إبحث عن موضوع

حبك اقتحم حياتي🌸الحلقه 52🌸

الحلقة   52

على بيروح على عربية انس و انس و ضحى بيبصو لبعض من غير كلام

و انس بيروح على العربية و ضحى بتروح على على فى العربية

ضحى / على احنا عرفيين الظروف الى احنا كنا فيهاا يعنى لو النتيجة  فيهاا حاجة بلاش تزعل ماشى

على / انا متوقع اى حااجة

ضحى / انس هكلمك

و انس بيهز راسو بنعم وبيمشى و ضحى مديقة اوى علشان انس و بتشوف عربية بتتحرك وره انس  و بتتصل بصالح بسرعة

ضحى / استاذ صالح فى عربية حاسة انهاا بتراقب على هى

صالح / انا الى حطتهاا وره وانتى كمان فى حراسة عليكى اكيد  مش هسبكو كدة

ضحى / يعنى معنى كدة ان فى خطر على على

صالح / لا متقلقيش

ضحى / فى اخبار عن تيم

و صالح بيسكت

و ضحى مديقة اوى وبتقفل التلفون مع صالح وبتطلع الشقة ومديقة اوى  وبتدخل اوضة  والدتهاا ودموعهاا بتنزل و جرز الباب بيرن وبتمسح دموعهاا وبتروح تفتح الباب

ضحى / نعم حضرتك مين

و ضحى بتبص للشخص الى واقف قدمها ومش بيتكلم وبيبص لضحى اوى و ضحى بتبصلو اوى

ضحى / تيم

انس و على  بيوصلو الجامعة و انس بيشوف ميادة  وقفة  قدم  الجامعة

على / خلاص انس روح انت انا هرجع بتاكسى

انس / لا خلينى انا ارجعك لحد البيت بدل ما اختك تقطعنى فى كياس

و على بيبص لميادة اوى و انس بيبص على و ميادة 
انس / مين دى

على / هى ميين

و انس بيضحك
انس / خلاص اوكى انا هروح اتاكدت انك هتكون فى امان

و انس بيمشى بالعربية و على بيروح لميادة بسرعة
ميادة / انت كويس

على / وحشتينى

و ميادة بتكثف وبتبص للارض
ميادة / عرفت من محمود انك تعبان فمقدرتش انى

على / كنت خايف مشفكيش

و ميادة بترتبك اوى

ميادة / النتيجة بتعتك ظهرت بس رفضو انى اخدهاا
قالو ان لازم بنفسك

على / وانتى عملتى اية

ميادة / الحمد لله جيد جدا

على / مبرووك

ميادة / خلينا نتطمن عليك انت كمان

على / انا مش متفائل اوى

ميادة / متقلقش خلينا ندخل

و انس بيروح الفيلاا وبيعرف ان والدو خرج من الفيلاا

انس / دادة كريمة ازااى يعنى خرج

كريمة / يا ابنى هو كان متعصب ورفض انو حتى يسمعنى

و انس بيحاول يتصل والدو بس الموبيل مغلق ومدايق اوى وموبيل انس بيرن

انس/ الو امير

امير / انس بركلى انا نجحت فى التصفيات الاخيرة قلت  لازم انت اول حد يعرف

و انس بيتنهد اوى بديق
امير / انس فى حاجة انت كويس انس

انس / مفيش حاجة بس مدايق شوية

امير / بابا كويس مش كدة

انس / اة اة كويس انت متقلقش نفسك وخلى بالك من نفسك وكلمنى على طول علشان اطمن عليك

امير / حاضر كل ما تجيلى الفرصة هكلمك انت عارف ممنوع المكالمات

و انس بيسمع عربية والدو بتدخل الفيلاا
انس / امير خلى بالك من نفسك

و انس بينهى المكالمة مع امير و بينزل بسرعة من اوضته وبيشوف  والدو داخل الفيلااا

انس / بابااا

و عبد الرحمن بيبصلو ومبيتكلمش معاة وبيطلع على اوضته

كريمة / باين علية مدايق تحب يا حبيبى اجهزلك الغداء

و انس بياخد الجاكيد بتاعو
انس / انا عندى شغل فى المكتب

و انس بيخرج من الفيلاا وبير كب عربيتو

ضحى فى اوضة  والدتهاا ومعاها تيم
ضحى / دى اوضة  ماماا

وتيم بيبص للاوضة

تيم/ ممكن تسبينى لوحدى لو سمحتى

و ضحى بتخرج  ومتوترة اوى و  بتتصل  بعلى و موبيلو مغلق وبتتصل بانس و انس بيسوق العربية بسرعة ومتعصب اوى وكان هيعمل حادثة  لكن قدر يسيطر على العربية وبيقف بالعربية بسرعة وبياخد نفسو وبيشوف اسم ضحى بيرن علية وبيرد عليهاا

ضحى / انس تيم هناا

انس/ اية بتقولى اية تيم انتى فيين يا ضحى

ضحى / انا فى البيت

انس / انتى كويسة

ضحى / انس انا كويسة بس تعال بسرعة اناا مش عرفة اعمل اية

انس/ انا قريب منك ثوانى واكون عندك

و انس بيسوق العربية بسرعة

اية كانت الممرضة بتمشيهاا شوية وبتشوف زياد  واقف بيبص عليهاا من بعيد و زياد بيحس ان اية شفتو بيستخبى بسرعة

