إبحث عن موضوع

حبك اقتحم حياتي🌸 الحلقه 37🌸

الحلقة   37


انس و ضحى وقفيين على هضبة المقطم و ضحى سكتة ومبتتكلمش و انس واقف عيونو عليهاا و ضحى بتبكى و انس بيروح يحضنهاا اوى و ضحى بتتمسك بية بقوة وبتبكى

ضحى / هو السبب فى موت امى واخوياا هو السبب هو السبب انا بكره

و ضحى بتحكى لانس عن كل حااجة

ضحى/ احنا كنا عايشين مبسوطيين باباا كان بيشتغل فى المقاولات وفى الليل فجاة لقيناا الشرطة بتخبط علينا واخدو باباا وماماا كانت  منهارة من العياط وعرفت ان العمارة الى بابا كان مسؤال عنهاا  وقعت لسوء الموناا والخامات

والملاك رفعو علية قضية وقالولو خلال ٤ شهور تكون الفلوس موجودة وحاول كتير وقرر انو يسافر برة البلد علشان يرجع الفلوس باى طريقة وعلشان يسافر خلا ماما تكتب على نفسهاا ان كل المسؤالية عليهاا

كانت وثقة فية اوى لدرجة كبيرة لما سافر كانت ماما حامل
ومن يوم ما سافر كل اخبارو اتقطعت عننا وماما نزلت تشتغل
كانت بترجع البيت مش قدرة تقف على رجليهاا كنت صغيرة ٧ سنين مكنش فى ايدى اى حاجة اعملهاا

لحد فى يوم ما الشرطة هجمت علينا واخدو ماماا مننا على انها المسؤالة ولا دموعى ولا دموع على الى كان يا دوب ٤ سنين قدرت تشفع عندهم اخدوهاا مننا عمو  والد محمد و اية  حاول باى طريقة يخرجهاا بس للاسف ملحقنااش بعد اسبوع حصل انفجاار فى قسم الشرطة

فى واحد ارهابى كان فى الحبس وعلشان يخرجوة قتلو كل حد بيتنفس ومنهم امى واخوياا الى مقدرش يشوف النور
هو السبب يا انس هو السبب هو الى قتلهاا هو

و ضحى بتنهار من البكااء و انس بيضمها اوى على صدرو
ودموعو بتنزل

فى الليل

محمد بيوصل كنزة للبيت

كنزة / محمد دة اخر يوم تيجى توصلنى فية

محمد / لية انا عملت حاجة تديقك

كنزة / لا ابدا بس انا كدة هكون مرتاحة اكتر

محمد/ مدام هتكونى مرتاحة ماشى

و كنزة بتبصلو اوى و محمد بيهرب بعيونو منهاا وبيروح بيتحرك وبالعربية وبيمشى وكنزة بتبص علية لحد ما بيبعد

انس بيكلم على

انس / على هى معاية متقلقش

على / خليهاا تكلمنى

انس / على انت مش واثق فياا

على / انا الى مخلينى واثق فيك هى ضحى مش اكتر

انس / ماشى

على / انت عارف لو زعلتهاا

و انس بيبص لضحى وهى نايمة فى العربية
انس / لو فى اى حااجة هكلمك

و انس بيرجع العربية وبيقاعد  جمبهاا وبيبص لملامحهاا وهى نايمة

فى الصباح

احمد فى مطار امريكاا ومعاة اربعة من البودى جاارد
وبيركب العربية

المساعد / اهلا بيك احمد بية انا المساعد حضرتك طول الفترة  الى هتقضيهاا هناا

احمد / فى اى اخبار جديدة

المساعد / معانا اسم متاكد ان هو الى هيوصلناا للى حضرتك عوزو

احمد / خلينا نروح

المساعد / احمد بية حضرتك هتروح على الاوتيل وانا بنفسى
هجبلك كل حااجة لحد عندك

احمد / لاا انا معاك خطوة بخطوة

المساعد/ بس فى خطر على حضرتك

احمد / انا الى مسؤال يلاا اتحركو بسرعة مفيش وقت

وبيتحركو بالعربية واحمد بيفكر فى ضحى و على بحزن
احمد / انا عارف ازااى اخليكو تسمحونى

انس بيفتح عنية بيشوف الشمس طلعت و ضحى نايمة جمبو فى العربية  ورقبتو بتالمو وبيبص لضحى اوى وبيلمس خدهاا بحنية و ضحى بتفتح عنيهاا وعنيهاا بتيجى فى عنية

