إبحث عن موضوع

رواية النمر 🤔الحلقه 21

الحلقة  ال  ٢١ 

   
بتعدى على لؤلؤة ٢٤ ساعة و ماهر قاعد قدم اوضتها وبتوصل ايات ومعاها شنطة فيها هدوم لؤلؤة

ايات / ماهر الدكتور قال اية

ماهر /  الدكتور عندها جوة ومعاة بسمة

وبعد ثوانى بيخرج الدكتور ومعاة بسمة

ايات / بسمة لؤلؤة اتحسنت صح ممكن اشفها

بسمة / لاسف لؤلؤة رفضة اى ادوية ورفضة الاكل كمان

ماهر /  يعنى اية رفضة غصب عنها احنا لزم

بسمة / ماهر استنى انت رايح فيين بلاش العصبية دى مش حل

ماهر / يعنى عوزانى اتفرج على اختى وهى بتمووت قدمي وانا مش عارف اعمل حاجة

بسمة / متقلقش احنا هنا جمبها كلنا بس هى رفضة تشوف حد واحنا لزم نحترم رغبتها ومنضغطش عليها

***********************.             

ماهر بيفضل عند لؤلؤة ومبيسبهاش ابدا و ايات فى البيت و علاء بيكلمها

علاء/ المهم اننا نقدر نوصل لمعاذ انا متاكد ان لو لؤلؤة شفتو
هتتحسن صحتها

ايات / والله يا علاء انا مش عرفة اعمل اية انا هروح المستشفى انا وبابا ماهر بقالو اربع ايام هناك مبيسبهاش ولا لحظة ولا حتى بينام

علاء / ولو احتجتو حاجة كلمينى على طول وانا ثوانى واكون عندكو

بسمة بتحاول تتصل بمعاذ بس تلفونو مغلق على طول

********************.               .   

بسمة فى البيت

امال / بسمة بسمة

بسمة / نعم يا ماما

بسمة بتخرج لوالدتها

امال / اية رايك اعمل التورتة دى ولا دى بصى دى اكيد معاذ  هيحبها

بسمة بتقرب على والدتها

بسمة / ماما انا مش عرفة انتى لية بتتعبى نفسك كدة انتى عرفة ومتاكدة ان معاذ مش هيجى حولى باة ترتاحى

امال / كمان يوميين هيكون عيد ميلادو

بسمة / انتى كل سنة بتزينى البيت وبتعملى توورتة وبتحتفلى لوحدك بعيد ميلاد معاذ مفيش ولا سنة بتياسى ابدا

امال / انا عرفة ان معاذ هيرجعلى وهيسمحنى يلا قوليلى اعمل دى ولا دى

بسمة/ دى حلوة

امال بتروح على صورة معاذ الى متعلقة على الحيطة

امال / اية يا ابنى لية قلبك قاسى اوى كدة ٣٠ سنة وانا مستنيك انت واختك حتى لما اختك كسرت قلبى وماتت وربنا عوضنى عنها بحتة منها مستخسر فيا انى اشوفو

بسمة بتروح على امال وبتحضنها اوى

بسمة / ماما كفاية باة متعمليش فى نفسك كدة اة انا جبتلك صورة وائل ثوانى اجبهالك

****************.                        

معاذ فى المطار وفى اتنين عساكر بيقبلوة

العساكر/ تمام يافندم العربية منتظرة حضرتك برة

معاذ بيديهم الشنط بتعتو وبيروح معاهم وبيركب العربية وبيمشى بيروح على بدر  في المخابرات وبيطلع لمكتبو

بدر / اهلا بالبطل النمر

معاذ / ها اخبار القضية بتاعت الاسلحة اية

بدر / انت لسة واصل وعامل ضجة كبيرة فى المركز كلو وفى البلد كلها الكل بيتكلم على النمر بتعنا واية الى عملو فى المغرب

معاذ بيقاعد على الكرسى وبيغمض عنية وبياخد نفس عميق

بدر / اية مالك شكلك تعبان

معاذ / بقالى اسبوع منمتش غير اربع ساعات بس دماغى هتنفجر

بدر / حاول ترتاح هنا شوية وانا هروح اجهزلك اوراق الاسلحة

بدر  بيخرج  ومعاذ بيقلع الجاكيد وبيحاول يرتاح شوية وبيغمض عيونو وبيحلم بالؤلؤة بتصرخ وبتعيط وبتنادى علية وبيفتح عيونو بسرعة وبيتفزع وبيبص على ايدو مكان الدبلة وبيدخل بدر وبيبص على معاذ

