إبحث عن موضوع

حبك اقتحم حياتي🌸الحلقه 40🌸

الحلقة   40

احمد / اخوكو عايش

والكل بيبص لبعض ومش فهميين هو بيقول ايه

احمد / فى يوم الحادثة امك حست بالم الولادة وسجناء طلبو من العسكرى  انهم لازم ينقلوها المستشفى بس مقدروش علشان كان القسم محاصر من الارهابين

علشان يحررو المجرم الارهابى وحصل الانفجار وماتت امكو  الله يرحمهاا فى الحادثة  بس كانت والدت ابنى يعنى اخوكو عايش

ضحى/ كفاية باة كفاية انت عاوز مننا اية ابعد عننا لية بتعمل فيناا كدة

على / انت

و احمد بيطلع صورة من الجاكيد وبيحطهاا قدمهم

احمد / هى دى صورتو شوفى ضحى حتى عندو نفس الحسنة  الى عندك انتى وامك الى فى جبينك

انس / يعنى عاوز تفهمناا ان طفل عندو ساعات خرج من الانفجار دة سليم وعايش

احمد / الارهابى الامريكى الى كانو بيحرروة اسمو مايكل جيسون وهو بيهرب من القسم اخدو معااة وهرب

ضحى / والله برافو واحنا نصدق الكلام دة صح

احمد / امين الشرطة الوحيد الى نجا من الانفجار هو الى شافو بنفسو وهو بيخدو من حضن امك وقال ان امك الى كانت بتتوسل لية انو يخدو  وينقذو من المووت

على / اخرج برة انت والتخريف بتعتك دى برة

احمد / ماشى انا هخرج مش من هناا وبس انا هخرج من الدنياا كلهاا انا مفيش فى عمرى كتيير انا بمووت

على / خليك متاكد انك لما تموت مش هتفرق معانا كتيير انت ميت من زمان

واحمد دموعو بتنزل و ضحى بتبصلو اوى وهو بيبصلهاا
و ضحى مش بتتكلم ولا كلمة واحمد بيخرج من الشقة

و ضحى بتنهاار من العياط فى حضن انس و انس بيملس على شعرهاا بحنية و على بيحاول يسيطر على نفسو

وبيروح على اوضته وبيقفل  الباب وره  والكل بينسحب من المكاان و انس بياخد ضحى على اوضتها وبينيمها على السرير وبيغطيهاا كويس و ضحى بتمسك اديه اوى
و انس بيمسح دموعهاا وبيبوس اديهاا

انس / انا هناا جمبك ومش هسيبك ابدا

و  انس بيقى  جمب السرير على الارض و ضحى نايمة على السرير ومسكة ادية اوى

فى الليل

على بيدخل لضحى الاوضة  وبيشوف انس قاعد  جمبهاا وهى نايمة و انس بيشاور لعلى انهم يخرجو برة علشان متقلقش و على و انس بيروحو على البلكونة

انس / انت كويس

و على بيهز راسو بنعم

انس / ضحى بتستمد القوة منك خليك هادى مش لازم تفقد اعصابك

على / غصب عنى بس لو الى بيقولو دة حقيقة

انس / بالظبط كدة هو دة الصح لو الى بيقولو حقيقة فى حد
ضايع فى الدنيا دى حد منكو ولازم يرجع

على/ ضحى

انس / هى نايمة

على / لاا انا شفتهاا دلوقتى بتركب تاكسى

و انس بيجرى على اوضتها و  ضحى مش موجودة و انس و على بيبصو لبعض وبيجرو على برة بسرعة و انس بيشاور لعلى على العربية وبيركبو عربية انس  وبيتحركو

على / هتكون راحت فيين

انس / اكيد فى اسالة لسة اجابتهاا ماخدتهاش منو

اية بتوصل البيت هى و يوسف
يوسف / يعنى ضحى و على عندهم اخ تانى

اية / اة مش انا كنت قولتلك ان طنط  الله يرحمهاا كانت حامل وحسب الكلام الى عمو احمد بيقولو دة انها والدت فى القسم واخو المجرم الى هرب يعنى هو عايش 

يوسف / يعنى ميت بردو هيفرق اية مدام عايش طول العمر دة وسط ارهابين ومجرميين هيكون شكلو اية هيكون زيهم يعنى ميت  بالنسبة ليهم بردو

اية / ازاى بتقول كدة بس هو زمبو اية

يوسف / زمبو انو اتوالد من اب انانى وام عديمة المسؤالية

و اية بتتصدم من كلام يوسف اوى و يوسف بيروح على الاوضة و بيغير هدومه و اية بتروح وره ومش بتتكلم

اية / انا بكرة الصبح لازم اروح اطمن على ضحى

يوسف / مش ملاحظة انك بتفكرى فيهم اكتر ما بتفكرى فياا

و اية بتروح علية وبتلف درعهاا حولين رقبتو بحب
اية / دى باة غيرهاا

و يوسف بيلف دراعو حولين خصرهاا
يوسف / مراتى وحببتى وروحى مغرش عليهاا لية يعنى

و يوسف بيبسهاا من شفايفهاا 💏

على و  انس بيروحو فيلاا احمد وبم ان على موجود الابواب
كلهاا بتتفتح من غير اى مشاكل وبيدخلو الفيلاا والخدم بيقوللهم ان ضحى فى اوضة  احمد و انس و على بيطلعو بسرعة وبيشوفو ضحى وقفة قدم سرير احمد وبيجرو عليهاا بسرعة