انس / صباح الخير

و ضحى بترتبك اوى وبتظبط هدومها وشعرهاا وبتبص حوليهاا

ضحى / خلينا نروح اكيد على  قلقان علياا

انس / متقلقيش انا كلمت على وطمنتو عليكى

ضحى / كلمت على

انس / بيتهيقلى ان دلوقتى على بيثق فيا ٢٥ ٪

ضحى / خلينا نروح

انس / ضحى انا بحبك تقبلى تتجوزينى

و ضحى بتبصلو بحزن
انس / صدقينى هعمل المستحيل علشان تكونى مبسوطة

ضحى / لا انت مش بتحبنى انت عجباك حاجة جديدة وحابب تدخلهاا  فى حياتك زى ما هى قالتلى

انس / هى ميين يا ضحى

ضحى / ولا حاجة خلينا نروح

انس / هى ميين

ضحى / سالى حببتك وهى خطبتك الحقيقية وانا كنت مجرد لعبة

انس / ضحى لو كنتى قولتيلى ان الموضوع سالى كنت شرحتلك الموضوع من زمان ومكنااش تعبنا بعض للدرجة دى

ضحى / تشرحلى اية هتقولى انك كنت بتقولى بحبك الصبح والليل كنت بتقضية فى حضنهاا انا مش عرفة ازااى قدرت تعمل كدة

و ضحى بتنزل من العربية وبتمشى و انس بيروح ورها بسرعة

انس / مش كل مرة هتمشى من غير ما تسمعينى

ضحى /انا قولتلك انا وحدة عادية وابسط من العاادى كمان والشرف بالنسبة  لياا اغلى من روحى اسفة مش هقدر اديلك زى الى سالى

و انس بيمسك ضحى بقوة
ضحى / اة ايدى

انس / انتى ازااى تصدقى انى بفكر فيكى بالطريقة دى  انا اة غلطت انا وسالى بس وقتهاا كنا هنتجوز بس للاسف طلعت زى  اى حد ممكن يخبط على ببهاا

ضحى / علشان كدة قولتلى انك عاوز تتجوزنى صح فاكر انى هسلمك نفسى وهركع تحت رجليك من الفرحة صح

انس / انتى فى حد غاسلك مخك

ضحى / انتى انتى انتى بس كفاية انس انا هكلمك بصراحة انا فعلاا بحبك من اليوم الى انا شفتك فية وفى حاجة جواياا بتشدنى ليك ودة كان بيعصبنى علشان كدة كنت ديماا بتخانق معااك وبعمل مشاكل بس الحب دة محكوم علية بالاعدام

انس / خلينى اوصلك لبيتك

و ضحى بتروح للعربية وبتركب هى و انس وبيتحركو

احمد فى امريكا وبيوصل قدم فيلا كبيرة على الجبال وحوليهاا التلج

المساعد/ احمد بية خليك هناا واحنا هنتصرف

واحمد بيشاورلهم وبيروح المساعد ومعاة اربعة من البودى جارد بالسلاح  وبيروحو فى اتجاة الفيلاا و احمد بيطلع محفظتو وفيهاا صورة لية هو ومراتو وهى حامل و ضحى و على

اية فى البيت و يوسف بيوصل
اية / حمدالله على السلامة يا حبيبى

يوسف / ااة ظهرى مش قادر

اية / خلينى احضرلك الحمام تاخد دوش سخن ولما تخرج
اعملك مساج هيخليك تماام

يوسف / طب نخلى المساج الاول وبعدو الشور

اية / يوسف يلااا انا هنزل لوالدتك هشفهاا لو محتاجة حاجة

يوسف / ماما مش هنا خرجت هى وباباا

اية / خرجو

يوسف / اة هيستقبلو زياد  من المطار

اية / زياد اخوك مش كدة

يوسف / اة

اية/ ولية مقالوليش كنا رحناا معاهم نستقبلو

يوسف / انا هروح اخد دوش

اية  / خلينى اعمل شوية حلوياات علشان يعرف مرات اخوة شاطرة قد اية

يوسف / اية  متعمليش حاجة هو مش هيجى معاهم هو مش ساكن معاناا هناا

اية / هو متجوز بعيد يعنى

يوسف / انتى بتسالى كتير لية

اية / يعنى اية بسال كتيير فى اية مالك اتعصبت لية كدة يعنى  اخو جوزى الوحيد ومش عوزنى اسال علية

