إبحث عن موضوع

حبك اقتحم حياتي🌸الحلقه 19🌸

الحلقة   19

كنزة / لا هى لسة جوة عند البش مهندس حااضر حاضر هنقل كل اخبرهاا

و ضحى بتقرب منها بسرعة

ضحى / انتى بتكلمى ميين

كنزة/ انا دة عميل كان بيسال عن حااجة

ضحى / لا انتى بتكدبى انا سمعتك بودانى

كنزة / ضحى اهدى فى اية دة كان محمد شفتو كان قلقان عليكى وقلتلو انو ممكن يتصل بيا يعرف اخبارك وبس انا عرفة ان دة غلط بس صدقينى هو خايف عليكى

ضحى / كنزة خلاص انا اسفة انا بس اعصابى متوترة اسفة لو سمحتى متزعليش من عصبيتى بس انا متوترة شوية

و ضحى بتروح المكتب وبتبص لمكتب مصطفى وبتدايق اوى  وبيدخل عيسى ومعاة خرايط كتيير

عيسى / خلااص انا تعبت والله انا من الفجر فى الموقع خلااص انا كدة جبت اخرى مش مصطفى ياخد اجازة و كرم يسافر للفرع الجديد وحضرتك طبعاا خطيبة المدير مش لازم تشم ريحة الترااب وانا اتبهدل

ضحى / اهدى بس فى اية لدة كلو

انس / اهدى اية بس دة انا خلااص روحى بتطلع مفيش حد
من العماال بيمشى مظبوط ابدا لازم اقف على دمغهم تعبت

ضحى / خلاص ارتاح انت وانا هروح الموقع

عيسى / بجد انتى هتروحى

ضحى / اة طبعاا بص انت خد الملف دة ادرسو وادخل الاجتماع مع البش مهندس انس وانا هروح الموقع ماشى

عيسى / بس يعنى

ضحى / مفيش بس انا هبعتلك كوبية برتقال تروق دمك سلام

و ضحى بتخرج على برة بسرعة وبتدخل كنزة المكتب
كنزة / فين البش مهندسة ضحى

عيسى / راحت موقع المشروع الجديد

كنزة / ازااى كان لازم تدخل الاجتماع مع البش مهندس

عيسى / انا هدخل بدلهاا

كنزة/ متاكد

عيسى / عندك اقتراح تاانى

كنزة / لا طبعا يلاا الاجتماع هيبدا بسرعة

وعيسى بياخد الملف وبيروح مع كنزة على قاعة الاجتماعات
و انس قاعد  مع احمد وصالح

انس / البش مهندسة ضحى هتحضر الاجتماع

وبيدخل عيسى وكنزة وانس بيبص لعيسى اوى وبيرجع يبص لكنزة

كنزة / البش مهندسة ضحى اتطرت انها تروح موقع المشروع تتابع العمال هناك

انس / ولية انا معنديش خبر

و عيسى بيقاعد جمب انس وبيفتح الملف و انس مدايق

احمد / بس لسة المشروع فى فترة التجهيز مش دة خطر عليهاا

عيسى / ولا خطر ولا حااجة البش مهندسة ضحى دى قردة

و انس بيبص لعيسى
عيسى / اسف مقصدش يعنى هو

احمد / لا دة اهمال واضح لو حصلهاا اى حاجة فى فترة نقل
المعدات يعنى

و احمد بيبص لانس اوى بغضب

احمد/ الظاهر ان جة الوقت اننا ننقل الاجتمع ويكون عملى احسن يعنى على ارض المشرووع اية رايك يا بش مهندس

انس / ودة راى كمان

احمد / يباة خلينا نتحرك كلناا

و انس بيهز راسو وبيخرج من الاوضة  وكنزة وعيسى وره

انس / بش مهندس عيسى مخصوم منك يوميين على فكرة

وعيسى بيتصدم

صالح / ايه يا احمد بية اهدى شوية

احمد / اهدى ازااى وبنتى هنااك فى خطر ازااى

واحمد بيخرج وصالح وره وبيروحو على العربيات وبيتحركو
على الموقع وبيروحو على موقع البنااء  واحمد عيونو بتلف فى المكان بسرعة و انس بينزل من العربية وبيقلع نظارة الشمس بعصبية

