إبحث عن موضوع

حبك اقتحم حياتي🌸الحلقه 29🌸

الحلقة   29

ضحى / بتروح عند البلكونة وبتبص للسماء

اية / لا ياضحى اوعى تعملى زى الافلام الابيض واسود البطلة  تروح عند الشبااك وترفع عنيهاا للقمر وتبص للرض بحزن وتقول بصوت حزيين الى بحبو طلع متجوز

و ضحى بتضرب اية على رسهاا
ضحى / يعنى قولى حاجة زى كدة

اية / لاا انا قلت ان النحس خلاص بعد عنك

ضحى / اية انتى مش فاهمة حااجة انا كنت هغلط غلطة كبيرة  كنت هفرق بين اتنين

اية / اتنين اية انتى مش قولتيلى انهاا خانتو

ضحى/ حتى لو هى عملت كدة اية حتى لو هى كدة يباة هو هيكون معايا علشان ينساهاا مش اكتر يعنى طرقتو معايا الى اتغيرت من يومين  بس دى هتسميهاا اية

اية / مش يمكن حب من اول نظرة بجد

ضحى / اية ارجووكى افهمينى

وبيسمعو صوت الباب
على / ضحى

و ضحى بتمسح الدموع الى نزل من عنيهاا بسرعة
وعلى  بيدخل

اية / يا ابنى كام مرة قولتلك تخبط قبل ما تدخل اية مش هتتعلم باة

على / وكام مرة قولتلك متعيطيش اختى حببتى

و على بيروح لضحى وبيلف دراعو حولين رقبتهاا وبيضمهاا
على / مين زعلك

ضحى / حبيبى مفيش حاجة انت رجعت بدرى لية من الجامعة

اية / اكيد هرباان طبعاا

ضحى / على دى اخر سنة

على / والله ابدا بس الدكتور اعتذر عن المحاضرة. فقلت
ارجع بدرى خلينا نروح نتطمن على امير

ضحى / روح انت انا هكلمو فى التلفون

على / والله كنت مفكر ان انتى الى هتلحى علياا اننا نروح بم انو اخو خطيبك يعنى

ضحى / لا بس حاسة انى تعبانة شوية

على / فعلا انتى ضعفتى ووشك اصفر ومتغيرة

ضحى / بس انت عارف جو ااسكندرية دلوقتى

اية / بس لازم تروحى يا ضحى ميصحش بردو

و ضحى بتبص لاية
اية / خلاص انتى حرة انا هروح اجهز الغداء قبل ما محمد يرجع

على / هتعملى غداء اية

اية / وانت مالك على اساس انك يعنى هتتغدا معاناا

على / لا علشان اكلم يوسف يجهز لمحمد الاسعاف

اية / والله يا على لو استظرفت كدة قدم يوسف

على / يعنى عوزاة الراجل يتجوزك وهو ميعرفش الابداع بتاعك

اية / ضحى خلى الواد دة يبعد عنى احسنلو

ضحى / متدخلونيش بينكو انا هروح اخد دش احسن

و على بيروح على اية
على / هو انا اقدر ازعل اية حببتى دة انتى اختى

اية / لاياشيخ

على / هاا هتعملى اكل اية باة

اية / تصدق انك عيل ثقييل اوى ابعد ابعد

و اية بتمشى وبتسيبو
على / اية استنى اية

عبد الرحمن بيروح الشركة والموظفيين مبسوطيين اوى انو
رجع الشركة من تانى و  بيدخل مكتبو وبيدا فى الشغل وبيخلى كنزة تجبلو كل الدفاتر تبع المناقصات الجديدة

وكنزة ريحة جااية من مكتبهاا لمكتب عبد الرحمن وتعبت اوى

ضحى/ كنزة فى اية مالك

كنزة / حماكى ياسيتى من الدقيقة الى دخل فيهاا مكتبو
وهو مبطلش طلبات اهو شوفى بيرن تاانى والله خلاص ركبى بوجعتنى

