إبحث عن موضوع

حبك اقتحم حياتي🌸الحلقه 17🌸

الحلقة   17

على واقف وره شجرة كبيرة وعيونو على شركة احمد السيوفى وبيشوف والدو بيخرج من الشركة ومعاة صالح والبودى جارد بتاعو و بيركبو العربيات وبيتحركو

على بيطلع من وره الشجرة وبيبص للعربية وهى مشية بحزن
و موبيل على بيرن وبيكون محمد

محمد / الو على انت رحت فيين

على / انا لا بس حبيت اشم هوى شوية

محمد / انت كويس

على / اة انا كويس متقلقش عليا مش هتاخر

محمد / انا كمان حاسس انى مخنوق خلينى اجى معاك اشم هوى احسن اية كل دقيقتان تيجى تسالنى الدبلة حلوة عليا مليت يا اخى

على / محمد انا كويس

محمد / حاضر برحتك خلى بالك من نفسك انا منتظرك نشرب قهوة مع بعض

و على بيقفل الموبيل وبيتنهد اوى

ضحى وقفة لوحدهاا بعيد فى الحفلة و انس واقف مع رجال اعمال بيتكلمو وفى واحد بيروح على ضحى ومعاة كاس عصير

الشاب / اتفضلى

ضحى / شكرا

الشاب / انتى المهندسة ضحى مش كدة

و ضحى بتبتسم ابتسامة خفيفة
ضحى / اة انا

والشاب بيسلم عليهاا
الشاب / انا

انس / الدكتور طارق الدسوقى

وطارق بيلف وبيبص لانس اوى وبيحضنو بعض هم الاتنين

انس / رجعت امتى

طارق / من اسبوعيين

انس / يعنى انت هناا من اسبوعين ومتكلمنييش ولا نتقابل

طارق / اخبارك كلهاا فى الجرايد والمجلات

انس / ضريبة بندفهاا

طارق / بس لو الضريبة حلوة كدة نقول مبروووك

وطارق بيبص لضحى
انس / انتو اتعرفتو

طارق/ يعنى من الاخبار بس

و طارق بيمد ايدو لضحى وبيسلم عليهاا
طارق / انا طارق الدسوقى

ضحى / طارق الدسوقى انا سمعت الاسم دة قبل كدة دكتور القلب المعروف

و طارق بيبتسم اوى لضحى
طارق / باين عليكى عندك معلومات عنى كتيير

ضحى/ انا سمعت عنك كتيير جدا بس بصراحة انا فكرت انك  واحد عجووز ومكح كح يعنى ورجلك على القبر

وطاارق بيضحك اوى هو و ضحى و انس واقف بيبص لضحى اوى

طارق / انتى فظيعة جدا اول مرة من زمن اضحك بالطريقة دى

انس  / ضحى احمد السيوفى وصل خلينا نسلم علية

و ضحى بتبص لوالدهاا اوى وبيبان عليهاا التوتر
ضحى / لاا اناا هستنى  مع الدكتور طارق فى استفسار بسيط لو سمحت

طارق / طبعا

و انس بيبص لضحى اوى وبيسبهم وبيروح لاحمد السيوفى

طارق / عوزة تستفسرى عن اية

ضحى/ اة هو يعنى انا هو كنت عوزة اسال يعنى مرضى القلب يعنى

طارق / الظاهر انك كنتى بتوزعى انس ومعندكيش اى استفساار

ضحى / اوف انا بس مش حبة اروح معاة يعنى الضيف دة

طارق بيبصلو اوى
طارق / فى اى مشكلة

ضحى / لا ابدا بس مش برتحلو شوية

طارق / خلينى انتهز الفرصة وارقص معاكى الرقصة دى لو تسمحى

ضحى / بس انا مش بعرف ارقص

طارق / سبيلى نفسك متعمليش انتى اى حااجة

ضحى/ بس يعنى

و ضحى بتبص لانس و انس مندمج جدا مع احمد السيوفى فى الكلام و طارق بيمد ايدو قدم ضحى و ضحى بتتحرج اوى

ضحى / اوكى مدام مصر

و ضحى بتروح مع طاارق وبترقص معااة رقصة هدية
و ضحى عنيها على انس واحمد وطارق بيكلمها ومش بترد علية

طارق / دى مجرد رقصة يعنى مش هنخطفه منك

ضحى / نعم

طارق / للدرجة دى بتحبية

ضحى / مين

طارق / يعنى مين انس يعنى

ضحى / اة

طارق /اة اية

و ضحى بتبص لطارق باستغراب اوى
احمد / مين الى بيرقص مع ضحى دة بقصد البش مهندسة ضحى

و انس بيلف وبيشفهاا بترقص مع طارق
انس / دة صديق لياا بعد ازنك

و انس بيروح على طارق و ضحى وبيحاول يكون هادى
انس/ ممكن اخد خطبتى لو سمحت

وطارق بيضحك وبيشلور لانس انو يتفضل و انس بيسحب ضحى من اديهاا من حضن طارق

ضحى / اة ايدى

و انس بيخدهاا بعيد عن البار
انس/ انتى ازااى تسمحى لنفسك انك ترقصى معااة

ضحى/ اولا سيب ايدى بتوجعنى  ثانيا طلب منى انو يرقص معاياا واتكسفت وحضرتك مندمج اوى مع شريكك الجديد وسيبنى ثالثا دة صديقك

