إبحث عن موضوع

حبك اقتحم حياتي🌸الحلقه 90🌸

الحلقة   90

انس / انا مسافر لليلي المانياا

ضحي / نعم

انس / ليلي  بنت عمى خليل

ضحي / البنت الى بشعر احمر

انس / ما انتى مركزة اهو

و انس بيغمزلهاا

ضحي / لا بس منة كانت حاكتلى عنهاا انها كانت مسافرة ورجعت  مبرووك اهو يمكن يعنى تباة بينكو قصة حب جديدة  انت جاى لية متروح وراهاا روح انا عرفت انها متعلقة بيك اوى

انس / ضحي انا الى ربيت ليلي وكبرت على ايدى هى و امير وانا الى كنت السبب مقدرتش افهم مشاعر بنت مراهقة حبت وبعد رفضى للشخص دة  هربت معاة ١٠ سنين معرفش عنها حاجة ولما رجعت

و انس بيسكت بيحس بنغزة فى قلبو

انس / ليلي كندها سرطان الكبد وفى عملية بكرة لازم اكون جمبها مش هقدر اسبها تانى لوحدهاا

و ضحي بتقرب من انس وبتحضنو اوى و انس بيضمها
ورودى وقفة على السلم وبتتنطط وبتسقف اوى ومبسوطة

رودى / بابى. هيييية مااامى هيييييية

و ضحي و انس بيبصلهاا وبيضحكو اوى عليهاا و انس بيبوس ضحي من  جبنهاا

انس / مش هسمحلك تحرمينى من السعادة دى تاانى

ضحي / اسفة

وفجاة بيسمعو صرخة رودى وهى بتقع من على السلم
و ضحي بتصرخ و انس بيجرى عليهاا بسرعة و رودى بتصرخ

انس / ضحي اهدى متحركهااش

ضحي / رودى رووحى رووودى

ورودى بتعيط اوى وبتصرخ بالم و محمد وكنزة بينزلو بسرعة لما بيسمعو صوت صرخة رودى و انس بيبعد ضحي عنهاا وبيشيل رودى براحة جدا وباستقامة لجسمهاا

رودى / مااامى رجلى ماااامى

و ضحي هتموت من الخوف عليهااا و انس بيخدها على العربية وبينيمها على الكنبة و ضحي بتطلع جمبهاا و انس بيتحرك بالعربية بسرعة

روودى / ماامى مااامى رجلى مااامى

و ضحي بتعيط اوى وبتبوس فيهاا بحنية

ضحي / حياتى انتى بسرعة انس بسرعة

و انس بيسوق زى المجنون وبعد دقايق بيوصلو لاقرب مستشفى  وبيخدوهاا بيعمللها اشاعات شملة على جسمها كلو
و ضحي بتعيط اوى

ضحي / انس اعمل حاجة ارجووك رودى بتتوجع انس

و ضحي سمعة رودى وهى بتصرخ و انس بيضمهاا اوى
و محمد وكنزة بيروحو عليهم وكنزة بتحط البلطو على ضحي و ضحي بتترمى فى حضن كنزة وبتبكى اوى و انس بيتعصب اوى ومش قادر يستني وبيروح على الاوضة الى فيهاا  رودى وبيصرخ

انس / لية مفيش حد يطمنااا هناااااا

و محمد بيروح على انس وبيوقفو بسرعة

محمد / انس اهدى خليهم يتطمنو عليها وهيطمنوناا باذن الله

و انس بيحس انو مخنووق  وبتخرج الدكتورة

الدكتورة / حمدالله على سلامتهاا

ضحي / دكتورة ارجووكى بنتى

الدكتورة / متقلقوش بس شرخ بسيط فى رجليها اليمين الحمد لله باقى جسمهاا سليم

ضحي / انا ممكن اشفهاا لو سمحتي

الدكتورة / اة طبعاا وهتخدوهاا معاكو انا هكتبلها الادوية وهبعتها مع الممرضة

ضحي وكنزة و محمد بيدخلو بسرعة لرودى و ضحي بتعيط لما بتشوف رجليها فى الجبس

رودى / ماامى رجلى

و ضحي بتحضنها اوى

ضحي / حببتى متخفيش انا جمبك

رودى / بابى باابى

و ضحي بتدور حوليها على انس وبتشوفو واقف قدم  الاوضة و ضحي بتخرج برة

ضحي / انس

و ضحي بتشوف دموعو بتروح علية بسرعة

انس / مش هقدر اشفها بتتالم والله العظيم تعبت من كتر نظرات  الالم الى شفتها فى عنيكو انتى وبنتى انتو اغلاا من روحى

