إبحث عن موضوع

حبك اقتحم حياتي🌸الحلقه 20🌸

الحلقة    20

امير بيروح الجامعة وبيشوف ادهم واقف لوحدو بعيد
و بيروح علية وادهم بيسيبو وبيمشى و امير بيشوف زينب بترن علية ومبيردش عليها وبيدخل المحاضرة

اية و يوسف مع بعض فى كفترية
يوسف / تشربى اية

اية / ممكن لمون

و يوسف بيطلب اللمون وقهوة وبيبص لاية اوى
يوسف / مش مصدق ان انا وانتى دلوقتى مع بعض وبنتكلم

و اية بتتكسف اوى وبتبتسم
يوسف / انا هكلم محمد خلينا نستعجل فى امور الجواز شوي
ة
اية / ولية بالسرعة دى

يوسف / يعنى انتى مش مستعجلة كماان

اية / يعنى فى تجهيزاات كتيير لازم تتم الاول

يوسف / حببتى الى انتى عوزة هو الى هيكوون

و يوسف بيمسك ايد اية

ضحى و انس بيوصلو الشركة
ضحى / انا لازم اروح المكتب

و ضحى لسة هتتحرك و انس بيمسك اديهاا
انس / ريحة فيين

ضحى / على مكتبى

انس / مكتبك الجديد يا حضرة البش مهندسة ضحى

ضحى / مفيش فايدة يعنى

انس / ابدا اتفضلى

و ضحى بتروح مع انس وبتدخل مكتبهاا الى بيفصل بينو وبين مكتب انس غير باب من الازاز بس وانس بيدخل مكتبو وبيبص لضحى وهى وقفة بتبص لمكتبها الجديد وبتتنهد

وبتروح تقاعد على المكتب وبتبص قدمها بتشوف انس بيبصلهاا و ضحى بتبتسم لانس بيشاور على الاوراق
الى قدمها بمعنى شوفى شغلك

كنزة بتدخل مكتب انس
كنزة/ بش مهندس دى الملفات الى حضرتك طلبتهاا

و انس بيشوف شغلو

فى الصباح

سالى بتفتح عنيها وهى فى سيررهاا وبتسحب الروب
وبتلبسو وبتتوتر اوى وبتاخد سجارة وبتشربها واديها بتترعش و طارق بيملس على شعرهاا بحنية وابتسامة غليظة

طارق/ سجاير على الصبح كدة

وسالى بتبعد ايدو عنهاا بعنف وبتروح على البلكونة وبتشم هوى و طارق بينزل من السرير وبيسحب هدومه وبيلبس وبيروح لسالى البلكونة  وبياخد منهاا السيجارة وبيرميهاا

سالى بدموع / عاوز اية منى ابعد عن حيااتى ارجووك

وطارق بيملس على خدها
طارق / فى حد يقابل حبيبو بالشكل دة بعد غياب سنيين بردو

سالى / انت رجعت لية عاوز اية

طارق / عاوزك انتى انا بحبك

سالى / انت مبتحبش غير نفسك وبس

وطارق بيقرب منهاا اكتر وبيبسهاا من شفايفهاا بعنف وسالى
بتحاول تبعدو عنهاا بقوة

طارق / وحشتينى

و سالى بتبصلو بغضب وبتمسح دموعهاا
طارق / يلاا غيري هدومك انا جعان انا طلبت فطاار خلينا نفطر  مع بعض زى زماان

وطارق بيدخل من البلكونة وسالى بتعيط اوى

انس بيجرى فى الجنينة وبيشوف والدو خارج الجنينة وبيروح علية

عبد الرحمن / صباح الخير يا ابنى

انس / انت لية خرجت انت لازم ترتاح

و انس يسند والدو وبيروحو يقاعدو فى الجنينة
عبد الرحمن / روح خد دوش وغير هدومك جسمك عرقاان هتبرد

انس / هخلى دادة كريمة تجبلنا الفطار هناا اية رايك

عبد الرحمن / شوف امير يفطر معانا يكون احسن

و انس بيبوس جبين ابوة وبيدخل الفيلاا
انس / دادة كريمة داادة كريمة

كريمة / ثوانى والقهوة تكون جهزة

انس / جهزى الفطار فى الجنينة وانا هنادى امير

كريمة / حاضر يا ابنى

و انس بيطلع بسرعة على اوضته وبياخد شور وبيروح اوضة امير و امير بيكون نايم و انس بيفتح السيتار

