إبحث عن موضوع

حبك اقتحم حياتي🌸الحلقه 87🌸

الحلقة    87

فى المستشفى

عادل  خلال ٢٤ ساعة مع ليلي بين الاجهزة و امير واقف قدم  الاوضة و موبيل امير بيرن

امير / حببتى عملة اية والاولاد

منة / احنا بخير يا حبيبى طمنى على ليلي

امير / حالتها زى ما هى للاسف حالتها متاخرة اوى يا منة

منة / حبيبى ان شاء الله خير انا عندى احساس ان ربنا هيلطف بيها

امير / يارب

منة / مقدرتش توصل لانس

امير /لااا لو خلال الساعتين دول مظهرش هبلغ الشرطة وكمان نادر بيدور فى المستشفيات خايفين يكون اتهور وعمل حادثة

منة / بعد الشر لية بتقول كدة

امير / انا خلاص قلبى مبقاش يستحمل كل دة

منة / حبيبى خلينا نتصل بضحي

امير / مستحيل

منة / طيب خلينى اجى واكون جمبك

امير / يا حببتى هتيجى هناا تعملى اية

منة / خلينى جمبك

امير / انا كويس يا حببتى انتى خليكى مع الاولاد متقلقيش لو فى  اى حاجة جديدة هكلمك

و امير بيقفل التلفون مع منة و عادل بيخرج من الاوضة

امير / عادل طمنى

عادل/ للاسف جسمهاا مش قابل الادوية ابدا

امير / يعنى اية هنسيب ليلي تروح مننا

عادل / انا هبدا معاهاا نوع علاج جديد النهاردة وادعى انت بس

امير / خلينا نتصل بعمى خليل

عادل / انا فعلا اتصلت بخالى بس عرفت انو مسافر وهيرجع
يوم الخميس

و امير بيحط ايدو على دماغو ومش عارف يعمل اية ويتصرف ازااى و عادل بيطبطب على كتفو

عادل / انس مظهرش

امير/ لا يا عادل لاا

فى فيلا ضحي

انس خلال ٢٤ ساعة وهو فى شبة غيبوبة بسبب حرارتة

علي/ انا مش فاهم احنا لية متطرين انو يفضل هناا

ضحي / علي دة مريض ولجا ليناا

علي / بتقصدى لجا ليكى انتى

ضحي / علي

ليا / علي حبيبى ممكن تيجى معاياا ثوانى

علي / ضحي انا مش طفل صغيير يعنى هيخاف الى بتعملية دة غلط انتى لو نسيتى الى حصلك بسببو انا باة مش هقدر انساا لو نسيتى ابوة عمل اية فيناا انا مش قادر انساا ضحي دم امى وتيم فى رقبتو  انتى فاهمة

و ضحي بتبص لعلي اوى والدموع ملين عنيهو بتروح على علي وبتحضنو اوى وبتدفن عيونها فى حضنو و علي بيضمها

علي / ضحي انا مقدرش اشوف دمعة وحدة تنزل من عيونك تانى

ضحي / مبقاش ينفع خلاص انا و انس فى بينا كسوور مستحيل   تتصلح ابدا

و علي بيسبها وبيخرج الجنينة وليا بتخرج وره بسرعة

ليا / انت كدة ارتحت يعنى

علي/ ليا انا مش ناقص كلام ماشى

ليا / يعنى حضرتك الى تتكلم وانت الى تقرر والكل يقول حاضر لسموك  مش كدة

و علي بيتنهد وبيلف وشو فى الاتجاة التانى

ليا / لو شفت عيون ضحي وهى سهرانة طول الليل جمبو
كانت خايفة عنيها تخدعهاا وتنام كانت اول ما تحس ان خلاص عيونها بتخدهاا كانت بتجرى بسرعة وتحط دمغها تحت المياة البردة وبترجع تانى بسرعة حرام يا علي

علي /انتى الظاهر اتجننتى انتى كمان اية الكل خلاص نسيتو كل  الى حصل وانتى كنتى معانا خطوة بخطوة وكنتى شايفة قد اية  ضحي كانت بتتالم

