إبحث عن موضوع

حبك اقتحم حياتي🌸الحلقه 47🌸

الحلقة   47

ضحى / استاذ صالح انت سامعنى

صالح / هو على موصلش عندك

ضحى / على هو رجع على فيين على الووو الووو رد علياا فين على

و انس بياخد منهاا الموبيل
انس / الو فهمنى

صالح / على سافر امبارح على مصر بس الشباب الى كانو
مستنينو  فى المطار قالو انو موصلش على الطيارة

ضحى / انس انس الله يخليك طمنى فيبن على

انس / ازااى يعنى انت متاكد

صالح / للاسف

و انس بيبص لضحى بحزن
صالح / انا هقلب البلد علية بس عوزك تطمن ضحى على اكيد بخيير

انس / هستنى  رد منك

و انس بيقفل التلفون مع صالح وبيبص لضحى
ضحى / انس قالك اية

انس / هستنى  رد منو

ضحى / نستنى  اية انا مش هستنى  ابدا

و ضحى بتدخل على الفيلااا وبتطلع على اوضتها وبتاخد شنطتهاا

انس / ريحة فيين

ضحى / ريحة اجيب اخوياا

انس/ انتى فكرة فى محافظة تانية دة فى امريكا

ضحى / هرحلو ولو فى اخر الدنياا هرحلو

انس / طب اهدى اكيد حصل لغبطة فى موعيد الطيارة ولا حب يقضى  كام يوم لوحدو يعنى لية القلق دة هو شاب كبير كفاية

ضحى / مهو لو هو اخوك مكنتش قلت كدة

و انس بيبص لضحى اوى بحزن و ضحى بتبصلو ودموعهاا بتنزل

ضحى / مش متخيلة ان ممكن اخسر على هو كان رايح يرجع تيم هو كمان راح

و انس بيقرب منهاا وبيحضنها اوى و ضحى بتعيط
ضحى / خايفة اخسرو هو كمان انا مليش غيرو

انس / خلاص اهدى استنى  لما نشوف صالح هيعمل اية

ضحى / انا مش هستنى

انس / ضحى قولتلك اهدى شوية ولو موصلش خبر من هناا للليل  انا بنفسى هحجز على اقرب طيارة وهخليكى تسفرى
فى اسرع وقت

وكريمة بتخبط على باب اوضة  ضحى
كريمة / انس يا ابنى ضابط الامن مستنيك تحت

ضحى / يكون وصل خبر

انس / لا انا كنت موصية على كام حاجة كدة انتى هدى اعصابك شوية  انا هروح اشوفو وراجع تانى

و انس بيبوس ضحى من جبنهاا وبيخرج و ضحى بتحاول تتصل بموبيل على والموبيل مغلق وبتكرر المحاولة اكتر من مرة بقلق

يوسف فى اوضته و  اية بتدخل 
اية / حبيبى انت رايح فيين

يوسف / طلبونى فى المستشفى فى حاجة مهمة

اية / مستشفى اية انت لسة تعبان وكمان دراعك مجروح

يوسف / متقلقيش علياا ياروحى صدقينى مش هتاخر

و يوسف بيبوس اية من خدهاا وبيخرج و اية مديقة اوى وبتغير هدومها وبتنزل عند والدت يوسف

ام يوسف / اهلا يا حببتى تعالى انا كنت لسة هطلعلكو عملة رز باللبن يوسف بيحبو سخن

اية / تعبتى نفسك على الفاضى يوسف راح المستشفى

ام يوسف / راح المستشفى ازاى تسبية يروح يا بنتى هو لسة خارج من حادثة الله يعلم بية

اية / اكيد مش هيسمع كلامى

ام يوسف / ااة يا يوسف طول عمرو كدة من هو صغير الى فى دماغو بيعملو  عكس زياد  خالص اااة يا زياد

اية / هو سافر خلاص مش كدة

ام يوسف / لسة كان هنا من ساعة بياخد حاجات من اوضته كتب  زياد من هو صغير كان بيحب الكتب اوى وحبيبى مكنش بيعرف ينام غير لما بيقرا كتاب الاول

اية / بعد ازنك يا طنط ممكن اشوف اوضة  يوسف

ام يوسف / اة طبعا يا حببتى انتى مراتو روحى وانا هجبلك طبق  رز بالبن وهاجى افرجك على صورو وهو صغيير انا مخبياهاا منو هههة