امير / انس

انس / يلاا يا كسوول اصحى خلينا نتجمع مع بعض يلا بابا مستنى فى الجنينة

امير./ عاوز انام

انس / امير

امير / ربناا ياخد امير علشان ترتااحو منى كلكو

و انس بيبص لامير بغضب و امير بيمسح وشو بعنف
امير / دقيقتان واكون تحت فى حاجة تاانى

انس / لو اسرع من كدة يكون احسن

و انس بيخرج  وبينزل الجنينة لوالدو وكريمة بتحط
القهوة قدم انس

عبد الرحمن / مش لو تاكل اى حااجة احسن يا ابنى من القهوة المرة دى

انس / انا كدة بكون مرتاح احسن يا باباا حضرتك لازم تخلص  فطارك كلو لازم تتغذا كويس

عبد الرحمن / والله ناقص تقولى اشرب اللبن كماان

انس / والله لو معندكش مانع ممكن اقول لدادة كريمة تجبلك  لبن

و عبد الرحمن بيضحك و امير بيقاعد  معاهم
امير / صباح الخيير

عبد الرحمن / هتفضل كدة بالحالة دى كتيير مفيش كلية عندك يعنى

امير / مش هروح الكلية تاانى خلاص

و عبد الرحمن بيضرب بايدو بعنف
انس / باباا اهدى لو سمحت امير ميقصدش انا عارف

عبد الرحمن / خلينى اروح المكتب احسن متهور علية

انس / امير كمان ساعة تكون فى مكتبى فى الشركة

امير / لية

انس / انا عوزك عاوز اخد رايك فى حاجة عندك مانع يعنى

امير / انس انا تعبان ومش عاوز اتكلم مع حد لو سمحت

و انس بيطبطب على كتفو
انس / هستنااك

و انس بيروح على عربيتو وبيمشى

طارق بيروح على سالى الى قاعدة  على طرف السرير مكنها

طارق / مش هتغيرى هدومك خلينا نخرج نتمشى شوية انتى مفطرتيش

سالى / لاا انا هفضل كدة

و طارق بيبتسم اوى وبيسحب طرف الروب من على رجليها
طارق / انتى عرفة ان حالتك دى بتعجبنى جداا

وسالى بتغلق الروب كويس
طارق / انتى كل حتة فيكى ملكى اناا انتى فاهمة ملكى انااا

سالى / لااا انا مش ملكك ولا عمرى هكون ملكك ابداا

وطارق بييسحب الرووب بقوة وسالى بتصرخ وطارق بيشدهاا من اديها وبيدفعها فى حضنو

طارق / لو مش مصدقة انك ملكى اناا اثبتلك دة لو تحبى

سالى / حقيير وساافل

وطارق بيضحك اوى وسالى بتحاول تبعدو عنهاا وطارق بيدفعهاوعلى السرير بقوة وبيهجم عليهاا كالحيواان
وسالى بتصرخ وبتبكى

ضحى فى الشركة فى مكتبهاا وبتبص على مكتب انس قدمها
وبتحاول تركز فى التصميمات بتعتهاا وكل دقيقة بتبص لمكتب انس

