إبحث عن موضوع

حبك اقتحم حياتي🌸الحلقه 30🌸

الحلقة   30

انس و ضحى فى العربية ومش بيتكلمو
انس / مش عوزة تقولى حاجة

ضحى / لاا

انس / بس بيتهيقلى اننا لازم نتكلم مع بعض

ضحى / مش عارفة مش حاسة انى عوزة اتكلم

انس / اول مرة يعنى تكونى مش عوزة تتكلمى كل مرة بكون بحاول  اسكتك

ضحى / خلينا نروح احسن

و انس بيبص لضحى اوى وبيمسك اديهاا
انس / انا مش عارف انتى عملتى فياا اية

وضحى بتبصلو ومش عرفة تقول اية
انس / امتى وازااى مش عارف بس الى عرفو دلوقتى انى بحبك ومش هقدر ابعد عنك

ضحى / لو خلصت كلامك خليناا نروح

انس بيبصلهاا بصدمة
انس / انتى لية بتكلمينى بالطريقة دى

ضحى / بصراحة انا مش شايفة صحافة هناا علشان الكلام الرومنسى دة

انس / صحافة

ضحى / اة صحاافة متقلقش اكيد يعنى مش هيحطو كاميرات فى العربية

انس / اول مرة فى حياتى حد يهينى بالطريقة دى

ضحى / فى بيناا اتفاق ومدة معينة خليناا على الاتفاق احسن ليك ولياا

انس/انتى شيفة كدة

ضحى/ جداا

انس/ ماشى

ضحى / ياريت ترجعنى الشركة عندى شغل لازم اكملو

و انس بيتحرك بالعربية وبيوصل ضحى قدم الشركة وبيمشى بالعربية بسرعة من غير ما يتكلم ولا كلمة و ضحى بتبصلو اوى وهو ماشى بالعربية

كنزة قاعدة  مع ابن خالتهاا

حازم / كنزة انا ملاحظ انك مش معايا خالص

كنزة /لا ابدا

حازم / اية رايك نقف فى البلكونة شوية نشم هوى

وكنزة وحازم بيدخلو البلكونة و  كنزة متوترة اوى
حازم / هو ميين باة

كنزة / نعم

حازم / ميين هو الى واخد عقل بنت خالتى الحلوة

كنزة / مفيش حاجة زى كدة انا بس

حازم / كنزة انتى نسية اننا متربين مع بعض ولا اية يعنى انا اعرفك كويس

كنزة / محمد

حازم / احكيلى عنو

و كنزة بتحكى لحازم عن محمد وعن شخصيتو وعن حبو لكل الى حولية  وجدعنتو

حازم / واية تاانى بتحبية

كنزة/ بس حب من طرف واحد

حازم / مظنش

كنزة / تقصد اية

حازم /  وانا طالع كان تاكسى هيخبطنى قدم العمارة وكانت نظراتو غريبة بس مركزتش اوى معاة بعد ما اعتزر  والشخص دة واقف هنااك وعينو هتطلع علينا

و كنزة بتبص لحازم بزهول
حازم / بصى هنااك هو دة

و كنزة بتشوف محمد واقف بعيد بالتاكسى
كنزة / محمد

ولسة كنزة هتتحرك وحازم بيمسكها
حازم / ريحة فين

كنزة/ هنزل لمحمد

حازم / والله انا اة عشت ١٠ سنين فى انجلتراا بس اناا شاب مصرى ودمى حاامى وخصوصاا على بنت خالتى الى زى اختى

كنزة / بس

حازم / خلية هو الى يتحرك مش انتى يلاا ادخلى كفااية علية كدة

وكنزة وحازم بيدخلو وحازم بيحط ايدو على ضهرهاا و محمد بيشوفو وبيتعصب وبيشغل العربية وبيمشى

فى الصباح انس فى الجنينة بيلعب رياضة بعنف
و عبد الرحمن بيبص علية من البلكونة

كريمة / الفطار جاهز تحب تفطر هناا ولا فى الجنينة

و عبد الرحمن عيونو على انس وكريمة بتقرب وبتبص على انس

كريمة / من امبارح وهو كدة قلقت باليل لقيتو بيشرب قهوة حاولت اتكلم معاة بس انت عارف انس مبيتكلمش

