إبحث عن موضوع

حبك اقتحم حياتي🌸الحلقه 50🌸

الحلقة   50

و زياد بيبص لاية بصدمة و اية بتمسك دمغها وبتحاول تستوعب الى بيحصل وبتجمع  الاحداث ببعض وبتلف حولين نفسهاا زى المجنونة

وفجاة بتبص لزياد وبتضربو بالقلم بقوة و زياد عيونو على الارض ودموعو بتنزل

اية/ انت مفكر ان بكدة انك هتحمية لااااا لاااااا

و اية بتمسك زياد من هدومه بقوة وبغضب
اية / هو الى قتلهاا مش كدة

زياد/ لاا لاا اناا انااااا

اية / لااااااا

زياد بيبكى / كنت مفكر ان بكدة هحمية لو كان دخل السجن هو كان يوسف هيمووت مكنش هيقدر يستحمل يوم واحد من الى انا استحملتو صدقينى انا مكنتش اعرف ان دة ممكن يحصل

و اية بتتالم وبتبص على رجليهاا وبتشوف دم
اية / زياد انا

و زياد بيبص لاية وبيشوف الدم وبيجرى عليهاا وبيمسكهاا
قبل ما تقع

زياد/ اية ارجووكى فوقى اية

ضحى و على وصالح فى المطاار
ضحى/ على انت كويس

و على بيهز راسو بنعم
صالح / هروح اجيب ميااة

على/ لاا انا كويس

وبيسمعو رقم الطيارة بتعهم وبيتحركو و ضحى بتبص ورها بحزن

صالح / متخفيش انا وره لحظة بلحظة

امير فى اوضته فى الفندق بدبى وبيحس بالملل وبيخرج
وبينزل المطعم

المطعم / اسفيين مفيش خدمة المطعم مغلق

و امير بيدايق وبيسمع ضحكة من مطبخ المطعم وبيدخل وبيشوف منة بتقطع طماطم وفلفل ومعاها الطباخ كبير فى السن وبيضحكو اوى

منة / انا باة هاكلك اكلة جنااان بس بعد ازنك اطلب الاسعااف

امير /والله اكيد لازم يطلب الاسعاف

ومنة بتبصلو اوى
منة /ايه ريحت اكلى هى الى نزلتك هنااا

و امير بيقرب منهم وبيقاعد قدمها

امير /مش قادر انام قلت انزل اشرب حااجة لكن حضرتك موقفة الخدمة فى المطعم

منة / ههة ظرييف ظريف

و الطباخ بيبصلهم اوى بابتساامة

منة / متتخيلش ابدا انى ممكن الاكلك معااياا ماشى

امير /والله الاكل هناا على حساب المطعم

منة / يباة تعمل اكل بنفسك

امير / اوكى

امير بياخد طماطم وفلفل وبيحاول يقطعهم ومنة بتضحك

منة / بس كفاية حرم عليك انت كدة بتقطعهم دة انت كدة بتسحقهم

ومنة بتضحك علية لما الطماطم بتبخ مياة على وشو
والطباخ بيخرج وبيسبهم

منة / خلينى اعرفك تقطعهم ازااى يمكن اخد فيك ثواب

ضحى بتوصل المطار وبيخرجو من باب المطار وبتشوف انس واقف مستنى وبتبصلو بغضب وبتتجاهل وجودو
و انس بيروح عليهم

انس / حمدالله على السلامة

صالح / الله يسلمك

انس/ على انت كويس

على / ولما احط دماغى على المخدة هكون احسن ان شاء الله

انس / انتى بخيير

ضحى / استاذ صالح لو سمحت خلينا نروح على لازم يرتااح فى بيتو

انس / ضحى هتروحو الفيلاا عندى

ضحى / لا شكرا مش محتجين اهتمامك احنا هنرتاح اكتر فى بيتناا

انس / ضحى بلاش تتعملى معايا بالاسلوب دة

ضحى/ عوزنى اتعامل معاك باى اسلوب هاا قولى

على / فى اية هتتخنقو هناا بردو

صالح / فيلاا احمد بية اتجهزت وتامنت كلها

ضحى / لا انا هروح بيتى الى اتربيت فية والى هكمل فية حياتى

على / ممكن نروح فى اى حتى انا رجلى مش شيلانى

وصالح بياخد على و  ضحى على العربية و انس بيبص لضحى اوى بحزن والعربيات بتتحرك وانس واقف بيبص عليهم ومدايق اوى