ليا / انا عرفة بس

علي / مفيش بس ابدا دة مكفهوش الى عملو فيهاا لاا بعتلها عادل  يضحك عليهاا ويخدعها

ليا / لو على الموضوع دة انا من زمان وحاسة ان وجود عادل
فى حياة ضحي مش طبيعى ابدا من اليوم الى عرفت فية ان ضحي و عادل كل واحد بينام فى اوضة منفصلة وان عادل طول ال ٧ سنين دول ملمسش شعرة وحدة منهاا كنت حاسة ان دة مش طبيعى وان فى حاجة غلط

و علي بيبص لليا اوى بصدمة

ليا / انت بس الى كنت عاوز تصدق كدبة ان ضحي خلاص استقرت  فى حيتهاا

علي / ليا روحى دلوقتى انا مش عاوز اسمع حاجة تانى

و ضحي بتطلع على اوضتها  وبتدخل وبتشوف انس بيحاول يقف  على رجلو ومش قادر وبيتالم

ضحي / حمدالله على السلامة

و انس بيرفع عيونو وبيبصلها اوى

انس / انا فين وانتى

ضحي / انت فى اوضتي  جيت وانا مش موجودة وطلعت 
ونمت وكنت تعبان

و انس بيمسك دماغو بالم

ضحي / لو حاسس انك بخير ياريت تروح من هناا

و انس بيبص لضحي و  بيكلم نفسو

انس / لية القسوة الى فى عيونك دى بس مهماا عملتى هتفضلى  روحى وحببتى وعمرى

ضحي/ لازم تروح مستشفى لانك لسة تعبان

انس / مستشفى

و انس بيتفزع

انس / ليلي

و بيخرج بيسرعة وبيحاول يسيطر على مشيتو علشان ميقعش على الارض وبيخرج من الفيلاا و ضحي بتبص علية من البلكونة

ضحي / ليلي

و انس بيوصل المستشفى و امير بيشوف انس

امير/ انس انت بخير

انس / فين ليلي

و امير بيشاور لانس على الاوضة و انس بيروح على الاوضة
وبيبص عليهاا من ازاز الاوضة وبيتالم من منظر الاجهزة حوليهاا وملامحها الشاحبة وكانها فى الساعة دى كبرت ٢٠ سنة على عمرهاا

انس / الدكتور قال اية

و عادل من وره

عادل / هتكون بخيير متقلقش

و انس بيسمع صوت عادل واقف وره و  بيضغط على قبضة ايدو بقوة وبيضغط على اسنانو وفجاة انس بيلف وره وبيضرب عادل بالبكس بقوة وامير بيبعد انس بسرعة عن عادل

انس / انت لسة عايش

و عادل ماسك مكان الضربة

عادل / كفاية باة كفااية انا خليتك تطلع غضب السنين عليهاا انا و مستحملك علشان عارف الى انت فية

و انس بيحاول يفك قبضة ايدو من ايد امير

امير/ انس ارجوك احنا فى المستشفى

عادل / لو انت بتحبهاا اوى كدة كنت طلقتها لية كنت اتمسكت  بيها لاخر نفس فى جسمك انت اختصرت وقلت اطلقهاا واخليها تحت ايدى بردو

انس / اخرس

و عادل  فجاة بيضرب انس بالبكس وامير بيبعدهم عن بعض  هم الاننين بسرعة و انس بيحسس على خدو مكان البكس الى اخدو من عادل

انس /  لسة ايدك طرية زى زماان

عادل / وانت لسة زى ما انت غبى ومغروور وايدك تقيلة
هو انت لسة بتلعب ملاكمة

انس / لا بطلتهاا من زمان يعنى بقضيهاا رياضة خفيفى كدة

عادل / طول عمرك كدة غبى فى ضربك كنت هتطيرلى عينى

و امير واقف وبيبصلهم بزهوول 😳

امير / انتو مجنين ولا اية

انس / ولو مش حابب اطير عينك التانية طلقهاا يا عادل

و عادل بيظبط هدومه وشعرو

عادل / اية رايك منخليهاا تختار هى

انس / تختار ميين يا ابن ال

عادل / ايية ابن اية احنا فى المستشفى

انس / قسما بالله يا عادل لو مطلقتش ضحي النهاردة لكون قتلك بايدى

عادل / خلينى ادخل اشوف الغلبانة الى جوة دى

و انس واقف قدم  الباب و عادل بيحاول يبعد عنو وبيلف وره  ضهر انس بخوف و عادل بيدخل الاوضة ليلي بسرعة

