إبحث عن موضوع

حبك اقتحم حياتي 🌸الحلقه 36🌸

الحلقة   36

سالى قاعدة  قدم التلفزيون وبتشوف خبر

المذيعة / اثبتت اخبار ان الثنائى الاشهر على مواقع التواصل الاعلانى ضحى و انس كانو متوجديين فى مكان الانفجاار اليوم

وسالى بتتفزع اوى

المذيعة / واخبار من مراسلناا هنااك انهم بخيير وبصحة جيدة وبتكمل النشرة عن عدد الشهداء والمصابين

سالى / كانو مع بعض

ضحى فى الاوضة  وعلى و  اية
ضحى / انتى الى بتنقليلو كل اخبارى صح

اية / ضحى متنكريش حبك لية كفاية بلاش غباء ومتضيعيش كل حااجة علشان اوهاام

ضحى / لا مش اوهام يا اية  مش اوهام ابداا

اية / يعنى عوزة تعرفينى انك ادتينى معلومات عن محمود غلط  دة عادى ولا علشان عرفة ان انا هروح اقول لانس

و ضحى بتبص لاية بغضب
اية / كفاية يا ضحى كفاية انا حسة بيكى وبالمك

و ضحى بتبكى اوى
ضحى / انا بحبو اوى يا اية قوليلى اعمل اية انا بتالم  مش عرفة

اية / روحيلو يا  ضحى روحيلو كفاية الى ضاع منكو

و على بيخبط على باب الاوضة  و ضحى بتمسح دموعهاا و على بيدخل

على / ضحى امير برة عاوز يقبلك

ضحى / امير

على / اة عرف الخبر وجاى يتطمن عليكى

ضحى / ثوانى وهخرج

وضحى بتمسح دموعهاا. كويس وبتخرج لامير

امير / لما عرفت الخبر قلقنا عليكو اوى انتى و انس بس لما سمعناا من الاخبار انكو بخير اطمناا

ضحى / بس فى ناس كتيير ماتت

امير / اكيد الارهاب دة لة نهاية

و ضحى بتبص لامير و باين علية انو عاوز يقول حاجة

ضحى / على ممكن تعمل عصير لامير

و على بيخرج
امير / ضحى انا كنت عاوز اطلب منك طلب

ضحى / منى اناا لو اقدر اكيد انت عارف انا بعزك زى على اخويا

و امير بيقولها على المسابقة ورفض انس
ضحى / بس اناا هعمل اية

امير / انتى الوحيدة الى تقدرى تقنعية  ارجوكى

ضحى /  انت عارف الظروف الى حصلت

امير / ارجوكى انتى املى الوحيد

ضحى / بس اناا

امير / ارجووكى مستقبلى هيضيع انتى الوحيدة الى تقدرى تقنعية

انس ميقدرش يكسر كلمة منك ابدا
ضحى / خلينى احاول بس مش اكيد

امير / المهم انك تحولى

و ضحى بتبتسم اوى لامير

فى الصباح ضحى بتروح شركة انس وكنزة اول ما بتشفهاا
بتكون مبسوطة اوى

ضحى / كنزة البش مهندس هناا

كنزة / لا لسة مجاش الشركة

ضحى / هروح اخد شوية حاجات خاصة من مكتبى

و ضحى بتروح مكتبهاا وبتقاعد على طرف المكتب وبتبص على مكتب انس وفجاة بيدخل انس و معاة نادر المكتب و انس بيتفاجا ان ضحى موجوودة وبيكون مبسوط اوى
و ضحى بتدخل من مكتبهاا لمكتبو

ضحى / بش مهندس ممكن اتكلم معاك

انس / ضحى انتى هناا

نادر / انتى باة ضحى الى مصدعناا بيهاا ضحى قالت ضحى راحت ضحى جت

انس / نادر اخرج برة

و نادر بيروح على ضحى وبيسلم عليها
نادر / اقدملك انا نادر الخطيير اوى

ضحى / اهلا

نادر / انا بكون صديق الاستاذ دة وانا الوحيد الى بعرف اسراره

انس / نادر انت مش كنت مدايق علشان المكتب روح اعمل الى انت عوزو يلااا اخرج

نادر / اكيد هشوفك تاانى

و نادر بيغمز لانس وبيخرج

انس / ضحى انتى وقفة لية اقاعدى

و ضحى بتكلمو فى موضوع امير
ضحى / يعنى مش لازم انك تحرمو من حاجة هو حببهاا

و انس بيبص لضحى بابتسامة وسرحان فيهاا وبيبص لكل ملامحهاا وتفصيلة وشهاا وحركة اديهاا وحوجبهاا و ضحى بتتوتر من نظرااتو

ضحى / انت حر انا عملت الى علياا بلاش تندم خلية يعمل الى مقتنع بية  انا  انا جاية اخد حاجاات. حاجات يعنى حاجاتى من المكتب

انس / انا موافق

ضحى / نعم

انس / موافق على موضوع امير قدرتى تقنعينى

و ضحى بتبصلو بخجل وبتروح على مكتبهااو انس بيروح على مكتبهاا وبيمسك اديهاا

انس / خليكى

و ضحى بتبصلو اوى
انس / ضحى خليكى معاياا متبعديش

و ضحى بترتبك اوى
ضحى / بس انا

انس / عمر ما كان الهرب هو الحل

و ضحى بتبصلو بخجل

ضحى و انس فى مكتب ضحى و انس ماسك اديهاا
وعيونهم فى عيون بعض

انس / عمر ماكان الهرب هو الحل

و ضحى بتبصلو بخجل وبتبتسم وانس بيقرب منهاا وبيلمس
طرطيف شعرهاا بحب وبيلمس خدهاا و ضحى بتضربو على ايدو