بدر / انت باين عليك تعبان اوى روح ارتاح شوية

معاذ / كبووس مش عاوز يسبنى بقالو كام يوم انا هروح تعبان همشى وبكرة نباة ندرس القضية

معاذ بيخرج وبينزل والعسكرى مستنين قدم العربية

معاذ / لا هات المفتايح انا هسوق

معاذ بيسوق هو وبيفكر فى لؤلؤة وبيروح قدم العمارة بتعتهم وبيستني بيحاول يشفها من بعيد ومفيش فايدة وبيستني فى العربية وبيروح فى النوم من كتر التعب

************************.             

فى الليل ايات بترجع البيت هى ومحمود والدها وبتشوف معاذ قاعد في  العربية ونايم قدم العمارة

ايات / بابا معاذ

محمود / خلية يلا خلينا نطلع يلا هو السبب فى الى حصل لبنتى

ايات / بابا لو سمحت اطلع انت وانا ثوانى وجاية

ومحمود بيطلع و ايات بتروح على عربية معاذ وبتخبطلو على الازاز

ايات / معاذ انت

معاذ بيبص على البلكونة بتاعت اوضة لؤلؤة

ايات / لؤلؤة مش هنا

معاذ بيبص لايات اوى وبينزل من العربية بسرعة

لؤلؤة/ لية هى سفرت يعنى هى بسرعة دى

ايات / لؤلؤة لؤلؤة فى المستشفى

معاذ / ايه فى المستشفى لية لؤلؤة فيها اية ايات اتكلمى

ايات / لؤلؤة نفسيتها تعبت اوى بعد الى حصل وكانت رفضة الاكل خالص وتعبت ونقلناها المستشفى بس النهاردة بسمة قالتلى انها بتتحسن

معاذ بيركب عربيتو بسرعة وبيسيب ايات وبيروح على المستشفى

*********************.               

بسمة فى الاستقبال وبتشوف معاذ وهو داخل المستشفى

بسمة / معاذ

معاذ بيروح عليها بسرعة

عبد الله / بسمة فيين لؤلؤة هى كويسة

بسمة / اهدى شوية لؤلؤة كويسة متقلقش عليها انا حولت اوصلك باى طريقة بس للاسف مقدرتش اوصلك

معاذ / مش وقتو فين لؤلؤة عاوز اشفها

بسمة / تعالة معايا

معاذ بيروح على اوضة لؤلؤة و ماهر واقف قدم الاوضة  وبيشوف معاذ

معاذ /ماهر

ماهر مبيستنش ان معاذ يتكلم وبيضربو بالبكس بقوة

بسمة / معاذ انت كويس

معاذ بيبعد بسمة عنو

ماهر / انا حظرتك انك تجرح قلب اختى

معاذ / انا اسف

لؤلؤة بتكون سمعت صوت بسمة وهى بتصرخ باسم معاذ
و بتحاول تقف بس ديخة وبتمشى خطوتيين وبتقع على الارض وكلهم بيدخلو  بسرعة

معاذ /لؤلؤة لؤلؤة

لؤلؤة بتفتح عنيها وبتمسك معاذ من هدومه جامد وبتضربو

لؤلؤة / انت سبتنى لية انت عارف انك روحى

معاذ دموعو بتنزل وبيحط ايدو على خدها بحنية وبيحضنها اوى و ماهر دموعو بتنزل  وبياخد بسمة وبيخرجو برة وبيسيبو لؤلؤة مع معاذ لوحدهم

بعد شوية ماهر بيدخل وبتكون لؤلؤة قاعدة على السرير و معاذ معاها ومسكيين ايد بعض و لؤلؤة بتبص على ماهر و ماهر بيروح عليها وبيحضنها اوى

ماهر / انتى كويسة

ماهر / انا اسفة انا تعبتك معايا انا

ماهر / هشششش المهم انك تكونى بخير واى حاجة تانية مش مهم

ماهر بيبص لمعاذ وبيبص مكان البكس الى فى خدو

ماهر / ختها جامدة شوية

معاذ / لا ولا يهمك المهم ان لؤلؤة تكون بخير

لؤلؤة / معاذ انا لزم اعتزرلك انا مكنش لزم اقولك الكلام دة كلو كان لزم اقدر مشاعرك وكمان

معاذ / ملوش لزوم الكلام دة دلوقتى لزم تتحسنى بسرعة عندنا ترتيبان كتيير وهتكونى مشغولة

