمسها وكنزة بتضرب ايدو

كنزة / هتعمل اية

محمد / هشوف بس اية الى قلقك ومخليكى تصحى دلوقتى

وكنزة بتضحك

كنزة / الى يشوف هدوئك والتزامك ميشفكش دلوقتى

محمد / والله انا ماشى بالمثل الى بيقول الى يتكسف من بنت عمو  ميجبش منها عيال وانا باة عاوز دستة ولاد

وكنزة بتضحك اوى و محمد بيضمها وبيضحكو اوى

زياد بيرجع من المكتب بعد الفجر و اية بتكون مستنيه

زياد / مساء الخير

اية / بتقصد صباح الخير يا استاذ النهار بيطلع كنت خليك
كمان شوية

زياد / اسف حببتى بس كان عندى مقالة هتنزل فى عدد النهاردة ولازم اخلصهاا ومحستش بالوقت

اية / اصل انا تعبت من الكلام مفيش فايدة هقول اية

زياد / قولتلك اسف

اية / طب حتى رد على مكلماتى

و زياد بيطلع الموبيل

زياد / كان صامت مكنتش عارف

اية / طب افرض حصلى حاجة بستنجد بيك لا حد دخل عليا
انا وابنك هناا

زياد / حببتى حد مين بس لية الكلام دة

اية / انا تعبت صدقنى مفيش فايدة بالكلام معاك

و اية بتدخل اوضتها وبتقفل  الباب بقوة وبترجع تفتحو تانى

اية / اباة شوف مكان تانى تنام فية

و اية بتقفل الباب بقوة تانى و زياد بيمسك دماغو من الصداع و مالك بيروح على والدو

مالك / باباا لما اتاخرت قلت اجبلك البيجامة بتعتك اتفضل

زياد / حتى انت يا مالك

مالك / المنطق بيقول ان ماما عندها حق امى حامل وفى الوقت دة  بتكون هرمونات الجسم مش مستقرة و بتتعصب
ومن الواجب علينا احنا اننا نتقبل دة تصبح على خير

و زياد بيبص لمالك اوى وهو داخل اوضته

زياد / مالك انت عندك كام سنة

مالك / ١٠ سنين بس مش بالسن يا بابا تصبح على خير باب اوضتي مفتوح لو حابب تنام جمبى

و زياد بيبتسم اوى وبيمسك دماغو

زياد / اااة دمااغى

بعد يومين فى الليل كريم قاعد بيقلب فى التلفزيون
بياس وملل وتفكيرو طول اليومين دول مع شرين والى حصل  وازاى خدعتو  وبيسمع الباب بيخبط وبنفخ بملل

كريم / حاضر حاضر انا مش واقف وره الباب

و كريم بيفتح وبيشوف شرين قدمه وعلى وشها اثار ضرب وبتعيط

شرين / كريم انااا

وفجاة بتغيب عن الوعى وبيلحقها فى حضنو بسرعة وبيشلها وبيدخلهاا وبيحطهاا على السرير وبيحاول يفوقهاا وبيمسك اديهاا وبيشوف اثار ضرب على اديهاا وبيكشف باقي درعهاا

وبيشوف بقع حمرة وزرقان و كريم بيمسك قبضة ايدو بقوة وبيحاول يفوقهاا بسرعة  وبيحطلهاا برفان و شرين بتفتح عنيهاا وبتصرخ وبتحط اديها على وشهاا

شرين / كفااية كفااية ارجووك ابعد  لاااا

كريم / شريين شرييين اهدى شريين

شرين / لااا متضربنيش ارجووك

و كريم بيبعد اديها عن عيونهاا وشرين بتحاول تستوعب وبتبص لكريم  وبتترمى فى حضنو وبتنهار من العياط

و كريم بيملس على شعرهاا بحنية  و بيبعدها عنو وبيبص لشكلهاا

كريم / مين الى عمل فيكى كدة ميين

وجرز الباب بيرن وشرين بتصرخ وبتستخبي وره كريم

شرين / شادي هو هو هيقتلنى

كريم / هو الى عمل فيكى كدة

وشرين بتهز رسهاا بنعم و كريم بيمسك مضرب التنس بتاعو وبيخرج وبيفتح الباب  وبيكون البواب

البواب / الجوبات دى وصلت الصبح بس انا كنت تعبان النهاردة  متاخزنيش يا بية

كريم / ماشى يا عم ابرهيم روح انت ربنا معاك

و كريم بيقفل الباب وبيرجع لشرين وبيشفهاا وقفة فى ركن  بعيد وخايفة اوى ومرعوبة و كريم بيروح عليهاا

كريم / متخفيش انا جمبك

وشرين بتبصلو اوى وبتحس بمعناا الكلمة دى اوى وبتترمى فى حضنو  ومنهارة من العياط

امير قاعد  فى كفترياء على النيل ومعاة نادر

نادر / اديهاا وقت وبعد كدة اتكلمو

امير / انا دمرت كل حاجة بايدى

و نادر بيطبطب على كتفو بحزن.

فى الصباح ضحي بتفتح ستارة الاوضة  وبتدخل الشمس على عيون انس

انس / ضحي

ضحي/ يلاا اصحى هتتاخر على الشركة انت ناسى الاجتماع

انس / لسة شوية خلينى اناام

و انس بيغطى نفسو بالغطاء و  ضحي بتروح علية وبتسحب
الغطاء و انس بيسحبهاا وبيلفهاا وبينيمهاا جمبو

ضحي / انس

انس / ياعيون انس

ضحي / الباب مفتوح حد يدخل عليناا سبنى

انس / يعنى انتى مشكلتك ان الباب مفتوح ثوانى بس

ضحي / انس

و انس بيبسها من شفايفها بوسة رقيقة

ليست هناك تعليقات