و ضحي بتمسك ايدو بقوة

ضحي / حبيبى انت سمعت الدكتورة قالت اية انو شرخ بسيط  وفى  اسبوعين هتكون بخير

محمد بيخرج من الاوضة ورودى فى حضنو

رودى / باابى

و انس بيمسح دموعو بسرعة وبيبص لرودى وبيشوف رجليها
فى الجبس وقلبو بيالمو اوى عليهاا روردى بتمد اديها لانس انو يشلها و  انس بيشلها فى حضنو  ورودى بتحط خدها على صدرو وبتتعلق فى رقبتو

رودى / بابى كنت خايفة انك تروح وتسبنى تانى

وضحي بتسمع رودى بتكتم شهقتهاا ودموعهاا بتنزل و انس بيضمهاا اوى وبيروحو على الفيلاا ورودى كانت نامت فى حضن انس وبينيمها على سررها ورودى لفة اديها حولين رقبتو  ولسة انس هيسحب اديهاا عنو ورودى بتفتح عنيهاا

رودى / بابى بااابى

ورودى بتعيط و  انس بيخدهاا فى حضنو بسرعة

رودى / بابى انا خايفة متسبنيش

و انس بيتنهد وبيضمهاا اوى و ضحي وقفة قدم  باب الاوضة وبتبتسم اوى

انس / حببتى انا جمبك مش هسيبك ابدا

فى الصباح

ضحي  بتاخد فطار على اوضة  رودى وبتشوف انس
نايم على السرير ورودى نايمة على صدرو و ضحي بتبتسم اوى على شكلهم وبتقرب منهم وبتشوف رودى مفتحة عنيها
وبتبتسم لضحي و ضحي بتملس على شعرهاا بحنية

ضحي / حببتى انتى كويسة

و انس بيفتح عنية بيشوف رودى نايمة على صدرو

ضحي / صباح الخير

و انس بيبتسم لرودى اوى وبيملس على شعرها بحنية وبيبسها لجبنها

انس / امك كمان كانت بتغفلنى وتنام على صدري

ورودى بتضحك

ضحي / انس البنت

انس ورودى بيضحكو اوى عليهاا

فى بيت اية

زياد بيدخل الاوضة  بسرعة

زياد / اية انتى كويسة فيكى اية يا حببتى انتى لية وشك اصفر كدة

اية / اسال ابنك يا استاذ

و زياد بيبص لمالك بحزن

زياد / مالك عملت اية تاانى انا مش حظرتك قبل كدة انك لازم تسمع كلام ماماا

مالك / والله مش انا يابابا

و اية بتضحك

اية / مش ابنك دة ابنك التانى

و زياد بيبصلها باستغراب ومش فاهم و اية بتحط ايد زياد على بطنها

اية / بقصد ابنك الى لسة جاى

زياد/ يعنى ايه مش فاهم

و اية بتضحك

اية / ايه يا حضرة الكاتب الكبير يعنى مش قادر تفهم

زياد / انتى حامل

اية / اة حامل فى تلات شهور كمان

زياد / تلات شهور

اية / مكنتش اعرف مش عرفة ازاى ماختش بالى

و زياد بيحضنهاا اوى

اية / زييييياد

زياد / اة اسف حببتى انتى لازم ترتااحى ماشى متعمليش اى حاجة رانا هاخد من بكرة اجازة من الجريدة ولو فى شغل مستعجل هكملو هناا اة وكمان لازم تتغذى كويس واية تانى

