رواية النمر🤔الحلقه 35 و الاخيره
الحلقة ال ٣٥ 🌸 والاخيرة 🌸
*
*
لؤلؤة / شرين خلينا نخلص الى بنعملو
شرين / يعنى هو قاطع كل المسافات دى كلها علشانك وانتى حتى مش عوزة تتكلمى معاة
لؤلؤة / انا مقلتلوش انو يجى هنا ومش عرفة ازاى عرف مكانى
معاذ بيشوف يوسف بيشيل اقفاص العنب على عربية وبيروح بيسعدو
يوسف / انت ايدك مجروحة
معاذ بيبتسم ليوسف وبيسعدو فى شيل الاقفاص و لؤلؤة بتبص على لمعاذ وهو بيشيل الاقفاص مع يوسف وبتبتسم اوى
شرين/ الحب هينط من عيونك مكنتش هتخيل انك هتحبى ابدا
يوسف / انت و لؤلؤة متجوزين من امتى
معاذ / تلات شهور
يوسف / تلات شهور بس
معاذ / انت المزرعة دى بتعتك اصلها جميلة اوى
يوسف / انا مهندس زراعة وطبعا مفيش شغل وبمساعدت ماهر قدمت على قرض واشتريت الارض دى و كانت صحراء ولا كان فيها مياة ولا فيها اى نوع من انواع الحياة واتجوزت شرين كانت جرتى وبنحب بعض من زمان كنا انا وشرين و لؤلؤة و ماهر و ايات كمان اصحاب جدا وجيران
وبنينا بيت صغير وشرين وفقت تيجى معايا لحد ما خليت المكان دة زى ما انت شايف فى ٤ سنين بس عملت كل حاجة ممكن تتخيلها تعبت كتير اوى بس شرين كانت وقفة معايا فى كل حاجة ويمكن دة علشان انا اعتبرتها كل حاجة فى حياتى وبقت كل حياتى
ويوسف بيبص لشرين اوى
معاذ / ربنا يسعدكو
يوسف / وانتو كمان
معاذ بيبص للؤلؤة اوى وبيكمل شغلو مع يوسف
بعد الضهر
شرين / ياااشباب يلا الغداء جاهر
والرجالة كلهم راحو علشان يتغدو ويرتاحو شوية
معاذ / مفيش مكان اغسل وشى فية
يوسف/ تعالة معايا
يوسف / لؤلؤة لو سمحتى مياة بس علشان نغسل ادينا
لؤلؤة بتبص لمعاذ وبتدخل بتجيب جردل مياة وبتحط ليوسف مياة علشان يغسل ايدو ووشو من التراب ويوسف بيمشى و معاذ بيبص للؤلؤة اوى و لؤلؤة بتدايق
معاذ / ممكن انا احط مياة لنفسى لو مديقة
لؤلؤة/ يكون احسن
لؤلؤة بتسيب جردل المياة وبتمشى بعيد وبتروح تقف جمب شرين ويوسف
شرين / لية كدة يا لؤلؤة ميصحش كدة
لؤلؤة / لا سبية انا عرفة بعمل اية
معاذ بيبص للؤلؤة علشان مش عارف يحط مياة لنفسو
و لؤلؤة بتبتسم ابتسامة انتصار
وفجاة معاذ بيقلع القميص الى هو لبسو وبيمسك الجردل المياة وبيحطو كلو علية مرة وحدة و لؤلؤة بتبص لمعاذ اوى
و يوسف بيحط ايدو على عيون شرين وبياخد شرين وبيبعد ولؤلؤة وقفة بتبص على معاذ اوى وسرحانة طبعا
معاذ بيقرب عليها والمياة بتنزل من شعرو وجسمو و لؤلؤة وقفة زى التمثال ومش قدرة تتحرك و معاذ بيقرب منها
وبيبسها من خدها وهى وقفة وبيمشى
و لؤلؤة بتتخض وبتحط اديها على خدها وبتبصلو وهو ماشى و لؤلؤة بتروح لشرين على الجنينة وبتساعدها