محمد فى اوضة المستشفى ومعاة كنزة و  اية و  زيادو
و اية بتحكى لمحمد كل الى حصل

كنزة / حاسة انك مستغربتش على فكرة

و محمد بيبصلهم

اية/ انت كنت عارف

محمد / انا الى قلت لانس ان رودى بنتو عايشة وحاول معاها كتير حتى سافرلهاا بس كانت ضحي حالتهاا النفسية
بتتدهور اكتر واكتر وكرر انو ينفزلها كل الى هى عوزاة وطلقهاا فعلا واتفق مع عادل ابن عمتو انو يحرسها ويكون زى ضلهاا بس انو يتجوزها دى الى مكنتش فى الحسبان ابدا

زياد / دة انا الى كنت بقول انك عاقل

محمد / لانى متاكد ان ضحي قبل انس مكنتش عايشة وبعدو مكنتش عايشة

كنزة / حبيبى الحساس بموت فيك انت

محمد / احم احم

وكنزة بتتكسف من زياد

فى الليل انس متحركش من قدم اوضة  ليلي وبيخرج عادل ومعاة  دكتور  و انس بيبص لعادل بخوف انو يقول خبر وحش

عادل / نبضها رجع طبيعى يعنى العلاج بدا يتفاعل مع المرض

انس / يعنى ليلي هتكون بخيير

عادل / دى باة مش بادينا

انس / يعنى اية مش فى اديكو امال بايد ميين

عادل / انس اهدى انت شيفنا معانا عصاية سحرية

و انس مخنوق اوى و عادل بيعتذر للدكتور الى معااة وبيمشى و عادل  بيقرب من انس

عادل / انت كويس

انس / ملكش دعوة بياا غور من هناا

عادل / يباة انت كويس

و عادل بيمشى وبيسيب انس و اية و زياد بيرجعو الفيلاا

اية / ضحي عملة اية

ضحي / والله مش عرفة حاسة انى فى فلم خيالى

و اية بتطبطب على ايد ضحي و زياد بينسحب

زياد / اية هطلع اجيب مالك علشان نروح بيتناا كفاية كدة
وكمان محمد هيخرج بكرة

ضحي / محمد هيخرج بكرة الدكتور هو الى قال كدة

اية / اة يا حببتى بس طبعا بعد الح علي  الدكتور انو يخرج

و ضحي بتفكر و اية بتطبطب على اديها بحنية

انس قدم  اوضة  ليلي و عادل بيروح عليه

عادل / انس انت تعبان لازم تاخد الادوية دى

انس / ابعد عنى يا عادل

عادل / خلاص انت حر لو ماختش الادوية مش هخليك تدخل تتطمن  على ليلي

انس / ولا انت ولا المستشفى تمنعنى انى اعمل حاجة انا عوزهاا

و انس جسمو بيترعش و عادل بيحاول يقرب ايدو من انس
علشان يشوف حررتو  و انس بيضرب ايد عادل بقوة

