إبحث عن موضوع

رواية النمر🤔الحلقة 19

الحلقة ال  ١٩

محمود / يا ابنى انا

معاذ / متكملش يا عمى اي احد فى مكانك كان هيفكر بنفس الطريقة وخصوصا الى زى عمار دة يقدر يقنعك باى حاجة هو عوزها

محمود / بس قدر يهز الثقة الى بينى وبين بنتى

لؤلؤة / لا يا خالى الثقة الى بينا عمرها ما هتتهز ابدا

ماهر / المهم انا جعان

فريدة / ثوانى واجهز الغداء

معاذ / انا استازن

لؤلؤة / رايح فيين

والكل بيبص للؤلؤة اوى

معاذ / انا جاى تعبان وكمان خلاص مهمتى انتهت

لؤلؤة بتبص لمعاذ اوى و معاذ بيسلم على ماهر ومحمود و ايات

معاذ / وائل يلا بينا

وائل / يعنى احنا مش هنيجى هنا تانى

ايات / اكيد خالو هيجيبك هنا على طول

معاذ / اكيد

لؤلؤة وقفة ومش بتتكلم ولسة معاذ هيتكلم معاها لؤلؤة بتمشى بتروح على اوضتها

ماهر / طيب خليك كام يوم لحد ما تظبط حياتك

معاذ / ملوش لزوم انى افضل موجوود هنا انا كنت هنا علشان حماية لؤلؤة

لؤلؤة بتسمع كلامو وبتدايق اكتر

معاذ / هاجى فى يوم تانى اخد حاجات وائل من الشقة
وشكرا على كل حاجة

محمود / اعتبر ان دة بيتك يا ابنى

معاذ / اكيد يا عمى

معاذ بياخد وائل وبيمشو و لؤلؤة وقفة فى البلكونة بتبص على معاذ وهو بيوقف تاكسى و ايات بتروح للؤلؤة

ايات / لؤلؤة مالك فى اية ولية حتى مسلمتيش على معاذ

لؤلؤة / مش هو قال ان مهمتو هنا خلاص خلصت وهو كان هنا علشان حميتى وبس هو خلص مهمتو