شرين / انتى مقولتليش معاذ بيشتغل اية
لؤلؤة بترتبك علشان عرفة ان ممنوع تقول ان معاذ فى المخابرات المصرية
لؤلؤة / معاذ هو بيشتغل
شرين/ اصل باين علية رياضى يعنى
لؤلؤة / اة هو
يوسف بينادى لشرين
شرين/ ثوانى يا لؤلؤة رجعة تانى
لؤلؤة بتاخد نفسها وتوترت اوى وبتسمع ضحكة معاذ من ورها و بتبصلو اوى بغضب وبتبعد وبتسيبو
فى الليل العمال بيمشو ويوسف و معاذ بيرجعو على البيت وشرين و لؤلؤة بيكونو حضرو العشاء
يوسف / انا ميت من الجوع
وبيروحو كلهم على السفرة ولسة شرين بتحط مياة لمعاذ
لؤلؤة / لا معاذ مبيحبش يشرب مع الاكل
معاذ بيبصلها اوى و لؤلؤة بترتبك وبتبعد نظرها عن الكل
وبيتعشو
يوسف / انا تعبتك معايا اوى النهاردة شكرا
معاذ / انا الى متشكر على الاستضافة دى وياريت مكنش ازعجتكو
شرين / لا ابدا دة انا خايفة من اليوم الى هتروحو وتسبونا فية
لؤلؤة/ انا هطلع ارتاح
شرين / لؤلؤة ورى معاذ الاوضة بتاعتكو
لؤلؤة بتبص لشرين اوى
معاذ / كفاية الكنبة هنا مش عاوز ادايق حد
معاذ بيبص للؤلؤة و لؤلؤة بترفع حواجبها بتاكد كلامو
لؤلؤة / انا طلعة انام تصبحو على خير
يوسف / معلش باة اكيد انت عارف لؤلؤة قد اية عنادية
معاذ / لا ولا يهمك
شرين / هجبلك غطاء علشان الجو برد هنا اوى
وشرين بتجيب بطانية لمعاذ والكل بينام و لؤلؤة مش عرفة تنام وبتتقلب على السرير وبتمل وبتخرج وبتبص على معاذ وهو نايم من التعب والغطاء وقع على الارض و لؤلؤة
بتتسحب براحة وبتغطى معاذ بحنية وبتبعد شعرو على عيونو وبتقف تبص علية وبتمشى تانى براحة على اوضتها
و معاذ بيكون حاسس بيها وبيبتسم وبينام
***********************.
فى الصباح
لؤلؤة بتصحى بتسمع صوت برة كتير وبتخرج بيكون فى بنات كتير برة
لؤلؤة / شرين فى اية
شرين / دول البنات الى يوسف جيبهم علشان يشوفو الزراعة عملى
لؤلؤة / مش فاهمة
شرين / الدكتور مدحت الى كان بيشرف على يوسف فى الدكتوراة بتعتو طلب منو انو يدرب الدفعة دى عملى وبالمرة يسعدونا كمان فى الحصاد
لؤلؤة / اوكى هغير هدومي وهاجى اساعدك
لؤلؤة بتغير هدومها وبتقف فى البلكونة بتشوف معاذ بيلعب رياضة والبنات وقفيين بيبصولو اوى والغيرة بتشتغل 😱
و بتنزل بسرعة
شرين / لؤلؤة استنى عوزاكى
لؤلؤة عوزة تخرج
لؤلؤة / ثوانى وجاية حالا
لؤلؤة بتخرج بتشوف يوسف ومعاة معاذ ويوسف بيشرح للبنات وطبعا اكتر البنات عيونهم على معاذ و لؤلؤة بتدايق اوى وبتاكل فى نفسها
شرين / مدام الغيرة بتاكل فيكى كدة لية بتعندى يا لؤلؤة
لؤلؤة بتبص لشرين وبتمشى بعيد وفى الاتجاة التانى من الجنينة و معاذ بيشفها وبيروح وراها بسرعة وبيوقفها وبيمسك اديها وبيبصلها وبيشوف دموعها نزلة
