إبحث عن موضوع

حبك اقتحم حياتي🌸الحلقه 48🌸

الحلقة    48

صالح / يعنى اية الارض اتشقت وبلعتو يعنى رااح فيين

الحراس وقفين قدمه وعيونهم على الارض

على قاعد  على كرسى ومربوط ادية ورجلية فى الكرسى
وبيدخل علية واحد ضخم ويشرب سجارة بيقرب من على

على / انتو عوزين منى اية

مايكل / انت الى عاوز مننا اية

على / انت بتتكلم عربى

مايكل / ههههههة انا عشت فى مصر ١٥ سنة

على / انت انت مايكل جيسون

مايكل / اة اناا اية رايك فى المفاجاة دى انتو بقالكو شهرين بتحولو  توصلولى ومش عرفيين وانا باشارة منى اجيب اى حد لحد على اشارة وحدة منى

على / تيم اخوياا وانت خطفتو وهو صغيير

ومايكل بيسمع كلام على وبيرمى السجارة من ايدو وبيضرب امير بالقلم بعنف و امير شفيفو بتنزف

مايكل / انا الى انقذتو من الموت هو ابنى انااا مفيش حد هيقدر  يخدو منى

بعد ساعات انس و ضحى بيوصلو المطار وفى استقبلهم صالح وحراسات كتير وبيركبو العربية وبيروحو الفندق

ضحى / فين على

صالح / وصلى خبر من ساعة انو مايكل جايسون خطفو من المطار

ضحى / خطفو

صالح / عاوز يعجزناا ويكون على درعناا الى بيلوية بيناا علشان  نبعد عن طريق تيم

انس /مقدرتوش توصلو لاى مكان ممكن يكون فية

صالح / لا مايكل عامل زى التعبان

انس /  تيم لان هو الوحيد الى هيقدر يخرج على

ضحى مبتتكلمش بتروح تقف فى البلكونة  و صالح بيسبهم لوحدهم و انس بيروح عليها

ضحى / انا السبب انا الى سمحتلو انو يدخل فى حيتناا لو مكنتش

انس / ضحى بلاش الشؤم دة على هيرجع صدقينى دة وعد منى

ضحى / انا خايفة اوى

و انس بيضمهاا
انس / ازاى يعنى تخافى وانتى معاياا

مايكل فى جنينة القصر بتاعو وبيسمع صوت طيارة بتهبط فوق القصر وبيقف وبيبص عليهاا وبيبتسم اوى بعد دقيقتان بيخرج من القصر شاب وسيم بعيون عسلية بيروح على مايكل وبيحضنو اوى ومايكل مبسوط اوى

مايكل / تيمووو

ومايكل بياخد تيم على القصر ومبسوط اوى

ضحى قاعدة  فى المطعم مع انس وفى حوليهم الامن واقف للحماية

انس / ضحى انتى ماكتيش حاجة

ضحى / مليش نفس

و ضحى بتقف ولسة هتمشى انس بيمسك اديهاا

انس / ضحى انتى ماكلتيش حاجة طول النهار

ضحى / حبة اقاعد  لوحدى شوية

ضحى بتخرج من المطعم والامن ورها و انس بيروح ورها

ضحى / انس قلهم عوزة اكون لوحدى لوسمحت انا مش عوزة اشوف حد

و انس بيشاور لامن يقفو مكنهم و ضحى بتمشى ودموعهاا بتنزل

انس / خليكو انتو هناا مش هنبعد

و انس بيروح ورهم  بسرعة و ضحى بتقف وبتبصلو اوى

ضحى / انس وانت كمان عوزة اكون لوحدى مش عوزة حد يحرسنى

انس / خلاص اسف اهدى طب بلاش تعيطى

ضحى / اوووف انا تعباانة بلييييز عوزة اكون لوحدى

انس / خلااص حاضر الى انتى عوزااة بصى انا هقاعد  بعيد هناا ماشى

و ضحى بتعيط  وبتبعد وبتقاعد  فى جنينة الفندق و انس بيقاعد  ورها  بعيد شوية وعيونو عليهاا و انس قلبو بيوجعو عليهاا وهو شايف قد اية هى بتتالم وقلبها موجوع

