إبحث عن موضوع

حبك اقتحم حياتي🌸الحلقه 39🌸

الحلقة   39

ضحى وكنزة بيروحو البيت وبيشوفو على و محمد بيوضبو البيت ومعاهم اية

ضحى / انتو بتعملو اية

اية / انتى اتاخرتو لية

و محمد بيظبط هدومه بسرعة لما بيشوف كنزة
ضحى / انتو بتعملو اية

اية / اهلا كنزة كويس انك جيتى علشان تسعدينا شوية

كنزة / اسعدكو فى اية

اية / فى عمل القهوة طبعاا يااة الفرن

و اية بتجرى على المطبخ بسرعة
محمد / اهلا كنزة اتفضلى اقاعدى

على / محمد الساعة ٥ زمان الحلويات جهزت

محمد / خلاص انا هروح اجبهاا مش هتاخر

على / اة ضحى فستانك فى اوضتك وصل من عند المغسلة

ضحى / انتو نويين تجننونى صح كلو عوزيين تجننونى

اية / كنزة ممكن تيجى تسعدينى فى المطبخ

ضحى / كنزة استنى ريحة فيين

اية / مفيش وقت يباة تتكلمو بعديين انتى وهى

وكنزة بتروح لاية و على بيروح على اوضته و ضحى بتقاعد على اقرب كرسى وبتغمض عنيهاا

ضحى / اهدى انتى بتحلمى اهدى يا ضحى دة كلو حلم انا هفتح عينى  دلوقتى وهكون بحلم

و ضحى بتفتح عنيهاا بتشوف اية  وكنزة قدمها و ضحى بتتخض

ضحى / فى اية

اية / الاحمر

كنزة / لا الفوشياا

كنزة / لا الاحمر صح ضحى صح

ضحى/ هو اية دة

كنزة / احنا فكرنا نربط الدبل زى التركيين انا بقول فوشيا
اية احمر

ضحى / روحو من قدمى انتى وهى احسن قسما بالله اقتلكو حالاا

وكنزة و اية بيجرو بسرعة على الاوضة و ضحى بتمسك دمغهاا

ضحى / لاا انا دماغى هتنفجر

وبيخرج على من الاوضة  وماسك هدوم فى ايدو

على / ضحى اية رايك دة ولا دة بيتهيقلى دة هيكون احلى عليا صح ولا بقولك دة احلى انا لازم اكون شيك النهاردة قدمهم  يااة نسيت اتصل بمحمد و اشوفو جاب الحلويات

على بيروح على اوضته و ضحى مش بتتكلم وبتروح على اوضتها وبتشوف فستان ازرق سماوى جميل اوى على السرير وجمبو شوز بكعب عالى واكسسوارات

انس فى الفيلاا بيدخل اوضة  عبد الرحمن
انس / بابا انت جااهز

عبد الرحمن / ايوة جاهز انت متوتر لية كدة

انس/ لا مش متوتر ولا حاجة بس متحمس شوية

امير / انا جاهز

انس / كدة جهزين خلونا نتحرك علشان منتاخرش عليهم

عبد الرحمن / الدبل معاك

انس / الدبل لا هى مش معاك انت

عبد الرحمن / يا ابنى انت هتلغبطنى لية انت اختهم منى

و انس بيدور فى الجاكيد وبيشفهم
انس / اة نسيت

امير / من دلوقتى ونسيت الدبل اماال باة بعد الجواز هتنسا اية بالضبط

و امير بيبص على بنطلون انس و انس بيضربو على دماغو وبيضحكو اوى ومبسوطين

اية بتدخل اوضة  ضحى و ضحى لسة زى ما هى
اية / انتى لسة ملبستيش الفستان ياعروسة العريس زمانو على وصول

ضحى / اخرجى برة يا  اية

اية / اكيد عوزة تقاعدى  لوحدك شوية اكيد متوترة

ضحى / انتو لية بتعملو فياا كدة

و ضحى دموعهاا بتنزل و اية بتقرب منها وبتمسح دموعهاا

اية / احنا علشان بنحبك بنعمل كدة علشان وثقيين ان سعادتك معاة  بس عنادك وكبريائك منعينك

ضحى / بس هو

اية / اة غلط والله احنا مش ملايكة كل انسان بيغلط بس المهم اننا منعدش الغلط من تاانى والاهم اننا نسامح ضحى

انتى عوتينى على كدة فكرة واحنا صغيريين لما هاجر ضربتنى واخدت منى القلم وانا كنت عوزة انتقم منهاا وانتى طلبتى منى انى اسامحهاا على الى عملتو

