إبحث عن موضوع

حبك اقتحم حياتي🌸الحلقه 51🌸

الحلقة 51

سالى بتتصل بطارق من تلفون مكتب المدير
سالى / طاارق انا محتجالك ارجووك

طارق / سالى انتى بخيير سالى اتكلمى

سالى / لااا انا مش قدرة اعيش هناا اكتر من كدة انا محتجاك ارجووك محتاجة وجودك جمبى ارجووك عوزة حتى اشوفك بس

طارق / سالى حببتى اهدى انا انا فى فرنساا وهنزل على اول طيارة

و سالى  بتقفل التلفون وبتمسح دموعهاا المزيفة وبتخرج من مكتب المدير وعلى خدهاا ابتساامة خبيثة جدا

فى الصباح ضحى بتروح عند اية المسشفى وبتدخل الاوضة 
و اية بتشوف ضحى وبتعيط و  ضحى بتجرى عليها وبتحضنهاا اوى


اية / ضحى انا محتجااكى اوى

ضحى/ انا جمك يا حببتى اسفة اانا انااا اسفة انى مكنتش جمبك فى اصعب ايام حياتك

و ضحى بتضمهاا اوى و انس فى الشركة فى مكتبو وكنزة بتدخل المكتب

كنزة / بش مهندس دى اوراق المناقصات الى تمت فى غيابك

انس / ماشى يا كنزة روحى انتى

كنزة / هى البش مهندسة ضحى مش هتيجى النهاردة

و انس بيبص لكنزة

كنزة / اسفة بس بتصل بيها مبتردش والبش مهندس مصطفى

و انس بيبص لكنزة بغضب
انس / البش مهندس مصطفى

كنزة / اة اصل فى تجديدات فى مقاسات التصميم الى هى عملاهاا

انس / بلغى البش مهندس مصطفى انو يكمل الى شغل مع البش مهندس عيسى مااشى

كنزة / حاضر يا بش مهندس

انس / كان نقصو هو كمان

كنزة / بتقول حاجة يا بش مهندس

انس / كنزة روحى وابعتيلى فنجان قوة سادة

و كنزة بتهرب من قدمه بسرعة وبتروح على مكتبهاا

كنزة / اووف اوف دة حتى ملحقتش اقولو انى عوزة امشى بدرى النهاردة ياربى

انس بيتصل ضحى و ضحى  جمب اية وبتشوف الموبيل
ومش بترد

اية / باين علية انس مش كدة

ضحى / عرفتى ازااى

اية / عيونك ظهرت فيهم لمعة نفس اللمعة الى كانت بتظهر فى عيونى لما كنت بشوفو

و اية بتعيط و ضحى بتمسحلها دموعهاا
ضحى / انتى وعدتينى انك مش هتعيطى  تاانى صدقينى ميستهلش اى دمعة  من عنيكى

اية / انا لازم اتطلق منو بسرعة يا ضحى انا مش عوزة اشوفو تانى  انا حاسة انى فى كبوس

والباب بيخبط و  محمد بيدخل

محمد / معايا ضيف وبيشاور لضحى انها تحط شال على كتف اية

و ضحى بتحط شال على كتفهاا  وبيدخل محمد ومعاة المحامى

محمد / خلينا ننهى الموضوع دة بسرعة

المحامى / الاستاذ محمد حكالى على كل حاجة فاضل بس امضاء منك على الورقة دى علشان نقدر نتحرك بسرعة وكمان هيساعدنا  انو دخل المصحة الامراض النفسية

و اية دموعهاا بتنزل
محمد / لو سمحت خليناا ننهى الموضوع دة بسرعة

ضحى بتاخد من المحامى الاوراق و اية بتمضى عليهاا والمحامى بيخدها وبيخرج و اية بتعيط  اوى و  ضحى مبتقدرش تمسك نفسها وبتخرج برة الاوضة  و محمد بيروح على اية وبيحضنهاا

و ضحى بتمسح دموعها و انس بيتصل
ضحى / انس

و انس بيتفزع من صوت ضحى

انس / ضحى ضحى انتى كويسة ضحى اتكلمى

ضحى / انا محتجااك

انس / انتى فيين

ضحى / انا فى المستشفى العام

و انس بيخرج من المكتب بسرعة وبيخبط فى كنزة
وبيخرج من الشركة بسرعة

ضحى بتخرج الجنينة وبتقاعد  لوحدة وبتفتكر قد ايه اية
كانت بتحب يوسف ومتعلقة بية وبتحس بحد واقف ورها وبتبص  بسرعة وبتشوف زياد