ضحى / يعنى عمو الحاج رجع الشغل

كنزة / اة يا سيتى

ضحى / خلينى اسلم علية

و ضحى بتقف مكنهاا
كنزة / ضحى خدى الملف دة معاكى

ضحى / لا خدية انتى انا عندى شغل فى المكتب واكيد هو مشغول

و ضحى بتروح على مكتبهاا وبتبدا تفتح التصاميم وبتراجعها  وبيدخل عبد الرحمن

عبد الرحمن / ايه يا بش مهندسة مش نوية تعزمينى على قهوة فى  مكتبك الجديد

ضحى / اهلا يا عمو الحاج اتفضل بقصد يا عبد الرحمن بية

عبد الرحمن / اية عبد الرحمن بية دى عمو الحاج احلا وكمان انتى خطيبة  ابنى يباة تقوليلى يا باباا

و ضحى بتبصلو اوى
عبد الرحمن / اية قلت حاجة غلط

ضحى / سارة قالتلناا على كل حاجة لية عملت كدة

عبد الرحمن / علشان مش عاوز اشوف الدموع الى انا شيفهاا فى عيونك دى انتى تستهلى السعادة يا بنتى

و ضحى دموعهاا بتنزل
ضحى / بس انا

عبد الرحمن / عارف انك بتحبية بس ابنى غبى شوية بس متقلقيش انا  هظبطلك دمااغو

ضحى / بحبو حضرتك فاهم غلط الى بينى وبين البش مهندس

عبد الرحمن / مش هتكدبى على واحد عندو٦٤ سنة يعنى شاف كتيير  اوى فى حياتو ويفهم من نظرة وحدة

و ضحى بتمسح دموعها وبتهرب بعيونهاا بعيد
ضحى / بس انت غلطاان قلبو مش لياا اناا

عبد الرحمن / متخفيش هيعرف الفرق بين الحقيقى  و المزيف

و ضحى بتبص لعبد الرحمن وبتسكت وعبد الرحمن بيطبطب على اديهاا بحنية

عبد الرحمن / خلينى ارجع مكتبى انتى طلعتى بخيلة مفيش حتى كوبية مياة

عبد الرحمن بيضحك وبيبوس ضحى من جبنهاا وبيخرج من المكتب و ضحى بتبص على مكتب انس وعلى اسمو الى مكتوبو  و كنزة بتدخل المكتب لضحى

كنزة / ضحى

و ضحى بتتخض
كنزة / فى اية يا بنتى مالك انتى باين عليكى تعبانة ضحى فى اية

ضحى / كنزة مفيش حاجة خدى التصميم ابعتية للشركة

وكنزة بتاخد من ضحى التصميم
كنزة / ضحى انا متاكدة انك مش طبيعية ابدا

ضحى/ اووف فى اية يا كنزة انا كويسة اهو

كنزة / لان دة مش التصميم

و ضحى بتبص علية وبتشوف انهاا بتدى كنزة ملف المناقصات

ضحى / اسفة انا بس عندى صداع

كنزة / هطلبلك فنجان قهوة

وكنزة بتخرج و ضحى عنيهاا على مكتب انس و انس قاعد مع امير فى  المستشفى وسرحاان والباب بيخبط وبيدخل

على / حمدالله على السلامة

انس / على تعال اتفضل عامل اية

على / الحمد لله اسف لو كنت ازعجتكو بس حبيت اطمن على امير

امير / اهلا اتفضل بس انت

و امير بيحاول يفتكر على
امير / اة انت الى انقذتنى امبارح مش كدة

على / اة حمدالله جت سليمة

امير / شكرا جداا انا مش عارف اشكرك ازااى

على / احنا دلوقتى اهل يعنى مفيش شكر بين الاهل

امير / اهل

و على بيبص لانس
انس / امير على بيكون اخو ضحى

امير / ضحى ميين

انس / يمكن الحادثة اثر على دماغك شوية ضحى خطبتى

امير / صدفة غريبة جدا ضحى تنقذ انس من الموصيبة وانت تنقذنى انا

و على بيبصلهم باستغراب ودهشة
على/ موصيبة اية انا مش فاهم تقصد اية

و انس بيرتبك اوى ومش عارف يقول اية وامير بيشوف انس وبيفهم ان على ميعرفش حاجة عن الاتفاق