عادل / انس مش وقت عناد ابدا انت ت

ولسة عادل هيكمل كلامو و انس بيقع وبيغماا علية و عادل
بيلحقو بسرعة

عادل / انس انس فتح عنيك انس

ضحي طول النهار فى اوضتها ومخرجتش منها ابدا ورودى بتدخل لضحي  وعيونها على الارض

رودى / مامى اسفة

و ضحي مبتردش عليهاا ورودى بتعيط وبتجرى على ضحي وبتحضنها و ضحي بتحضنهاا اوى

رودى / اسفة ماامى

و ضحي بتمسحلهاا دموعها وبتبص فى عيونها بتتخيل عيون انس

ضحي / حببتى احنا لازم نسافر من هناا مش لازم نفضل هناا اكتر من كدة

رودى / وباابى

ضحي / بابى عندو شغل وهيحصلنا

رودى / وبابى انس

و ضحي بتتخض وبتبص لرودى

رودى / مامى انا كبيرة انا سمعتكو وعرفت ان بابا انس هو بابا

و ضحي مش عرفة تقولهاا اية و ضحي بتقرب منها وبتمسك اديها

ضحي / حببتى انا مش عرفة اقولك اية انتى لسة صغيرة انى اشرحلك

رودى / مامى انا كبيرة اووووف

ورودى بتمشى وبتسبهاا و ضحي بتبص على عصبية رودى وهى بتتافاف قدمها وبتمشى

ضحي / يا رب

بيوصل محمد من المستشفى و  ضحي بتنزل لاستقبالو

كنزة / لازم ترتاح

محمد / لا انا مرتاح هناا مش عاوز اتحبس فى الاوضة

اية. / حمدالله على السلامة يا حبيبى

و محمد بيشوف ضحي نزلة من على السلم وعيونها على محمد

ضحي / انت كنت تعرف كل حاجة مش كدة

محمد. / انتى الى قررتى تنسى كل حاجة

ضحي / محمد متلعبش معايا لعبة القط والفار

و محمد بيبصلها برفع حاجب

ضحي / لية يا محمد لية انا اختك ازاى تعمل كدة فياا تروح تقولو

محمد / اخيرا افتكرتى انى اخوكى وانتى عوزانى ازااى احرم  اب من بنتو  يوم ما كان  عندك فى المستشفى وخرج من اوضتك كان منهار ابوة اتسجن ضهرو الى كان بيتسند علية اتزلزل  قدم عنية وانتى جاية تكملى علية وتخدى اخر نفس جواة وتمشى

كنزة / ضحي اهدى محمد مينفعش ينفعل كدة

و ضحي بتبص على محمد وبتشوفو منفعل اوى و اية بتروح على ضحي وبتخدها بعيد

اية / خلاص اهدى يا حببتى مبقاش ينفع الندم

ضحي / انا خلاص اطمنت على محمد انا هسافر امريكا

اية / هتسفرى تانى

و محمد بيسمع ضحي وهى بتتكلم مع اية انها هتسافر

كنزة/ حبيبى حنان زمنها صحيت اية رايك تطلع تفاجاها

و محمد بيبعد كنزة عنو وبيقف بيروح على ضحي

محمد / مفيش سفر تاانى يا ضحي

ضحي / انا كبيرة كفاية انى اقرر لوحدى

و محمد بيبصلها بصدمة

محمد / يعنى بتقوليلى ان انا مبقاش ليا لازمة مش كدة

اية / محمد ضحي هى

و محمد بيرفعلها ايدو بمعنى اسكتى

ضحي / مقصدش كدة

و علي بيدخل الفيلاا ومعاة ليا

محمد / ضحي لو هربتى تانى اعتبرى ان انا ميت بالنسبة ليكى

ضحي / بعدالشر عنك

محمد / على اساس ان انا فارق معاكى اموت او اعيش

ضحي بدموع / محمد ارجووك

محمد بصرخة / اييية يا ضحي ارجووك اية

و محمد بيحس بدوخة وبيمسك دماغو و ضحي بتسندو بسرعة

ضحي / خلاص اهدى الله يخليك انت تعبان بلاش نتكلم دلوقتى

محمد / لاا هنتكلم لان انتى ظلمتى كتيير وانا مربتكيش على كدة ابدا

ضحي / انا ظلمتو انا طول عمرى مظلومة

محمد / انتى الى حطيتى نفسك فى ديرة المظلومة كان ممكن تغفرى تسمحى وسعتها مكنتيش انتى وبنتك فى الدائرة دى

ضحي / طيب ماشى اهدى شوية متتعصبش

و محمد مبيقدرش يقف وبيقاعد  على اقرب كرسى و كنزة دموعها بتنزل خوفا علية و ضحي بتقرب منو وبتنزل على ركبهاا قدمه

ضحي / محمد وجودى هناا بيوجعنى اوى مش قدرة ورحمة ماما انا مش قدرة استحمل اكتر من كدة

محمد / انا اكتر حد شاهد قد اية انس اتالم فى بعدك عنو انتى وبنتو انتى مفكرتيش هو كان حاسس باية كان قلبو بيكسر فى اليوم ١٠٠ مرة

و ضحي بتعيط و محمد دموعو بتنزل

محمد / انا كل الى بتمناة انى اشوفك مبسوطة وسعيدة

علي / عمرها ما هتكون سعيدة معااة وهى عايشة مع ابن  قاتل امها واخوها

محمد / علي طول السنين دى كلها قد اية شفت ضحكة ضحي من قلبها

و علي بيبص لضحي

محمد / متاكد ولا مرة

علي/ انت كدة بتغلط يا محمد

ليست هناك تعليقات