إبحث عن موضوع

حبك اقتحم حياتي🌸الحلقه 89🌸

الحلقة   89

ضحي / رودى حبيبتى انتى كمان وعدتينى قبل كدة انك مش هتخبى عنى حاجة

رودى / صح يا مامى

و رودى بتبص لضحي

رودى / بابا انس  كان بيجيلى المدرسة وكان بيرسم معايا

و ضحي بتتصدم مش مصدقة

رودى / زعلتى منى

ضحي / لا يا حببتى انا مش زعلانة منك ابدا انتى الى متزعليش منى

و رودى بتحضن ضحي اوى

ضحي / يلاا روحى اعتزرى لحنان

رودى / لااا

ورودى بتجرى بره الاوضة بسرعة و ضحي بتروح ورها

ضحي / رووودى روووودى

ليا / ضحي عوزاكى فى موضوع

ضحي / ثوانى يا ليا اشوف رودى وهرجعلك

ليا / ضحي انا حامل

و ضحي بتبص لليا بصدمة

ضحي / حامل

ليا /ضحي وطى صوتك تعالى معاياا

وليا بتاخد ضحي على اوضتها بسرعة

ضحي / ازااى يعنى انتى ازااى تعملى حاجة زى دى انتى اتجننتى  دة احمد لسة ٦ شهور صغيير وكمان حالتك الصحية متستحملش

ليا / ضحي علي لسة ميعرفش ارجووكى ساعدينى

ضحي / علي لو عرف هيقلب الدنياا

ليا / انا عوزاكى تساعدينى انك تقنعية

ضحي / اقنعو با اية بس

علي/ عوزة ضحي تقنعنى فى اية

ليا / لا مفيش بس حبة اتسوق انا و ضحي

علي / ودى حاجة يعنى لازم ضحي تقنعنى بيهاا

ليا / لااصل يعنى انا

ضحي / لياا

و ليا بتبص لضحي بخوف وتوتر

ضحي /علي ليا عوزاك فى موضوع مهم بس لازم تهدى ونتكلم بالعقل  ونقدر نتصرف ازااى

علي / فى اية اتكلمو ليا انتى كويسة بتخدى الادوية فى معدها مش كدة

ليا / اة يا حبيبى مش انت بتدهالى كل ٦ ساعات بايدك

علي بصرخة / اتكلمو باة اعصابى متستحملش

ضحي وليا بيتخضو من صرختو و ضحي بتروح علية وبتحط اديهاا على صدرو بحنية

ضحي / حبيبى اهدى لية العصبية كدة

وليا بتستخبي وره  ضحي و علي بيبص لليا اوى

علي / ليا فى اية اتكلمى

ضحي / ليا حامل

و ضحي بتحس برعشة جسمو تحت اديهاا وضربات قلبو بتزيد اكتر

ضحي / لازم نروح للدكتورة بسرعة لازم تبدا فى المتابعة

علي / انتى حامل

وليا بتغمض عنيها ومش عوزة تشوف عصبيتو

علي / ليا اتكلمى انتى حامل

ليا / فى اسبوعيين

و علي بيروح عليهاا وبيمسكهاا من درعهاا بقوة وبيروح على الدولاب و  بيطلعلها هدوم بسرعة

علي / غيري هدومك بسرعة خلينا نروح المستشفى

و ليا بتبتسم

ليا / انا متاكدة ان المرة دى مش هتكون صعبة زى ولادة احمد

علي / لازم الجنين دة ينزل بسرعة

و ليا بتتصدم

ضحي / علي

علي / ضحي ولا كلمة

علي / لازم الجنين دة ينزل باسرع وقت خلينى اكلم عادل اكيد هو  اكتر واحد يعرف حالتك او خلينا نسافر برة احسن فين البسبور بتاعك انا كنت حطو هناا اة لا هناا اهو البسبورات اهية هروح احجز  تذاكر لحد ما تجهزى الشنط ماشى

ليا / لا

علي / نعم

ليا / انت ازاى عوزنى اقتل ابنك ازااى

علي / ازاى دة حصل انا بنفسى بتاكد انك اختى الادوية بنفسى ازاى

ليا / ربنا عاوز كدة

و علي بيبص لليا بغضب  وليا بتتوتر اوى وبتبص للارض بخوف

علي / انتى ضحكتى علياا انتى خدعتينى مش كدة

و ليا بتمسح دموعهاا

ليا / حبيبى زى ما اتخطينا كل حاجة فى ولادة احمد

و علي بيبعد اديهاا عنو وبيضرب الحيط بايدو بقوة

علي / انتى مجنوونة هتمووتى

ليا / مين بس قالك كدة انا كنت عند الدكتورة النهاردة واكدت ان مدام همشى على نظام غذائى وجدول معين كل حاجة هتكون بخير

