إبحث عن موضوع

رواية النمر🤔الحلقه 23

الحلقة   ال   ٢٣

ماهر / انا جاهز

لؤلؤة / لاااا

و بتقف بسرعة وبتتكعبل و ماهر بيلحقها

لؤلؤة / لاااا ماهر لاااا ارجوك متعملش كدة انا كويسة انت عينى الى بشوف بيها مش عوزة اشوف تانى

بسمة / احنا قدمنا اعلان للمتبرعيين بس لزم لؤلؤة تكون متطابقة معاة يعني مثلا لو جاي في حادثة واتوفي مثلا نقدر نطلب من عايلته بعد اذنكو

بسمة بتخرج و معاذ بيبص للؤلؤة وهى  وحضنة ماهر اوى
وايات بتشوف معاذ بتروح علية

ايات / انا عرفة انت بتفكر فى اية

معاذ / عندى مشوار مهم لزم اعملو

معاذ بيمشى وبيسيب ايات و ايات بتبص علية لحد ما بيبعد

*******************.             

معاذ بيروح لبسمة وبيقلها انو هيتبرع للؤلؤة

بسمة / معاذ بس الى انت هتعملو دة

معاذ / الى تعبنى انى مش هشفها تانى

بسمة / انت لزم تفكر كويس الى هتعملو دة

معاذ / انا جاهز للفحوصات حالا

***********************.              

بعد يوميين معاذ قاعد قدم اوضة  لؤلؤة و وائل مع لؤلؤة فى الاوضة و بسمة بتروح على اوضة لؤلؤة وبتقابل معاذ برة و ايات بتخرج وبتقف معاهم

ايات / معاذ انا عرفة انت هتعمل اية بس ان لزم تاخد راى لؤلؤة الاول

بسمة / لاسف معاذ مش متطابق مع لؤلؤة خالص

بسمة بتدخل للؤلؤة الاوضة و معاذ بيبص لايات بحزن

معاذ / اتمنيت ان يكون انا

بسمة / النهاردة وصل للمستشفى شاب متوفى تقريبا وبيتطابق مع لؤلؤة وانا كلمت اهلو ووفقو انهم يتبرعو للؤلؤة

والكل فرحان اوى

ماهر / انا لزم اشوف اهلو واشكرهم

بسمة / بس هم حالتهم وحشة اوى ومش عوزيين يتكلمو مع حد اصلو ابنهم الوحيد وعمل حادثة بالعربية كان حادثة كبير

لؤلؤة / بس انا لزم اشفهم قبل العملية

بسمة / ماشى ان شاء الله العملية بكرة

لؤلؤة فرحانة اوى

شهد / مبرووك يا روحى اخيرا هترجع ايمنا الحلوة من تانى

معاذ بيبص للؤلؤة من الباب

وائل / لؤلؤة يعنى انتى هتشفينى تانى

لؤلؤة / اة وهشوف قد اية انت كبرت فى الكام يوم دول

وائل بيشوف معاذ من بعيد وبيجرى على معاذ وبيخدو من ايدو وبيدخلو الاوضة عند لؤلؤة

نؤيد / وانتى وخالو هتتجوزو صح يا خالو

لؤلؤة / انت هنا انا قولتلك اكتر من مرة مش عوزة لما افتح عينى اشوفك ابدا

معاذ / اتطمنى انا خلاص اتطمنت عليكى انتى

ماهر / معاذ هو مجرد سوء تفاهم بنكو ادو نفسكو فرصة

معاذ / انا مسافر فرنسا بكرة الصبح

لؤلؤة اتصدمت وبتمسك فى ايد ماهر اوى وبتحاول تسيطر على نفسها

لؤلؤة بصوت مخنوق

لؤلؤة / مع السلامة

معاذ / وائل يلا خلينا نروح

لؤلؤة / انا مش مستغربة خالص الى يسيب امو طول السنين دى كلها من غير حتى ما يشفها لية هستغرب منو انو يطلع انانى ومعندوش قلب انت قلبك ميت من زمان كان حلم عندى انى اقدر ادخل الحياة فى قلبك بس للاسف فعلا دلوقتى عرفت لية بيسموك النمر