اية / برااحة شوية اية دة كلو

زياد / الف مبرووك يا حببتى

و زياد بيبص لمالك

زياد / مش هتبارك لوالدتك يا بطل

مالك / مبرووك يا امى انا مبسوط علشانك اكيد بعد ازنكو لازم اروح اخلص واجباتى

ومالك بيخرج من الاوضة

اية/ زياد مش عرفة مالك لية طالع كدة بخيل اوى فى مشاعرو

زياد / اية رايك باة فى ابوة ولو مش فكرة خلينى افكرك

و زياد بيقرب من اية و اية بتضحك اوى

اية / انت كنت مخبى دة كلو فين بس

زياد / انتى باة الى طلعتى العفريت

و زياد و اية بيضحكو و زياد بيحضنها اوى

فى بيت كريم

كريم / منة هتفضلى كدة يعنى

منة / عوزنى اعمل اية

كريم. / باة البية راح يتصرمح مع اصحابو وانتى كانو عيالك بين الحياء والموت وبتقولى اعمل اية

و منة دموعها بتنزل

منة / كريم خلاص انا مش عوزة اتكلم تعبانة

كريم /ماشي  يا منة ها الولاد عملين اية دلوقتى

منة / احسن كتير وكمان الدكتورة شرين هتيجى كمان نص ساعة  علشان تتطمن عليهم

كريم / شرين

منة / اة الدكتورة الى كانت فى الطواري امبارح الحمد لله انها كانت موجودة هى انسانة محترمة اوى

كريم / فعلاا ادخلى انتى اتطمنى على الولاد ومتشغليش بالك  انا لما البية يجى ليا تصرف تانى

منة / كريم ارجوك متعملش حاجة

كريم / يعنى اية معملش حاجة منة استسلامك دة مش عجبنى

منة / انا هروح اشوف الولاد

ومنة بتدخل لاولادهاا وبتحاول تكتم عيطها

ضحي هى و انس فى الفيلاا

ضحي / انس ليلي محتجالك وكمان زى ما انت شايف رودى كويسة  وكلنا معاها

و انس بيحط ايدو على دماغو وبيفركهاا بارهاق

انس / انا لازم اكون مع بنتى

ضحي / بس بنتك التانية محتجالك اكتر وانا مع رودي  متقلقش علينا

و انس بيمسك ايد ضحي

انس / ربنا يخليكى ليا يا  ضحي

ضحي / يلاا هتتاخر طيرتك كمان ساعة

انس / خلينى اشوف رودى قبل ما اروح

و انس بيطلع لرودى الاوضة وبيشفهاا بترسم و انس بيقرب منها

رودى / باباا انا شوف دة بيتناا

و انس بيمسك اديها وبيبوس كف اديهاا

انس / حببتى جميل اوى ياروحى هتطلعى رسامة شطرة

رودى / لا هطلع مهندسة زى مامى

انس / واحلا مهندسة كمان

ورودى بتضحك و انس بيحضنها

انس /حببتى انا هغيب عنك كام يوم

و رودى بتتعلق فى رقبتو

رودى / لاا بابى لاااا

و انس بيبص لضحي بحزن

ضحي / رودى حببتى باباا عندو شغل مهم جدا وكمان انا وانتى هنفكر لحد ما يرجع هيجبلنا اية وهو جااى مش كدة

رودى / لاااا لااا بابا مش هيسبنى لااا بابى

و انس بيحضنهاا ودموعو بتنزل

ضحي / رودى حببتى انتى شوفى بابا زعل ازااى عوزة بابا يقول عليكى انك مش بتسمعى الكلام

انس / حببتى وحياتك ما هتاخر عليكى ابدا

رودى / وعد

انس / وعد

ضحي / انس هتتاخر مش لازم تفوت معاد الطيارة

و انس بيبص لضحي بحب

امير فى مخيم هو و اصحابه بيغنو وبيضحكو اوى

مرنا/ ياة والله الشلة كملت لما انت رجعت تانى

امير / دى روحى هى الى رجعتلى

والكل بيضحك

مرنا / سمعت انك عندك والدين مش كدة

سعد / يعنى والله انا مستغرب واحد متجوز وعندو ولاد اية الى مخلية يجى مع الشلة الفسادة دى لحد هنا

