إبحث عن موضوع

رواية النمر🤔الحلقه 22

الحلقة ال ٢٢

معاذ. / بسمة لؤلؤة مستحيل يحصلها حاجة ابدا لؤلؤة هتعمل العملية وهتعيش ابعتيلى اسم الدكتور ومكانو بالظبط وبكرة الصبح انا هسافر من غير ما اى حد ياخد بالو ومش هرجع غير والدكتور معايا

بسمة / معاذ انا بس حبة اقولك انك لزم زى ما اتفقنا لزم لؤلؤة تفضل سعيدة ومينفعش تحزن ابدا علشان مهم اوى نفسيتها قبل العملية

معاذ / بسمة ملوش لزم انا عارف ان لؤلؤة لزم تكون سعيد متقلقيش

معاذ بيبص وره وبيشوف لؤلؤة وقفة وره ودموعها نزلة
و معاذ بيرمى التلفون

معاذ / لؤلؤة انتى هنا اية البيتزا وصلت يلا بينا

لؤلؤة وقفة مبتتحركش

لؤلؤة / فضلى كام يوم

معاذ / لاااا لؤلؤة انتى هتعيشى مستحيل يحصلك اى حاجة طول ما انا جمبك

لؤلؤة / كل السعادة دى كلها كانت مزيفة

معاذ بيبصلها اوى لؤلؤة بتروح بتمسك فى تيشيرتو

لؤلؤة / يعنى انت رجعتلى شفقة منك على حالتى وبس

معاذ / لؤلؤة انتى

لؤلؤة / انا الهبلة الى كنت فكرة ان السعادة دى كلها حقيقية

معاذ / لؤلؤة انتى عرفة انى بحبك

لؤلؤة / طيب بصراحة قولى انت عرفت حالتى بعد جتلي فى المستشفى ولا بعدها

معاذ / لؤلؤة ممكن تهدى خلينا نتكلم بهدوء انتى هتكونى كويسة صدقينى

لؤلؤة / انا الى كنت مصدقة انك رجعت علشان بتحبنى بجد مش شفقة منك

لؤلؤة منهارة من العياط

معاذ / لؤلؤة اهدى ارجوكى

لؤلؤة /انا مش عوزة اشوف وشك تانى انا بكرهك بكرهك
كل حاجة كانت مجرد وهم والاوضة دى وهم كل حاجة وهم

و لؤلؤة بتروح بتكسر فى الاوضة و بتعيط اوى و معاذ بيمسكها بقوة ودموعو بتنزل

معاذ / انتى مجنونة

لؤلؤة لسة هتمشى معاذ بيمسكها من اديها

معاذ / للدرجة دى انتى مش وثقة فى حبى

لؤلؤة / الى يفضل اى حاجة تانية على حبو يباة مبيعرفش يحب انا فضلتك عن روحى انا كنت بموت فى اليوم مليون مرة انت متستهلش الحب دة ولو هموت ميهمنيش مهما كان درجة مرضى هيكون اهون من الالم الى انت سببتهولى

لؤلؤة بتسيب معاذ وبتجرى على برة بسرعة وبتعيط اوى
و وائل بينادى عليها و معاذ بيجرى ورها بسرعة و لؤلؤة بتخرج من الفيلا ومنهارة من العياط ولسة هتخرج من الباب بتحس بدوخة قوية وبيغما عليها و معاذ بيجرى بسرعة عليها

معاذ / لؤلؤة لؤلؤة فتحى عنيكى لؤلؤة انا اسف لؤلؤة

معاذ بيبص للامن بتاع الفيلا

معاذ / هات العربية بسرعة

والامن بيجيب العربية لمعاذ و معاذ بيشيل لؤلؤة وبيركبها العربية و بيكلم بسمة وبيقولها ان لؤلؤة تعبت وانو هيجبها على المستشفى وبيكلم ماهر بيقولو انهم ريحيين على المستشفى و بيسوق بسرعة وبيروح على المستشفى وكل شوية بيبص على لؤلؤة بقلق

معاذ / لؤلؤة انا معاكى لؤلؤة مستحيل يحصلك حاجة ابدا

وبيوصلو على المستشفى و بسمة فى انتظرهم وبيوصل ماهر وبيجرى على لؤلؤة و بسمة بتاخد لؤلؤة على الاوضة حالا والدكاترة معاها و معاذ برة ومعاة ماهر وبيوصل محمود و ايات