ضحى بتفتكر على وهو بيهزر معاها بيشلهاا وبيلف بيها ومبسوط اوى وبتعيط وبتحس بالبرد وفجاة الجو بيمطر
و انس اول ما بيشوف الجو بيمطر بيقف فجاة وبيخاف عليها وعاوز يروح يخدهاا فى حضنو بس بيقف مكانو

وبيشوف ضحى بتبص حوليهاا بخووف وبتبص ورها  لانس
وبتجرى علية و انس بيجرى عليهاا وبيحضنهاا اوى و ضحى متمسكة  بية اوى وبتخبى عيونهاا فى حضنو وبتعيط 

و انس بيضمها اوى ودموعها بتنزل وبتختلط بدموع المطر وانس وبيبسهاا من جبنهاا وبيضمهاا اوى وبيخدهاا على الفندق

على فى الاوضة  محبوس ومش قدر يفتح عنية بقالو. اكتر من يومين  محبوس وقاعد  على الكرسى ومش قادر يتحرك

مصطفى بيروح المستشفى لسالى وبيدخل اوضتها


سالى / هااا فى خبر عنهم

مصطفى / وصلى اخبار انهم برة مصر يمكن كل تعبنا دة كلو راح على الفاضى

سالى / لااا ابدا انا لازم اخرج من هناا

مصطفى / ازااى هتخرجى

سالى / انا عرفة ازااى انت روح ومترجعش تانى هنا غير لما اكلمك

و مصطفى بيبص لسالى اوى ومدايق

ضحى فى اوضتها وبتبص حوليها وبتشوف الكنبة الى انس بينام عليها انس مش موجود وبتتصل بية والموبيل مغلق وبتفتح باب الاوضة بسرعة وبتشوف الامن واقف وبيمنعوها من الخروج

الامن/ عندنا اوامر ان حضرتك متخرجيش

انس وصالح فى العربية وفى ورهم عربية تانية فيهاا رجال امن  مسلحيين

صالح / كان من الاحسن انك تفضل مع ضحى  فى الفندق

انس / انا وعد ضحى ان على هيرجع ولازم اوفى بوعدى ليهاا

وبيوصلو على قصر مايكل من وره وفى حراسة وبيتعملو مع الحراسة ورجال الامن بيضربوهم بقوة

صالح / من غير استخدام السلاح بلاش نلفت انتبهم انتو فهميين

والامن بيدخل وبيهجم عليهم رجالة مايكل و انس وصالح ورجال الامن بيهجمو عليهم وفى اتنين من رجالة صالح بيضربو بالرصاص من رجالة مايكل

و مايكل فى اوضة مكتبو وبيدخل واحد من رجلتو علية وبيبلغو انهم هجمو على المستودع 

مايكل / مش عاوز واحد فيهم يخرج على رجلو انتو فهميين

وبيكون تيم قريب من الباب وبيسمع مايكل وهو بيتكلم

و انس بيهجم علية اتنين من رجالة مايكل وبيحطو السلاح فى ضهرو

مايكل / وقفو الى بتعملوة دة بدل ما تشوفوة متقطع قدمكو
 
وصالح بيشوف انس بيشاور للرجالة تقف

مايكل / انا حظرتك قبل كدة وانت مش بتفهم صح

صالح / فى امانتين عندك ولازم نسترجعهم

مايكل / هههههههههة انتو ملكوش حاجة عندى

انس بيحاول يتحرك ويهجم على مايكل لكن مايكل بيضربو
بضهر المسدس على دماغو و انس بيقع على الارض وبيغيب عن الوعى