لؤلؤة / ترتيبات اية

معاذ / الفرح طبعا

لؤلؤة مبسوطة اوى

********************.             

بعد اسبوع لؤلؤة بتخرج من المستشفى وبتروح على البيت
و موبيل لؤلؤة بيرن

معاذ /  ثوانى واكون عندك

لؤلؤة / بس انت قولتلى انك عندك شغل النهاردة

معاذ / مفيش شغل اهم منك يلا اجهزى هستنكي فى العربية

لؤلؤة /طب هنروح فيين

معاذ / لما اشوفك هقولك يلا بسرعة

لؤلؤة فرحانة اوى وبتروح تغير هدومها بسرعة و ماهر بيدخل عليها

ماهر / معاذ مستني تحت

لؤلؤة / خلاص وانا جهزة

ماهر / بس انتى لسة تعبانة كنتى ارتحتى النهاردة كمان

لؤلؤة / انا كويسة ومفيش اى حاجة سلام

ماهر / استنى هنزل معاكى

ماهر بينزل مع لؤلؤة

ماهر / براحة انتى مستعجلة لية احسن تقعى

لؤلؤة / ماهر خلاص انا كويسة بلاش قلقك عليا دة

ماهر بينزل مع لؤلؤة وبيروحو على معاذ و ماهر بيسلم على معاذ

معاذ / اختى الادوية بتعتك

لؤلؤة / فى اية انتو لو كلكو هتعملونى كدة يباة هتعب بجد

معاذ / انتى مفيش مرة واحدة تسمعى الكلام من سكات ابدا

ماهر / متباش لؤلؤة لو معملتش كدة

لسة لؤلؤة هتركب العربية و معاذ بيحط ايدو على حرف العربية من فوق دمغها

ماهر / اية دة

معاذ / احسن تتخبطى وانتى دخلة

لؤلؤة / على اساس ان انا طفلة صغيرة صح انتو فى اية انت وهو محسسنى انى هموت لية

ماهر / انا همشى عندى مشوار مهم وكمان علشان مسمعش الكلام دة

معاذ / ممكن متجبيش سيرة الموت بعد كدة

لؤلؤة / وممكن نمشى باة

لؤلؤة بتركب العربية هى و معاذ و لؤلؤة مديقة اوى

معاذ / هتفضلى مكشرة كدة

لؤلؤة/ طول ما انتو بتعملونى بالطريقة دى انا مش مرتاحة فيها اية انى تعبت كام يوم وخلاص انا كويسة

معاذ / خلاص اسف ممكن تضحكى باة

لؤلؤة بتبتسم اوى

معاذ / بس متضحكيش اوى كدة انا قلت ضحكة صغيرة

لؤلؤة /  انت رخم اوى على فكرة

معاذ / حطى الحزام

لؤلؤة بتركب الحزام وبتبص لمعاذ اوى

معاذ / فى اية عادى بقولك ركبى الحزام عادى يعنى

لؤلؤة / ممكن نتحرك باة ولا هنفضل هنا

معاذ بيبتسم اوى للؤلؤة و بيمشى بالعربية وبيرفض يقول للؤلؤة ريحيين فين

لؤلؤة / طب قولى بس احنا ريحيين فيين

معاذ / يمكن انا خطفك مثلا

لؤلؤة / مش مهم المهم انى معاك وبس وميهمنيش اى حاجة تانية

معاذ بيمسك اديها وبيبسها وبيوصلو قدم فيلا كبيرة وبيدخلو بالعربية وفى امن كتيير

معاذ / اتفضلى انزلى يالا

لؤلؤة بتنزل وبتبص على الجنينة جميلة اوى وبتشوف ماكس بيجرى عليها وكان هيوقعها و معاذ بيجرى عليها بسرعة وبيلحقها و لؤلؤة بتضحك

لؤلؤة / ماكس لؤلؤة انتى كويسة

لؤلؤة / معاذ انا كويسة مفيش حاجة

وائل بيشفهم بيجرى عليهم بسرعة و لؤلؤة بتشوفو وبتحضن وائل اوى

معاذ / اييييية انا بغير على فكرة وانت يا باشا انت كبرت دلوقتى

لؤلؤة / لاملكش دعوة انت بينا وائل دة حبيبى انا

معاذ بيبتسم اوى لما بيشفهم هم الاتنين قد اية بيحبو بعض

معاذ / طيب يلا تعالو ندخل جوة

معاذ بينادى على ماكس الى بيلعب بعيد وبيدخلو كلهم
و لؤلؤة بتشوف الفيلا

وائل / تعالى اوريكى اوضتي تعالى بسرعة

وائل بيشد لؤلؤة اديها بسرعة وبيطلع معاها على فوق وبيدخلها اوضته عليها رسمات اسبيدر مان والعاب

لؤلؤة / واااو تجنن يا روحى

لؤلؤة بتبص وره بتشوف معاذ واقف على الباب وبيبص عليها ومبسوط اوى و لؤلؤة بتروح علية و معاذ بيخدها من اديها وبيروح بيها قدم اوضة  فى اخر الدور

و لؤلؤة بتفتح وبتدخل وبتكون الاوضة بتاعتهم.