محمد بيروح على اية
محمد / اية تعبتى حاسة بحاجة

اية / لا انا كويسة بس حبة اتمشى لوحدى شوية

الممرضة/ بس انتى اتمشيتى كفاية بلاش تتعبى

اية / انا كويسة

محمد / ماشى يا حببتى خلينى انا اسعدك يلاا

اية / لاا انا همشى لوحدى

و محمد بيبصلهاا
اية / هكون بخيير متقلقش

و محمد بيهز راسو بنعم و اية بتتمشى وبتروح فى اتجاة زياد و محمد بيدخل اوضة اية

زياد/ اسف

اية بتبص وره وبتشوف زياد والدموع فى عيونو
اية / لو ضميرك

زياد / مكتوب علياا اشيل زمب الدنيا كلهاا فوق ضهرى

اية / كنت بتحبهاا

زياد / انا وسمر كنا متفقين مش حب بس متفقيين كان تفكرناا واحد وقررنا نتجوز يوسف لما عرف ان انا وسمر هنتجوز كان رد فعلو عنيف جدا وعرفت انو بيحب سمر

حاولت اتكلم معاة بس للاسف كان رافض اى كلام قررت انى هتكلم مع سمر وهشرحلها الى حصل بس كنت اتاخرت اتصل بيا يوسف وهو بيصرخ ورحتلو شقة سمر بعد كدة انتى عرفتى كل حاجة

اية / كان لازم يدفع التمن

زياد / اخويا الصغير مقدرتش انا عرف انى غلط لما اتحملت غلطو واتحاسبت على جريمة معملتهااش كان بس يوسف مكنش هيقدر يتحمل يوم واحد من الى اتحملتو مكنش هيستحمل

اية / متستنش انى اسمحك ابدا

و زياد بيطلع ورقة اية

زياد / دى ورقة طلقك من يوسف انا خليتو يمضى عليهاا بنفسو بس  عندى رجااء منك

اية / انى متكلمش مش كدة

زياد / مش علشانو ولا علشانى علشان ابنك لما يكبر هتقوليلو اية تقدرى تشوفى نظرة الانكسار ازااى فى عيونو

و اية دموعهاا بتنزل و زياد بيمشى

انس بيخبط على باب شقة ضحى
انس / ضحى

ضحى / هو فى اوضة  ماماا انا قلتلو على كل حااجة

وبيدخل على البيت
على / بركولى نجحت بس مقبول

ضحى و انس بيبصولو اوى

على / المهم انى اتخرجت دى اهم حاجة

ضحى / على تيم هناا

على / تيم

وبيخرج تيم من الاوضة  وباين على عيونو انو كان بيعيط  وتيم بيبص لضحى و على

تيم /  اسف على الازعاج

ومفيش حد بيتكلم وبيبصو لبعض

تيم /    انا لازم اروح من هناا

و على بيقف قدمه
على / هتروح فيين   مكانك هناا معاناا

تيم / بس وجودى خطر عليكو خلينى اروح احسن

ضحى / مش هنشوفك تانى

تيم / اكيد هشفكو تانى مبقاش ينفع ابعد تانى

وبيدخل صالح من الباب بسرعة وبخوف وتوتر

صالح / تيم

و تيم بيبص لصالح
ضحى / دة الاستاذ صالح صديق بابا الله يرحمو وهو الى بيساعدنا اننا نرجعك ليناا

تيم / صدقونى وجودى هناا خطر عليكو وخصوصا بعد ما هربت منهم

صالح / يباة وجودك معانا هو الحماية ليك وانتو كمان لازم ترجعو الفيلاا

ضحى/ هنفضل عايشين فى خوف على طول

انس / ضحى هو عندو حق وجودكو هنا خطر عليكو انتو كمان

ضحى / بس انا

انس / ضحى بلاش عناد لحد بس لما كل حاجة تتحسن

ضحى / مفتكرش ان حاجة ممكن تتحسن

صالح / لازم نروح من هنا

صالح / انس انت هتاخد ضحى وتروحو من الطريق الجديد  وانت يا تيم هتروح معايا انت و على

و انس بيقرب من ضحى وبيمسك اديهاا اوى و ضحى باين عليها الخوف

فى الليل

تيم قاعد فى اوضته و ضحى وقفة قدم  الاوضة   ومترددة انها  تدخل  وبتمشى بتروح على اوضة  على

ضحى / لسة صاحى

على / تعالى شوفى المزرعة مساحتهاا مهولة جدا

ضحى بتبص على الاب توب وبتشوف المزرعة الى والدها كتبها باسم  على

ضحى/ فعلا جميلة اوى

على / شوفى الجزء دة انا ناوى اغيرو كلو هعمل فية تجربة فريدة من نوعها

ضحى / انت مرتب كل حاجة

على/ اكيد مش هسيبك لوحدك هتيجى معايا طبعاا

ضحى / تصبح على خير اخت الادوية بتعتك

على / اة اختهاا انتى كويسة

و ضحى بتهز رسها بنعم وبتخرج  وبتشوف تيم خارج من اوضته

ضحى/ انت محتاج حاجة

تيم / شكرا

ضحى / انا فى اوضتى  لو احتجت حااجة

وتيم بينزل على تحت و ضحى بتروح اوضتها وبتمسك الموبيل  وبتتنهد اوى وبتتصل بانس

ضحى / يعنى لو انا متصلتش بيك مكنتش اتصلت انت يعنى

انس / اكيد لو احتجتينى هكون قدمك على طول

ضحى / انا محتجااك طول الوقت

انس / انتى كويسة

ضحى / بلاش اديقك تصبح على خيير

انس / ضحى انتى مش هتعرفى تنامى غير لما تتكلمى قوليلى فى اية

ضحى / قولتلك مفيش حاجة تصبح على خيير

و ضحى بتقفل التلفون وبتعيط

انس/ الووو ضحى الووو

و انس بيكرر المكالمة تانى ومش بترد وبيتعصب اوى

ليست هناك تعليقات