إبحث عن موضوع

رواية النمر🤔الحلقة 18

الحلقة ال  ١٨

و لؤلؤة مرعوبة وبتعيط وبترجع لوره وبتخرج من المخيم وبتشوف حوليها كل شوية بيجيبو افواج من الجنود المصابين

وبتنهار من العياط و بتشوف ظابط بيشاورلها من بعيد و لؤلؤة بتمسح دموعها وبتروح علية

الظابط / انتى دكتورة هنا

لؤلؤة / لا انا ممرضة

الظابط / تعالى معايا بسرعة محتاجيين مساعدة هناك

وبياخد لؤلؤة معاة وبتركب معاة العربية وبيروحو على مكان الحرب  والظابط بيجرى على جنوود مصابين و لؤلؤة بتروح بتسعدهم انهم يركبو العربية معاة وبيروح يبحث عن مصابين

تانى و لؤلؤة بتمشى بعيد وبتدور من بين الجثث على ماهر او معاذ  وهى بتعيط وناس كتيير ميتيين قدمها والمكان كلو دم فى كل حتة

********************.                

بسمة فى المخيم وبتشوف معاذ شايل جندى مجروح و بسمة بتجرى علية وبتحضنو اوى

بسمة / معاذ الحمد لله انك بخير انت فيك حاجة انت كويس

معاذ / انا كويس متقلقيش انا لزم اروح وانتى شوفى شغلك

بسمة بتفتكر لؤلؤة وبتبص حوليها و لؤلؤة مش موجوودة
وبتخرج برة المخيم بتدور عليها فى كل حتة و بتبص على معاذ وهو بيساعد المصابين و معاذ بيبصلها اوى ومستغرب هى فيها اية وبيروح عليها

معاذ / بسمة انتى كويسة فى حاجة

بسمة / لؤلؤة

معاذ / لؤلؤة انا عارف انها اكيد زعلانة منى بس

بسمة / لؤلؤة كانت هنا

معاذ بيمسك درع بسمة بقوة

معاذ / لؤلؤة هنا فيين اتكلمى هى فيين واية الى جبها هنا

بسمة / هى الى طلبت منى واترجتنى كتير انى اجبها معايا وهى كانت هنا مش عرفة راحت فيين كانت هنا

معاذ متعصب اوى وبيلف فى المخيم وبيجرى برة
وبيصرخ

معاذ / لؤلؤة.    لؤلؤة

بسمة / معاذ لؤلؤة مش هنا انا خايفة احسن تكون راحت تدور عليك

معاذ متعصب اوى وبيجرى على عربية بسرعة وبيروح موقع الحرب تانى

*******************.                   

لؤلؤة بتدور بين الجثث عليهم وبتسمع خربشة وبتخاف 
وبتقرب بتشوف ظابط جسمو تحت الحجارة وبيتالم
و لؤلؤة بتجرى علية وبتحاول تشيل الحجارة من علية ومن قوة الالم بيمسك ايد لؤلؤة بقوة و لؤلؤة بتصرخ جامد

لؤلؤة / سبنى اااة سبنى

لؤلؤة بتصرخ وبتجرى بعيد وبتعيط و معاذ بيسمع صوتها وبيجرى فى اتجاة الصوت بسرعة

معاذ/ لؤلؤة.   لؤلؤة

لؤلؤة بتسمع معاذ وبتبص ورها وبتشوف معاذ

لؤلؤة / معاذ    معاذ

معاذ / لاااااا متتحركيش

لؤلؤة بتقف وخايفة وبتبص حوليها وبتشوف يافطة مكتوب عليها منظقة خطر

معاذ / لؤلؤة اهدى متتحركيش انا هجيلك ماشى وتتحركيش

لؤلؤة / لاااا معاذ خليك لااااا معاذ

معاذ بيقلع الجزمة الى لبسها علشان يمشى على نفس خطوات لؤلؤة الى مشيت عليها و لؤلؤة بتعيط ومش قادرة تتحرك وخايفة على معاذ اوى و معاذ بيوصل عندها

معاذ / انتى مجنونة

لؤلؤة بتترمى فى حضنو وبتعيط و معاذ بيضمها اوى

معاذ / لؤلؤة احنا هنرجع تانى من نفس الخطوات

لؤلؤة بتعيط

لؤلؤة / لااااا انا خايفة لاااااا

وفى طائر بيجى يقف قريب منهم وبيدوس على لغم واللغم بينفجر و لؤلؤة بتصرخ وبتشوف الطائر اتقطع قدمها