ايات بتبص للؤلؤة اوى

لؤلؤة / بتبصيلى لية كدة

ايات / الحب هينط من عنيك للدرجة دى مش عوزاة يبعد عنك

لؤلؤة / ايات انا دماغى وجعانى ومش حبة رخمتك دى دلوقتى

لؤلؤة عمالة تلف وتدور فى الاوضة

ايات / اهدى باة يا بنتى دوختينى

لؤلؤة / دة حتى متصلش بيا

ايات / هتلقية مشغول شوية

لؤلؤة / يباة انا فعلا كنت مش اكتر من مهمة بالنسبالو

ماهر بيدخل

ماهر / اية يا بنات بتعملو اية لوحدكو

ايات / مفيش كنا بنتكلم فى امور البلد بعد الحرب

ماهر / متقلقوش كل حاجة هتكون تمام

ماهر / لؤلؤة كنت عاوز اتكلم معاكى

لؤلؤة / فى ايه

ايات / اسبكو لوحدكو باة

ماهر / لا خليكى يا ايات

لؤلؤة / انت كويس صح

ماهر / دلوقتى انا هكون مقيم هنا على طول فبيتهيالى اننا نرجع شقتنا

ايات / لية هو انتو لسة مديقيين من بابا

ماهر / لا يا ايات بس كدة هيكون افضل وانا كمان اخد رحتى اكتر

ايات / مكنتش عرفة انك مبتكنش مرتاح هنا

ماهر / ايات احنا لزم نبنى حيتنا باة حولى تفهمى انا بالعفيا
لما اقنعت عمى

ماهر بيبص للؤلؤة

لؤلؤة / معنديش مانع المهم انك تكون معايا وخلاص وكمان الشقة جمب الشقة

ايات / بس خليكو النهاردة وكمان علاء عرف انكو رجعتو
وحابب يتعرف على ماهر

ماهر / اسبكو انا تكملو كلمكو فى احوال البلد وانا هروح اشوف الغداء جهز ولا لسة

ايات /لؤلؤة تعالى اختارى ليا فستان البسو النهاردة لما علاء يجى

لؤلؤة سرحانة

ايات / لؤلؤة انتى لسة بتفكرى

لؤلؤة / ايات سبينى شوية انا مخنوقة

لؤلؤة بتروح البلكونة بتفكر فى معاذ

ايات /  مدام انتى هتتجننى وتتكلمى معاة كلمية انتى

لؤلؤة بتسكت ومبتردش على ايات و ايات بتسبها لوحدها

*******************.                  

فى الليل

ايات بتلبس وبتظبط نفسها و لؤلؤة بتدخل الاوضة

لؤلؤة / طلعة حلوة اوى

ايات / انتى كمان يلا لزم تغيرى هدومك

لؤلؤة / انا لية هو انا العروسة

ايات / علاء النهاردة جاى يحدد ميعاد الفرح مع بابا وانتى اخت العروسة لزم تكونى حلوة واحلا منى كمان يلا تعالى

ايات بتروح تطلع للؤلؤة فستان اصفر قصير

لؤلؤة / ايات انا مش حبة اعمل حاجة

ايات / انتى لو ملبستيش وعملتى الى انا اقولك علية مش هخرج وخليهم يحددو ميعاد لعروسة تانية

لؤلؤة / انتى مجنونة

ايات / مش كفاية خلتينى الاجل الفرح لحد ما حضرتك تكونى هنا عوزة الحق اتجوز احسن خلاص هعجز وشعرى يبيض كمان

لؤلؤة بتضحك وبتغير هدومها و ماهر بيخبط على الباب

ايات / ادخل

ماهر بيدخل

ماهر / واااو انتى العروسة ولا هى

لؤلؤة / اعمل اية هى الى اثرت عليا انى البس كدة

ماهر / براافو يا ايات اختى حببتى طلعة زى الاميرة  اة علاء وصل ومعاة ضيوف

ايات / اة دول اكيد والدو واخوة يلا لؤلؤة تعالى معايا نروح نجيب العصير

ماهر / بسرعة يلا

ايات بتاخد لؤلؤة وبيروحو على المطبخ وبيجهزو العصير
و لؤلؤة و ايات بيسمعو ضحك

ايات / لؤلؤة شكلهم اتفقو كمان انا فرحانة اوى

لؤلؤة / الف مبرووك يا حببتى

فريدة بتدخل عليهم

فريدة / اية يا بنات الضيوف برة وانتو هنا وقفيين بتضحكو وتهزرو يلا وحدة تجيب العصير والتانية تجيب الحلويات يلا بسرعة

لؤلؤة و ايات بيجهزو الصوانى وبيخرجو و ايات فرحانة اوى
وبتقدم العصير و لؤلؤة لسة بتقدم الحلويات وبتصرخ وبترمى الصانية من اديها لما بتشوف معاذ قاعد على ركبو على الارض قدمها وماسك وردة و لؤلؤة دمعها بتنزل

معاذ / تتجوزينى

لؤلؤة بتبص لماهر اوى و ماهر بيشاور للؤلؤة نعم وبيحدفلها بوسة فى الهواء و لؤلؤة بتاخد منو الوردة وبتشفها وبيكون جواها دبلتيبن و لؤلؤة بتعيط و ماهر بيروح عليها

ماهر / معاذ طلب ايدك منى انا وخالك ووافقنا

معاذ / لؤلؤة ردى بسرعة رجلى وجعتنى اوى

لؤلؤة بتبص لمعاذ الى لسة قاعد  على ركبو وبتحضنو اوى قدم الكل

لؤلؤة / موافقة اكيد

والكل بيضحك و ايات بتروح لعلاء الى واقف مبسوط

ايات / شايف الحب

علاء/ انتى فى قلبى يا روحى

و وائل بيجرى على لؤلؤة ومبسوط اوى

معاذ بيمسك ايد لؤلؤة وبيلبسها الدبلة وبيبسوس اديها
و لؤلؤة بتلبسو الدبلة بتعتو و معاذ بيقرب من لؤلؤة

