إبحث عن موضوع

حبك اقتحم حياتي🌸الحلقه 21🌸

الحلقة   21

كنزة بتكلم محمد فى التليفون

كنزة / لا هى خرجة مع البش مهندس فى اجتماع مهم

و ضحى وقفة خلف ككنزةو بتخبط لكنزة على كتفهاا وكنزة بتبصلهاا

ضحى / قوليلو انى بشرب كابتشينو كماان

و ضحى بتضحك وبتمشى و لسة هتدخل الاسنسير بتشوف مصطفى قدمها

ضحى / مصطفى

مصطفى / اية للدرجة دى شفتى بشعة بالنسبة ليكى يعنى

ضحى / لية بتقول كدة

مصطفى / كنتى مبسوطة وبتضحكى ولما شفتينى راحت الضحكة من عيونك

ضحى / انت عامل اية

مصطفى / الحمد لله

ضحى / يعنى اختفيت وحتى مفيش سؤال

مصطفى / بس انا كنت بعرف اخبارك من المجلات يعنى صورك انتى والبش مهندس مليا المجلات

و ضحى بتتوتر اوى وكنزة بتروح على ضحى
كنزة / ضحى يلاا الاجتماع هنتاخر

مصطفى / انا لازم امشى

و مصطفى بيهز راسو بنعم و ضحى بتروح مع كنزة
ضحى / اول مرة تيجى فى الوقت المناسب يا كنزة اية دة دة انا عوزة ابوسك

كنزة / والاحسن انك تصلحى موضوعك مع محمد احسن انا خلااص زهقت وياريت ينسا نمرتى خالص كمان

ضحى / فى اية مالك ما انتى كنتى مبسوطة من شوية

كنزة / كل المكالمة ضحى عملت اية راحت فين دة حتى مقليش انتى عملة اية

ضحى / ايوة قولى باة كدة

كنزة / اخوكى دة هيجننى والله شوية يكون لطيف وحنون وشوية  احس انو نمس بوند

و ضحى بتضرب كنزة على كتفهاا
ضحى / انا اخويا نمس بوند

كنزة / هشش البش مهندس

و ضحى بتشوف انس خارج من مكتبو ومعاة امير وبيروحو عليهم

انس / فيين ملفاتك خلينا نروح

ضحى / ملفااتى هى انا

وكنزة فى اديها الملفات وبتحطهاا فى ايد ضحى بسرعة
ضحى / انا جهزة

و انس بيتحرك بغضب وامير  بيقرب من ضحى وكنزة
امير / المرة دى كنزة انقزتك يا عالم

و ضحى وكنزة بيضحكو و ضحى و امير بيروحو وره انس بسرعة وبيركبو العربية

احمد فى مكتبو وبيدخل صالح المكتب
صالح / الاجتماع جاهز وهم على وصول دلوقتى

احمد / اتاكدت انهاا جاية معاة

صالح / اكيد انا اكدت على البش مهندس ان البش مهندس التنفيزى  لازم يكون موجوود

احمد / امتى باة الوقت الى تكون بنتى هناا جمبى

صالح / انا متاكد ان الوقت دة قريب جدا يا باشاا

واحمد بيشاور لصالح يخرج واحمد بيفتكر وهو بيلاعب على وهو صغير و ضحى بتكون وقفة بعيد وباين عليها الحزن

و احمد بيبص لضحى وبيفهم انهاا غيرانة انو بيلاعب اخوهاا وهى لا  واحمد بيشاور لضحى تروح علية وضحى بتقرب منو

احمد / القمر زعلان لية

ضحى / انا مش زعلانة

احمد / متاكدة

ضحى / اة متاكدة جدا كمان

واحمد بيضحك وبيحضن ضحى اوى وبيقربها من اخوهاا

احمد / ضحى حببتى انا هسافر واخوكى امانة عندك انتى اختو الكبيرة وانتى الى هتحمية وتخلى بالك منو