كنزة بتدخل المكتب
كنزة / ضحى عيسى بعت الاوراق دى

و ضحى مش مركزة وعنيهاا على مكتب انس وكنزة بتبصلهاا اوى

كنزة / ضحى

ضحى / اة كنزة انتى قولتلى حاجة

كنزة / يا سلام لما الحب بيبهدل كدة ياااة

ضحى / كنزة خلصينى عوزة اية

كنزة / الاورااق

و ضحى بتاخد من كنزة الاوراق وبتمضى عليهااا
ضحى / ابعتيهاا للحسابات لو سمحتى

ضحى  / كنزة

كنزة / نعم

ضحى / هو اتاخر لية

كنزة / هو ميين

ضحى / هو يعنى انس

كنزة / متتصلى بية وانتى تعرفى اكيد معاكى تلفونو

وكنزة بتغمز لضحى
ضحى / كنزة روحى من هناا يلاا

كنزة / والنبى الحب بيبهدل اوى

ضحى / كنزة اخرجى يلااا

وكنزة بتخرج و ضحى بتمسك تليفونها وبتطلع نمرة انس

ضحى / اووف فى اية يا ضحى هتتصلى تقوليلو اية قلقانة عليك اتاخرت لية

وانتى مالك يتاخر ولا ميتاخرش
ضحى / يعنى اية انا مالى دى خطيبى

ضحى / لا بجد خطيبك انتى صدقتى الكدبة ولا اية فووقى يا ضحى

ضحى / يعنى احنا اصحاب دلوقتى

و ضحى بتغمض عنيهاا وبتتنهد من كتر الافكاار الى فى دمغهاا وبتفتح عنيها وبتصرخ لما بتتخض بتشوف انس قدمها

انس / فى اية مالك شفتى عفريت

ضحى / انا انا اسفة مقصدش بس لما شفتك فجاة قدمى

انس / اوراق المناقصة الاخير خلص

ضحى / اة ومضيت عليهاا وبعتها الحسابات

انس / جهزى نفسك علشان بعد ساعتين فى اجتماع
فى شركة احمد السيوفى

ضحى / وانا لازم يعنى اكون موجودة

و انس بيفتح الباب الازاز وبيدخل مكتبو وضحى  وره

انس / عاوز افهم انتى لية مش حباة

ضحى / انا لاا مقصدش يعنى مش برتحلو

انس / دة الشخص الوحيد الى وثق فيناا بعد الى حصل
واكيد مش هنخصرو فياريت تفردى وشك شوية

ضحى / حاضر

انس /  التصميمات جهزة

ضحى / اة جهزة

انس / خلينى اشفهاا

و انس و ضحى بيروحو يشوفو التصميمات مع بعض وبيتناقشو و بعد شوية بيدخل امير المكتب و ضحى بتبتسم لامير لما بتشوفو

انس / اتاخرت لية

ضحى / اهلاا امير

امير/ اهلا يا ضحى عملة اية

ضحى / انا تماام بس باين ان انت مش تماام

و امير بيبص للارض بحزن
ضحى / انا فى مكتبى بعد ازنكو

و انس بيشاور لامير يقاعد قدمه و انس بيقاعد على مكتبو
انس / انت هتفوق امتى

امير / مين قالك ان انا عاوز افوق اصلاا

انس / امير الى انت بتعملو دة مش هيجيب نتيجة ابداا لازم تقف على رجلك الضربة لازم تقويك مش تضعفك

امير /مكنتش اعرف ان فى يوم من الايام ادهم هيكرهنى بالطريقة دى

انس / هو مجروح مش اكتر صدقنى اديلو وقت
وهو هيفوق وهيسمعك

كنزة بتدخل / ماعد الاجتماع يا فندم

و انس بيهز راسو لكنزة بنعم
انس / اية رايك تيجى معايا الاجتماع يعنى تتعرف على شريك اخوك الجديد

امير / انس انت عارف ان انا مليش فى الاجتماعات

انس / ضحى جاية معايا وبعد الاجتماع نتغدا مع بعض فى المكان الى انت تختارو

امير / دة اغراء يعنى

انس / يعنى حاجة زى كدة

امير بيبتسم لانس و بيروح علية و امير بيحضن انس
و ضحى بتبصلهم وبتبتسم اوى

طارق ببغير هدومه وسالى بتخبى جسمهاا وبتبكى

طارق / لسة هتعيطى  اكتر واكتر هتدفعو تمن الى عملتو معاياا

سالى / انت مريض نفسى انت مش طبيعى

طارق بيمسك سالى من رقبتها بعنف
طارق / فى حد يقول كدة لحبيبو بردوو اية نسيتى ايام زمان  لما كنتى بتجرى ورايا علشان نظرة وحدة ولا انس نساكى كل الى كان بيناا

سالى / كنت مخدوعة فيك ابعد ايدك عنى

وسالى بتبعد طارق عنهاا وموبيل طارق بيرن

طارق / انا لازم امشى يا روحى عارف انى هوحشك بس اعمل اية عندى مرضى ومستشفى سلام ياقمر

وطارق بياخد مفاتيح بتعتو وبيخرج وسالى بتعيط

ليست هناك تعليقات