علي / انتى ازاى تعملى كدة فياا ازااى

و ليا بتعيط وبتروح علية بسرعة وبتحضنو

علي / احنا عندناا احمد لية عوزة تضحى بينا

ليا / احمد من حقو ان يكون عندو اخ او اخت انت مش كان نفسك فى بنت وتسميها جودى مش كدة

علي/ لااا

و ضحي بتقرب منو

ضحي / علي اهدى الله يخليك متعملش كدة احنا قدم امر واقع هنروح للدكتور ونتطمن بنفسنا انا متاكدة ان ليا هتكون بخيير

علي / ضحي

ضحي / انتو الاتنين مجنين هنعمل اية هستناكو تحت نروح للدكتور

و ضحي بتمسك دموعهاا وبتخرج  وليا بتبص لعلي

ليا / اسفة

انس فى الشركة وبيبص لصورة رودى و ضحي وبيحطها قدمه على المكتب و نادر بيدخل المكتب

نادر / انس انس

و انس بيتفزع اوى

انس / فى اية الشحنة حصلهاا حاجة

نادر /لاا

انس / ماتتكلم

نادر / مايا حامل انا هكون اب يا انس

انس / غور من وشى يا نادر بدل ما ايتم الطفل الى لسة
مجاش على الدنياا

نادر / انا هكون اب تفتكر اعمل اية هاا المفروض اعمل اية دلوقتى  اة لازم اروح اجبلو لعب مش كدة

انس / نادر فين ماياا

نادر / لسة خرجة من عند الدكتورة

انس / روح يا نادر ربنا يتبليك بعيل شبهك يطلع عليك
القديم والجديد روح لمراتك اكيد محتجالك جمبهاا يلاا اتحرك

و نادر مبسوط اوى وبيخرج من المكتب بسرعة

منة فى المشفى وقاعدة بتعيط و كريم بيروح عليهاا

كريم  / منة فى اية مالهم الولاد

منة / مش عرفة مفيش حد بيقولى حاجة

كريم / امير فين

ومنة بتعيط

كريم / انتى الى جاية مع الولاد لوحدك كالعادة مش كدة

منة / كريم مش وقتو ارجوك اعمل حاجة انا عوزة عيالى

و كريم بيحضنهاا اوى وبتخرج الدكتورة

الدكتورة / مالك متقلقيش كدة دى سخونية  عادية

منة / بس كانو

الدكتورة /متقلقيش هيكونو بخير بس علشان مناعتهم ضعيفة شوية

كريم /الحمد لله اهدى اهو اطمنتى من الدكتورة

و الدكتورة بتبص كريم

الدكتورة / كريم انت كريم  مش كدة

كريم / حضرتك تعرفينى

وشيرين بتبص لمنة

شيرين / حمدالله على الولاد بس هيفضلو هناا لبكرة نتطمن عليهم اكتر

منة / ممكن ادخل اشفهم

شيرين /اكيد

ومنة بتدخل  وشيرين لسة هتمشى

كريم / شيرين انتى شيرين

و شيرين بتقف وبتبصلو اوى

شيرين / ادخل اطمن على ولادك الاول وانا هاجى اتطمن عليهم كمان شوية

و كريم بيبصلها وهى ماشية و شيرين باين عليها الحزن والدموع فى عنيها

كريم / ولادك هى فكرت ان

و كريم بيترسم على ملامحو ابتسامة

انس بيتصل بضحي و ضحي بتشوف اسمو بينور فى الشاشة ومش بترد وبتغمض عيونهاا وبتبعد الموبيل عنهاا وبتروح من الاوضة وكانها بتهرب من حد بيتابعها وبنتزل الجنينة وبتشم هوى

انس / مبترديش على الموبيل لية

و ضحي بتتفزع وبتبص ورها بسرعة

ضحي / انت انت هناا

انس / وحشتينى قلت اجى اشوفك

ضحي / انس مش هقدر

انس / هو اية الى مش هتقدرى

ضحي/ خلاص حكايتناا خلصت لحد كدة انت وجعتنى وانا وجعتك  خلاص كفاية انا

و انس بيمسك اديهاا و ضحي دقات قلبها بيزيد ومش عرفة تتكلم

ضحي/ انس ارجووك متصعبهاش عليا وعليك

انس / مستحيل حكايتنا تخلص لحد كدة

و ضحي دموعها بتنزل

ضحي / حرام عليك كفاية باة ارجوووك كفاية انا مش قدرة استحمل والله مش قدرة استحمل ولو على رودى