انس / انتى فيين

و كنزة بتنزل من العربية وبتروح على انس
انس / شوفيهاا فين بسرعة

ولسة كنزة هتتحرك
انس / استنى

وكنزة بتقف و انس عيونو لفووق وبيشوف ضحى وقفة على السقاالة  بتشرح للعمال خريطة العمل

و انس بيشوف رجليهاا على حرف السقالة وقلبه بيدق بخوف
وبيجرى بسرعة على المبنى وبيطلع على السلالم الخشبية
وايدو بتتجرح من مسماار فى السلم  وبيطلع بسرعة وبيروح عليهاا

انس / ضحى

و ضحى بتبصلو باستغراب
ضحى / بش مهندس انس انت هناا

و ضحى بتحس بوجود احمد بتبص من على السقالة وبتتوتر من وجودو ولسة هتتحرك بتوتر و انس بيمسكهاا وبيدفعهاا فى حضنو و ضحى بتتخض و انس بيبصلهاا اوى و ضحى بتبصلو

العمال / انتى بخير يا بش مهندسة

و ضحى عنيها فى عيون انس

سالى فى الاستوديو بتسجل الاغانى ومنسجمة جدا
وبتتفاجا بوجود طارق الدسوقى قدمها وبتتلغبط فى الغنااء وبتشاورلهم انهم ينهو التسجيل وبتروح على طارق

سالى / طارق

و طارق بيبتسم اوى لسالى
سالى / انت هنا لية

طارق / مش هقولك انهاا صدفة وانى كنت قريب وعرفت انك هنا

سالى / طارق قولى من الاخر انت عاوز اية

طارق / وحشتينى

سالى / طارق ابعد عنى انت فااهم

طارق / ممكن نشرب فنجان قهوة مع بعض ونتكلم يمكن ساعتها افهم

سالى / اسفة معنديش وقت

طارق / لا هيكون عندك وقت من هناا ورايح متقلقيش

سالى / بتقصد اية

طارق / هتعرفى بعديين اة سلميلى على انس ولا اقولك انا
هروحلو الشركة اسلم علية بنفسى خلينا نفتكر ايام زمان يااااة كانت اياام

و سالى بتبص لطارق بصدمة وبخوف
سالى / انت عاوز اية منى عاوز اية

طارق / هششش الناس تسمعناا دى اسرار بردو

و انس بينزل مع ضحى من المبناا واحمد بيجرى على ضحى بسرعة

احمد / دة تسيب انا مسمحش بكدة ابدا افرضى حصلك حااجة او او اتجرحتى المكان هنا خطيير عليكى لسة فى وضع الانشاء

و انس بيبص لاحمد اوى ومستغرب من انفعالو وخوفو الشديد

ضحى / دة شغلى ومسمحش لحد انو يقولى اعمل اية ومعملش اية

و ضحى بتسيبو وبتروح بعيد
صالح / احمد بية انت كويس

و احمد بيهز راسو بنعم وبيبص لانس
احمد / الظاهر اننا لازم ناجل الاجتماع دة لوقت تانى افضل بعد ازنك

واحمد بيمشى هو وصالح وباين علية التوتر اوى
و انس بيروح وره ضحى و ضحى وقفة بعيد وبتحاول تهدى
و انس بيقف جمبهاا

انس / انتى كويسة

و ضحى بتهز رسها بنعم و انس بياخد بالو انها بتهز رسهاا بنفس هزة راس احمد السيوفى

انس / انتى مش مسمحلك تكونى موجودة هناا تانى

و ضحى بتبص لانس ولسة هتتكلم وانس بيمسك اديهاا

انس / ضحى احنا اصحاب وانا خايف عليكى مش اكتر
و ضحى بتبص لاديها وبتشوف عليها اثار دم