معاذ / مفيش اى حد يستاهل انك تنزلى دمعة وحدة من
عيونك علشانو ولو حتى انا ولو مش عوزة تشوفينى تانى انا موافق بس مش عاوزك تكونى حزينة ابدا
لؤلؤة / انت ازاى دخلت حياتى ومش قدرة اطلعك من حياتى قولى حل اعمل اية انا تعبانة
لؤلؤة بتعيط اوى و معاذ بيحضنها و لؤلؤة بتحضنو
معاذ / اسف اسف مستحيل اخليى دموعك دى تنزل تانى ابدا
لؤلؤة/ بحبك
معاذ بيقرب منها اكتر وبيبسها من شفايفها و لؤلؤة بتتكسف
معاذ/ بحبك
لؤلؤة بتتكسف اوى وبتخبى وشها فى حضن معاذ وبيسمعو صوت قريب منهم و لؤلؤة بتبعد بسرعة
معاذ / فى اية
لؤلؤة / احسن حد يشفنا
معاذ / لا يا شيخة على اساس انا مين يعنى انا جوزك يا هبل
لؤلؤة / مش معنى انك جوزى يعنى ممكن تعمل اى حاجة
معاذ / يعنى تحدى
لؤلؤة / يعنى
لؤلؤة بتبتسم اوى وبتجرى بعيد و معاذ بيضحك و لؤلؤة بتروح على شرين وبتحضنها اوى ومبسوطة
شرين / واية الفرحة الى على وشك دى فجاة
معاذ واقف بيبص للؤلؤة من بعيد وشرين بتشوفو
شرين/ اااة يعنى خلاص مفيش زعل
لؤلؤة / خلاص خلاص انا مبسوطة اوى
شرين / ربنا يسعدك يا روحى
شرين/ يلا الغداء جاهز هناكل كلنا مع بعض فى الجنينة
لؤلؤة بتروح مع شرين وبتساعدها ومعاهم بنات بيسعدوهم والكل بيقاعد و لؤلؤة بتشوف معاذ جاى وبتبتسم اوى
شرين / خبى فرحتك لما تشوفيه شوية يا بنتى مش كدة
معاذ بيروح يقاعد جمب لؤلؤة وبيمسك اديها و لؤلؤة بتضرب ايدو وبتبعدها وبيقرب منها اوى
لؤلؤة / معاذ فى ناس حولينا
معاذ بيبتسم وبيغمزلها بعيونو
لؤلؤة / انت رخم اوى
معاذ / بس بحبك
لؤلؤة /بس بس احسن حد يسمعنا
وبيتغدو و لؤلؤة بتقف بتساعد شرين والبنات فى شيل السفرة وفى بنات بيتكلمو على معاذ و لؤلؤة بتسمعهم وبتدايق والبنات بتروح لمعاذ
البنات / كنا حبين نعرف البزور دى بتتزرع فى اى تربة
لؤلؤة بتدايق اوى انهم وقفين مع معاذ و معاذ بيبص للؤلؤة وبيفهم انها غيرانة من البنات و لؤلؤة ماشية كانت هتخبط فى شرين
شرين / فى اية يا بنتى مالك
لؤلؤة / شايفة شايفة واقف ومبسوط ازاى
شرين / اهدى شوية يلا روحى حطى دول فى المطبخ يلا روحى يا مجنونة
لؤلؤة بتروح وبترجع وبتشوف معاذ واقف لسة مع البنات وبتتعصب
معاذ / لؤلؤة
لؤلؤة بتقف وبتبص ورها و معاذ بيروح عليها قدم الكل وبيقرب منها وبيحط ايدو على خصرها بحنية لؤلؤة بترتبك
لؤلؤة/ معاذ انا
معاذ بيبسها من شفايفها بوسة صغيرة و لؤلؤة مصدومة اوى
معاذ / متبعديش عنى بتوحشينى
لؤلؤة بتبتسم اوى وبتحضن معاذ اوى والبنات بتشفهم وبيمشو وبيسبوهم والكل بيتكلم عليهم وعلى الحب الى بنهم