و انس بيمسحلها دموعهاا

انس/ انا مستعد انى استنى العمر كلو مش ٧ سنين بس

و ضحي بتعيط و انس بيقرب منهاا وبيبسهاا من جبنهاا

انس / انا اسف سمحينى وحيات ضحي مقدرش اشوف الدموع دى تانى بتقتلنى

روودى / باابى باابى

و انس بيفتح دراعو لرودى وبتترمى فى حضنو وبتتعلق فى رقبتو اوى و ضحي بتبصلهم قد اية هم بيشبهو بعض فى كل حاجة نفس العيون نفس الشعر نفس لون البشرة كمان

رودى / انت جاى علشان تخدناا معاك زى ما وعدتنى

و انس بيبص لضحي

ضحي / رودى يلاا روحى العبى مع حنان يلاا

رودى / لاا انا هفضل مع بابى

ضحي / رودى اسمعى الكلام

انس /  يلا روحى العبى

ورودى بتسمع كلامو وبتجرى بعيد

ضحي / من امتى وانت بتقابل رودى

انس / رودى زكية جدا شافت صورة جوزنا الى انتى كنتى مجبياها فى اوضتك فى امريكاا وسالت عادل وسعتهاا عادل معرفش يقولها اية غير الحقيقة وبس

ضحي / ودة كلو وانا معرفش افرض كانت نفسية البنت تعبت والا

انس / ضحي رودى اتفهمت كل حاجة بسهولة ووعدتنى انها مش هتقولك

ضحي / برافو عليك بتعلم البنت من وهى فى السن دة انها تكدب

انس / انتى الى بداتى العناد ومكنش فى ايدى اى حااجة غير انى  اكون قريب  ليكى انتى وبنتى

ضحي/ براافو برااافو

و ضحي متعصبة اوى و انس بيقرب منهاا وبيمسكها من خصرها

ضحي / انس انت اتجننت ابعد عنى

انس / وحشنى عصبيتك وحتى حركة رموشك الى بتقتلنى كل لما ببصلهم

و ضحي بتتوتر اوى من قربو ليهاا و انس بيبسها من خدهاا

ضحي/ انس ابعد عنى انت اتجننت اكيد

و ضحي بتبعدو عنهاا وبتهرب على الفيلا بسرعة وبتحاول تاخد نفسهاا  وكنزة وقفة بتبصلهاا اوى

ضحي/ كنزة هو

كنزة / بلاش عناد باة كفاية طوعى قلبك يا ضحي

و ضحي بتطلع على اوضتها

و ضحي قاعدة  لوحدها فى اوضتها

ورودى بتدخل عليهاا الاوضة ومعاهاا وردة

ضحي / حببتى اية الوردة الحلوة دى

رودى / دى من بابى هو مستنيكي تحت

و ضحي بتتنهد اوى

ضحي / حببتى قوليلو ماما تعبانة مش هقدر اقبلو دلووقتى

رودى / بابا قالى انك هتقولى انك تعبانة  وقالى كمان انى اقولك انزلى  بدل ما هو يطلع واية كمان اة علشان لو طلع هنا مش هيقدر يسيطر على نفسو

و ضحي بتتفزع وبتتعصب اوى ان انس بيقول الكلام دة لرودى و ضحي  بتاخد الوردة من رودى وبتنزل بسرعة وبغضب وبتدور بعيونها علي انس و مش موجود وفجاة انس بيحضنهاا من ضهرهاا

انس / اكيد البنت مفهمتش اقصد اية بلاش عصبية

ضحي / انس انا مسمحلكش انك

و انس بيبص على جسمها وبيبتسم اوى وبيلف حوليها
و ضحي لبسة بيجامة بيضة عليهاا قلوب حمرة

انس / بس القلوب

و ضحي بتبص لنفسها وبتبص لانس بغضب

ضحي / انس بطل قلة ادب

و انس بيضحك اوى

انس /هو انا عملت حاجة لسة قلة الادب كمان شهر واسبوعين

و ضحي لسة هتتكلم

انس / انا مسافر لليلي المانياا

ضحي / نعم

انس / ليلي  بنت عمى خليل

ضحي / البنت الى بشعر احمر

انس / ما انتى مركزة اهو

و انس بيغمزلهاا

ضحي / لا بس منة كانت حاكتلى عنهاا انها كانت مسافرة ورجعت  مبرووك اهو يمكن يعنى تباة بينكو قصة حب جديدة  انت جاى لية متروح وراهاا روح انا عرفت انها متعلقة بيك اوى

ليست هناك تعليقات