ضحى / بابا مش عوزاك تسافر خليك معاياا

احمد / حببتى لازم اسافر وهرجع بسرعة صدقينى مش هتاخر عليكو

ضحى / وعد

احمد / وعد

واحمد بيخرج من ذاكرتو على دق الباب
صالح / البش مهندس انس وصل

احمد / ضحى

صالح / هى كمان وصلت يا باشاا

واحمد بيتنهد وبيظبط هدومه وبيروح مع صالح على الاجتمااع و ضحى متوترة اوى

انس / امير انت متتكلمش خالص ماشى انا   ضحى الى مسؤولين  عن اى سؤال وبلاش توترنا

امير / والله مش انا الى متوتر دى البش مهندسة ضحى

و انس بيبص لضحى وبيشفهاا مسكة السلسلة الى فى رقبتهاا بتوتر وبتحركها

انس / ضحى انتى كويسة

ضحى / نعم

انس / واضح جدا ان انا جاى الاجتماع لوحدى

وبيدخل احمد ومعاة صالح اوضة  الاجتماعات وبيقفو وبيسلمو على بعض

انس / عامل اية يا احمد بية

احمد/ انا بخيير الحمد لله انا الى كنت قلقان على الانسة ضحى انتى بخير

ضحى / انا بخيير خلونا ندخل فى التعديلات

احمد / الظاهر البش مهندسة جاية ومتحمسة جدا للشغل

و ضحى بتبص لاحمد اوى بحزن وبتبعد نظرهاا عنو بسرعة

سالى قاعدة  فى البلكونة وبتشرب سيجارة بتوتر وبتفتكر
من حوالى ٧ سنين كانت هى انس وطارق ومعاهم صديق ليهم اسمو سعد فى رحلة سفارى

سالى / سعد انت هتفضل نايم كدة كتيير

انس / والله انا الى غلطان علشان اختك معانا الرحلة دى

سعد / انا قولتلكو انا مش عاوز اجى لية البهدلة دى خيمة وناار واكل معلب اووف انا مليش فى الجو دة ابدا

طارق / خلونا نروح نتمشى شوية الجو جميل اوى

و سالى بتروح على سعد
سالى / سعد يلاا بلاش رخامة اتحرك

وبيروحو هم الاربعة وبيتمشو مع بعض بين الجباال
وبيضحكو اوى و طارق بيقرب من سالى وبيشد شعرهاا وسالى بتضربو وبيضحكو وطارق بيمسك اديها وانس بيبصلو بغضب

سالى / سعد معاك مياة

سعد / لاا

انس / ياة نسينا المياة

سالى / اووف وانا عطشاناا جدا

انس / طارق روح هات مياة

سعد / انا هروح اجيب 

انس / امال احنا جيبين طارق معاناا لية مش علشان يخدمناا

و طارق بيبص لانس ببغض و بيروح على الخيم بسرعة

سعد / انس لية كدة

انس / اصل باين علية نسى هو ميين وابن ميين لازم الواحد يفكرو كل شوية بقيمتو كويس

سعد / لا يا انس احنا الاربعة اصحاب من زمان ومفيش فرق بيناا

انس / سعد انت طيب ومتعرفش الحقير دة بيفكر فى اية

سالى / سعد انا فهمة انس بيقصد اية هو بيحاول فى اى لحظة انو يلمسنى وانا بقول اننا اصحاب بس مش عرفة

و سعد بيدايق اوى وطارق بيروح عليهم ومعاة مياة
انس / اية دة انت مجبتش العصيير

طارق / بس انت مقولتش

انس / اهو انا قلت دلوقتى يلاا روح

طارق / انس انا ملاحظ انك بتعاملنى بطريقة غريبة اليومين دول لو فى حااجة اتكلم

انس / انا مش حابب وجودك معاانا اية رايك

طارق / انتو الى قولتولى انى اجى معااكو كنت فاكر اننا اصحاب

سعد / انس طارق خلاص

انس / هههههة اصحاب اية احنا بنخدك معانا علشان تشيل الشنط مش اكتر بس لما تحط عينك على حاجة مش بتعتك دة الى مش مسموح بية ابدا

و طارق بيبص لسالى اوى وسالى بتقرب من انس وبتمسك ايدو

انس / انت اكيد فهمت

طارق / والله انا مش فاهم تقصد اية

انس / لو مش فاهم افهمك

و انس بيهجم على طارق وبيضربو بعض وسعد بيحاول يبعدهم عن بعض وفجاة سعد رجلو بتتكعبل وبيقع من على حافة المنحدر قوى والكل بيصرخ

وسالى بتتفزع لما السيجاارة بتلسعهاا فى اديهاا وبتمسح دموعها بسرعة

سالى / سعد

انس بينهى الاجتماع
انس / يباة بكدة احنا هنشتغل مع التعديلات الجديدة

ضحى / حضرتك لازم تمضى على الورق دة

احمد بيمضى على الورق وبيبص لضحى بابتساامة وامير بياخد بالو ان ضحى مديقة من احمد وبتحاول تبعد نظرهاا عنو

امير / لو خلصنا الاجتماع خلونا نروح

انس / اسفيين اننا عطلنا حضرتك

احمد / اتشرفت بمعرفتك يا ابنى

و امير بيبتسم لاحمد وبيخرجو و امير بيقرب من ضحى وهم ريحين للعربية

امير / انتى كويسة

ضحى / نعم انا

امير / احمد دة مديقك فى حااجة انا ملاحظ ان فى مشكلة بنكو

و ضحى بتبتسم لامير
ضحى / انا لا ابدا بس عندى صدااع

انس / عندك صدااع

ضحى / يعنى شوية

انس / مفيش غير الاكل هو الى هيظبط  الصدااع مش كدة

ضحى / فعلا بس انا لازم ارجع الشركة

انس / للاسف لازم تيجى معاانا انا لحظت ان فى صحفى بيراقبناا ولازم نبين ان قد اية احنا بنحب بعض ومرتبطيين