صالح / انس انس

مايكل / اقف مكانك

صالح بيقف مكانو بسرعة لان مايكل حاطط السلاح فى دماغ انس

مايكل / متخفش انا مش هقتلو احنا مبنقتلش الى مننا

و صالح بيبص لمايكل اوى باستغراب

مايكل / بس الى زيك لازم ياخد نصيبو من الجراة

ومايكل بيضرب صالح بالرصاص والرصاصة بتيجى فى دراعو

تيم / بااباا

وتيم بيبص لمايكل اوى

مايكل / تيم انت انت اية الى جابك هناا روح من هناا خدوة من هنااا بسرعة يا اغبية

تيم / لاا مش هروح من هناا اية الى بيحصل دة وميين دول
وميين الى جوة دة

صالح / الى جوة دة بيكون اخووك

مايكل / اخرس

تيم / بتقول اية

و تيم بيبص لمايكل اوى
مايكل / تيم روح دلوقتى يلااا روح على اوضتك

تيم / انا عاوز افهم

مايكل / خدوة من هنااا فوراا

ورجالة مايكل بيروحو على تيم وبيخدوة بالقوة وتيم بيصرخ فيهم

تيم / ابعدو عنى بااابااا بااباا

مايكل / الى عملتو دة لية هيكلفك حياتك

ولسة مايكل هيضرب صالح بالرصاص وانس بيفوق وبيمسك
مايكل من رجلو وبيوقعو على الارض وبياخد منو السلاح
و رجألة مايكل لسة هيروحو علية

انس / لو اتحركتو هقتلو انتو فهميين

ومايكل بيشاورلهم انهم بيقفو مكنهم ومفيش حد يتحرك فيهم

انس / صالح انت كويس

رجالة صالح بيسعدوة يقف
صالح / انا كويس

انس / فيين على

مايكل / مش هتنفد بالى عملتو دة ابداا

انس / قول لرجلتك يجيبو على بسرعة يلااا

ومايكل بيشاورلهم وبيروحو يجيبو على على مش قادر يقف
على رجلو وبيرموة على الارض وصالح ورجالتو بيجرو على على بسرعة وبيخدوة

انس / فى امانة تانية عندك وهنرجع تانى وهنخدهاا

مايكل / انا كنت عامل اعتبار لابوك انى مقتلكش بس مفيش حد  هيخد روحك غيرى

انس وصلاح بيبصو لمايكل اوى بصدمة

انس / باباا

مايكل / وصل سلامى لصديقى القديم وقولو انى قررت اخد روحك مع ان دة هيكلفنى كتيير بس روحك تستاهل انهاا تكون طليقة ههههههة

صالح / انس على تعبان لازم نروح بسرعة

و انس بيمسك مايكل لحد ما بيخرجو وبيركبو العربيات وبيهربو بسرعة

اية بتجهز الغداء و يوسف قدم التلفزيون

اية / يوسف والدتك تعبانة لازم تخدهاا على المستشفى تعمل شوية  تحليل واشاعات نتطمن عليهاا

و يوسف مبيردش عليهاا
اية / يوسف انا بكلمك

اية بتشوف يوسف انو نايم وهو بيتفرج على التلفزيون
وبتبصلو اوى وهو نايم وبتغضية بالشال وتطفى التلفزيون وبترجع على المطبخ وبتطفى على الاكل وبتروح على البلكونة

وبتشوف  زياد  بيوصل قدم البيت بالموتوسكل بتاعو و
بترقبو لحد ما بيدخل البيت  و بتروح تبص على يوسف وهو نايم وبتسيبو وبتخرج من الباب وبتنزل عند والدت يوسف
وبتخبط على  الباب وزياد بيفتح الباب

زياد / اهلا اية

و اية بتقبلو بابتسامة خفيفة وبتدخل

ام يوسف / والله انتى بنت حلال لسة كان زياد بيسال عليكى

و اية بتبصلو
زياد / يعنى عرفت من ماماا انك بتحبى الاعشاب ودة كتاب
عن الاعشاب مهم جدا. وهيفيدك كتير اوى