و امير بيبص لسعد وبيحس بنغزة فى صدرو

مرنا / وانت مالك مش يمكن زهق وحابب يغير يعنى

ومرنا بتقرب من امير وبتلمس طرف قميصو بدلع و امير بيبصلها اوى

محمد فى البلكونة  بيتكلم فى التلفون

محمد / يعنى انتو وصلتو للمخازن بتعتهم

محمد / ماشى انا جااى لازم اكون موجود

وكنزة وقفة ورها و  محمد بيشفها

محمد / سلام دلوقتى

محمد / حببتى انتى لسة صحية لية

كنزة / رايح فين

محمد / مفيش بس هو انا علشان انتى روحى ناامى

كنزة / متحولش تخبى عنى انت عارف انك مبتعرفش تكدب

محمد / كنزة الشرطة عرفت مين الى عمل فياا كدة وعرفو كمان المخازن الى بيخزنو فيها الزفت بتعهم

كنزة / واحنا ملنا

محمد / يعنى اية احنا ملناا

كنزة / محمد انا معنديش غيرك انت وبنتى لو حصلك حااجة

وكنزة دمعها بتنزل

محمد / حببتى انتى لية

كنزة /  متحاولش تضحك عليا بكلمتين وخلاص

محمد /  ممكن متعيطيش وتهدى شوية

كنزة / لا مش ههدى لو خرجت من هناا يا محمد انا كمان هاخد بنتى  وهخرج ومش رجعة تانى مدام احنا مش فى حسباتك

محمد / كنزة انا مبحبش الطريقة دى فى الكلام

كنزة / وانا مش هستحمل لما يجبولى خبر وفاتك

و محمد بيقرب منها وبيحضنهاا اوى

كنزة / محمد ارجووك الحاجات دى بتاعت الشرطة انت عملت الى عليك وزيادة وكفاية الى حصلك علشان هم اهملو فى حميتك

محمد / دة قضاء الله

كنزة / ونعمة بالله بس انت جوزى ومن حقى انى اخاف عليك

محمد / خلاص اهدى لو سمحتى بلاش عياط

و محمد بيمسح دموعها بحنية

محمد / انا مش هروح

كنزة / مش بتكدب عليا مش كدة

محمد / وانا من امتى كدبت عليكى

وبيبسها من بين خصلات شعرها بحنية

شرين بتتطمن على خالد وريم اولاد منة

شرين / الحمد لله حالتهم مستقرة بس لازم كل نصف ساعة تشوفى حرارتهم

وباب الاوضة بيخبط وبيدخل كريم

كريم / اهلا يا دكتورة شرين

شرين / حمدالله على سلامة الاولاد

كريم / تعبناكى معانا

شرين / لا ابدا دة واجب علياا وكمان المدام عملت مجهود تنحسد علية

منة / المهم انهم يكونو بخير مش عوزة اى حاجة غير كدة

شرين / ربنا يحميهم انا لازم امشى بعد ازنكو بس لو فى جديد كلمينى

منة / شكرا

كريم / خلينى اوصلك بالعربية الوقت اتاخر

شرين / شكرا هطلب تاكسى ولادك محتجين وجودك جمبهم

و كريم بيضحك  وشرين بتبصلو بغضب والباب بيرن و كريم بيخرج بيفتح الباب و امير بيدخل مندفع بسرعة على الاولاد

امير / خالد ريم انتى ازااى متقوليش على حالتهم

منة / يعنى حضرتك مهتم اوى

امير / منة متستفزنيش يعنى اية انا اب مش مسؤال

منة / والله هو دة الى انا شيفاة قدمي  اب مراهق مش مسؤال

كريم / دكتورة شرين خلينا نخرج لان الوصلة دى هتفضل لبكرة عادى

شرين / هو

و كريم بيضحك وبيخرج من الاوضة هو وشرين

كريم / منة بتكون اختى الصغيرة و امير جوزهاا

شرين / انا كنت

وشرين بتبتسم اوى و كريم بيضحك عليهاا

امير / انا مش فاهم خبيتى عنى لية

منة / انت مش كنت عاوز تكون مع اصحابك انا اديتك الفرصة وبس

و امير فجاة بيهجم عليهاا وبيبسهاا من شفايفهاا بقوة

فى المانيا انس بيوصل المستشفى وبيشوف ليلي على السرير المتحرك وكانت هتدخل العمليات