معاذ / اوعدك ان قلبى يكون مسكن روحك

لؤلؤة / اوعدك انى املا قلبك بالحب والسعادة

الكل فرحنيين اوى و معاذ و لؤلؤة عيونهم فى عيون بعض ومبسوطيين اوى و الباب بيخبط ايات بتفتح وبتكون بسمة

بسمة / اسفة على التاخير

معاذ بيقدمها للكل وبيسلمو على بعض و بسمة بتروح على وائل وبتنزل لمستواة وبتمسك ايدو وبتبوسو

بسمة / انت باة وائل صح

وائل / اة

بسمة / انت عارف انا ميين

وائل / انتى الدكتورة صح

بسمة / وكمان اكون اخت ماما واخت خالو معاذ كمان

وائل بيبص لمعاذ و معاذ بيبص لوائل وبيهز راسو بنعم

ماهر / اية رايكو نروح نسهر مع بعض النهاردة

محمود / لا روحو انتو يا ولاد انا مش قد السهر دة وكمان البش مهندس وائل هيكون معايا علشان يعلمنى على البلاستيشين بتاعو دة

والكل بيضحك علشان محمود مش عارف ينطق اسمو

ايات / لؤلؤة تعالى نجهز نفسنا

لؤلؤة / بسمة تعالى معانا

ايات و بسمة و لؤلؤة بيروحو على اوضة لؤلؤة و ايات  و بيجهزو نفسهم للخروج و لؤلؤة بتبص لبسمة وبتشفها حزينة
و بتروح عليها

لؤلؤة / بسمة  انتى كويسة

بسمة / اة وفرحانة اوى ليكى انتى و معاذ يا لؤلؤة

لؤلؤة بتبص لبسمة اوى وباين فى حاجة جواها مش قدرة تقولها

لؤلؤة / بس انتى

بسمة بتمسك ايد لؤلؤة اوى

بسمة / لؤلؤة انتى الوحيدة الى تقدرى تساعدينى

لؤلؤة باين عليها القلق

بسمة/ انتى الوحيدة الى تقدرى تقنعى معاذ انو يسامح امى ماما تعبانة اوى يا لؤلؤة وانا خايفة عليها ونفسها تشوف معاذ اوى وهو رافض حتى انى اتكلم فى الموضوع دة معاة بس انا انا

لؤلؤة /ممكن تهدى شوية بس انا اقدر اعمل اية

بسمة / انا عرفة ان معاذ بيحبك واكيد هيسمع منك

ايات / يلا يا بنات خلونا نروح اتاخرنا عليهم اوى

لؤلؤة بتبص لبسمة اوى و ايات و لؤلؤة و بسمة بيخرجو للشباب و معاذ بيبص للؤلؤة وباين عليها قلقانة او فى حاجة
وبينزلو كلهم تحت و ماهر بيبص فى الساعة و معاذ بيقرب على لؤلؤة

معاذ / انتى كويسة

لؤلؤة بتبتسم اوى وبتمسك ايد معاذ ومبسوطة

لؤلؤة / طول ما انت معايا اكيد هكون مبسوطة

ايات / ماهر فى اية مالك احنا مستنين اية

ماهر / ثوانى فى شخص هيجى معايا

و شهد بتقف بالعربية قدم العمارة وبتنزل وبتروح عليهم وبتروح على لؤلؤة وبتحضنها

شهد / مبرووك يا حياتى بس انا بردو زعلانة

لؤلؤة / والله الموضوع حصل بسرعة

ماهر / يلا بينا مش وقت الكلام دة يلا

وكل واحد بيروح يركب عربيتو و بسمة بتركب مع معاذ و لؤلؤة و بسمة طول الطريق سكتة وموبيل بسمة بيرن