انس / هو امير بيقصد يعنى

امير / بقصد ان ضحى انقذتو من الوحدة الى كان عايش فيهاا  مش كدة يا انس

انس / على تشرب اية

على / لا ولا حااجة شكرا

امير / انت بتدرس

على / انا اخر سنة فى كلية زراعة

و انس بيحاول يكلم ضحى ومبتردش علية وبيدايق و على و امير بيتكلمو مع بعض وبيضحكو

امير / انس ممكن على يساعدناا فى المزرعة

و انس مدايق ومش سامع امير خالص
امير / انس انس

انس / نعم بتقول حاجة

امير / فى اية

على / باين كدة ان انا جيت فى وقت مش مناسب

انس / لا ابدا بس بحاول اتصل بضحى مبتردش فقلقان عليهاا  اكيد نايمة هى تعبانة خليها ترتاح هكلمها بعديين كنتو بتقولو اية

على / بس ضحى مش فى البيت

انس / مش فى البيت

على / اة انا وصلتهاا على الشركة قبل ما اجى هناا

انس / بس هى تعبانة ازااى تخرج

على / انت لازم تتعود ضحى مبتعملش غير الى هى عوزاة وبس

انس /على لو سمحت خليك مع المجنون دة مش هتاخر

ولسة على هيتكلم انس بيخرج   و على و امير بيبصو لبعض

ضحى بتروح على مكتب كنزة وبتقاعد 
ضحى/ كنزة شوفيلى مسكن بليييز خلاص هموت

كنزة / اية يا بنتى مالك

ضحى / مفيش بس عندى شوية برد عادى ها الفاكس وصل ولا لسة

كنزة / اة وصل من ساعة

ضحى/ وساكتة لية لحد دلوقتى بس

كنزة / حضرتك كنتى فى الموقع ابعتهولك ازااى

و ضحى بتاخد منهاا الفاكس وبتقرا  وفجاة الورقة بتتسحب من ايد ضحى و ضحى بتتخض وبتبص ورها وبيكون انس

انس / بتعملى اية

ضحى / انا يعنى انا هكون بعمل اية بشتغل بعد ازنك
الفاكس لازم ارد علية حالا

انس / انتى تعبانة اتفضلى قدمى  على البيت حالا

ضحى بتاخد من ايدو الفاكس
ضحى / متشكرا على الاهتماام لو سمحت سبنى اشوف شغلى

انس / انتى شيفة وشك عامل ازااى وعيونك حمرة

ضحى / شكرا انا بقدر اهتم بنفسى بعد ازنك

و ضحى بتروح على مكتبهاا وكنزة متوترة وبتحاول تظهر انها بتشتغل حوليهاو انس بيتعصب وبيروح على مكتب ضحى وبيشلهاا على كتفو

ضحى / انت بتعمل اية نزلنى نزلنى

و انس لسة هيخرج من المكتب بيشوف عبد الرحمن قدمه
عبد الرحمن / اية الى بيحصل

انس / بابا ضحى تعبانة لازم تروح ترتااح

ضحى / عمو الحااج الحقنى خلية ينزلنى

عبد الرحمن / انا مش بحب اتدخل بين واحد وخطبتو

ضحى / لاا لا نزلنى انس الموظفيين ارجووك نزلنى

انس / انا كلمتى تتسمع من مرة وحدة

انس بيمشى بيهاا و ضحى على كتفو وبيروح على العربية وبيركبهااو انس بيركب جمبها

ضحى / انت فاكر نفسك ميين علشان تعاملنى بالطريقة دى
والله انا كبيرة كفاية

انس / والله الى شيفو وحدة مهملة حتى فى نفسهاا انتى
ازااى تنزلى من البيت وانتى فى الحالة دى

ضحى / انت عاوز تجننى

انس / انتى مجنونة كفاية مش محتاجة جناان

ضحى / نزلنى حالا ياماا هصرخ واقول للناس انك خطفتنى

انس / ولا يهمنى  انا هوصلك البيت ومش هتخرجى منو غير بازنى

و ضحى بتفتح شباك العربية وبتصرخ
ضحى / الحقووونى الحقوونى انا مخطووفة انا مخطووفة

والناس بيوقفو العربية بسرعة
انس / ابعدو من هناا.