والاوضة  رووعة فى غاية الجمال

معاذ / انا جبتك هنا النهاردة علشان لو فى حاجة انتى حبة تغيريها

لؤلؤة مبسوطة اوى وبتبص لمعاذ

لؤلؤة / دة كلو علشانى انا

معاذ / انا مستعد اطلع القمر لو انتى تحبى

لؤلؤة بتروح على معاذ وبتحضنو اوى و معاذ بيضمها

لؤلؤة / انا بحبك اوى

معاذ / انتى فاضية يوم الخميس

لؤلؤة / نعم

معاذ / يوم الخميس هيكون فرحنا

لؤلؤة / نعم بس ازاى

معاذ / انتى هتلبسى الفستان الابيض ونروح نكتب الكتاب وبعدين اخطفك على هنا علشان نعيش اسعد ايام حياتى

لؤلؤة / هههههههة انت مجنون

معاذ / مجنون بيكى انتى

لؤلؤة / بس فى حاجات كتير لزم اعملها الاول

معاذ / متقلقيش هنعملها مع بعض المهم انك توفقى

لؤلؤة / اوكى انا موفقة

وائل بيدخل عليهم

لؤلؤة / وائل تعال

وائل بيروح عليهم

وائل / انا جعان مش هناكل

معاذ / تحبو تاكلو اية

وائل / بيتزا بيتزا

معاذ / وائل انت عارف انى مبحبش الاكل الى برة البيت

لؤلؤة / وانا كمان بيتزا

وائل لؤلؤة /بصوت عالى بيييييتزاااا بيتزااااا بيتزااااا

معاذ / بس خلاص انتو اتفقتو عليا انتو الاتنين ماشى يباة بيتزا

لؤلؤة وائل. / هياااااا هياااااا

وبينزلو كلهم على تحت فى الرسبشن و معاذ بيتصل بيطلب البيتزا و لؤلؤة بتتفرح مع وائل على التلفزيون و معاذ بيبص عليهم من بعيد ومبسوط اوى انو شايفهم سعداء وبيبص فى الساعة وبيروح لجيب  مياة وبيروح للؤلؤة

معاذ / اتفضلى

لؤلؤة / فى اية

معاذ / ميعاد الادوية بتعتك

لؤلؤة بتبصلو اوى باستغراب

لؤلؤة / حاضر انا مش عرفة فى اية بالظبط دى مجرد فيتامينمينات بس

لؤلؤة بتاخد شنطتها وبتاخد الادوية بتاعتها
وموبيل معاذ بيرن

معاذ / ثوانى فى مكالمة مهمة

معاذ بيطلع على اوضته والبيتزا بتوصل

وائل / بيتزااا بيتزاااا

لؤلؤة / حبيبى هروح اجيب خالو وجاية

و لؤلؤة بتطلع لمعاذ

معاذ / يعنى اية الدكتور رافض يجى مصر

بسمة / هو دة الدكتور الوحيد الى عمل العملية دى اكتر من مرة ونجحت بس هو عندو موعيد كتيير ورافض انو ينزل مصر

معاذ / يعنى اية ابعتيلى كل بياناتو وانا هسافرلو

بسمة / للاسف مفيش وقت كتير يا معاذ لؤلؤة لزم تعمل العملية باسرع وقت لو معملتش العملية دى بسرعة الورم بيكبر وهيكون فى خطر على لؤلؤة

معاذ. / بسمة لؤلؤة مستحيل يحصلها حاجة ابدا لؤلؤة هتعمل العملية وهتعيش ابعتيلى اسم الدكتور ومكانو بالظبط وبكرة الصبح انا هسافر من غير ما اى حد ياخد بالو ومش هرجع غير والدكتور معايا

بسمة / معاذ انا بس حبة اقولك انك لزم زى ما اتفقنا لزم لؤلؤة تفضل سعيدة ومينفعش تحزن ابدا علشان مهم اوى نفسيتها قبل العملية

معاذ / بسمة ملوش لزم انا عارف ان لؤلؤة لزم تكون سعيد متقلقيش

معاذ بيبص وره وبيشوف لؤلؤة وقفة وره ودموعها نزلة
و معاذ بيرمى التلفون

معاذ / لؤلؤة انتى هنا اية البيتزا وصلت يلا بينا

لؤلؤة وقفة مبتتحركش

لؤلؤة / فضلى كام يوم

ليست هناك تعليقات