بسمة / اة حاضر حاضر متقلقيش يا ماما انا مع معاذ

معاذ بيسمع بسمة انها بتكلم والدتها وبيدايق اوى و لؤلؤة بتاخد بلها منو و  بتمسك ايد معاذ

لؤلؤة / انت كويس

معاذ بيبتسم للؤلؤة وبيهز راسو بنعم

وبيروحو كلهم على كوفى شوب كبير وفى حفلة جوة

ماهر / حظنا حلو النهاردة شوفو ميين هنا

والكل بيبص على الاعلان وبيشوفو ان تامر حسنى سهران هنا النهاردة

لؤلؤة / يااة انا كان نفسى اشوفو فى الحقيقة

معاذ /هو ميين دة

لؤلؤة / هو فى حد فى مصر ولا فى العالم كلو ميعرفش العالمى

معاذ / وانتى مبسوطة اوى لية كدة عادى يعنى مجرد فنان

ايات / فى اية انتو هتفضلو تتكلمو هنا حد يروح يشفلنا فى مكان ولالا

علاء / خليكو هنا انا هروح

علاء بيروح و لؤلؤة باين عليها متحمسة اوى للدخول
و شهد و ماهر بيبعدو شوية عنهم

ماهر / وحشتينى

شهد / انا كنت هتجنن لما عادل بلغنى انك بخير

ماهر /عادل بردو

شهد/ انا مش عرفة انت مدايق لية

ماهر / انا قولتلك اكتر من مرة الانسان دة انا مش حابب صدقتك معاة

شهد / اولا مسمهوش الانسان دة ثانيا هو الوحيد الى اعرفو اثق فية وعندو معارف كتير كان بيجبلى اخبار عنك طول ما انت بعيد عنى والله هو محترم جدا وكمان بابا بيثق فية لدرجة انو بيشركو كل المشاريع الى فيها علشان واثق انو بيفوز على طول

ماهر / شهد انا قولتلك اكتر من مرة مش حابب انك تتكلمى عنو قدمي

شهد / ماهر انت

لؤلؤة بتشفهم باين عليهم متخنقيين وبتروح عليهم

لؤلؤة/ فى اية ملكو

ماهر بيسكت ومدايق اوى و علاء بيخرج من الكافية

علاء / مفيش ولا كرسى موجوود فى الكافية

لؤلؤة / ياااة كان نفسى اشوف تموورة

معاذ / اة حد يدخلها تشوف تمووورة

لؤلؤة بتبص لمعاذ اوى وبتبتسم وبتروح علية

لؤلؤة / انت زعلت

ماهر / يلا خلونا نتحرك نروح مكان تانى

بسمة بيجلها تليفون وبترد علية والكل راحو على العربيات وركبو ومستنين بسمة وبتروح على عربية معاذ

بسمة / اتصلو بيا من المستشفى لزم اروح حالا فى حالة لزم اشفها

لؤلؤة / ماشى بس لزم نسهر يوم مع بعض

بسمة / اكيد سلام

معاذ / خلى بالك من نفسك

بسمة / متقلقش عليا و الف مبرووك

بسمة بتمشى وبتوقف تاكسى وبيتحركو كلهم وبيروحو على كافية على النيل وبيقاعدو كلهم مع بعض و ماهر باين علية مدايق و شهد بتبص للؤلؤة علشان ماهر و شهد بيجلها تلفون

و ماهر بيشوف الاسم وبيكون عادل وبيدايق اكتر و شهد بترد على التلفون بنعم ولا بس علشان ماهر وماهر بيقف وبيروح بعيد وبيتفرج على النيل و شهد بتخلص تلفونها

لؤلؤة / شهد خليكى هدية شوية

شهد بتروح تقف مع ماهر و معاذ سرحان

لؤلؤة / سرحان فى اية وانا جمبك

معاذ / شكلى هندم

ليست هناك تعليقات