اية فى المستشفى  وبتفتح عنيهاا بتشوف محمد قاعد قدمها

اية / محمد

و محمد بيجرى عليهاا وبيضمها اوى
محمد / حببتى انتى بخيير حاسة بحااجة

و اية بتعيط  اوى
اية / ابنى

محمد / حببتى ارتاحى متخفيش ابنك بخيير بس الى حصل دة  بسبب ضغط نفسى وعصبى

و اية بتحضنو وبتعيط و محمد بيملس على ضهرهاا بحنية وبيبسهاا من جبنهاا

محمد / اية ايه الى حصل مين بس زعلك قوليلى

اية/ خلينى اروح بيتناا انا مش عوزة افضل هناا

محمد/ لا انتى لازم متتحركيش الدكتور قال انك مش لازم تتحركى من السرير لمدة اسبوع لان دة فى خطر على حيات الجنين

و اية بتعيط  وبتحط اديهاا على بطنهااو محمد بيمسحلهاا دموعها

محمد / خلاص ارتاحى انتى دلوقتى بلاش تتكلمى

اية / خليك معاياا متسبنيش

محمد / انا مش هسيبك ابدا انا معااكى ماشى

و محمد بيبوس اديهاا و اية بتغمض عنيهاا من التعب و محمد بيخرج وفجاة بيهجم على زياد الى واقف برة الاوضة

محمد / عملتو اية فى اختى اتكلم

و زياد بيبص بصدمة من رد فعلو و زياد مش عارف يتكلم ولا يقول اية

ضحى بتوصل البيت هى و على وصالح

ضحى / اتفضل ادخل يا استاذ صالح ارتااح

صالح / لا انا لازم اروح عندى شغل مهم وفى اتنين من الامن هيكونو قدم  الباب هناا ٢٤ ساعة ودة غير الحراسة الى قدم البيت

ضحى / بس يعنى احنا فى مكان شعبى والناس هناا

صالح / سلامتك انتى على اهم من اى كلاام ماشى تصبحى على خيير

وصالح بينزل وبيقف مع رجال الامن وبيديهم التعليمات
و ضحى بتدخل  لعلى الاوضة  وبتشوفو بيغير هدومه وبتسعدو و على بينام و ضحى بتغطية كويس

ضحى / انت كويس

على / سالتينى السؤال دة اكتر من مرة انا كويس متقلقيش عليا بس هم اديهم كانت تقيلة شويتيين

و ضحى بتضحك وبتحط اديهاا على اثار الضرب الى على عيونو وخدو و بتخرج وبتسيبو يرتااح وبتروح اوضتها

وبتقاعد على السرير وبتفكر فى انس وبتفتكر نظرة عنية ليهاا وهى ماشية مع صالح  على وبتمسك الموبيل بتعهاا وبتطلع نمرة انس وبتتردد تتصل بية

ضحى / اووف اووف لو كنا بنهمك مكنتش رحت وسبتناا انت كمان اوف اوووووف دانا حتى مدتهوش اى فرصة يتكلم

ضحى / واديلو فرصة لاية بالضبط اية هيكون تبريرو انو يسبنا فى الحالة  دى ويسافر

و ضحى بتتخنق وبتروح تفتح البلكونة  وبتتنهد وبتلمح انس  فى عربيتو قدم  البيت

ضحى / انس

و بتجرى بسرعة وبتخرج من الشقة والامن بيجرى ورها بسرعة  وبتنزل وبتروح على عربية انس وبتبصلو وبيكون انس  ساند دماغو لوره ومغمض عيونو بتعب و ضحى بتخبط على شباك العربية

وانس بيتفزع وبيشوف ضحى قدمه وبينزل من العربية

انس/. ضحى

ضحى / انت لية واقف هناا يعنى لو قلقان احب اقولك اننا كويسين ممكن تروح بلاش تضيع وقتك بوقفتك هناا