يوسف / انا مش هخلص ابدا منك انا هروح اخد دوش احسن

و يوسف بيروح على الحمام و اية بتدايق
اية / هروح بردو اعمل الحلوياات

و اية بتروح على المطبخ بسرعة و يوسف باين علية متعصب

انس سهران طول الليل ومدايق اوى  وبيدخل امير الاوضة 
امير / ممكن نتكلم

و انس بيشاورلو يدخل وبيدخل امير وبيقاعد قدم   انس
انس / ضحى كلمتنى فى موضوعك

امير / واية ردك

انس / انا هتكلم مع باباا ومش متاكد انو هيوافق

امير / مدام انت موافق هو هيوافق انا متاكد

انس / امير دى اخر مرة تدخل ضحى فى اى حااجة انت فاهم

امير / تمام يافندم

انس /  انا مبهزرش دى اخر مرة

امير / حاضر خلاص من غير عصبية خلينى انام معاك النهاردة

انس / لية ان شاء الله لسة صغير ولا بتخاف من العو

امير / لاا بس انقذ الاوضة  من الحريق

انس / حريق اية

امير /انت مش حاسس بنفسك انت عنيك بتطلع شرار

انس / اخرج برة بدل ما ارجع فى كلامى

امير / تصبح على خيير

و امير بيهرب  بسرعة و انس بيرجع لتفكيرو

ضحى قدم  التلفزيوون و على بيروح عليها وبيقاعد جمبها
على / من امتى وانتى بتحبى الاخبار

ضحى / نعم

على / فى اية ضحى انتى كويسة انس دة عملك حاجة تديقك

ضحى / لا ابدا انا بس دماغى مشوشرة شوية

و موبيل ضحى بيرن وبتكون كنزة وضحى بتاخد الموبيل وبتدخل اوضتها

ضحى / الو كنزة

كنزة / ضحى انا تعبت يا ضحى ومش قادرة مش عرفة اعمل اية اكتر من كدة

ضحى / كنزة اهدى انا مش فاهمة حاجة

كنزة/ كل لما اقول انو مش بيحبنى ان انا بتوهم وخلاص لازم ابعد من نظراتو بتقتلنى

وكنزة بتبكى
كنزة / انا كدة حظى وحش طول عمرى كدة انا بحبو اوى يا ضحى قوليلى اعمل اية علشان اقدر انساة

ضحى / لو انتى تعرفى ياريت تقوليلى انا كمان

كنزة / اسفة انى اتصلت فى وقت زى دة انا بس كنت محتاجة اتكلم

ضحى / لا ابدا كويس انك اتصلتى بيا انا كمان كنت حبة اتكلم مع حد حتى كنت هتصل باية بس قلت الوقت متاخر واكيد نايمة

كنزة / ومش انا زى اية  يعنى ولا ايه

ضحى / انا كمان زيك مش قدرة انساة يا كنزة ولا قدرة اننا نكمل مع بعض

كنزة / ولية متكملوش مع بعض بس لية انتو حلوين اوى مع بعض دة حتى لحد دلوقتى فى عروض اعلانات ليكو انتو الاتنين شركات الاعلانات طلبة انكو تعملو اعلان لمركة ملابس رجالى وحريمى

ضحى / اعلانات اية بس

كنزة / ضحى انا عرفة كل حاجة بس الى مش قدرة افهمو ان البش مهندس  اعترفلك بحبو قدم الناس واعترف ان كل حاجة كانت اتفاق بنكو بس اتقلب بحب

ضحى / حتى سالى بردو كان بيحبهاا

كنزة / سالى اية الميعة دى اووف انا مش بطيقهاا وحدة مغروورة

ضحى / بس بيحبهاا

كنزة / انتى معرفتيش انها اتجوزت

ضحى / اتجوزت

كنزة / اة شفت الخبر النهاردة فى التلفزيون

ضحى / بس دة مش هيغير حااجة

كنزة / مفيش حد مرتااح ابدا يعنى انا مستنية  من محمد اشارة وحدة والبش مهندس عطا كل الاشاارات وبردو فى الم ووجع

و ضحى بتتنهد
ضحى/ تصبحى على خيير

كنزة / هشوفك بكرة

ضحى / اكيد بااى

فى الصباح ضحى بتروح شغلهاا وبتدخل مكتبهاا
وكنزة بتدخل ورها

كنزة / قلت اجى نشرب القهوة مع بعض

ضحى. / فعلا كنت محتجاها الله

و ضحى بتشرب من القهوة وبتحاول تستمتع بيهاا وبتشمهاا اوى

ضحى / الله ريحتها حلوة اوى انا شميت الريحة دى قبل كدة

كنزة / دى قهوة تركية البش مهندس بيجبها مخصوص علشانو وانا بسرق منو شوية ههههة

و ضحى بتشم الريحة تانى وبتبتسم اوى

كنزة / لو تحبى اجبلك حبة تشمى فيهم طول النهاار

ضحى / انتى هناا بتعملى اية يلاا روحى على مكتبك

كنزة / ايوة اختى الى انتى عوزة وخلاص

ليست هناك تعليقات