لؤلؤة دموعها بتنزل و معاذ بيبصلها اوى

بسمة/ معاذ خلينا نمشى من هنا لؤلؤة تعبانة لزم ترتاح

معاذ بيبص للؤلؤة اوى ومش قادر يتحرك

لؤلؤة / بسمة انا اسفة انى وعدتك انى اقدر احرك قلبو الميت دة ويشفق على امو الى عايشة على امل انها تشوفو بس

معاذ / انتى دلوقتى جاية تلومينى على انى مش عاوز اشفها
لية مفكرتيش هى عملت اية واية الى بعد المسافة دى

لؤلؤة / فى حاجات ومشاعر انت متقدرش تفهمها روح سافر ابعد وابعد بس عمرك ما هتشوف السعادة فى قلبك

ماهر / لؤلؤة كفاية

معاذ بيخرج بسرعة و وره بسمة و لؤلؤة بتنهار من العياط
و معاذ بيسمعها وهى بتعيط

بسمة / انت ازاى قدرت تسمع الكلام دة كلو منها انت

معاذ / الكلام دة قبل ما بيجرحنى بيجرحها

معاذ بيحط ايدو على باب الاوضة ودموعو بتنزل

معاذ / انا هجهز نفسى بكرة الصبح وائل يلا لزم نمشى

وائل بيروح مع معاذ و بسمة بتبص علية وهو ماشى

*******************.                 

لؤلؤة سهرانة طول الليل و ايات عندها ومش عرفة تنام ابدا وبتحس انها مخنوقة وبتفتح الشباك بتاع اوضتها وبتشم الهواء

معاذ بيكون واقف تحت مستني يشفها واول ما بيشفها بيبتسم اوى وبيبص عليها والهواء بيطير شعرها و لؤلؤة باين عليها الحزن و معاذ بيشوف دموعها بتنزل وبتختفى الابتسامة من على وشو و لؤلؤة بتدخل

***********************.              

معاذ بيروح يركب عربيتو وبيمشى وبيكون وائل فى العربية نايم وبيروح على بيت هادى وبيقف قدمه وبيتفرج علية من بعيد بعد ساعة من التامل والهدوء و بينزل وبيشيل وائل بين دراعو وبيروح على البيت دة وبيرن الجرز وبيفتح شاب حوالى ١٧ سنة

احمد / اهلا عاوز ميين

معاذ مبيتكلمش وبيبص للشاب دة اوى

معاذ / بسمة

احمد / انت ميين وعاوز اختى فى اية وكمان فى وقت زى دة

معاذ / قولها معاذ

الشاب دة بيبص لمعاذ اوى وبيرجع بجسمو لوره وبيبص للصورة الى على الحيطة وبيرجع يبص لمعاذ

احمد / انت انت الا الى فى الصورة صح

معاذ باين علية انو هيبدا يتعصب اوى

احمد / بسمة بسمة بسمة ماماااا مامااااا

بسمة بتخرج من اوضتها بسرعة وبتجرى على اخوها

احمد / هو هو والله العظيم هو الى فى الصورة

بسمة بتضربو على دماغو

بسمة / اهدى وفهمنى هو ميين

احمد / معاذ اخويا هو هو

بسمة / معاذ مالو معاذ فهمنى فى اية

احمد بياخد ايد بسمة وبيروح على الباب بسرعة وبيوريها معاذ و بسمة وقفة مصدومة

احمد / شفتى انا قولتلك هو الى فى الصورة هو

بسمة / معاذ انت هنا تعالة ادخل

معاذ / لا وائل انا متطر انى اسيبو هنا ملقتش مكان تانى

بسمة / معاذ ارجوك ادخل ولو ثوانى

معاذ / بسمة ارجوكى انتى انا تعبان وعاوز امشى

احمد بياخد وائل من على كتف معاذ و معاذ لسة هيمشى

سعاد / بسمة احمد انتو يا ولاد انتو فيين انتو وقفيين عندكو بتعملو اية الجو برد تعالو يلا

معاذ بيقف مكانو لما بيسمع صوتها وبيفتكر لما كان طفل صغيير وكانت بتنادى علية وهو بيجرى عليها هو واختو توامو

بسمة بتبص لولدتها اوى ودموعها بتنزل وسعاد بتروح عليهم وبتبص بتشوف شاب واقف قدم الباب بس مديهم ضهرو