و اية بتدخل اوضة  يوسف وبتبص فيهاا كلهاا. و الاوضة  عبارة عن اتجهيين بسريرين وفى سرير جمبو مكتبة عليهاا كتب كتير والسرير التانى حولية صور هياكل عظاام وجمجمة على المكتب الى قريب منو جدا

و اية بتبص للمكتبة بتاعت زياد اوى وبتشوف صورة يوسف و زياد فى المكتبة وباين من الصورة انهم سعداء اوى ووقفين على شاطئ و اية بتروح على مكتب يوسف وبتتفرج علية وبتقاعد  على سرير يوسف

ام يوسف بتدخل
ام يوسف / خدى يا حببتى لازم تاكلى الطبق دة كلو انتى فاهمة

اية / تسلم ايدك يا طنط

ام يوسف / مش قولناا تقولى يا ماماا

اية / اسفة يا ماماا

ام يوسف / خدى باة اتفرجى على صور يوسف وهو صغيير كان مشاغب

وبيفتحو الصور بتاعت يوسف و زياد وهم صغيرين

ام يوسف / يوسف طول عمرو شقى اوى حتى وانا حامل فية  كنت تعبانة اوى وكنت هروح فيهاا بس الحمد للة رببا سترهاا معايا  اما زياد حبيبى طول عمرو هادى وعاقل وحنين اوى

اية / ازااى عمل كدة

ام يوسف بتبكى
اية / انا اسفة

ام يوسف / انا متاكدة ان ابنى زياد ميعملش حاجة زى دى ابدا وكمان  و كمان سمر دى كانت زملتو فى المكتب وكان بيحكيلى عنهاا قد اية هى بنت كويسة ومحترمة وكان بيعزهاا اوى ازااى يا نااس ازااى  حتى لو هو اعترف بكدة انا قلبى مبيكدبش ابداا

وام يوسف بتبكى
اية / انا اسفة انى فكرتك

ام يوسف / انا فى اوضتى خليكى انتى برحتك يا بنتى دة وقت الادوية بتعتى وهرتاح شوية البيت بيتك يا حببتى

وام يوسف بتخرج و اية بتبص لصور زياد و يوسف وبتبتسم لما بتشوف زياد شايل يوسف على كتفو ومبسوطيين اوى وبيضحكو  وفجاة بتشوف زياد واقف قدمها و اية بتتفزع والصور بتقع من اديهاا وبتبصلو بخوف

زياد / انا انا اسف انا مكنتش اعرف انك هنااا انا اسف

و اية متوترة اوى وباين عليهاا الخوف و زياد حاسس انها خايفة منو

زياد / انا بس كنت جاى اخد كتاب نسيتو هناا وعارف ان دة وقت الادوية  بتاعت ماما علشان كدة فتحت بالمفتاح الى معايا انا هباة اخدو  فى وقت تانى

اية / مدام جيت لحد هناا خد الكتاب بتاعك انا اناا لازم اطلع

و اية لسة هتتحرك وبتشوف الصور وبتشيل الصور من على الارض  بسرعة وبخوف والصور بتقع من اديهاا

زياد/ انتى خايفة منى

و اية بتبصلو اوى بتوتر
اية / انا لا ابدا وهخاف لية منك انا بس متوترة شوية يعنى الحمل وكدة

زياد / ماما قالتلى الف مبرووك

اية / شكرا

زياد / خلينى اخد الكتاب

و زياد بياخد الكتاب بيكون على السرير وببخرج و اية بتخرج وره من الاوضة  بسرعة

زياد / يوسف كويس

اية / اة الحمد لله هو راح المستشفى يعنى طلبوة فى حاجة مهمة

زياد / هو كدة يوسف ممكن يضحى باى حاجة علشان يوصل حتى بصحتو

اية / فعلا يوسف بيحب شغلو اوى

زياد / اسف انى خضيتك خلينى اروح

ولسة زياد هيتحرك
ام يوسف / زياد

زياد / ماما كنت فاكر انك نمتى بعد العلاج

ام يوسف / الادوية بتعتى خلصت

زياد / ولية سكتة لحد ما تخلص لية مخلتيش يوسف يجبهالك

ام يوسف / اخوك مشغول ما انت عرفو انا كلمت والدك وزمانو جاى وهيجبهم معااة

زياد / خلينى اروح لو احتجتى حاجة كلمينى

ام يوسف / رايح فيين يا ابنى استنى هجبلك طبق رز باللبن انت بتحبو كمان

و ام يوسف بتبص لاية
اية / ثوانى هجيبو

و اية بتروح على المطبخ بسرعة و زياد بيقاعد  مع والدتو وبيبوس اديها

فى الليل

انس واقف مع الامن فى الجنينة و ضحى فى البلكونة  وبتمسح دموعها

انس / يعنى ايه عربية تروح الفيلاا بتاعت احمد بية
وتضرب رصاص على الفيلاا كدة ومش عوزنى ابلغ الشرطة