ضحى/ اية بس هو ماخدش منى القلم بتاعى

اية / انتى بتحبية يا ضحى يباة لازم تسمحيه

وبيسمعو كنزة بتقول العريس وصل  وكنزة بتدخل اوضة  ضحى

كنزة / ضحى يلاا الضيوف وصلو ومستنينك برة

ضحى /انا مش عوزة اشوف حد لو سمحتو ممكن تسبونى لوحدى

و ضحى بتعيط اوى  وكنزة و اية بيخرجو برة والكل مستنى وعيونهم عليهم

اية / اسفة بس ضحى

على / خلينى اتكلم معاهاا

انس / على لو سمحت خلينى انا اتكلم معاهاا

عبد الرحمن / انس

انس / بابا لو سمحت دقيقتان بس

و على بياخد انس لاوضة  ضحى و بيخبط على الاوضة  وبيبص لضحى وبيشفها قاعدة  جمب السرير على الارض وبتبكى و  على بيشاور لانس يدخل و على بيسبهم وبيمشى
و انس بيقرب منهاا و ضحى بتحس بية وبتبصلو اوى وبتخبى دموعهاا

ضحى / عاوز اية منى ابعد عنى باة

و انس بيقاعد  جمبها
انس / لو بعدت عنك اموت  مقدرش اعيش من غيرك

و ضحى بتعيط  اوى
انس / انا مستعد احرق نفسى بس علشان متنزلش دمعة منك

ضحى / اوووف اووف انا تعبت لية بتضغطو علياا انتو

و انس بيمسك اديهاا
انس / كل الى برة دول بيتمنو سعادتك وبس بيتمنو يشوفو
ابتسامة وحدة على خدك

و ضحى بتعيط
انس / ماشى يا  ضحى انا هروح من من هناا وبس انا هبعد ومفيش حد هيضغط عليكى تانى ابدا ومش هتشفينى تانى بس خليكى  متاكدة ان مفيش حد فى الدنيا دى هيحبك قد ما بحبك

و انس لسة هيخرج من الباب

ضحى / هتهرب طبعاا اة ما انت كدة اسهل حاجة عنك الهروب او مثلاا روح ارمى نفسك فى حضن وحدة جديدة يمكن ساعتهاا تديك الى  انا مقدرتش ادهولك معلش انا ضيعت وقتك كفااية

و انس بيلف وبيبصلهاا بغضب وبيروح عليهاا بقوة وبيمسك درعهاا وبيوقفهاا قدمه

انس / للدرجة دى شيفاانى حقيير وزباالة الكل شيفنى كدة بس  كنت متخيل انك غير الكل كان الاولاد فى المدرسة يقولولى يا ابن ٠٠٠

(انس بيلفظ لفظ وحش )

و ضحى بتحط اديهاا على شفايفها من الخضة

انس / الكل شيفنى كدة وكانو بيقولولى انى زى امى بس انا لاا لاا يا ضحى انا مش زباالة اوى كدة حتى عمى اخو ابويا انا كنت طفل ٥ سنين  ساعتهاا اخد ابوياا لاوضة الحارس

علشان يشوف امى هنااك كانت مع الحارس فى اوضته وكان عمى عارف ان موجود وخلانى اشوف دة بعينى ومن اليوم دة وهو بيعايرنى بيهاا فى كل لحظة  انا قلت ان ربنا بعتتك لياا علشان تعوضينى عن الى عشتو بس للاسف انتى كمان زيهم

انس منهاار وبتنزل دموعو و ضحى مش قدرة تستحمل دموعو  وبتحط اديهاا على خدو وبتمسح دموعو و انس بيبعد اديها

انس / انا مش عاوز شفقة منك انتى فاهمة مش عاوز شفقة منك

و انس بيخرج من الاوضة  وبيمسح دموعو وبيحاول ياخد نفس  وبيحاول يهدى شوية وبيخرج عندهم والكل بيقف وبيبص لانس  ومستنين  كلمة منو

انس / انا حابب اتاسف للكل انا عارف انكو حاولتو تسعدناا
بس زى ما بيقولو مفيش نصيب باباا امير

و عبد الرحمن و امير بيبصو لانس اوى بحزن
انس / خلوناا نروح

على  / انس استنى صدقنى ضحى هى

انس / ضحى محتجاك خليك جمبهاا

محمد / هشوفك ونتكلم مع بعض

انس / انا ممكن اكون خرج البلد فترة يعنى شغل انا بعتزر اسف

انس / بابا امير خلونا نروح

ولسة هيتحركو وبيسمعو خطوات ضحى والكل بيبصلهاا اوى ماعدا انس اخر واحد بيبص وره وبيشفهاا بالفستان ومسكة فى اديهاا صنية القهوة

ضحى / اسفة اتاخرت عليكو بالقهوة

و ضحى بتبص لانس اوى والكل مبسوط اوى و اية بتزغرت والكل بيقاعد و  انس واقف مكانو و ضحى بتقدملهم القهوة وبتاخد فنجان انس وبتروح علية