سعاد / فى اية ميين دة انت ميين يا ابنى

معاذ دموعو بتنزل ولسة هيهرب بسرعة

سعاد / استناااااا

و معاذ بيقف مكانو وسعاد بتروح علية واديها بتترعش وبتقرب منو وبتمسك دراعو وبتلف معاذ علشان تشوفو

سعاد / لسة بعرفك من نفسك يا ابنى

معاذ مش عاوز يرفع عيونو علشان مش عاوز يشفها

سعاد /خلينى ابص فى عيونك ولو ثوانى

معاذ مبيقدرش يمسك نفسو وبيبصلها اوى وعيونو جت فى عيونها وسعاد بتعيط اوى وبتلمس خدو بحنية

سعاد / ابنى حبيبى معاذ

معاذ بيبعد اديها عنو

معاذ / انا لزم امشى

ولسة هيمشى وسعاد بتمسك فيه اوى

سعاد / لااا ارجوك خلينى اشبع منك شوية انا استنتك
٢٦ سنة

بسمة / معاذ ارجوك دقيقتان وبس وحيات لؤلؤة

معاذ بيبص لبسمة اوى وبيدخل معاهم وبيقاعد

معاذ / للاسف ملقتش مكان تانى اسيب وائل فية كام يوم

وسعاد بتبص على وائل وهو نايم

سعاد / لسة قلبك مش قادر يسامحنى

معاذ / انتى متستهليش انى اسامحك

احمد / انت ازاى تكلم امى بالطريقة دى انت فاكر نفسك اية

وسعاد بتروح على احمد وبتضربو بالقلم

سعاد / اوعة تعلى صوتك على اخوك الكبير تانى اعتزر لاخوك يلا

احمد / انا اسف

وائل بيصحى وبيبص حولية وبيروح على معاذ

سعاد / صباح الخير يا حبيبى تعالى تعااالة

وائل بيبص لمعاذ ومش عارف دى ميين

بسمة / وائل دى تيتة يعنى ام مامتك وخالك وامى كمان ودة خالك الصغير

واحمد بيبتسم لوائل اوى

وائل / اروح يا خالو

معاذ بيبص لوائل وبيبتسم وبيشاورلو نعم براسو و وائل بيروح لسعاد وسعاد بتبوس فية وبتحضنو اوى

معاذ / وائل انت هتفضل هنا مع بسمة لحد ما هاجى واخدك

وائل / لااا لاا انا عاوز اجى معاك

معاذ/ وائل احنا اتفقنا انك تسمع كلامى وتنفذو يلا انا لزم امشى

سعاد / استنى شوية كمان خلينى اشوفك

معاذ / كفاية باة انتى ملكيش اى حق عليا ابدا ومش عاوز اشوفك كل لما اشوفك بفتكر انك رمتينى انا واختى اطفال ورحتى وسبتينا ورحتى اتجوزتى وعشتى حياتك فكرة لما كنتى خرجة وانا سالتك قولتلك ريحة فيين يا امى قولتيلى هروح اجبلك البسكوت الى انت بتحبها وفضلت اكتر من عشر سنيين مستني انك هترجعى وهتجبيلى البسكوت تخيلي بقي 

سعاد / كان غصب عنى مكنتش اقدر اعيش مع ابوك اكتر من كدة كنا لو كملنا مع بعض كانت حيتكو انتو هى الى هتتدمر
كان غصب عنى لما سبتك انت واختك كان غصب عنى ابوك قالى لو عوزة تتطلقى يباة اتنازل عنكو انتو الاتنين ومكنتش اقدر اعيش معاك كنت تعبانة اوى يا ابنى

معاذ / ياااة اية الام العظيمة دى تعبانة ياااة ترمى ولادك وره
ضهرك وتروحى تتجوزى وتعيشى حياتك وتنسى ان ليكى ولاد رمتيهم بيتعزبو من غيرك ومكنتش اعرف انى عايشة ولا ميتة لحد ما قابلت بسمة وقالتلى انها بتكون اختى عرفت ساعتها ان الانتظار ملوش لزمة بس كنت بستني انك هترجعى تانى

سعاد / سامحنى يا ابنى

معاذ بيصرخ

معاذ / اسمحك على اية ولا اية اسمحك على كسرة قلبى
الى انتى كسرتيها كنت لما اروح المدرسة كانو زميلى يتريقو عليا ويقولولى ان امك مش عوزاك وهربت وسابتكو ولما ريم اختى بترجع تعيط لما زمايلها يقوللها انها ملهاش ام ساعتها قررت انى مش هسمحك ابدا ابدا