انس/ ضحى انتى كويسة

وبيشوف ضحى عيونهاا هو و على  على سرير احمد وبيكون احمد والدهم نايم على السرير وحولية اجهزة كتيير وصالح واقف جمبو

انس / هو

صالح/ اتهجمو عليناا شوية مجرميين فى الطريق وضربوناا
واحمد بية حالتو سائت عن الاول احمد بية عندو سرطان الكبد  ورفض انى اخدو على المستشفى

و انس بيمسك ايد ضحى وبيشوف ايد ضحى بتترعش

انس / مقدرتوش تعرفو مين المجرميين الى عملو كدة

صالح / مايكل جايسون دى كانت رسالة تهديد منو اننا مندورش على تيم

على / اسمو تيم

و صالح بيهز راسو بنعم
ضحى / مش لازم يموت دلوقتى فى اسالة كتيير ليها اجابات عندو

انس / ضحى بصيلى ضحى

و انس بيرفع عيون ضحى لعيونو
انس / اهدى خليناا نخرج برة شوية

انس و ضحى بيخرجو من الاوضة  وبيخرجو الجنينة
و ضحى بتعيط

ضحى / هو مش لازم يموت

و انس بيحضنهاا اوى و  ضحى بتعيط وبتتمسك بية اوى

بعد يومين انس بيروح الشركة وبيشوف ضحى فى المكتب وبيروح عليها بسرعة

انس / ضحى حببتى انتى هناا لية

ضحى / يعنى اية انا هناا لية انت طردتنى من الشغل وانا معرفش

انس / ضحى  انتى عرفة بقصد اية

ضحى / انس انا كويسة

و انس بيقرب منهاا وبيمسك اديهاا

انس / انتى تعبانة كان لازم ترتاحى شوية فى البيت انا مش عارف على سابك ازااى تنزلى الشركة

ضحى / باين كدة ان انت و  على متفقين اوى

انس / لو معندكيش مانع يعنى

ضحى / لا طبعاا دة شئ يسعدنى جدا

و انس بيبوس كف اديهاا بحب
ضحى / يلاا على شغلك متخليش الموظفين يقولو ان انا الى بعطلك عن شغلك

انس / انا قررت انقل مكتبك دة

ضحى / تنقلو تانى

انس /  يباة هنااك جمب مكتبى ولا يكون احسن نستعمل انا وانتى نفس المكتب وبكدة تكونى قدم  عيونى طول الوقت

ضحى / لاياشيخ

انس / ولو اطول اخبيكى بين ضلوعى كمان

ضحى / انا مرتاحة هنا جداا يلاا روح على شغلك يلااا بسرعة

و انس بيبوس اديها الاتنين وبيروح على مكتبو وعيونو عليهاا  وهى فى مكتبهاا قدمه

على بيخرج من الامتحان
خالد / على عملت اية فى الامتحاان

على / والله يا خالد مش عارف انا كتبت اية مش عارف افكر اصلاا

خالد / لاا يا على لازم تركز دى اخر سنة

على / انا تعبان خلينا نروح نشرب قهوة فى الكفترية

و على وخالد بيروحو على الكفترية

اية فى البيت بتعمل فطاار ليوسف وبتلقى البيض وبتشم ريحتو وبتقرف اوى وبتجرى على الحماام و يوسف بيسمعهاا بيروح ورها

يوسف / اية اية حببتى انتى كويسة اية

و اية بتخرج من الحمام و يوسف بيسندهاا بسرعة ووشها اصفر و يوسف بيخدهاا وبينيمهاا على السرير

اية / باين كدة ان انا اخدت برد

و يوسف بياخد جهاز الضغط وبيشوف الضغط وبيكون الضغط نازل شوية

يوسف / الضغط نازل شوية احنا لازم نروح المستشفى نعمل تحليل يلاا

اية / يوسف اهدى انا كويسة بس انا وخدة برد فى معدتى شوية عادى

يوسف /خليكى مكانك

و  يوسف بيروح ياخد الشنطة بتعتو وبيطلع السماعات وبيكشف على اية  وفجاة يوسف بيضحك

اية / بتضحك على اية انا قولتلك انهم شوية برد

يوسف / انتى حامل

اية / نعم حاامل انا حامل ازااى يعنى حامل

يوسف / يعنى اية ازااى امال انا هناا بلعب يعنى

و اية بتتكسف
اية / بس انت متاكد انا حامل بجد طب طب شوف تانى كدة

و يوسف بيحط السماعة على بطنها وبيسمع صوت قلب الجنين

يوسف / لما ترتاحى نروح المستشفى ونتطمن

و اية مبسوطة اوى وبتحضن يوسف اوى

انس بيندمج مع الشغل ورقبتو بتالمو وبيرفع عيونو
وبيشوف ان ضحى مش فى المكتب  وكنزة بتدخل المكتب

كنزة /بش مهندس دة ملف الحسابات الشهر دة

انس / ضحى فيين

كنزة / راحت مع البش مهندس عيسى فى مشكلة فى موقع البناء

و انس بيتعصب
انس / وازاى معنديش خبر

كنزة / يابش مهندس هو يعنى العمال اتوقفو عن الشغل بسبب خصم

انس / خصم اية

كنزة / يعنى فى مكينات اتسرقت من الموقع والاستاذ وائل مدير الحسابات وشؤون المالية

انس / لما ارجع يكون عندى مدير الحسابات فورا

و انس بياخد الجاكيد بتاعو وبيخرج بسرعة

ليست هناك تعليقات