انس / والله صديقى او مش صديقى مسمحلكيش انك ترقصى  مع حد مهما كان ميين انتى فاهمة

و ضحى و انس بيبصو لبعض اوى وبيحولو يفهمو اية الى بيحصل معاهم

ضحى / الظاهر اننا اندمجنا فى الدور شوية

انس / فعلاا

ضحى / انا هروح اشم هوى برة مخنوقة

و ضحى بتروح بعيد بسرعة و انس بيفرك شعرو بتوتر و سالى بتقرب منو وبتلمس كتفو انس و بيبصلها اوى

انس / سالى

سالى / ايه اتخضيت لية كدة

انس / لا مفيش

انس / مقولتليش انك هتيجى الحفلة يعنى

سالى / وطبعا وجودى بيديقك صح

انس / سالى انتى عرفة ان وجودك بيسعدنى طبعا بس الصحافة مش عاروز اى حد يشفنا ويبداو يتكلمو

ضحى وقفة لوحدها برة الحفلة ومديقة اوى واحمد بيحط على كتفها البلطو بتاعو و ضحى بتتخض

احمد / وانتى صغيرة كنتى بتحبى تقفى فى عز البرد فى البلكونة وكنت اجى عليكى واغطيكى واخدك فى حضنى واحكيلك حكااية و ضحى بتشيل البلطو بتاعو

ضحى / بس انا كبرت دلوقتى يا احمد بية بعد ازنك

ولسة ضحى هتتحرك احمد بيمسك اديها
احمد / انا متاكد انك لو سمعتينى اكيد هتفهمينى

ضحى. / ياريت تخرج من حياتى انا كل لما بشوفك بفتكر قد ايه انا بكرهك  وانا فى حياتى مكرهتش حد بالشكل دة

و ضحى بتدخل الحفلة ومتوترة اوى وبتحاول تحبس دموعهاا و طارق بيروح عليهاا

طارق / انسة ضحى انتى كويسة

ضحى / فين انس

و انس مع سالى بعيد عن الانظاار
سالى / بتحبنى قد اية

انس / سالى لو حد شفناا كدة هيحصل مشكلة خلينا نروح

وسالى بتبوسو من شفيفو بقوة وانس مبيقدرش يسيطر على نفسو وبيبسها بقوة

ضحى / فين انس انا اناانا لازم اروح من هناا

طارق / خلينى اوصلك

و ضحى بتبص حوليهاا على انس ومش موجوود ودموعهاا بتنزل

طارق / اتفضلى الشباب جابو العربية قدم الفندق

ضحى / لا انا هخرج من الباب الخلفى الصحفة برة واناا بتوتر منهم

ضحى وطارق بيروحو من الباب الخلفى و ضحى بتحاول تتصل بانس  وهو مبيردش و طارق و ضحى وقفين قدم الباب الخلفى

طارق / الشباب هيجيبو العربية حالاا

ضحى / لا انا حبة اكون لوحدى

و ضحى بتمشى على رجليهاا وطارق بيبصلهاا اوى وهى مشية و بيرجع الحفلة وبيشوف انس واقف مع سالى
و بيروح عليهم

طارق / سالى علشان كدة كنت مختفى

انس / فكرة طارق طبعا

سالى / طبعا دى حاجة مش تتنسى ابدا اهلا طاارق

طارق / مش عارف دى حاجة تهمك ولا لا بس الانسة ضحى راحت من شوية

انس / راحت هى راحت فيين

طارق / كانت حالتها مش تمام ابدا ومتوترة وطلبت منه اوصلها بس للاسف هى رفضت واصرت انها تروح لوحدهاا

و انس بيطلع الموبيل وبيشوف رنات من ضحى وبيتصل بيها
و ضحى قاعدة  قدم بحيرة صناعية  وفيهاا سمك وبتشوف نمرة انس ومش بترد علية ودموعها بتنزل وبتفتكر وهى صغيرة

فايزة / ضحى خدى يا حببتى لازم تشربى اللبن دة كلو

ضحى / لا يا ماما دى بيوجعنى بطنى مش عوزة

فايزة / بلاش دلع لازم تشربيهاا كلها بسرعة حالاا

و ضحى مش بتشربهاا وبتزعل اوى وبتروح البلكونة وبتقف وبيروح عليها والدها

احمد / بنتى حببتى زعلانة لية

ضحى/ اسال مااما

واحمد بيقلع الجاكت بتاعو وبيحطو حولين ضحى وبيخدها فى حضنو وبيقاعد بيهاا وبيحكلهاا حكاية الطفل الى مبيشربش اللبن وتعب والدكتور جالو وادالو حقنة بيرة علشان مبيشربش اللبن

و ضحى بتعيط اوى وبتحط اديهاا على ودنهاا وبتحاول متسمعش صوت والدهاولسة هتتحرك بتخبط فى انس