ضحى / لو عملت الحركات دى تانى انسا انك تشفنى هناا تانى

انس / لا خلاص اخر مرة يعنى انتى هترجعى فعلاا

ضحى / وهكون موظفة زى اى حد تاانى ومفيش اى تميز فى المعاملة

انس / بس عصب عنى وعنك لازم يكون فى تمييز

ضحى / ازااى

انس / والدك كتبلك نصيبو فى الشركة هناا الى هو ٣٠٪ من اسهم الشركة

ضحى / انت نسيت حاجة مهمة انا ابوياا مات من زماان ومش عارفة انت بتتكلم عن اية

و انس بيبصلها اوى
ضحى / ممكن تروح على مكتبك عندى شغل

انس / ماشى بس لازم نتكلم مع بعض

و ضحى بتروح تقاعد على مكتبها و انس بيسبهاا وبيروح على مكتبو وعيونو عليهاا طول الوقت و ضحى باين عليهاا متوترة ومتعصبة و انس ندم انو قلهاا على موضوع والدهاا وبيشوفهاا بتاخد شنطتهاا وبتخرج من المكتب وبيخرج ورها  بسرعة وبيوقفهاا قدم الشركة

انس / ضحى

و انس بيرفع خصلات شعرهاا عن عيونهاا وبيشوف دموعهاا
وبيمسحلهاا دموعهاا

اية بتروح ليوسف المستشفى وبتدخل المكتب
يوسف / اية

اية / مفاجاة حلوة ولا وحشة

يوسف / يعنى معقول تكون مفاجاة حلوة

اية / لاياشيخ ماشى انا هروح

و يوسف بيمسكهاا وبيحضنهاا اوى
يوسف / متعرفيش قد اية انا كنت محتاج الحضن دة

اية / انا قلت مدام حضرتك بقالك ٢٤ ساعة هناا ومش عاوز تيجى قلت اجى اناا

يوسف / حببتى غصب عنى انتى عرفة

اية / ولا يهمك يا حبيبى انا مقدرة تعبك

و يوسف بيبسهاا من جبنهاا
يوسف / انا مش عارف عملت اية فى حياتى علشان ربنا يهادينى بيكى

و اية مبسوطة اوى و يوسف بيقرب منهاا و اية بتضربو
اية / احنا المستشفى شوف انا جبتلك اية

و اية بتطلع من الشنطة علبة كيكة بالبرتقال
يوسف / كيكة البرتقال

اية / قلت اكيد انت ماكلتش حااجة

يوسف / والله قلبى وجعنى من القهوة

و يوسف بياكل من الكيكة وبيبسهاا من خدهاا
اية / يوسف

يوسف / اعمل اية انتى عرفة انى بحب اكلهاا مع اللبن ومفيش لبن

اية بتضحك اوى يوسف بيمسكهاا من خصرهاا والباب بيتفتح

جاسر / اسف

و اية بتتكسف اوى و يوسف بيلف ايدو حوليهاا اكتر
يوسف / تعال ادخل اعرفك اية مراتى

و جاسر بيسلم على اية
يوسف / جاسر ياسيتى بيكون ابن مدير المستشفى ومن نفس دفعتى

اية / اهلاا

جاسر / انت اتجوزت امتى وانا معرفش ازااى

يوسف / كنت حضرتك فى مؤتمر دبى

جاسر / على العموم اتشرفت بمعرفتك وربنا يعينك علية

و اية بتضحك
جاسر / اية الريحة دى

يوسف / لا ولا حااجة

جاسر / ريحة كيكة صح

يوسف / لااا مفيش ريحة ولا حااجة يلاا شوف انت رايح فين

اية / يوسف حرام

و اية بتاخد علبة الكيكة من المكتب وبتقربهاا لجاسر
يوسف / لااا دى بتعتى

جاسر / وانا وانت اية يا يوسف مش واحد

يوسف / لا اتنين ياخوياا

وجاسر بياكل منهاا
جاسر / اممممم خطييرة

اية / بالهناا

يوسف / ان شاء الله هتقف فى زورك ونخلص منك

جاسر / ياسااتر عليك بس مش مهم تسلم ايدك بجد يا مدام

يوسف / يلاا هويناا خلينى اقاعد  معاهاا شوية

جاسر / ممنوع وبم انى ابن مدير المستشفى انا لازم ابلغ

يوسف / ماشى هات الكيكة

جاسر / لاا خلاص انتو خليكو هناا وانا هشوف المرضى بتوعك بنفسى

وجاسر بيخرج ومعه الكيكة
يوسف / طب هات حته

و اية بتضحك اوى
يوسف / بتضحكى كمان اهو اخدهاا كلهاا

اية / حبيبى بالهناا والشفاا

يوسف / ماشى ياسيتى يلاا تعالى احكيلى عملتى اية امبارح من ساعة  ماسبتك لحد دلوقتى

انس و ضحى وقفيين على هضبة المقطم و ضحى سكتة ومبتتكلمش و انس واقف عيونو عليهاا و ضحى بتبكى و انس بيروح يحضنهاا اوى و ضحى بتتمسك بية بقوة وبتبكى

ضحى / هو السبب فى موت امى واخوياا هو السبب هو السبب انا بكرهو

ليست هناك تعليقات