ضحى / انت انت

زياد / انا زياد بس انا كنت عاوز اتطمن على اية

ضحى / انتو انتو عوزيين منهاا اية انا هخليكو تندمو على الى عملتوة  فيهاا

ضحى بتصرخ فيه وفجاة انس بيهجم على زياد وبيضربو بالبكس  بقوة و ضحى بتصرخ

ضحى / انس انس سيبو

و زياد بيضرب انس بالبكس بقوة و انس بيقع على الارض
و محمد بيروح عليهم بسرعة

محمد / انتو بتعملو اية هناا انتو اتجننتو احنا فى مستشفى مش فى الشارع

زياد / انا اسف بس حبت  اطمن على اية مش اكتر

ضحى / اية حاسس بالزمب احب اقولك انك عمرك ما هترتااح ابدا لان  انت كمان مشترك فى الجريمة الى اخوك عملهاا

زياد / صدقونى انا كنت مفكر انى بكدة بحمية وبحافظ علية مكنتش اعرف انو

محمد / زياد روح من هناا

و زياد بيبصلهم بحزن وبيبعد بسرعة و محمد بيبص لضحى و انس وبيدخل المستشفى وبيروح لاية

و ضحى بتبص لانس
ضحى / انت كويس

انس / ممكن تفهمينى مين دة واية الى بيحصل بالضبط

ضحى / مدام انت متعرفش اية الى حصل لية عملت مشكلة معاة

انس / يعنى انتى تتصلى بيا وتقوليلى محتجاك جنبى وانك فى المستشفى  واجى المستشفى وربنا يعلم كنت هعمل كام حادثة علشان اوصل بسرعة واجى اشوف الانسان دة معااكى عوزانى اسمى علية ولا اطلبلكو اتنين لمون

ضحى / يباة كان لازم تستعمل عقلك شوية مش دراعك

و انس بيقرب منها اوى
انس / ضحى متختبريش صبرى واتكلمى احسن

ضحى / مستحيل تتغير

و انس بيبتسم لضحى وبيضغط على اسناانو اوى قدمها

ضحى / ممكن نقاعد  فى الكفترية ولا هنفضل هناا الناس تتفرج علينا اكتر

انس / اتفضلى

و انس و ضحى بيروحو الكفترية

امير  بيجهز نفسو انو يطلع على المسرح ومنة خلصت الاستعراض بتعهاا وبتنزل

منة / بالتوفيق

امير / بجد كان رقصك مميز وخصوصا حركة الطايرة الى عمليهاا

منة / دى اقل حااجة عنى

امير / ايه التواضع دة كلو

ومنة بتضحك والاعداد بيشورو لامير يستعد

منة / بالتوفيق انت كمان انا هستنك  هناا اشوفك واقولك راى بصراحة

و امير بيطلع على المسرح وبيادى الاستعراض بتاعو والكل مبسوط اوى ومنة وقفة وبتتفاجا اوى باسلوبو فى الرقص وتفاعل الجمهور معاة

انس بيوصل ضحى على البيت ولسة ضحى هتنزل من العربية

انس / ضحى

و ضحى بتبصلو
انس / خلينا نحدد معاد للفرح عوزك جمبى على طول

ضحى / خلينا ناجلهاا شوية انت شايف الظروف الى احنا فيهاا  من ناحية اية ومن ناحية حالة على و  تيم الى انا مش عرفة هو فيين بخير ولااا

انس / واناا

و ضحى بتبصلو بحزن و انس بيشوف على نازل من البيت

انس / هنتكلم بعديين

و انس بينزل هو و ضحى وبيروحو على على
ضحى / انت لية نزلت انت لسة تعباان

على / انا كويس

انس / حاسس بحاجة انت متاكد انك كويس

على / انا كويس لازم اروح الجامعة النتيجة هتظهر النهاردة

ضحى / خلينى انا اروح اجبهالك وانت خليك هناا مش لازم تتعب نفسك

على / ضحى انا كويس متخفيش عليا هروح ومش هتاخر

انس / خلينى اوصلك يلاا تعالة

على / بس انا

ضحى / لو مش انس الى هيوصلك خلينى انا الى

على / خلاص خلاص خلينا نروح يا انس قبل ما تصدر الحكم

و على بيروح على عربية انس و انس و ضحى بيبصو لبعض من غير كلام
و انس بيروح على العربية و ضحى بتروح على على فى العربية

ضحى / على احنا عرفيين الظروف الى احنا كنا فيهاا يعنى لو النتيجة  فيهاا حاجة بلاش تزعل ماشى

على / انا متوقع اى حااجة

ضحى / انس هكلمك

و انس بيهز راسو بنعم وبيمشى و ضحى مديقة اوى علشان انس و بتشوف عربية بتتحرك وره انس

ليست هناك تعليقات