ماهر / اية الى حصل

معاذ / كنت بكلم بسمة على التلفون وكانت بتقولى وسمعت كل حاجة لؤلؤة عرفت انها عندها ورم فى المخ وان حالتها صعبة

ماهر مدايق اوى ومتعصب وبيضرب الكراسى الى قدم الاوضة الغرفة

ايات / اهدى يا ماهر اهدى كدة كدة لؤلؤة كان لزم تعرف بس ادعى ربنا انها تكون بخير

بسمة بتخرج بسرعة وباين عليها متوترة

معاذ / بسمة لؤلؤة لؤلؤة عملة اية

ولسة بسمة هتتكلم وبيشوفو دكاترة مخرجيبن لؤلؤة من الاوضة نايمة على السرير ودكاترة كتير معاها و لؤلؤة مبتتكلمش

ماهر / انتو ريحيين بيها فيين بسمة فى اية

بسمة / مفيش وقت لزم لؤلؤة تعمل العملية دلوقتى حالا لو انتظرنا دقيقتان كمان مش عرفيين هيحصل اية

ماهر / لا بسمة لؤلؤة لزم تعيش يا بسمة ارجوكى

معاذ واقف مش قادر يتحرك

ايات / بس الدكتور الى

بسمة / لاسف مفيش وقت احنا الى هنعمل العملية حالا لزم حد يروح يمضى على اوراق العملية بسرعة

بسمة بتروح على معاذ وبتحضنو

بسمة / / لؤلؤة هتكون بخير

بسمة بتروح وره زمايلها ومعاهم لؤلؤة على العمليات والكل قلقان اوى و شهد بتوصل وبتروح لماهر ر ماهر بيعيط  والكل قلقان و معاذ قاعد بعيد ومبيتكلمش خالص مع حد

بعد ٦ ساعات من الانتظار بابا العمليات بيتفتح وبتخرج بسمة ومعاها اتنين دكاترة و الكل بيجرى عليها

بسمة / للاسف انا مقدرش اقولكو حالتها اية احنا مش هنعرف اى حاجة غير لما لؤلؤة تفوق الاول

ماهر / يعنى اية

بسمة / احنا شلنا الورم بس لسه مش عارفين ازي كان في تاثير

ايات. / يعنى خلاص الورمزز دة اتشال خلاص يعنى لؤلؤة هتكون بخير

بسمة / بس نستني لؤلؤة لما تفوق الاول احنا نقلناها على العناية المركزة لزم تكون تحت العناية ٤٨ ساعة

بسمة بتشوف معاذ بيبعد لوحدو وبينزل على تحت و بتروح وره بسرعة وبتشوفو قاعد  على سلم الطوارء وبيعيط وبسمة بتروح جمبو وبتحضنو اوى

معاذ / اول مرة احس انى ضعيف اوى كدة

بسمة / لؤلؤة هتكون بخير انا متاكدة مفيش حد عندو حد يحبو اوى كدة ويسيبو ابدا

معاذ / هى مفكرة انى رجعتلها بسبب مرضها وشفقة منى عليها بس هى متعرفش انها نبضي ٠٠٠٠

بسمة بتعيط على حالة معاذ

بسمة / انا اول مرة اشوفك بالحالة دى

بعد يوميين الكل مستني برة اوضة لؤلؤة والكل قلقان اوى
وفى دكاترة جوة معاها وبتخرج بسمة

بسمة / مبروك الدكتور بيقول ان لؤلؤة حالتها الصحية ممتازة وممكن تشوفوها

والكل بيدخل بسرعة و لؤلؤة لسة بتفوق و بتتالم

ماهر / لؤلؤة لؤلؤة حببتى

لؤلؤة / دماغى اااة

الدكتور / دة امر طبيعى بعد العملية مبروك الحظ كان معاكى

معاذ بيقرب على لؤلؤة وبيمسك اديها من غير ما يتكلم بس لؤلؤة بتحس بية و لؤلؤة وبتحاول تفتح عنيها