والناس بيهجمو على انس وبينزلوة من العربية وضحى بتشوف الناس متعصبة اوى وبتخاف علية

ضحى / خلاص خلاص بسبوة

وبيجى شاب ضخم
الشاب / احنا مش هنخلص من امثاالك الى بتخطفو البنات

وبيضرب انس بالبكس بقوة ولسة هيضربو تانى وانس بيتفداهاا وبيهجم علية و ضحى بتصرخ

ضحى / خلاص سيبو ابعد عنو انس يا ناااس دة خطيبى والله خطيبى

و ضحى بتعيط وبتصرخ والشاب بيسيب انس و ضحى بتجرى على انس و بسرعة وبتشوف فى جرح على شفيفو

ضحى / انس

الشاب / هو خطيبك فعلاا

ضحى / اة خطيبى والله العظيم خطيبى

و ضحى بتعيط اوى وبتضرب الشاب دة فى صدرو بقوة
انس / ضحى خلاص اهدى انا كويس

و ضحى بتط اديهاا على الجرح الى على شفيفو

الناس / اة دى ضحى السيوفى ايوة هى

ضحى / انس انا اسفة

و ضحى بتنهار من العياط و انس بيحضنهاا اوى و ضحى متمسكة بية اوى وبتبكى

انس / بحبك

والناس بتصورهم كتيير و ضحى بتتخض و انس بيضمهاا فى حضنو  وبيخدهاا على العربية بسرعة

اية مع يوسف فى مول كبير

اية / يوسف انا مش محتاجة حااجة فعلاا

يوسف / يا حببتى انا حابب اجبلك هدية

اية / محمد هيدايق خلاص

يوسف / يعنى اية انتى خطبتى وكمان شهر هتكونى مراتى مينفعش اجبلك حاجة

اية / مش عرفة

يوسف / يباة تمشى معايا من سكات انتى فهمة

و اية بتضحك و يوسف بيسحبهاا من اديهاا وبيروحو

محمد واقف قدم الشركة وكنزة بتخرج من الشركة وبتروح تركب معاة

كنزة / اسفة انى جبتك دلوقتى لسة على الميعاد ساعتين

محمد/ لا عادى بس انتى بخيير يعنى

كنزة / اة بخيير بس لازم اروح البيت دلوقتى فى ضيوف
هيجى عندناا النهاردة لازم اكون موجوودة

محمد / خليناا منتاخرش يلااا

و محمد بيمشى بالعربية
كنزة / يعنى معندكش تطفل انك تسال مين الضيوف

و محمد بيبص لكنزة وبيرجع يبص قدمه

كنزة / دة ابن خالتى كان مسافر انجلترا هو دكتور كميائى ولسة راجع وحابب يستقر هناا فى مصر

و كنزة بتاخد بلهاا ان محمد بيزود فى سرعة العربية

كنزة / يعنى وخالتو كلمت ماماا علشان نقاعد مع بعض

وكنزة بتخاف من سرعة العربية

كنزة / هو اة انا مستعجلة انى اروح البيت بس مش بالسرعة دى محمد انت كسرت الاشارة كمان

و محمد بيقف بالعربية وبيتنفس بسرعة ومبيحولش يبص لكنزة

كنزة / محمد انت كويس

محمد / اسف بس كنت فاكر انك مستعجلة يعنى علشان كدة كنت ماشى بسرعة

كنزة / بصراحة مستعجلة فعلا عوزة اشوفو بعد ١٠ سنين باة شكلو اية هو كان وسيم وهو صغيير

محمد/ خلينى اوصلك اكيد عوزة تجهزى

كنزة / فعلاا عندك حق

و محمد بيتحرك بالعربية وكنزة بتحبس دموعهاا

ليست هناك تعليقات