معاذ / لؤلؤة لؤلؤة بوصيلى هنا لؤلؤة احنا لزم نخرج من هنا

لؤلؤة / لاااا

معاذ بيشيل لؤلؤة بسرعة و لؤلؤة ماسكة فى رقبتو وخايفة اوى وبتعيط و معاذ بيرجع خطوة خطوة بهدوء وبيخرجو
من منطقة الخطر و لؤلؤة ماسكة فى معاذ ومغمضة عنيها ومش عوزة تسيبو ابدا وماسكة فية بقوة

معاذ / لؤلؤة لؤلؤة بوصيلى لؤلؤة

بسمة بتنزل من عربية قريبة منهم وبتجرى عليهم

بسمة / لؤلؤة معاذ انتو كويسيين

معاذ بيبص للؤلؤة الى الخوف باين عليها

معاذ / بسمة خدى لؤلؤة على المخيم

لؤلؤة / لاااا

معاذ / لؤلؤة اسمعينى انا لزم اتمم واجبى

بسمة / لؤلؤة يلا تعالى معايا هنا فى خطر علينا يلا

لؤلؤة / ماهر ماهر

معاذ / انا مش عارف بس اول ما اعرف اى خبر عنهم هبلغك على طول بس انتى لزم تخرجى من هنا بسرعة

لؤلؤة بتروح مع بسمة وبيركبو عربية وبيروحو على المخيم
و لؤلؤة بتدور على اخوها بين المصابين

**********************.                 

فى الليل لؤلؤة و بسمة وباقى الدكاترة قاعدين حول نار بيتدفو وبيرتاحو و لؤلؤة عنيها على الطريق عنيها على اى عربية اسعاف توصل و لؤلؤة قاعدة وسرحانة

بسمة / لؤلؤة ان شاء الله اخوكى هيكون بخير

لؤلؤة / مش عرفة يا بسمة قلبى مش مطمن

بسمة/ يلا تعالى خلينا نرتاح ساعتيين الصبح خلاص بيطلع

لؤلؤة و بسمة بيروحو ينامو فى خيمة و لؤلؤة مش قدرة تنام وقلقانة اوى ومن التعب  بتنام

*******************.                

ايات مع والدها بتحاول تخلية ياكل

ايات / بابا انت ماكلتش اى حاجة

محمود / مليش نفس يا بنتى خلاص سبينى لوحدى

ايات بتسيبو وبتخرج  و علاء برة

ايات / لسة بردو مش عاوز ياكل انا مش عرفة اعمل اية

علاء / اهدى يا حببتى هو هيكون كويس بس هو محتاج راحة

علاء / انا لزم امشى عندى شغل وهتاخر

ايات/ اسفة انى جبتك بدرى كدة يا حبيبى بس انا كنت مخنوقة اوى

علاء / انتى تكلمينى فى اى وقت وثوانى وهكون قدمك

علاء بيخرج و ايات بتقف وره الباب وبتفكر فى لؤلؤة

******************.                  

لؤلؤة بتفتح عنيها بتشوف ماهر و معاذ قاعدين  جمبها

ماهر / صباح الخير

لؤلؤة بتعيط اوى وهى نايمة مكنها ومش قدرة تتحرك وماهر بيروح عليها وبينام جمبها وبيخدها فى حضنو وبيضمها اوى
لؤلؤة / استنيت كتير انى اعرف اى حاجة عنك وانت

ماهر / هششش خلاص انا هنا معاكى وكمان انتى مديقة منى انا لية مهو معاذ معاكى

لؤلؤة بتبصلو وبتبتسم

ماهر / انا متاكد انو هيسعدك وهينسيكى كل الى فات فى حياتك

لؤلؤة بتتكسف اوى وبتحضن ماهر

لؤلؤة / ربنا يخليك ليا

لؤلؤة و ماهر بيخرجو برة الخيمة و معاذ واقف مع بسمة بعيد وباين عليهم بيتخنقو مع بعض

لؤلؤة / هم بيتخنقو

ماهر / هى ميين دى

لؤلؤة / دى اخت معاذ

لؤلؤة بتروح عليهم

بسمة / يعنى مجرد مكالمة فى التلفون مش هتاثر معاك فى حاجة و معاذ بيسبهم لوحدهم وبيخرج برة الخيمة
       