و ضحى بتبص حوليها
ضحى / هو فيين انا مش شيفاة

انس / متبصيش وركىة هيخدو بلهم خلينا كاننا يعنى
منعرفش بوجدهم

ضحى / لو انت شايف كدة ماشى

و ضحى بتركب العربية و امير بيبص لانس بابتسامة وسعة
انس / اركب خلينا نروح

وبيتحركو بالعربية بسرعة

سالى بتسمع جرز الباب بيرن
ضحى / انس

وبتجرى تفتح  وبيكون طارق الى على الباب
طارق / انا لازم اعمل نسخة من المفتااح علشان اكون برحتى

سالى / انت اية الى جابك هناا تاانى

طارق / فى حد يقول كدة لحبيبو بردو

سالى / ابعد عنى انا مش مضعيفة ومش هتستغلنى ابدا
انا هقول لانس كل حاجة

طارق / اية انتى هتقوليلو انك كنتى فى حضنى طول الليل

سالى / انك كنت بتهددنى

طارق / ولما كنتى معاية فى الخيمة قبل الحادثة بيوم دة كان اية هاا

و سالى بتعيط
سالى / كنت غبية

طارق / ولسة غبية وهبلغ البوليس

سالى / انت انت مستحيل تبلغ البوليس انت كنت معانا

طارق / وهكون شاهد يعنى هطلع منهاا وهتكونو انتو الى
دفعتو سعد من على المنحدر

سالى / لاا هو وقع لوحدو

طارق / مين هيصدق

سالى / انت حقيير

طارق / وانتى احقر منى انك توفقى انك تكونى معااياا طول الليل بسبب تهديد سخيف زى دة

سالى / حقير حيوان

طارق / بس وانتى معايا كان عندك راى تاانى خالص كنتى مستمتعة  جدا بكل لمسة منى

انس و  امير و ضحى بيتغدو مع بعض
امير/ انس اية رايك ناخد بابا ونروح على المزرعة كام يوم

انس / عندى شغل الفترة دى خليها بعديين

و انس بيبص لضحى وبيشفها سرحانة
انس / ضحى لو الاكل مش عجبك خلينى اطلبلك حاجة تانية

و امير موبيلو بيرن وبيكون ادهم و امير بيروح بعيد وبيتكلم مع ادهم

انس / انتى كويسة

ضحى / انا اة بس مليش نفس للاكل

انس / ضحى انتى فى حاجة مخبياها تخص احمد السيوفى

ضحى / حاجة اية انا

انس / بصراحة طريقة نظرتكو لبعض مش مطمنانى

ضحى / انا هروح الحمام بعد ازنك

و ضحى بتهرب من انس بسرعة و امير بيروح لانس

امير / انس لازم اروح ادهم عاوزنا نتكلم مع بعض

انس / ماشى خليك هادى

امير / حاضر هى فين ضحى

انس / مش عارف هى ملهاا فى اية متغيرة اوى

امير / وانا لحظت دة من واحنا فى المكتب يعنى حسة ان احمد بية دة عاملها مشكلهاا

انس / مشكلة

امير / انا سالتها وهى اتهربت من السؤال سلام انا لازم امشى  بلغ ضحى اعتزارى

و امير بيمشى و ضحى بترجع لانس
ضحى / خلينا نروح الشركة نسلم المخطط

انس /ضحى فى ملف احمد بية نسية معايا ممكن تروحى تسلمية

ضحى / انا لاا انا مستحيل

و انس بيمسك اديهاا
انس / فى اية مخبياة عليا اتكلمى اوعى يكون الانسان دة
عمل معااكى اى حااجة ازعجتك

و ضحى دموعها بتنزل
انس / انا هروح اكسر دمااغو

و ضحى بتمسك ايد انس
ضحى / وبصفتك اية باة

انس / يعنى اية بصفتى اية احنا مش اصحاب وكمان انتى موظفة عندى  خلينا نروح

ضحى / احمد السيوفى بيكون ابويااا

و ضحى بتبص لانس علشان تشوف رد فعلووبتشوف انس بيقرا رسالة فى الموبيل

ضحى / انا عرفة ان كان لازم اقولك بس مكنتش عرفة انا

انس / ضحى اسف جدا كنتى بتقولى اية

و ضحى بتبصلو بغضب وبتاخد شنطتهاا وبتخرج من المطعم و انس بيروح ورها بسرعة وبيوقفهاا

انس / ضحى استنى

ضحى / سيب ايدى لو سمحت

ليست هناك تعليقات