معاذ / جاهزى نفسك هنسافر النهاردة على القاهرة
لؤلؤة / اوكى
لؤلؤة بتروح على اوضتها وبتجهز شنطتها ومبسوطة اوى
***********************.
و فى الليل
معاذ بيدخل الاوضة عند لؤلؤة و لؤلؤة بتعمل شعرها وبيقف يتفرج عليها
لؤلؤة / انا جاهزة
معاذ بيقرب عليها اوى / انتى على طول بتكونى حلوة كدة
لؤلؤة / لية عندك مانع يعنى
معاذ / طبعا عندى مانع مش قادر اشيل عيونى من عليكى
ولسة هيبسها لؤلؤة بتبعدو عنها
لؤلؤة / ممنوع
معاذ / نعم
لؤلؤة / هنتاخر يلا باة
لؤلؤة بتشد معاذ من ايدو وبيخرجو ليوسف وشرين وبيودعوهم
شرين /طب خلوكو معانا كمان يومين
معاذ / عندى شغل مهم لزم نرجع القاهرة انا سعيد انى اتعرفت عليكو
يوسف / احنا اسعد طبعا بس متنسناش خلونا نشفكو تانى
لؤلؤة / اكيد
*********************.
لؤلؤة و معاذ بيروحو على العربية وبيروحو على القاهرة
وبيروحو على الفيلا و معاذ بينزل وبيمسك ايد لؤلؤة
وبيدخلو على الفيلا واول ما بيدخلو
معاذ / اهلا بيكى يا ملكة
ولسة معاذ هيتكلم وبيسمع صوت عالى من فوق
لؤلؤة / فى اية
معاذ بيتعصب وبيطلع هو و لؤلؤة وبيشوف احمد بيتخانق مع بسمة
بسمة / انا قولتلك مستحيل اخليك تروح مكان زى دة انت فاهم
احمد / لا انا مش صغير واقدر اخد قراراتى بنفسى
بسمة / ماشى ورينى هتروح ازاى والله لو خطيت خطوة وحدة مش هتعرف هعمل فيك اية
احمد / هتعملى اية هتضربينى يعنى ها اضربينى متضربينى
ولسة احمد بيقرب على بسمة و معاذ دة كلو واقف بيتفرج عليهم هو و لؤلؤة طبعا و معاذ متعصب اوى
معاذ / احمد
واحمد بيتخض وبيبص لمعاذ وبيقف مكانو و معاذ بيروح علية
معاذ / انت بتعمل اية
احمد / انا انااا
لؤلؤة بتروح على معاذ وبتمسك ايدو علشان يهدى و معاذ بيبص للؤلؤة وبيهدى وبيرجع يبص لاحمد
معاذ / دى اخر مرة اشوفك بتعلى صوتك على اختك انت فاهم
احمد / انا اسف بس هى
معاذ / مسمعش صوتك روح على اوضتك
احمد / بس انا
معاذ بصوت عالى
معاذ / على اوضتك فورا
معاذ بيبص على لوائل الى قاعد بعيد
معاذ / طبعا مش كويس ان طفل زى دة يشوف دة تانى المفروض انك كبيرة كفاية انك تعرفى دة
لؤلؤة بتقرب على معاذ
لؤلؤة / معاذ اهدى لو سمحت