اية / شكرا

ام يوسف / فين يوسف

اية / يوسف نايم تعبان لسة راجع من المناوبة

زياد / ماما انا همشى

ام يوسف / خليك معايا النهاردة الله يخليك يا ابنى خلينى اشبع منك  قبل ما تسافر

وام يوسف دموعها بتنزل

اية / انت هتسافر

زياد / الى زيى ملهوش مكان هناا فى البلد دى

يوسف / كويس انك عارف نفسك

و اية بتتخض وبتبص ليوسف اوى

ام يوسف / يوسف دة اخوك الكبير

زياد / ماماا اهدى بلاش تتعبى ماشى يوسف مقلش حاجة غلط

يوسف / انتى هناا بتعملى اية

اية / يوسف انا كنت نزلة اطمن على ماما يعنى

زياد / انا همشى انا اتاخرت

يوسف / اية اطلعى ومش عوزك تنزلى هناا ابدا انتى فهمة

و زياد بياخد شنطة الكتف بتعتو وبيروح على يوسف

زياد / اهدى شوية عليها مراتك حامل

و يوسف بيمسك زياد من هدومه بقوة

يوسف / انت مالك بيهااا ملكش دعوة بمرااتى انت فااهم

و ام يوسف بتصرخ ومش قدرة تاخد نفسهاا و زياد بيجرى عليهاا وبيحضنهاا وام يوسف بتبكى اوى

ام يوسف / انا عملت اية فى حياتى علشان ربنا يعاقبنى بالشكل دة

زياد / ماما انا اسف اهدى خلااص انا انااا

ام يوسف / ايه هتروح تاانى

و زياد بيحضنها اوى
زياد / لا يا امى لااا

و يوسف بيروح على اية  وبيخدهاا من اديهاا بقوة

يوسف / اطلعى على فوق ومش عاوز اشوفك هنا تانى انتى فاهمة

و اية بتبكى وبتطلع على شقتهاا و يوسف بيروح على والدتو وبيتطمن عليها

يوسف / ماما انا لازم اخدك المستشفى نعمل اشاعة على القلب

ام يوسف / انا قلبى هيتحسن لما اشفكو انتو الاتنين اديكو فى ايد بعض مش لما تضربو بعض

فى الليل

اية فى اوضتها  قاعدة  بتقرا فى الكتاب الى زياد جبهلهاا
و يوسف بيدخل عليهاا

يوسف / مساء الخيير

و اية مبتردش علية وبتقفل الكتاب وبتنام وبتتغطا كويس
و يوسف بيروح عليهاا

يوسف /دة كتاب اية ومن امتى وانتى بتقرا كتب يعنى

و اية بتغمض عنيهاا ومبتردش علية و يوسف بيشوف الكتاب ومكتوب علية اهداء الى اخى الحبيب زياد و يوسف بيتعصب وبيقطع الكتاب بغضب و اية بتصرخ وبتروح علية بسرعة

اية / انت بتعمل ابة

و يوسف بيمسكهاا من شعرهاا بقوة

يوسف / اية الى بينك وبينو انطقى بدل ما اقتلك

و اية بتصرخ
اية / ابعد عنى ابعد عنى انت اتجننت

يوسف بيضربهاا بالقلم بقوة وبتقع على السرير و اية بتبكى
و يوسف بيروح عليهاا

يوسف / انتى اية الى بينك وبينو هاا كنتو بتتقبلو وانا غايب مش كدة  هاا اتكلمى يا ٠٠٠٠ اتكلمى ٠٠٠٠٠٠٠٠

يوسف بيخنق اية بايدو الاتنين و اية بتضربو برجليها تحت الحزاام و يوسف بيتالم و اية بتهرب منو و يوسف بيجرى عليها وبيمسكها بقوة

اية / يوسف ارجووك سبنى  ارجوك

يوسف / اية عملتو اية هااا لمس دراعك

و يوسف بيمسكها من درعهاا بقوة
يوسف / لمسك  هاااا كنتى مبسوطة صح

و يوسف بيمسكها بقوة وبيكتم صوتهاا علشان متصرخش

يوسف / سمر  انا بحبك مفيش حد بيحبك غيرى سمر  انا بحبك انتى ملكى انا

ليست هناك تعليقات