لؤلؤة / ابعد عنى مش عوزاك تلمسنى ابعد عنى ماهر ماهر

ماهر بيحضنها بسرعة

ماهر / اهدى ياروحى انا هنا جمبك

بسمة / معاذ انت

معاذ / المهم انها بخير انا همشى

لؤلؤة / لية الجو ضلمة كدة

معاذ بيقف مكانو وبيتصدم

ماهر / لؤلؤة انتى

لؤلؤة / ماهر حد ينور النور انتو عرفيين انا بخاف من الضلمة

بسمة بتروح على لؤلؤة وبتفح عنيها وبتبص فيها وبتحط كشاف فيها

بسمة / لؤلؤة انتى شايفة حاجة كدة

لؤلؤة/ لاااا خالص

معاذ بيجرى عليها وبيبعد بسمة عن لؤلؤة

معاذ / لؤلؤة بوصيلى لؤلؤة انتى شيفانى لؤلؤة اتكلمى

لؤلؤة بتعيط  اوى

لؤلؤة / انا مش شايفة حاجة ابدا انا عميا

معاذ / لؤلؤة حببتى لااا متخفيش

لؤلؤة / ابعد عنى ابعد عنى انا بحمد ربنا انى عميا دلوقتى علشان مشفكش تانى ومش عوزة اسمع صوتك كمان روح من هنااا روح من هناااا

ماهر بيعيط

لؤلؤة / ماهر خليه يروح من هنا

ماهر بيحضنها اوى و لؤلؤة بتعيط

لؤلؤة / ماهر انا خايفة انا بخاف من الضلمة اوى

ماهر بيعيط والكل منهار على حالة لؤلؤة و معاذ بيخرج بسرعة برة الاوضة و بيعيط  و بسمة بتخرج بسرعة وره

بسمة / معاذ اهدى احنا لسة مش عرفيين حالتها اية بالظبط ممكن تكون حاجة مؤقتة بس

***********************.              

بعد ساعات بسمة بتدخل للؤلؤة الاوضة و لؤلؤة قاعد معاها ايات و ماهر و شهد

بسمة / لؤلؤة احنا لزم نروح نعمل اشاعات

ماهر / لؤلؤة هتكونى بخير انا متاكد

بسمة بتساعد لؤلؤة علشان تقف ومعاها ماهر وبيحطوها على كرسى متحرك وبتخرج برة و معاذ برة الاوضة بيبص عليها و لؤلؤة بتبص فى نفس الاتجاة الى معاذ واقف فية وهى حاسة بية وبيخدو لؤلؤة وبيفحصوها كويس جدا وبيرجعوها اوضتها  و معاذ بيوقف بسمة

بسمة / معاذ فى خبر حلو لزم تسمعوة كلكو

بسمة بتدخل للؤلؤة

بسمة / هو فى خبر حلو وخبر وحش

ماهر / الوحش الاول

بسمة / الاوتار الى بتاخد الاشارة من المخ للعين مقطوعة

والكل اتصدم و ماهر بيمسك ايد لؤلؤة بيطمنها

ماهر / والخبر الحلو

بسمة / الخبر الحلو ان حالة لؤلؤة كويسة لدرجة ان لو فى متبرع  ممكن لؤلؤة ترجع تشوف تانى بس للاسف المتبرع دة مش هيقدر يشوف تانى

ماهر بيروح لبسمة

ماهر / انا جاهز

لؤلؤة / لاااا

و بتقف بسرعة وبتتكعبل و ماهر بيلحقها

لؤلؤة / لاااا ماهر لاااا ارجوك متعملش كدة انا كويسة انت عينى الى بشوف بيها مش عوزة اشوف تانى

بسمة / احنا قدمنا اعلان للمتبرعيين بس لزم لؤلؤة تكون متطابقة معاة يعني مثلا لو جاي في حادثة واتوفي مثلا نقدر نطلب من عايلته بعد اذنكو

بسمة بتخرج و معاذ بيبص للؤلؤة وهى  وحضنة ماهر اوى
وايات بتشوف معاذ بتروح علية

ايات / انا عرفة انت بتفكر فى اية

معاذ / عندى مشوار مهم لزم اعملو

معاذ بيمشى وبيسيب ايات و ايات بتبص علية لحد ما بيبعد

ليست هناك تعليقات