عبد الرحمن / بس ياريت يعرف ان الحل مش بالعصبية

كريمة / حل اية

عبد الرحمن / لو حبة تعرفى اسالية

كريمة / دة لو ابو الهول اتكلم الاول

وبيضحكو

امير ماسك عجاز وبيروح على انس و انس بيضرب كيس الرمل بقوة  وبغضب

امير/ كفاية واية زمب كيس الرمل دة يعنى التعزيب دة

و انس بيمسح عرقو بالفوطة
انس. / وانت اية الى خرجك من اوضتك مش لازم تقف على
رجلك كتيير

امير / انا كويس بس باين ان انت الى مش كويس

انس / عندى شغل لازم اروح الشركة لو احتجت حاجة كلمنى

و انس بيمشى وبيروح على اوضته

ضحى فى المطبخ بتجهز فطار وبتروح اوضة على

ضحى / على  يلاا اصحى اتاخرت على محاضراتك

على / خلاص صحيت

و ضحى بتروح تجهز السفرة وبتجهز نفسهاا وبتخرج وعلى قاعد بيفطر

على / هتتاخرى النهاردة

ضحى / مش عرفة بس هكلمك

و ضحى بتاكل وهى وقفة وبتبوس على من خدو وبتاخد تصاميم  ببتاعتها وبتخرج

طارق بيخبط على شقة سالى ومبتردش علية
طارق / رحتى فين انتى

وطارق بينزل تحت وبيسال بواب العمارة

البواب / الست سالى بقلهاا يومين مخرجتش من الشقة يابية

طارق بيطلع تانى وبيخبط بقوة وبيكسر الباب وبيدخل
طارق / سالى ساالى

وبيشوف سالى على الارض وفى حوليهاا ازايز خموور كتيير
وبيشلهاا وبيحطهاا على الكنبة  وبيشوف نبضها بسرعة

طارق / ساالى فووقى

و سالى بتفتح عنيهاا وبتشوف طارق
سالى / طاارق انا انتهيت اناا خلاص

و طارق بيروح المطبخ وبيجي مياه وبيروح عليها
وبيشرب لسالى 

طارق / اشربى متفتكريش ان بالطريقة دى هتخلصى منى

وسالى بتعيط
سالى/ انس بيكرهنى

وسالى بتعيط اوى

ضحى فى الشركة وبتدخل مكتبهاا وبتشوف انس فى مكتبو ومندمج جدا فى الشغل وبتدخل كنزة مكتب ضحى

كنزة / ضحى فين التصميمات الجديدة لمركز التسوق

ضحى / اة اهى جهزة انا هخدهاا الموقع حالا

كنزة / ضحى لاا

ضحى / لاا

كنزة / اسفة بس البش مهندس انس طلب منى انى اسلم
التصميمات دى للبش مهندس عيسى هو الى هيكون مسؤال عنها

ضحى / ازااى يعنى بس المشروع دة بتاعى انا واناا الى تعبت فية

كنزة / ضحى والله عرفة بس دى اوامر

و ضحى بتتعصب وبتدخل لانس المكتب من الباب الى بيفصل بينها وبينو

ضحى / ممكن اعرف انت ازااى تسلم مشرووع مركز التسوق لعيسى

انس / اولا لازم تستازنى قبل ما تدخلى ثانياانا هناا المدير مش انتى

ضحى / بس انا تعبت على التصاميم دى وانا

انس / انا الى بقرر مش انتى يا بش مهندسة ضحى

ضحى / اوكى

و ضحى بتبصلو بغضب
انس / جهزى نفسك هتكونى معاياا فى اجتماع

كنزة بتدخل

كنزة / احمد بية وصل

انس / وكمان مش هتلحقى تجهزى نفسك اتفضلى يا بش مهندسة  على الاجتمااع

و ضحى مديقة ااوي و  بتروح على قاعة الاجتماعات مع انس واحمد اول مابيشفها بيبتسم اوى و ضحى بتبعد عنو
وبتقاعد  جمب انس ولسة انس هياخد القلم و ضحى بتخدو
الاول و انس بيبتسم اوى لضحى و بتفتح القلم وبتحطو قدم انس

احمد / باين ان البش مهندسة ضحى تعبانة شوية

ضحى / انا لا انا فى احسن حالاتى ممكن ندخل فى الشغل

وبيبداو الاجتماع وتقريبا صالح هو الى بيتكلم مع انس
واحمد عيونو على ضحى و ضحى بتخبى عنيهاا منو باى طريقة و انس بياخد بالو وصالح بيحاول يشد انتباهو للورق