ضحى / فى دم على ايدك

و انس بيفتح كف ايدو وبتشوف جرح صغير من مسماار

ضحى / انت مجروح لازم تطهر الجرح دة بسرعة

انس / جرح بسيط عادى يعنى

ضحى / انا السبب مش كدة

و انس بيبصلهاا اوى وبيشوف ملامحهاا الطفولية الحزينة

انس / من يوم ما شفتك وانا بقول انك هتكونى مصيبة على دمااغى

ضحى / والله مفيش حد قالك تطلع فوق انت السبب وانا لما شفتك قدمى  اتوترت وتفاجات بوجودك يعنى انت الى بتجيب المصايب مش انا

و انس بيبصلهاا برفع حاجب
ضحى / اسفة مقصدش

انس/ يلاا خلينى اوصلك

و انس بيمشى و ضحى وره ومتعصبة اوى وبتركب معاة العربية  وبيمشو طول الطريق و مفيش حد فيهم بيتكلم

فجاة / ممكن تنزلنى هناا ثوانى

و انس بيقف و ضحى بتنزل وبتروح على عربية بتبيع فطير سخن و انس بيبصلهاا اوى و ضحى بترجعلو تاانى و انس بيبصلهاا برفع حااجب

ضحى / يعنى بعيد عن الكلام الى انا قولتو بصراحة انا نسيت الشنطة بتعتى فى المكتب ممكن بلييييز

و انس بيضحك وبينزل وبيقفل العربية وبيروح على بتاع الفطير و ضحى مبسووطة اوى

انس / لو سمحت هات وحدة

ضحى / لا اتنين

و انس بيبصلها اوى
ضحى/ اصلى جعاانة اوى اعمل اية نزلت الصبح من غير فطار

انس / خليهم اتنين لو سمحت

الفطترى / بالجبنة القديمة

ضحى / اة حط جبنة كتيير

و انس بياخد منو الفطير و ضحى بتاخد من انس بسرعة وبتقاعد على الرصيف

انس / هتقاعدى  هناا ممكن تاكلى فى العربية

ضحى / لا انا هناا مرتاحة اكتر

و انس بيبص حولية وبيبص لضحى وبيقاعد جمبهاا وضحى بتبصلو وبتبتسم اوى

ضحى / مش هديك حتة على فكرة

و انس بيضحك
انس / مجنونة

و ضحى بتااكل
ضحى / امممممم اممم اللله

انس / ضحى فى اية النااس

ضحى / طعمة حلوة اوى

و انس بيبص حولية على الناس وبيضحك عليهااا
ضحى / يا معلم عوزة اتنين كماان

انس / هتاكلى دة كلو

ضحى / اووف بقولك جعاانة

انس / خلاص خلاص برحتك

والفتطرى جاب الفطيير و ضحى بتدى انس وحدة
ضحى / مش هتندم صدقنى جميلة اوى يلااا

و انس بيبصلهاا وبياخد من اديهاا الفطيرة وبياكل وضحى بتبصلو  علشان تشوف رد فعلو و انس بيهز راسو بنعم
وضحى مبسوطة انهاا عجبتو وبيكلو هم الاتنين الفطيير
بعد شوية بائع الفطير بيروح عليهم

البائع / الحسااب

انس / اة حسابك اية

البائع / ١٠٠ جنية

ضحى/ لية ١٠٠ جنية ان شاء الله

البائع / انتو اكلتو ٢٠ فطيرة يا هانم

و ضحى و انس بيبصو لبعض وضحى بتقرب من انس اوى
ضحى / احنا اكلنا ٢٠ فعلاا

و انس بيهز راسو بنعم وضحى بتكتم الضحكة و انس بيحاسب البائع

انس / خليناا نرووح

و انس و ضحى بيركبو العربية
ضحى / الظاهر اننا كنا جعنيين اوى

انس / والله ماشااء الله عليكى حجمك قد كدة بس ياااة

ضحى / ابو شكلك

و انس بيبصلهاا برفع حااجب و ضحى بتضحك اوى

ليست هناك تعليقات