ضحى / القهوة بس دى مش القهوة المرة بتعتك جرب قهوتى هتعجبك

و انس مبيردش عليها و ضحى بتقرب منو اكتر وبتهمس
ضحى / فى حاجة مشتركة بيناا انا وانت تحب تعرفهاا

و انس بيهز راسو بنعم

ضحى بهمس / انا وانت فى ناس كانت فى حيتناا متستهلش نفتكرهم  تانى بس دة اول حاجة مشتركة بيناا

و انس بيقرب منها وبيهمس
انس / تانى حاجة مشتركة بينا انتى مجنونة وانا باة اجن منك

و ضحى بتمد اديهاا وبتسلم علية
ضحى / اتعرفت بمعرفتك

وانس بيضحك اوى وفجاة بيحضنهاا اوى قدمهم وبيلف بيها ولسة على هيقف و اية بتخلية يقاعد  تانى و محمد لسة هيقف وكنزة بتخلية يقاعد  تانى

عبد الرحمن / والله الحاجات دى لما نقفل عليكو باب واحد ميصحش هناا قدمنا

و ضحى بتتكسف اوى وبتروح تقاعد  جمب اية وكنزة
عبد الرحمن / انا النهاردة جاى اطلب ايد الانسة ضحى لابنى انس

على / موفقيين موفقيين

والكل بيضحك انو وافق بسرعة و على بيتحرج اوى
محمد / على

محمد / بس احناا عندنا طلبات لو وافقتو عليهاا بنديكم البنت على سنة الله ورسولة

عبد الرحمن / طلبتكو اوامر

محمد / اولا شغلها فى الشركة ياريت ميكنش عندكو مانع انها تستمر

انس / لا ابدا انا معنديش نية بكدة ابدا

محمد / بنتنا غالية عليناا ومعندنش استعدد نشفها حزينة تانى

انس / ابدا مستحيل اعمل حاجة تحزنها ابدا

محمد / احنا معندناش طلبات بس خلوهاا سعيدة ضحى تستاهل تكون سعيدة

عبد الرحمن / على بركة الله خلونا نلبس الدبل

و انس بيطلع الدبل وبيلبسها لضحى وبيبوس اديهاا والكل مبسوط اوى و انس بيطلع علبة صغيرة كمان وبيفتحهاا وبتكون سلسلة  الماظ على شكل فراشة   وبيلبسهاا لضحى

انس / مش هتشليها من رقبتك ابدا

ضحى / لاخر يوم فى عمرى

و انس بيبسها من جبنهاا والكل مبسووط اوى وبيبركلهم

اية / خلونا نتعشا مع بعض يلاا اتفضلو

وبيقاعدو  كلهم بيتعشو مع بعض والكل مبسوط اوى وجرز الباب بيرن

اية / خليكو انا هفتح اكيد يوسف خلص بدرى

و اية بتروح تفتح الباب وبتروح عليهم وباين عليها التوتر
على  / مين على الباب يوسف

ضحى / اية فى ايه

واحمد بيدخل وعيونو بتلف فى الشقة  والكل بيقف وبيتصدمو لما بيشفوة قدمهم

ضحى / انت انت بتعمل اية هنااا

احمد / البيت متغيرش ابدا زى ما هو حتى ريحتو

ضحى / لا بالعكس اتغير كتيير روح من هناا

احمد / متنسيش ان دة بيتى

وعلى  بيروح علية وبغضب وبيمسكو من هدومه بقوة وبصرخة

على / مدام دة بيتك لية سبتو واتخليت عننا لية رحت وسبتناا نتعذب هنا لوحدناا لية غدرت بيهاا ورمتها تدفع نتيجاة افعالك

والكل بيجرى على على وبيبعدو عنو بسرعة

محمد / على اهدى

انس / اظن ان وجودك هناا غير مرغوب فية

احمد / وانت بصفتك ايه علشان تقولى كدة

انس / انا خطيب ضحى ومش هسمحلك تقرب منهاا انت فاهم  الى زيك عار على الابوة اصلا

و انس بيبص لضحى وبيشوف دموعهاا بتنزل وبيمسك اديها لضحى و بتستمد منو القوة

احمد / اخوكو عايش

والكل بيبص لبعض ومش فهميين هو بيقول ايه

احمد / فى يوم الحادثة امك حست بالم الولادة وسجناء طلبو من العسكرى  انهم لازم ينقلوها المستشفى بس

مقدروش علشان كان القسم محاصر من الارهابين علشان يحررو المجرم الارهابى وحصل الانفجار وماتت امكو  الله يرحمهاا فى الحادثة  بس كانت والدت ابنى يعنى اخوكو عايش

ليست هناك تعليقات