انس / ضحى

و ضحى بتبصلو اوى وبتحضنو بقوة وبتعيط و انس بيضمها اوى على صدرو

انس / هششش اهدى انا جمبك

ضحى / مش عوزة اشوفو بابا تاانى مش عوزة اسمع صوتو  مش عوزة اشوفو

و انس مش فاهم والدها ازااى وهى قالت انو ماات من زمان
انس / انتى بتحلمى بية يعنى انتى

ضحى / لا دة حقيقة هو حقيقة مش قدرة اهرب منهاا مش قدرة اخبيهاا حقيقة تقيلة علياا اوى انا تعبت اوى لية مرحتش انا مع مااما كنت هكون مرتاحة دلوقتى
 
و ضحى بتنهاار من البكااء وبتحضن انس تانى انس بيحضنها وبيشلها فى حضنو وبيروح عند كرسى  خشبى فى الحديقة وبينزل ضحى بحنية

انس / ضحى اهدى وفهمينى اية الى حصل بالضبط

و ضحى بتبص لانس و انس بيمسحلهاا دموعها
ضحى / باباا

انس / انتى قولتيلو انو اتوفى وانتى صغيرة مش كدة

ولسة ضحى هتتكلم و انس بيلمح فلاش كاميرة من وره الشجر

انس / ضحى اقلعى  الجزمة

و ضحى بتبصلو اوى
انس / اقلعى  الجزمة دى بسرعة

و ضحى بتقلع الجزمة بسرعة
ضحى / فى اية انت بتخوفنى

انس / بتعرفى تجرى

و ضحى لسة هتتكلم و انس بيسحبهاا من اديهاا وبيجرى بيهاا بسرعة و  ضحى بتصرخ

انس / ضحى اجرى المصورين وراناا

و ضحى بتبص ورها وبتشوف اتنين من المصوين ورها
وبتجرى مع انس

ضحى/ هم عوزين مننا اية تانى

و انس بيسحبهاا من خصرهاا بسرعة ووبستخبو وره تمثال كبير و ضحى بتبص لانس و انس بيبصلهاا وهم الاتنين و بيخدو نفس بالعفياا

انس / انتى بطيقة جداا

ضحى / كان اسؤ حصة  عندى فى المدرسة حصة الرياضة

و انس بيضحك اوى وضحى بتحط اديهاا على شفيفو بسرعة
ضحى / هشش هيسمعوناا

و انس بينساا مشكلة الصحافة وبيبص لملامح ضحى الطفولية و ضحى بتص لانس وبتاخد بلها ان اديها على شفيفو وهى قريبة منو اوى لدرجة ان انفسهم بتتداخل مع بعض

ضحى / اسفة

و انس بيتوتر اوى و ضحى كمان بتتحرج منو والصحفيين بيروحو اتجاة تانى

ضحى / خلاص راحو اووف

انس / مغامرة ممتازة

ضحى / بس الجو دة مش ممتاز ابدا

و انس بيقلع الجاكيد بتاعو وبيحطو على كتف ضحى
ضحى / شكرا

انس / احنا فى الخدمة خلينا نروح من هناا قبل ما يرجعو تانى

على بيروح لخالد البيت وخالد بيفتح الباب
خالد / على

على / اسف الوقت متاخر بس اناا كنت عاوز اتكلم معااك

و خالد مدايق ومبيردش علية
على / اسف انا هروح مش عاوز ازعجك اكتر

ولسة على هيمشى خالد بيحط ايدو على كتفو
خالد / لو مش هتاخد من وقتى اكتر من خمس دقايق

و على بيبتسم لخالد وخالد بيشاورلو يدخل
والدت خالد / على اهلاا يا ابنى عامل اية

خالد / ماما لو سمحتى اتنين شاى انا على فى اوضتى

وخالد بياخد على على الاوضة  بتعتو
على / انا عارف انك بتكرهنى

خالد / لو بكرهك مكنتش دخلتك بينى دى حتى امى بتقولك يا ابنى

و على بيعيط وخالد بيروح علية بسرعة

خالد / على انت كويس على اتكلم حصل اية يا عم لو علشان الارض انا نسيت الموضوع دة عادى يعنى مهو يا ما الدنيا اخدت مننا كتير جت على دى يعنى انت كمان كان نفسك فى المشروع فيها اية انت اخويا وكان انا الى نفزت المشروع حلال عليك يا عم

على / انت مش فاهم حااجة

خالد / على اتكلم لان فعلا انا مش فاهم حاجة

و على بيحكى لخالد عن والدو وخالد مصدوم

ضحى و  انس فى العربية
انس / انتى كنتى عوزة تقوليلى عن حااجة تخص والدك

و ضحى بتختفى الابتسامة من ملامحهاا
ضحى / لما يجى الوقت المناسب هحكيلك

و انس بيوقف العربية
ضحى / وقفت لية

انس / اصحاب

و ضحى بتبص لانس و انس فاتح ايدو و ضحى بابتسامة و بتحط اديها على ايدو

ضحى / اصحاب

انس بيبتسم وبيمشى بالعربية

ليست هناك تعليقات