احمد / بما ان الوحدات الاولى تمت بنجااح انا عامل حفلة
وطبعا انت والانسة ضحى ضيوف الشرف

انس / اكيد هنكون موجوديين

ضحى / للاسف انا فعلا كنت بتمنى اكون موجوودة بس للاسف مش هقدر اكون متوجدة بس اكيد البش مهندس انس هيكون موجود

صالح / بس من الضرورى تكونى موجودة فى الحفلة دى هيكون .مش اى حفلة  دى حفله لاكبر المستسمرين الاجانب والعرب كمان ودة اكيد هيفيدك فى مسيرتك العملية

و لسة ضحى هتتكلم
انس / اكيد هنكون موجوديين واول الحضور طبعاا

و احمد بيقرب من ضحى وبيمد ايدو للسلام و ضحى بتبصلو اوى ومترددة  انها تلمسو وبتحس بتوتر شديد و انس بيبصلهاا و ضحى بتسلم علية واول ما بيلمس اديهاا بتبص فى عيونو اوى و انس واقف بيبصلهم اوى

فى الليل

يوسف و محمد و ضحى و اية و على مع بعض سهرنين بيتفرجو على فيلم هندى قديم الشعلة و ضحى و اية بيعيطو  كل شوية و  بيديهم كل وحدة مندييل

محمد / يوسف نصيحة منى لازم تمنع الافلام الهندى دى من بيتكو انا حظرتك

وبيضحكو اوى
اية / انتو معندكوش مشاعر ابداا انتو شفتو ازااى مات

ضحى / حررام كان طيب اوى خالص

على / متخفيش فى الاخر هيطلع عايش هههة والله كل الافلام الهندى كدة فى الاخر بيطلعو عيشيين

ضحى / انا هعمل قهوة حد يشرب معاياا

يوسف / انا كفاية كدة لازم اروح انام عندى عملية بكرة الصبح

و اية بتروح مع يوسف توصلو للباب
يوسف / انا اتفقت مع محمد هننزل بكرة انا وانتى نشوف باقى الحاجة

اية / اوكى

يوسف / اوكية كدة من غير حاجة

اية / يوسف يلاا تصبح على خيير يلا روح

يوسف / هتحلمى بيا النهاردة

اية / انا لاا ابدا

يوسف / يباة هتحلمى بياا

اية / يلااا روح اتاخرت عليهم يلاا

و يوسف بيمسك اديهاا وبيبوس كف اديهاا بحب

محمد / اية انتى فيين

و اية بتدفع يوسف برة الشقة بسرعة وبتقفل الباب
يوسف / مجنونة بس اعمل بحبها

ضحى وقفة بتعمل القهوة و اية بتروح عليهاا بسرعة
اية / ضحى بتعملى اية الغااز مفتوح هتتخنقى

و ضحى بتشوف ان القهوة طفت النار
اية / ضحى لية بتعندى بس دة قالك بحبك

ضحى / يارتهاا كانت طلعة من قلبو بجد يا اية بس انا عمرى ما  هكون بديل حد افهمينى

اية / والله انا فهمااكى مش يمكن فعلا هو نسيهاا وبيحبك انتى

ضحى / من يوم وليلة يعنى وانا اصدق صح

اية / مش عرفة

ضحى / يباة تسكتى خالص انا مش نقصة

اية/ نفسى تحققى الى بتتمنية

ضحى / ومن امتى يعنى بيتحقق الى بتمناة

و اية بتروح عليهاا وبتحضنهاا اوى
اية / متاكدة ان الايام الجاية هتكون احسن اكيد

ضحى / اتمنى كدة بس سيبك منى هاا خلصتى كل حااجة

اية / اة ما حضرتك مش فضية خالص

ضحى / انتى عرفة الشغل اعمل اية

اية / ولا يهمك ياروحى متقلقيش علياا انا تقريبا خلصت كل حااجة  بس جهزى نفسك علشان ننزل بكرة نختار الفستان

ضحى / بكرة بكرة يعنى

اية / تانى يا ضحى

ضحى / اووف اعمل اية غصب عنى والله لازم اروح معاة الحفلة

اية / هى ساعة وحدة بلييز متسبنيش لوحدى

ضحى / مستحيل اسيبك لوحدك طبعا جاية معااكى يا احلا عروسة

و اية مبسوطة اوى
على / ضحى انا تعبت هروح اناام

ضحى/ استنى انا جاية معااك

و ضحى بتروح مع على على شقتهم

ليست هناك تعليقات