وسعاد بتمسك ايد معاذ

سعاد / ربنا يعلم انا كنت بحاول اشفكو بس ابوك كان فى كل مرة بيمنعنى لدرجة انى وظفت واحد كان بيجبلى صوركو كل اسبوع علشان اشفكو ولما ابوك مات دورت عنكو كتيير بس للاسف مقدرتش اوصلكو اختك كانت مسفرة دبى وانت مكنش فى حد يعرف انت فيين كنت بعرف اخبارك من بسمة وفرحت اوى انكو بتتكلمو

سعاد / خلينى اشبع منك اخر ايام فى حياتى انا بتوسل اليك

بسمة / ماما كفاية

سعاد بتنزل على ركبها قدم رجلو و بسمة بتعيط هى واحمد
و معاذ دموعو بتنزل و بينزل على ركبو وسعاد منهارة من العياط

سعاد / سمحنى يا ابنى سمحنى

معاذ بيحضنها اوى وبيعيط  وسعاد بتحضنو اوى وبتعيط

سعاد / ابنى ابنى حبيبى معاذ ابنى

*********************.                 

فى الصباح

معاذ نايم على رجل سعاد وسعاد قاعدة سهرانة بتتفرج علية وهو نايم و معاذ بيفتح عنية

معاذ / انتى لسة قاعدة كدة بس كدة رقبتك وضهرك

سعاد / اول يوم اكون فية مرتاحة

معاذ بيبوس اديها وسعاد بتحضنو وبتدخل بسمة واحمد

بسمة / اية ملناش احنا كمان حضن من دة مش كفاية انك وخداة فى حضنك طول الليل وسبتينى

سعاد بتحضن بسمة

احمد / وانا مليش نصيب

سعاد بتحضن احمد وبتبوسو

سعاد /اخيرا شفتكو كلكو مع بعض لو اختكو كانت عايشة دلوقتى كنت هكون اسعد وحدة فى الدنيا بس ربنا عوضنا خير بوائل

معاذ / انا لزم امشى دلوقتى

سعاد / دلوقتى خليك شوية

معاذ/ انا لزم اسافر عندى طيارة

سعاد /  خليك كام يوم معايا

معاذ / اكيد هرجع تانى

بسمة / معاذ

معاذ / بسمة مش عاوز اوصيكى على لؤلؤة

سعاد / بسمة حاكتلى عنكو وعن الى حصل اصبر يا ابنى ان شاء الله خير

معاذ / هتاخر كدة بسمة لو هتمشى خلينى اوصلك فى طريقي

معاذ بيخرج من اوضة سعاد و بيروح على احمد

معاذ / احنا متقابلناش قبل كدة بس انا اعرف كل حاجة عنك
وانا مرقبك ركز في  الكلية وملكش دعوة باى حاجة تانى

احمد / بس انا

معاذ / انا بقولك عارف كل حاجة ولو عرفت انك رحت الكافية الى فى الهرم تانى هتلقينى فى وشك فاهم

احمد خاف من معاذ و معاذ بيبصلو اوى وبيقرب علية واحمد بيرجع خطوة  و معاذ بيحضن احمد اوى و بيطلع المفتايح من جيبو وبيطلع مفتاح

معاذ / دى علشانك

احمد / مفتاح

معاذ / هو مستني تحت

احمد / هو اية

معاذ / الموتوسيكل الى كان نفسك فية

واحمد بيجرى على البلكونة وبيشوف فعلا موتوسيكل واقف تحت يجنن و معاذ بيبتسم لاحمد

بسمة / انا جاهزة خلينا نمشى

سعاد / استنو خد دة معاك

معاذ / اية دة

سعاد / دة شوية اكل انا عرفة ان اكل الطيارة اى حاجة

معاذ بيبتسم اوى

معاذ / حاضر

وبينزل هو و بسمة وبيركبو العربية وسعاد بتبص عليهم من البلكونة

بسمة / معاذ  فكر كويس يا معاذ انت كدة

معاذ مبيردش على بسمة وبيسوق العربية من غير ما يتكلم

ليست هناك تعليقات