و انس بيحضن ضحى اوى و ضحى بتبص حوليهاا على الناس وبتبعدو عنها بسرعة و بتبص على ملامحو

ضحى/ انت مخبى عنى اية

و انس بيمسك بين عيونو بتعب

انس / مفيش حاجة بس اناا تعبان وكنت محتجلك

ضحى / لازم يكون عندك تبرير قوى للى عملتو دة ولو معندكش تبرير

وموبيل انس بيرن
انس / ايوة يا دادة كريمة

كريمة / انس والدك تعب وانا اتصلت بالدكتور

انس / ماشى انا جااى حالاا

انس / بابا تعبان انا لازم ارووح

ضحى / عمى الحاج هو تعبان علشان كدة انت رجعت من امريكاا لوحدك  انس انا اسفة بس انا يعنى

و انس بيبصلها بحزن وبيمسك اديهاا
انس / بحبك

ضحى / وانا كمان

انس / لازم امشى

ضحى / هتكلمنى تطمنى مش هنام لحد ما تكلمنى

و انس بيركب عربيتو وبيمشى بسرعة و ضحى وقفة بتبص علية

ضحى / قد اية انتى غبية يا ضحى

مصطفى واقف من بعيد وبيبص على ضحى و ضحى بتدخل على البيت وبتطلع الشقة و مصطفى بيقرب من البيت وبيقف يبص على شقة ضحى وبيشوف خيلها وهى قريبة من البلكونة ولما بيشوف الامن اخدو بالهم منو  بينسحب بسرعة وبيمشى

انس بيوصل الفيلاا وبيشوف الدكتور خارج

انس / دكتور بابا عامل اية

الدكتور / انا قولتلك يا بش مهندس لازم نبعد عنو اى توتر بس بصراحة انا الى شيفو دة بسمية اهماال حضرتك عارف انو ماخدش الادوية بتعتو النهاردة وكمان حالت الحزن للى هو فيها دى

انس / دكتور بابا

الدكتور / هو كويس بس ربنا اعلم المرة الى جاية هتعدى علية ازااى

انس / لاا انا بوعدك يا دكتور انا بنفسى الى ههتم بلادوية

الدكتور /ان شاء الله

والدكتور بيمشى و انس بيروح اوضة  والدو و انس بيقرب منو وبيمسك ايدو بحزن

انس/ باباا انا اسف سامحنى

و عبد الرحمن بيطبطب على ايد انس
عبد الرحمن / ان الثقة الى بينا تتهز دى اكتر حاجة ممكن توجعنى

انس / لا ابدا ثقتى فيك عمرهاا ما تتهز ابدا بااباا سامحنى ارجووك

و انس دموعو بتنزل وبيبوس ايد والدو و عبد الرحمن بيملس على شعر انس بحنية

محمد قاعد  جمب اية ومش بيسبهاا لحظة و زياد واقف قدم اوضتها

انس بيتصل بضحى و ضحى بتجرى على التلفون
ضحى / انس

انس / اتكلمى عاوز اسمع صوتك وبس

ضحى / عمو كويس

انس / اة

ضحى/ انا السبب مش كدة كان لازم تكون جمبو وانت اتطريت  انك تسافر معايا

انس / انتى عرفة انا نفسى فى اية دلوقتى

ضحى / فى اية

انس / انى احط دماغى على صدرك واغمض عنياا وبس

و ضحى بتبتسم اوى

عبد الرحمن بيخرج من الفيلاا ومعاة الحرس وره وبيروح على  فندق وبيدخل الفندق وفى ناس باستقبالو وبيدخل قاعة مغلقة  هو والامن وره

عبد الرحمن / مكنتش اعرف انك هتتصرف بغبااء للدرجة دى

مايكل / ومكنتش اعرف ان ابنك هيطلع اذكى منك ههههههة

و عبد الرحمن بيقاعد  ومايكل بيقاعد قدمه

عبد الرحمن / انس خط احمر

مايكل / هههههههة

و عبد الرحمن بيبص لمايكل بغضب
عبد الرحمن / انت اكتر واحد عارف لما بغضب بيحصل اية

مايكل / تماام تماام بس خلى ابنك يبعد عن طريقى

ليست هناك تعليقات