الامن / دى تعليمات صالح بية وهو قال هيكلم حضرتك وهيفهمك

و انس مدايق اوى وبيرفع عيونو على اوضة  ضحى وبيشفهاا وقفة

انس / ماشى روح انت بس خليكو مصحصحيبن لاى حاجة

والامن بيمشى و انس بيدخل الفيلاا
عبد الرحمن / فى اية يا ابنى حصل حاجة

انس / لا ابدا يا بابا انت متشغلش بالك دى حاجة بسيطة انا هطلع اشوف  ضحى

انس بيطلع لضحى الاوضة  وبيدخلها البلكونة  وبيلف دراعو حوليها

ضحى / فى حاجة حصلت وانت مخبيهاا عنى

انس / لية بتقولى كدة بس يا حببتى

ضحى / ازااى مفيش اى خبر عن على لحد دلوقتى

و انس لسة هيتكلم
ضحى بتصرخ / متقوليش اهدى ابدا انت فاهم

و ضحى بتبعد عنو وبتعيط و انس بيروح عليهاا وبيحضنهاا من ضهرهاا  بقوة

انس / جهزى نفسك كمان ساعة لازم نكون فى المطار هنسافر

و ضحى بتبصلو اوى و انس بيمسحلهاا دموعهاا

انس / هسافر انا وانتى ومش هنرجع من غيرو ماشى

و ضحى بتعيط  وبتحضن انس

امير فى حفلة بعد المسابقة عملنها لشباب الى كسبو وهيتوجهو  للمستوى التانى و امير بيشوف منة من بعيد وبيروح عليهاا

امير / دة اخر مكان كان ممكن اشوفك فية

منة / اية خبطت حد تانى ولا اية

امير / هههة ظريفة اوى انتى بتعملى اية هناا

منة / والله انت الى بتعمل اية هناا ولا تكون بتراقبنى ولا حاجة

امير / لا بجد

منة / اوعة تكون مشترك فى المسابقة

امير / لا انا هناا ببيع ترمس

منة / ظريف ظريف

امير / وانتى

منة / انا سوبر استاار المسابقة يا ابنى انا بقولك من دلوقتى
ريح نفسك واخرج من المسابقة انا الى هكسب

امير / والله فى وحدة هناا باين عليهاا وخدة فى نفسهاا مقلب اوى  دة انا شفتك من بعيد بحسبك منافس ليا بس لما قربت وعرفت انتى مين  قلبى اطمن

منة / نتقابل على المسرح يا نونو

امير / اية نونو دى

منة / مش عرفة مزاجى كدة باة

امير / ماشى يا وااد يا بنت

و منة بتصلو بغضب
منة / بتقصد اية

منة /مش عرف والله مزاجى كدة باة

ومنة بتعصب و امير بيتعصب وكل واحد بيمشى فى طريق

انس و  ضحى فى المطار وبيروحو على الطيارة
ضحى / دى طيارة خاصة

انس / اكيد مش هخليكى تستنى  اكتر من كدة مستحيل اشوف  دموعك دى وافضل واقف مستنى

ضحى / مش عرفة اقولك اية

انس / تقوليلى ان اول ما نرجع مصر ومعانا على وتيم كمان
نتجوز احسن والله انا مش ضامن نفسى اكتر من كدة

ضحى بتبتسم اوى و انس بيضمهاا وبيطلع بيهاا الطيارة
و صالح فى الفندق

صالح / يعنى اية الارض اتشقت وبلعتو يعنى رااح فيين

الحراس وقفين قدمه وعيونهم على الارض

على قاعد  على كرسى ومربوط ادية ورجلية فى الكرسى
وبيدخل علية واحد ضخم ويشرب سجارة بيقرب من على

ليست هناك تعليقات