معاذ بيبص للؤلؤة

معاذ / بسمة بلاش تدخلى انتى فى الموضوع دة

معاذ بيسيب بسمة بيروح للؤلؤة

معاذ / انتى كويسة

لؤلؤة / اة بس انت شكلك كنت بتتخانق مع بسمة

معاذ / لااا مفيش حاجة

وبياخد لؤلؤة وبيروح لماهر

ماهر / لو جاهزيين خلونا نرجع القاهرة

معاذ و ماهر و لؤلؤة ومعاهم شباب تانيين بيسفرو على القاهرةو لؤلؤة قاعدة جمب ماهر ونايمة على كتفو معاذ قاعد قدمهم  وبيبص عليها فى المرايا لؤلؤة بتشوفو وبتبتسم لمعاذ اوى

***********************.              
            
بيوصلو البيت وايات بتفتح وبتحضن لؤلؤة اوي وبتعيط

ايات / حرم عليكي يا لؤلؤة تعملي فينا كده

محمود بيكون في اوضته علي السرير واول ما بيسمع اسم

لؤلؤة بيقوم بس بيرجع ينام علي السرير من تاني


ودموعو بتنزل

ماهر/ يعنى مفيش حمدالله على سلامتكو احنا الى كنا فى الحرب

ايات / اسفة اتفضلو ارتاحو ثوانى وهنادى بابا

ايات بتجرى بتتخبط فى والدتها

ايات / ماما لؤلؤة و ماهر و معاذ رجعو انا ريحة ابلغ بابا

وفريدة بتخرج تسلم عليهم وبتحضن لؤلؤة

فريدة / انتى كويسة يا بنتى

لؤلؤة / اة ياطنط متقلقيش عليا

ماهر / الظاهر فى البيت دة مفيش غير لؤلؤة وبس

والكل بيضحك

فريدة / حمدالله على سلامتكو يا ابطال

ايات بتخرج وعلى وشها حزن

ماهر / اية فيين خالى

ايات / اة اصلو نايم ومرضتش اصحية كمان شوية اصحية انا هروح اجبلكو عصير

لؤلؤة بتبص لماهر اوى بحزن و معاذ بياخد بالو و ماهر بيروح على اوضة خالو محمود ومحمود بيعمل نفسو نايم و ماهر بيقرب علية وبيشوف دموع على خدو و ماهر بيمسك ايد خالو وبيبسها

ماهر / انا  عارف انك اتجرحت من الى حصل اكتر من لؤلؤة

محمود بيفتح عيونو وبيبص لماهر

محمود / معرفتش احافظ على الامانة الى اختى سبتهالى

ماهر / متقلش كدة يا خالى انت عارف احنا بنحبك قد اية

محمود / انا مستهلش الحب دة انا كنت هضيع بنتى بايدى لو كانت لؤلؤة حصلها حاجة من المجرم دة مكنتش هسامح نفسى ابدا

لؤلؤة بتدخل  وبتشوف خالها بيعيط وبتروح علية وبتقاعد جمبو وبتمسحلو دموعو بحنية وبتحضنو اوى ومحمود بيضمها على صدرو

محمود /سمحينى يا بنتى سمحينى

لؤلؤة / لا يا خالى انت متطلبش منى ابدا انى اسامحك انا الى اطلب منك انك تسامحنى علشان الى حصل ليك دة كان بسببى لقدر الله كان ممكن يحصلك حاجة انا مليش غيرك انت ابويا وامى انت الى ربتنى وكبرتنى وعلمتنى انا مشفتش ابويا ولا امى انا شفتك انت انت ابويا وامى

ومحمود بيحضن لؤلؤة اوى

محمود / انالزم اعتزر لمعاذ انا غلطت فى حقو يابنتى

ماهر / المهم انا جعان مفيش اكل فى البيت دة ولا اية

محمود و لؤلؤة بيبصولو اوى وبيضحكو وبيخرجو هم التلاتة برة ومحمود بيروح لمعاذ

محمود / يا ابنى انا

معاذ / متكملش يا عمى اي احد فى مكانك كان هيفكر بنفس الطريقة وخصوصا الى زى عمار دة يقدر يقنعك باى حاجة هو عوزها

محمود / بس قدر يهز الثقة الى بينى وبين بنتى

لؤلؤة / لا يا خالى الثقة الى بينا عمرها ما هتتهز ابدا

ماهر / المهم انا جعان

فريدة / ثوانى واجهز الغداء

معاذ / انا استازن

لؤلؤة / رايح فيين

والكل بيبص للؤلؤة اوى

معاذ / انا جاى تعبان وكمان خلاص مهمتى انتهت............

ليست هناك تعليقات