بسمة / مدام ان حضرتك وصلت اتحمل انت المسؤلية باة انا تعبت كفاية سبونى في حالى باة
بسمة بتعيط وبتروح على اوضتها و معاذ متعصب اوى
و لؤلؤة بتروح لوائل وبتحضنو
لؤلؤة / حبيبى اية رايك لو ناكل ايس كريم انا وانت
وائل فرح طبعا
لؤلؤة/ يلا بسرعة على تحت وثوانى وانا هاجى يلا اجرى
وائل بينزل على تحت و لؤلؤة بتبص لمعاذ الى بيلف وبيدور ومتعصب و بتروح علية وبتحط اديها على خدو وبتبصلو وبتبتسم
معاذ / انا اسف المفروض ان دة اول يوم انا وانتى مع بعض كان المفروض انو يكون يوم مميز بس
لؤلؤة / حبيبى انا كفاية انك تكون معاية وبس
معاذ / بحبك اوى يا لؤلؤة
لؤلؤة / وانا بموت فيك
لؤلؤة بتبوسو من خدو
لؤلؤة/ بس لزم تكون هادى شوية وتتكلم معاهم وتشوف اية المشكلة انت زعلت بسمة اوى
معاذ لسة هيتكلم بعصبية
لؤلؤة / اهدى براحة انت دلوقتى اخوهم الكبير وهم ملهمش غيرك يعنى لزم تسمعهم الاول
معاذ بيحضن لؤلؤة
معاذ / شكرا انك فى حياتى
لؤلؤة / انا هروح لوائل وانت شوف بسمة الاول بلييز متتعصبش تانى
لؤلؤة بتنزل و معاذ بيبص عليها وهى نزلة ومبتسم اوى
و بيدخل اوضة بسمة و بسمة قاعدة مديقة اوى و معاذ بيروح جمبها ومش عارف يبدا الكلام منين معاها
معاذ / اسف انى زعلتك
بسمة / انا خايفة علية احسن يرجع زى الاول هو طايش اوى
معاذ / ممكن تهدى شوية انا عيونى علية فى كل خطوة بيخطيها متقلقيش انتى بس نحاول نكسب احمد منخصرهوش تانى
معاذ بيبوس راس بسمة و بسمة بتحضنو
بسمة / ربنا يخليك لينا
معاذ بيخرج وبيروح اوضة احمد واحمد قاعد على السرير وحاطط السماعات وبيسمع موسيقى و معاذ بيدخل واحمد مبيحسش بية و بيروح يقف قدم احمد واحمد بيشوفو قدمه بيعدل نفسو بسرعة وبيشيل السماعات وبيقاعد مظبوط
معاذ / قولى فى اية
احمد / رحلة
معاذ / مش فاهم
احمد / الجامعة مطلعة رحلة لسيناء يعنى نحاول نساعد الاهالى المتضررة وكدة يعنى
معاذ / فيها اية اية المشكلة دلوقتى
احمد / بسمة مش وثقة فيا ابدا ورفضة انى اروح مع زميلى
معاذ/ يباة تتكلم بهدوء معاها وتحاول تقنعها وتخليها تثق فيك من تانى مش تعمل عليها راجل عمر الرجولة ما كانت بالصوت العالى