انس / ليلي

و انس بيروح عليها بسرعة

ليلي / كنت خايفة اموت قبل ما اشوفك

انس / موت اية بس انتى هتعملى العملية وهتنجح وهتتحسنى  علشان انتى لسة ماختيش العقاب بتاعك على الى عملتية فياا

ليلي / كان نفسى اشوف باباا لية هو مش عاوز يسامحنى

انس / مين قالك بس انو مش عاوز يسمحك هو فعلا كلمنى
وجاى على المانيا بس ملحقش يحجز على نفس الطيارة

ليلي / انت كداب

و انس بيضحك وبيبسها من جبنها

عادل / انس لازم نروح

ليلي / انا خايفة

انس / امال انا سايب الحمار دة معاكى هناا لية خوف اية بس

عادل / الحمد لله انهم مبيفهموش عربى

و عادل بيظبط البلطو بتاعو بفخر وبيبص للممرضات الى حولية  وبيخدو ليلي على  العملياات و انس قلقان اوى عليهاا وبيطلع الموبيل بيتصل بضحي

انس / ضحي ليلي دخلت  العمليات

ضحي / انا متاكدة انها هتكون بخير بس انت لازم تكون قوى

انس / متتخيليش انا محتاجك دلوقتى قد اية

و ضحي بسكت

انس / ضحي انا بحبك

ضحي / وانا كمان

       بعد شهر

انس واقف قدم  العناية و عادل بيخرجلو

انس /  مفيش اخبار جديدة

عادل / ياعم العينات الاخيرة بتقول ان مفيش اى اثر من السرطان

انس / الحمد لله يعنى مفيش اى خطر عليهاا

عادل / يعنى مش بالظبط كدة بس هى لازم تفضل تحت العناية اسبوعين كمان

انس / مش مهم خليناا نستني مش مهم المهم انها تكون بخير

و موبيل انس بيرن وبتكون ضحي

عادل / ضحي دى خلينى اكلمها والله وحشانى مووت

انس / عادل انت اية مبتحرمش

عادل / خلاص بهزر معاك

انس / خليك مع ليلي متبعدش عنهاا انت فاهم

عادل / لية محسسنى ان انا بشتغل عندك بالاجرة على فكرة الى جوة  دى تكون بنت خالى بردو

و انس بيتصل بضحي وبيبص لعادل بغضب

ضحي / حبيبى ليلي عملة اية دلوقتى

انس / الحمد لله فى تحسن بس لازم تفضل تحت العناية فترة

ضحي / رودى عوزة تكلمك

رودى / لااا

ورودى بتمشى وبتسيب ضحي

ضحي / حبيبى معلش هى رودى بتلعب مع حنان

انس / هى لسة زعلانة منى مش كدة

ضحي / لاا انت عارفها هى عنيدة شوية طلعالك هنعمل اية بس انت  خلى بالك من نفسك

انس / وانتى كمان

و انس بيقفل التلفون مع ضحي وبيتنهد اوى بحزن
و بيروح لعادل وبيشوف عادل بيتكلم فى التلفون

عادل / رودى اة هو جمبى انا مش عارف ابوكى دة اية بس اوعدك ان اول ما اشوفو

و عادل بيلف وبيشوف انس واقف وره

عيسى / رودى هكلمك بعدين فى مريض منتظرنى

و انس بيقرب على عادل

انس / انت باة الى بتوقع بينى وبين بينتى

عادل / اعملك اية ما طول ما انت هناا عملى ارهاب ومش عارف اشوف شغلى ولازق هنا ٢٤ ساعة عاوز اتنفس

و انس بيرفع قبضة ايدو وبيضغط عليها بقوة

عادل / انس اهدى احنا فى المشفى

انس / هقتلك يا عادل

عادل / لو قتلتنى مين هيهتم بليلي بس اهدى بس بلاش عصبية

ليست هناك تعليقات