احمد / اسف
معاذ / ماشى انت دلوقتى هتروح تعتزر منها
احمد / حاضر
معاذ / مش هتعتزر منها علشان انا طلبت منك لا علشان انت حاسس انك غلط ولزم تعتزر
احمد / عندك حق حاضر
معاذ بيروح على احمد وبيحضنو اوى واحمد بيحضنو
احمد / حمدالله على السلامة
معاذ / بعد ما تعتزر لبسمة هتها وانزل علشان اعرفك على مرات اخوك
احمد بيبتسم اوى وبيخرج هو واحمد من الاوضة واحمد بيروح على اوضة بسمة
***********************.
معاذ بينزل للؤلؤة و لؤلؤة قاعدة هى و وائل بياكلو ايس كريم
معاذ / اية وانا مليش ايس كريم
لؤلؤة بتروح علية وبتاكلو ايس كريم
معاذ / اممم هو طعمو حلو بس انا عاوز حاجة تانية احلا
معاذ بيقرب من لؤلؤة و لؤلؤة بتضربو فى بطنو
لؤلؤة / الولد
معاذ بيبتسم للؤلؤة و لؤلؤة بتتكسف اوى وخددها بتحمر
و معاذ بيمسك خدود لؤلؤة
معاذ / يسلملى الى خدودو بتحمر من الكسووف
احمد و بسمة بينزلو و بسمة بتروح على لؤلؤة
بسمة / اسفة يا لؤلؤة ان اول يوم يعنى ليكى فى بيتك يكون
لؤلؤة / اسفة على اية انا مبسوطة اننا هنكون مع بعض
معاذ / لؤلؤة دة احمد
لؤلؤة بتروح على احمد وبتسلم علية ولسة هتبوسو
معاذ / اية بتعملى اية مش للدرجة دى يعنى
والكل بيضحك اوى و معاذ بيشد لؤلؤة علية و لؤلؤة مكسوفة اوى
معاذ / انتى لؤلؤة حب معاذ
والكل مبسوط اوى وبيضحكو
*********************
** بعد سنة **
احمد بيتخرج من الكلية وكلهم فى حفلة التخرج و لؤلؤة قاعدة جمب معاذ و بسمة معاها بدر لسة عرسان جداد
و احمد بيستلم الشهادة والكل فرحان اوى وبتخلص استلام الشهادات و معاذ بيروح على احمد وبيحضنو اوى
لؤلؤة / معاذ
معاذ بيبص للؤلؤة و معاذ بيروح عليها بسرعة
معاذ / اسف يا روحى تعالى يلا براحة
لؤلؤة بتكون حامل وبطنها كبيرة اوى ومش قدرة تمشى
لؤلؤة / مبروك يا احمد
احمد / الله يبارك فيكى يا لؤلؤة امتى باة تولدى وتريحينا باة
لؤلؤة / شايف شايف يا معاذ بيقول اية
معاذ بيجيلو تلفون مهم وبيرد بنعم ولا بس طبعا ومعاذ بيبص للؤلؤة
لؤلؤة / لا مستحيل اخليك تروح فى اى حتى انا قربت اولد
معاذ / مهمة صعبة ولزم اسافر حالا
لؤلؤة / اااة
معاذ / يعنى موفقة انى اروح صح
لؤلؤة / لااااا انا بولد اااااااة اااة
والكل بيجرى عليها بسرعة و لؤلؤة مش قدرة تمشى و معاذ بيشلها بسرعة
احمد / انتى جاية تولدى يوم حفلتى ضيعتى السهرة يا لؤلؤة حرام
لؤلؤة بتتعصب اوى وبتصرخ وبتضرب معاذ فى صدرو
لؤلؤة / شوف اخوك بيقوول اية اااة
معاذ / احمد اخرس خالص
بسمة / معاذ هتها على العربية بسرعة يلا
وبيخدها على المستشفى و ماهر و شهد و ايات بيجرو على معاذ
ماهر / متقلقش هتكون بخير انا متاكد
بعد دقايق بسمة بتخرج ومعاها طفليين
بسمة / لؤلؤة كانت عملة مفاجاة
الكل مش مصدق و فرحان و معاذ مزهوول
معاذ / تؤم
الكل فرحان اوى و معاذ بياخد الطفلين من بسمة
*********************.
** بعد خمس سنين **
لؤلؤة فى المطار ومستنية وفى ولدين وقفين بيلعبو حوليها
وبتنزل طيارة هلكوبتر وبتتفتح وبينزل معاذ منها
لؤلؤة / يا ولاد بابا وصل
والاولاد بيشوفو معاذ بيجرو علية و معاذ بيجرى عليهم
وبيحضنهم و لؤلؤة بتروح عليهم و معاذ بيحضنها
معاذ/ وحشتينى
لؤلؤة / وانت كمان
معاذ بيبوس لؤلؤة من شفايفها والاولاد بيتكسفو وبيضحكو
🌹. تمت 🌹
اتمني تكون عجبتكو ❤️
وردة 🌸
التعليقات على الموضوع